Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

מאמר: אוסטין\רובר מטרו - מכונית בריטית שתכבוש את העולם (?)


yohai71
שימו לב! השרשור הזה בן 1003 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

פוסטים מומלצים

תודה על הסקירה, החזרת אותי לילדות, אבי תמיד היה קונה את המטרו כחדשה, ולאחר שנתיים מחליף לחדשה, אני עדין זוכר את המודל שהוחלף (תמיד היה 1.3) והמתיחת פנים (ממודל 88 ל89 או 90).

אני זוכר שהיתי נוסע איתו למוסך בבני ברק כדי למלא גז/נוזל בבולמים (בומבות).

הינו תמיד 5 איש באוטו, נוסעים לאילת, לים המלח, אף פעם לא נתקע, רק געגועים יש לי למטרו.

עשית לי חשק לקנות אחת, רק בשביל הנוסטלגיה 

  • אהבתי 1
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

מוטיב חוזר במאמרים המצויינים שלך, הן הפרסומות של פעם שכללו חלק גדול מגרסאות הדגם. היום פשוט שמים תמונה של top of the range ותו לא.

פיספסת אה הו, אה הו, פיספסת, אה הו. פיספסת, נפלת על פז'ו.

אתה רוצה להתאבד נסה ליפול על שברולט.

פיספסת, פיספסת אה הו.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

תודה - מאמר משובח.

אהבתי את הפרסומת עם

 12000miles between services  

פה, והיום - היו מעלים את מי שיזם את זה על המוקד ומייד.

מניח שהנוחות היתה טובה, או למעלה מהממוצע עקב מתלי הידרו גז ואם זכרוני אינו קהה מדיי, היו כאלה (פה בארץ) "שקועות" בצורה מוזרה בגלל בעייה במתלים (אני טועה ? אני חושב שהגז היה בורח...).

 

alfa 156 2.5.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

ובארץ:

 

תחילת השיווק ב 1981

metro81.thumb.PNG.91a19add50375abac0f41a91ea4dffb0.PNG

 

ובתחילה במקביל למיני המקורית שנמכרה עוד ב 83

metro83.thumb.PNG.511967bb8c7d215f9ac70dc5e9ead860.PNG

אפילו בשנים האחרות עדיין ניסו להרכיב אותה על התהילה של המיני (אישית  לא ברור לי למה, המטרו הייתה מכונית סבירה לתקופתה אבל המיני המקורית הייתה כבר מאד מיושנת בתקופה ההיא.

metro90.thumb.PNG.b0043e87698797e1a52ca2ff849ca5bb.PNG

 

ולסיום מה עם זה?

metro90gti.PNG.1dfc61fad9476982f5a2a97cbb0c4b99.PNG

עריכה אחרונה על ידי borsood
  • אהבתי 2

יש צורך רק בחמש אצבעות כדי לנהל את הגלקסיה, ורק בשלוש־עשרה אצבעות על מנת לשלוט ביקום. -- דוד אבידן

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

המוטיב של "נוסעים ונוסעים ונוסעים" היה קיים גם קודם בפרסומות של VW - עם הסמל שלהם במקום האות ס'.

 

@borsood - כל הכבוד על ניהול הארכיון.

עריכה אחרונה על ידי sperial
לפני 5 שעות, David32 כתב:

מה שאתה לא מבין זה שאתה מבזבז את הזמן שלך, את תעבורת האינטרנט שלך ואת אורך החיים של סוויצים במקלדת שלך.

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

היתה מחליפה לא רשמית למטרו, בשם רובר סיטי - שהיתה למעשה טאטא הודית עם תג מחיר יקר יותר.

 

עד אז רכבים בריטים ישנים עשו קריירה חדשה בהודו וזה נראה פעם ראשונה שרכב הודי עבר לייצור תחת חברה בריטית.

קאליפרים צהובים בגודל של הטוסטר שיש לאמא שלי במטבח

ודיסקים בגודל של מגש פיצה .

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

תודה לכולם.

 

המטרו הייתה מכונית טובה, אפילו טובה מאד, אבל גם היא נפלה קורבן לגרירת הרגליים האופיינית לבריטיש ליילנד, ושלל הבעיות שאפיינו אותם למעשה עד הסוף, כשכבר נקראו "קבוצת רובר". לא צירפתי למאמר, כי לא מצאתי סימוכין לכך, אבל כביכול יו"ר BL אדוארדס אמר שהיה יכול להוציא את המטרו לשוק כבר בשנת 1978 (ואת פרוייקט LC10, שזה המאסטרו, בשנת 1980), אבל בחר שלא לעשות כן. וככה יכלה המטרו להנות משנתיים נוספות טרם יציאתן לשוק של מתחרות מודרניות כמו ה-205 או הפיאט אונו.

 

למרות הנאמר במאמר על הקללות של אחי, גם הוא טען שזו הייתה מכונית טובה, והוא באמת עבר ערמות של רכבים כדי להבחין .אבל כן, קשה לאהוב רכב שאתה יודע שבעת צרה, יתקפל כמו אקורדיון.

