Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם, הרי אפשר להגיב גם בלי, וממש לא בא לנו להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

התלבטות בין sx4 ל-301


pam
 שיתוף
עוקבים 15

Recommended Posts

רכבים צרפתיים זוכים לביקוש בשנים המתקדמות יותר, בעיקר בגלל שהן כבר לא שוות הרבה.

יצא לי למכור כמה פעמים רכבים ישנים שהיו בבעלותינו (משפחה דרגה ראשונה) - תמיד הם נמכרו מהר לאדם הראשון שבא לראות וזה לקח לא יותר משבועיים.

מחפש פיג'ו או סיטרואן עם מנוע 1.6THP תקול לצורך שיקום

קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים
  • תגובות 52
  • פורסם
  • תגובה אחרונה

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

ההודעות עם הניקוד הגבוה ביותר

שוק הרכב הישראלי הוא שוק מטורלל, בדיוק כמו בפוליטיקה. כשזה מגיע לסוזוקי - לא יודע איך להסביר את זה, כנראה שיש קהל יעד "מורעל" לתוצרת הזו. באמת שחוץ מפשטות (לא יודע אם אפילו במובן הטוב או הרע של ה

פות"ש שוקל 2 פריטים מאוד ספציפיים שעומדים על הפרק מבחינתו, ואנשים מתחילים לדון בכל עולם הצרפתיות VS יפניות     בסכום הכסף הזה, במקרה היחידני הזה של פות"ש, מה עדיף - 301 או SX4?  

ה-301 היתה ותשאר מכונית מיושנת המיועדת למדינות עולם שלישי.   לך על הסוזוקי בלי לחשוב פעמיים.

^

שים לב שציינתי מקודם שאני מתייחס בעיקר לדגם ברמת האבזור אקטיב מנוע 1.2 וציינתי שאין לי ניסיון עם הפרימיום, יכול להיות בדגם הזה באמת יש אבזור משופר כולל גם בידוד רעשים עדיף.

לא ציינתי שיתרחק מהדגם כמו מאש, ממש לא, הרכב מומלץ במחיר הנכון, סביב ה20k לדגם ה1.6 אקטיב ולא 35k, שכבר יש מלא רכבים עדיפים, מה שאני יודע שב2016 כבר אין פרימיום אלא רק אקטיב פשוטה.

קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים
בתאריך 10.8.2020 בשעה 15:12, איציק נ. כתב:

 

שוק הרכב הישראלי הוא שוק מטורלל, בדיוק כמו בפוליטיקה.

כשזה מגיע לסוזוקי - לא יודע איך להסביר את זה, כנראה שיש קהל יעד "מורעל" לתוצרת הזו. באמת שחוץ מפשטות (לא יודע אם אפילו במובן הטוב או הרע של המילה) אין שום דבר להציע שם. מדובר בתחבורה הכי בסיסית שיש.
ועדיין, אנשים מוכנים לשלם מחירון ומעל המחירון (כאשר המחירון עצמו - הזוי כלפי מעלה, כן ?) על השיט הזה.
למה ? אין לי מושג - אבל כנראה שהסטיגמות עושות את שלהן, והאפס דרישות של האנשים (למעט דרישה אחת, שיתקלקל מעט) גם כן תורמים להחלטות ההזויות של חלקם. אין פלא שלאחר מכוניות כאלה ש"עולים" לקוריאנית מרגישים כמו לנהוג ברולס-רויס.

אין לי איך להסביר איך שבוע שעבר מכרנו את ה SX קרוסאובר 2014 במחיר מעל המחירון המשוקלל לרכב שלמחרת בבוקר (!!!!!!!) הקונה צריך לשלם אגרה לטסט + להעביר טסט + החלפה של ארבע צמיגים !!!! (מדובר בצמיגים המקוריים של הרכב, אין כאן מקום לפרשנות !!). 
בשביל לדבר במספרים - מדובר ברכב שהמחירון שלו 56K לחודש אוגוסט. משוקלל 61.6K. שילמו על האוטו 62K (ועכשיו תוסיף טסט+4 צמיגים, לכמה הגעת ?). הזיה.
עכשיו עזוב את זה - זה פשוט הזוי שבמחיר של אוטו כזה, עוד אפשר לקנות ספורטאז' חדשה יותר (2015) שלא נחשבת לפחות אמינה או טובה ממנה, ועדיין אנשים הולכים שבויים אחרי העדר. מבחינתי זו עוד תעודת עניות לשיקולים המופרכים של חלק מהרוכשים.

איציק

אגיד לך את דעתי לגבי השוק של סוזוקי ולמה הוא חזק כ"כ. מדובר על ייבואן שפועל בשכל. כמובן שהדבר נתון לדיון מעמיק.

קודם כל גילוי נאות: אני מכיר אישית את אחד מהבכירים במכשירי תנועה ייבואני סוזוקי ושוחחתי איתו על זה, ולי אישית אין סוזוקי, לאח שלי יש וגם זה כי זה היה אוטו של שכן (SX4, רכב בינוני) לא מהעדפה שלו.

המדיניות של סוזוקי בארץ, בניגוד ליונדאי, טויוטה וכ"ו, היא לשווק כמה שפחות רכבים לליסינג וכמה שיותר לשוק הפרטי. הדבר הזה גורם להקטנת ההיצע באופן משמעותי ולהגברת הביקוש כמשומשת ולסוזוקי יש שם טוב בשוק הישראלי למרות שמדובר על רכבים בינוניים לפי דעתי. מצ"ב קישור מכתבה מוואלה שמראה את אחוז הרכבים הפרטיים שנמכרו מהמותגים המובילים בארץ בחצי הראשון של 2020. הנתונים שאני מתבסס עליהם הן מהכתבה. יכול להיות שהיא שטות מוחלטת ואולי לא.

 

https://cars.walla.co.il/item/3377833

 

אפשר לראות שאחוז הפרטיות של סוזוקי הוא  86%, 4287 מתוך 4968 סוזוקי שנמכרו בתקופה הזו הינן פרטיות. כמובן שאין להשוות למותגים אחרים ששם אחוז הפרטיות קטן בהרבה.

אפילו לאודי, מותג פרימיום, אחוז הפרטיות הינו 75%, 1579 מתוך 2097, וגם האחוז של מרצדס (שמה אולי הכניסו את המוניות. איני יודע) קטן יותר.

 יש מותגים שאחוז הפרטיות שמה הוא פחות מ-50%, דבר שגורם להצפת השוק בפליטות ליסינג, הגברת ההיצע, ולהורדת המחיר כמשומשת.

 

יש דגמים כמו יונדאי קונה וטויוטה ראב 4 (הנושא של השוק של טויוטה ראב 4 ולאנד קרוזר זה כבר מצריך שרשור אחר) שאחוז הפרטיות שלהם הוא מאוד גבוה, אבל מדובר על דגמים ספציפיים.

 

לגבי מה שאמרת על הסוזוקי קרוסאובר: ניסיתי לעזור לחבר לחפש אחת. רכבים משנת 2015/16 מיד 01 או 02 עם ק"מ של 6 ספרות, רצו עליהן מחירון מלא. כלים שמורים היו מעל המחירון והתאיידו מהלוח די מהר. למה? לא יודע. אפילו אחת הגיעה לכלמוביל נדמה לי והם רצו עליה 3% מעל המחירון המשוקלל ולא היו מוכנים להתגמש בשקל. מיותר לציין שגם היא נמכרה.

גם ל-SX4 האצ'בק ולויטארה יש ביקוש נאה ושמירת ערך טובה, למרות שמדובר על רכבים לא נוחים בעליל.

 

בעבר פורסמה רשימה יותר מקיפה של כל המותגים בארץ, לא רק עשרת המובילים, ולהוציא את מותגי העל, לסוזוקי היה אחוז פרטיות הכי גבוה ברשימה. איני מוצא את הקישור אך אמשיך לחפש.

 

בסה"כ מדובר על מדיניות של ייבואן כמו שייבואן הונדה מתמחר את הרכבים שלו במחיר יקר יחסית.

קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים

אתה רק מחזק את מה שאמרתי - יש למותג הזה שוק של "מורעלים" ואין שום סיבה הגיונית לשלם את המחירים ההזויים שדורשים עליו. 