 

לפני 18 שעות, חולגי כתב:

...

היו כאלה (פה בארץ) "שקועות" בצורה מוזרה בגלל בעייה במתלים (אני טועה ? אני חושב שהגז היה בורח...).

 

נכון, זה בדיוק מה שקרה. כמובן יש דמיון למערכת של סיטרואן, אבל בניגוד לצרפתיה, שם משאבה ש"ניזונה" ממנוע הרכב וממלאת את הספירות (Spheres) עם התנעתו (תוך מצגת מרשימה של מתיחת איברים...), במערכת ההידרוגז הן היו מלאות מלכתחילה. וכשהיו דולפות- טוב, הרכבים שקעו. אגב, המערכת נקראת "מולטון הידרוגז" ע"ש דוקטור אלכס מולטון, הממציא שלה, והרעיון היה לספק את הנוחות הסיטרואנית אבל ללא זוויות הגלגול המוגזמות בסיבובים.

 

לפני 17 שעות, borsood כתב:

...

ולסיום מה עם זה?

metro90gti.PNG.1dfc61fad9476982f5a2a97cbb0c4b99.PNG

 

המטרו GTI היא סוג-של-מחליפה עבור ה-MG מטרו. מנוע סדרה K בנפח 1.4 16v, והוט-האטץ' לא רעה בכלל אפילו בשביל תחילת שנות התשעים. האמת, תמונה של אחת כזו צורפה למאמר:

בתאריך 8.9.2020 בשעה 15:08, yohai71 כתב:

 

23484896158_a4772d0a28_b.thumb.jpg.6625c97a56ae3bbc0e02fa8b9c55aab1.jpg

 

 

לפני 7 שעות, itsik170 כתב:

היתה מחליפה לא רשמית למטרו, בשם רובר סיטי - שהיתה למעשה טאטא הודית עם תג מחיר יקר יותר.

 

עד אז רכבים בריטים ישנים עשו קריירה חדשה בהודו וזה נראה פעם ראשונה שרכב הודי עבר לייצור תחת חברה בריטית..

נכון, אם כי לא רובר סיטי אלא CityRover, במילה אחת. אפילו HubNut, בין שלל המכוניות שרכש, העביר תחתיו אחת וכאן אפשר למצוא סרטונים שלו הקשורים אליה (משעשעים מאד). אצרף כאן את סרטון ה"היכרות" שלו עמה:

 

 

  • אהבתי 2
  • מעניין 1
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אין לי מושג, אני רק יודע לחפש בארכיון של עיתונות היסטורית ולדוג שם דברים מעניינים כקישוט למאמרים היפים של יוחאי.

מי שבאמת היה יכול לענות על זה הוא יוחאי אחר @A110 אבל כבר כמה שנים שהוא לא פה, ונדמה לי שהנתונים שהיו לו הגיעו רק עד שנת 83.

 

 

 

 

 

 

 

עריכה אחרונה על ידי borsood

יש צורך רק בחמש אצבעות כדי לנהל את הגלקסיה, ורק בשלוש־עשרה אצבעות על מנת לשלוט ביקום. -- דוד אבידן

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

היתה לי אוסטין מטרו. מודל 90. הרכב היה בנוי היטב ולא התפרק כמו ה205 שהחליפה אותה.
מה שהכי זכור לי ממנה אלו הבולמים המחורבנים. בכביש סלול היטב הרכב נסע נהדר במיוחד בסיבובים. אבל בכביש משובש הוא שבר לי את הגב. זה כלי הרכב היחיד שהצליח בגלל בור בכביש להעיף לי את משקפי הראייה מהפנים...

עוד חיסרון, מידת הצמיגים היתה ייחודית ויקרה ביחס לצמיגי המתחרות.

אני לא מתגעגע לא אליה ולא ל205 שהחליפה אותה.

Sent from my MI MAX 3 using Tapatalk

  • מעניין 2

"יושב לי כאן ומחכה לך, כמו עורב על עץ. ולא חבל לך על תפוח, שנפל והתפוצץ. הרחוב ריק, הלילה קר הגשם כבר שטף את כולי. אני יבש כמו מדבר, הרסת אותי שברת לי את הכלי." (תמוז)

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

היתה MG Metro אחת במרוצי אשקלון - לא זוכר מי הריץ אותה, זוכר שהמיתולוגיה סביבה היתה שהיא נבנתה בחו"ל בסדנה מקצועית והגיע לארץ מוכנה למרוצים.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

שימו לב! השרשור הזה בן 1003 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

הצטרף לדיון

ניתן לפרסם הודעה כעת ולהירשם לאתר מאוחר יותר. במידה וכבר יש לך חשבון בפורום, התחבר כעת בכדי לפרסם באמצעות החשבון שלך.

Guest
הגב לנושא זה...

×   התוכן שהדבקת מסוגנן.   הסר סיגנון

  Only 75 emoji are allowed.

×   הקישור שלך הוטמע אוטומטית בגוף ההודעה.   הצג כקישור רגיל

×   התוכן הקודם שלך שוחזר.   ניקוי העורך

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • תוכן חדש...