 

בכל מה שקשור לשוק הליסינג\פרטי - אני פחות מסכים איתך.

כל מותג רוצה למכור - וכמה שיותר יותר טוב.

מי שלא רוצה לפגוע בשוק המשומשות מוכר את הרכבים שלו לליסינג בהנחה אפסית עד מזערית, כמו טויוטה.
לדעתי לסוזוקי אין ביקוש רב בליסינג כאשר האפשרויות מסביב הרבה יותר מפתות.


איציק

Citroen C4 Spacetourer (Picasso) MY17 1.6T 165hp Automatic

Citroen C4 MY07 2.0 143hp Automatic

Citroen Berlingo Turbo Diesel MY06 2.0HDI

פ.מצולמים אחרונים: הח' שסתום ספיקה למדחס מזגן, טיימינג למנוע 2.0 EW10J4 ב 307, הח' COM2000 ברכבי PSA , הח' שמן AL4, הח' שסתומים AL4

קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים
לפני 10 שעות, avargel כתב:

 

ואעשה פה ספריאל קטן ואסיים בסיפור אישי

 

2 הבנים שלי.... סתם

 

 

 

אתה נביא. עכשיו תקבל ספריאל אוריגינל.

 

יש לי SX4. דגם 2010. לפני 5 שנים עברה לבן הבכור, שבתורו העביר אותה לפני חצי שנה לאחיו.

 

לזכותה: קרוב ל-150,000 ק"מ, בלי ציוץ. טיפול תקופתי, תדלוק, ניפוח צמיגים. בחודשים האחרונים עושה 80-90 ק"מ ביום בין חיפה למשגב. תנוחת ישיבה גבוהה (האם פות"ש מחפש את זה?). מנוע ה-120 כ"ס משודך לתיבה פלנטרית 4 מצבים - שילוב זריז אבל צורך יחסית הרבה דלק (ההשוואה שלי היא לקרוסאובר, עם אותו מנוע ותיבה רציפה). בדגם ה-GLX מפתח קרבה ובקרת אקלים (ועוד כמה פיצ'יפקעס).

 

לחובתה: רועשת (מחלה של כל סוזוקי שהכרתי, והיו לי במשך השנים חצי תריסר). מערכת מדיה מיושנת (בכל זאת מתיחת פנים של 2010, לפני כל מסכי המגע ופלאי הטכניקה). אין BT מןבנה (אצלי יש טלפון לחצנים קבוע, הותקן עוד בימים שהרכב שרת את אשתי). מתלים נוקשים (עוד מחלה של סוזוקי, אבל זה בכלל מאפיין יפניות)

  • מעניין 1
לא יודע :confused:

אבל רגע.... יש לי רעיון....

ארוץ לשאול את אישתי, היא טובה בזה. :lol:

מכוניות זה לא מעניין
קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים

אישית לא הייתי מסכים לקנות 301 ביותר מ18-20K, וגם הסוזוקי לא באמת רכב להיט.

מה שכן הייתי מציע זה לבדוק אופציות נוספות, אם קריטי שיהיה סדאן הייתי מציע לבדוק כיוון כמו פיזו 508 תוכל למצא אקזמפלקים מפנקים פי כמה מהפחונים שעליהם מתקיים הדיון וגם להשאר פחות או יותר באיזור התקציב שלך אולי עם חריגה מסוימת.

בכללי פיזו וסיטרואן לרוב רכבים שבתור יד שניה הם כנראה יהיו העסקאות הכי טובות, פשוט ספציפית ה301 זה רכב ממש נחות ולא סתם הוא שווק כמעט ורק לליסינג(ממש מתקשה להאמן שמישהו שילם על הרכב הזה כסף כדי לקנות מהיבואן)

peugeot 208

קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים

בדיוק כמו שהיו חוכמולוגים שקנו אטראז' מכספם, היו גם כאלה שקנו 301 מכספם.
בשיקלול הסופי בין תמורה למחיר, שנת ייצור ואמינות - ה 301 1.6 אוטו' 6 היל' היא פשרה נכונה אם ה SX4 נמצאת בתוך המשוואה.
508 לא תתאים כי מי שדורש קודם כל אמינות ואח"כ תא מטען, לא בטוח שימצא את ה 508 אמינה כמו 301 או SX4, ולכן מראש אין טעם לשדך לו רכב יחסית "מפואר" שלא בטוח יענה על כל הדרישות שלו לטווח הרחוק.

Citroen C4 Spacetourer (Picasso) MY17 1.6T 165hp Automatic

Citroen C4 MY07 2.0 143hp Automatic

Citroen Berlingo Turbo Diesel MY06 2.0HDI

פ.מצולמים אחרונים: הח' שסתום ספיקה למדחס מזגן, טיימינג למנוע 2.0 EW10J4 ב 307, הח' COM2000 ברכבי PSA , הח' שמן AL4, הח' שסתומים AL4

קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים
לפני 3 שעות, sperial כתב:

אתה נביא. עכשיו תקבל ספריאל אוריגינל.

 

יש לי SX4. דגם 2010. לפני 5 שנים עברה לבן הבכור, שבתורו העביר אותה לפני חצי שנה לאחיו.

 

לזכותה: קרוב ל-150,000 ק"מ, בלי ציוץ. טיפול תקופתי, תדלוק, ניפוח צמיגים. בחודשים האחרונים עושה 80-90 ק"מ ביום בין חיפה למשגב. תנוחת ישיבה גבוהה (האם פות"ש מחפש את זה?). מנוע ה-120 כ"ס משודך לתיבה פלנטרית 4 מצבים - שילוב זריז אבל צורך יחסית הרבה דלק (ההשוואה שלי היא לקרוסאובר, עם אותו מנוע ותיבה רציפה). בדגם ה-GLX מפתח קרבה ובקרת אקלים (ועוד כמה פיצ'יפקעס).

 

לחובתה: רועשת (מחלה של כל סוזוקי שהכרתי, והיו לי במשך השנים חצי תריסר). מערכת מדיה מיושנת (בכל זאת מתיחת פנים של 2010, לפני כל מסכי המגע ופלאי הטכניקה). אין BT מןבנה (אצלי יש טלפון לחצנים קבוע, הותקן עוד בימים שהרכב שרת את אשתי). מתלים נוקשים (עוד מחלה של סוזוקי, אבל זה בכלל מאפיין יפניות)

לזכותה של ה-SX4 ייאמר שמדובר ברכב אמין נורא, אולי הכי אמין בשנתון שלה. גם אצלנו ברכב שבמשפחה, ב-6 שנים שההרכב אצלנו מעבר לטיפולים שוטפים לא הוחלפה אפילו נורה. גם בהיסטוריית הטיפולים ממוסך הייבואן של הבעלים הקודם אין שום דבר שחורג מטיפולים רגילים. תושבות המנוע מתחילות להתעייף אבל גם פה  מדובר על בלאי ולא על תקלה.

 

לפי דעתי הוא גם זריז ביחס למתחרות שלו, הרבה יותר ממאזדה 3, I30, פורטה וכיו"ב. מה שכן הוא לא נוח.

לפני 4 שעות, איציק נ. כתב:

אתה רק מחזק את מה שאמרתי - יש למותג הזה שוק של "מורעלים" ואין שום סיבה הגיונית לשלם את המחירים ההזויים שדורשים עליו. 

 

בכל מה שקשור לשוק הליסינג\פרטי - אני פחות מסכים איתך.

כל מותג רוצה למכור - וכמה שיותר יותר טוב.

מי שלא רוצה לפגוע בשוק המשומשות מוכר את הרכבים שלו לליסינג בהנחה אפסית עד מזערית, כמו טויוטה.
לדעתי לסוזוקי אין ביקוש רב בליסינג כאשר האפשרויות מסביב הרבה יותר מפתות.


איציק

אתה צודק בחלק הזה. סוזוקי פשוט לא מוכרת לליסינג בהנחה כמו ביונדאי או קיה, אז חברות הליסינג לא יקנו סוזוקי ולא תראה הצפה של סוזוקי בכבישים.

אני לא חושב שמדובר על שוק של אנשים "שמורעלים" על סוזוקי, פשוט מדובר על מותג שהוא אמין ללא הפתעות (אולי חוץ מבעיות גיר בדגמים הראשונים של הקרוסאובר) וזה מה שמר ישראלי מחפש. שמירת ערך ואמינות. זהו.

לא תראה את בעיות ה-DSG או הגיר של ניסן או צריכת שמן מוגברת או כל מיני הפתעות, מצד שני לא תראה חידושים או משהו מלהיב.

אפילו האלטו, שזה מבחינתי קרטון על גלגלים עם מנוע של מייבש שיער, התגלתה כרכב אמין ופשוט.

 

תן למר ישראלי את מה שהוא מחפש ותקבל מותג מבוקש. בסופו של דבר השוק הוא שמכתיב את המחיר, וכנראה שבזה סוזוקי הצליחה ממש כי באמת הביקוש של הקרוסאובר הוא גבוה.

קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים

וטויוטה לא מותג אמין ללא הפתעות ?

אבל מסתבר שאנשים לא עד כדי כך טמבלים, וגם כשהם מחפשים רכב בליסינג שיהיה אמין וטוב - יש להם אופציות (קורולה, מאזדה 3) מצויינות, בפער זניח יחסית.

בעניין זה שסוזוקי "לא מוכרת לליסינג ללא הנחות"  - לא יודע עד כמה זה נכון.
מי שיכול להפעיל שרירים חזקים כאלה זה חברות כמו טויוטה ומאזדה, שהמכירות שלהם כמעט מובטחות בכל חודש.

סוזוקי רחוקה מלהיות רבת מכר, והיא היתה רוצה להיות - כי בסופו של דבר היא מתחרה בסגנט מכוניות הלחם והחמאה של כולם כמעט.

איציק

Citroen C4 Spacetourer (Picasso) MY17 1.6T 165hp Automatic

Citroen C4 MY07 2.0 143hp Automatic

Citroen Berlingo Turbo Diesel MY06 2.0HDI

פ.מצולמים אחרונים: הח' שסתום ספיקה למדחס מזגן, טיימינג למנוע 2.0 EW10J4 ב 307, הח' COM2000 ברכבי PSA , הח' שמן AL4, הח' שסתומים AL4

קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים

ה-SX4 מול ה-3 המקבילה (דור 2, 1600) - ממש לא כוחות. לטובת הסוזוקי. אני לא יכול לדבר על האמינות של ה-3 כיון שהוחזרה לליסינג בגיל 3 ועם פחות מ-50,000 ק"מ.

לא יודע :confused:

אבל רגע.... יש לי רעיון....

ארוץ לשאול את אישתי, היא טובה בזה. :lol:

מכוניות זה לא מעניין
קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים

תודה לכולם על התגובות.

נרכשה בסוף ה-sx4.

אישית אוהב מאוד את פיג'ו ורכשתי בשנים האחרונות 208 ו-2008 (מנועי 1.2 טורבו) יד שנייה כמו חדשות ובמחירים מעולים ועד כה 0 בעיות.

 

הרכישה בוצעה עבור אח שלי ובהתחלה לקחנו לבדיקה 301 מלובינסקי טרייד שהתגלה שהוחלפו ברכב מס' חלקים בתאונה שנעלמה בבדיקה שהם הציגו לפני, בשל כך ובשל כך שהמחיר לא גילם הנחה מספיקה לדעתנו ירדנו מהרכב.

יכול להיות שיש אופציות עדיפות על ה-sx4 במחיר הזה אבל לא התמקדנו בדגם ספציפי וחיפשנו רכב שמור מאוד ועם אמינות גבוה אז הרכב הספציפי שנרכש ענה לדרישות והיה במצב מעולה ועם ק"מ נמוך מאוד.

יכול לספר שתוך כדי הבדיקה והעברת הבעלות הטלפון של המוכר לא הפסיק לצלצל לגבי הרכב.

  • רעיון טוב! 1
קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים
לפני 16 שעות, איציק נ. כתב:

אתה רק מחזק את מה שאמרתי - יש למותג הזה שוק של "מורעלים" ואין שום סיבה הגיונית לשלם את המחירים ההזויים שדורשים עליו. 

 

בכל מה שקשור לשוק הליסינג\פרטי - אני פחות מסכים איתך.

כל מותג רוצה למכור - וכמה שיותר יותר טוב.

מי שלא רוצה לפגוע בשוק המשומשות מוכר את הרכבים שלו לליסינג בהנחה אפסית עד מזערית, כמו טויוטה.
לדעתי לסוזוקי אין ביקוש רב בליסינג כאשר האפשרויות מסביב הרבה יותר מפתות.


איציק

השוק של המורעלים הוא עקב אמינות (כנראה) בלתי מתפשרת של היצרן, שוב אל תשכח 90% מישראל ישראלי מבקש רכב שיקח אותו מנקודה A לנקודה B, ללא הפתעות מיוחדות ושישרוד שנים.

 

 

לפני 11 שעות, איציק נ. כתב:

וטויוטה לא מותג אמין ללא הפתעות ?

אבל מסתבר שאנשים לא עד כדי כך טמבלים, וגם כשהם מחפשים רכב בליסינג שיהיה אמין וטוב - יש להם אופציות (קורולה, מאזדה 3) מצויינות, בפער זניח יחסית.

בעניין זה שסוזוקי "לא מוכרת לליסינג ללא הנחות"  - לא יודע עד כמה זה נכון.
מי שיכול להפעיל שרירים חזקים כאלה זה חברות כמו טויוטה ומאזדה, שהמכירות שלהם כמעט מובטחות בכל חודש.

סוזוקי רחוקה מלהיות רבת מכר, והיא היתה רוצה להיות - כי בסופו של דבר היא מתחרה בסגנט מכוניות הלחם והחמאה של כולם כמעט.

איציק

 

היום שמחפשים רכב בליסינג כבר הישראלים נהיים יותר חכמים, הם מבינים שהאחזקה לא על חשבונם אז במידה ואין הגבלת דלק אתה תראה הרבה וואגיות, ובמידה ויש תראה לא מעט היברדיות...

שים לב שבסוגי הליסינג הפרטי שחלק מההמשכיות הוא תלוי שווי הרכב בסיום התקופה הישראלים שוב נשארים נאמנים לטויוטה\יונדאי ושות'.

קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים

שוק הליסינג מושתת על השוק הפרטי - ואם יש מכונית שלא תימכר אחרי הליסינג, הסיכוי שתקבל אותה בליסינג - נמוך מאוד (כמו בכל כלל, ברור שגם כאן יש יוצאי מן הכלל - אבל חברות הליסינג לא ירוצו להביא לך דגם שאחכ תהיה להם בעיה למכור, לפעמים זה אפילו רכב סחיר - אבל ידני).
המזל שלנו הוא שלמרות ש 90% מהאנשים מחפשים אמינות, הפרקטיקה עם העיניים והלב בסופו של דבר מחליטים אחרת, אחרת היינו רואים כאן רק מכוניות כמו סוזוקי או "דגמים המיועדים לעולם השלישי" נמכרים כאן, כי הם אמינים וזהו.

בסופו של דבר, מה שנמכר ל-ליסינג (בין אם זה סקודה עם DSG7 או מאזדה או סיטרואן או טויוטה) בסופו של דבר נמכר בשוק הפרטי.

 

לפני 52 דקות, llaavvii כתב:

השוק של המורעלים הוא עקב אמינות (כנראה) בלתי מתפשרת של היצרן, שוב אל תשכח 90% מישראל ישראלי מבקש רכב שיקח אותו מנקודה A לנקודה B, ללא הפתעות מיוחדות ושישרוד שנים.


האמינות הזו נובעת מהפשטות היתרה שהיצרן הזה יכול להציע, וזה היה ככה לאורך שנים.

זה קשור לתקציבים ויכולת של יצרן קטן (כמו למשל סובארו) - וכאשר מעמידים את התוצרת הזו מול יצרנים אחרים, רואים בעיניים את ההבדלים. קניית רכב היא לא תמיד דבר שמובל ע"י פרקטיקה, אלא יש בו גם הרבה מן הצד האמוצנאלי וגם חברתי- ועובדה שאנשים מוכנים לשלם על זה.
 

 

Citroen C4 Spacetourer (Picasso) MY17 1.6T 165hp Automatic

Citroen C4 MY07 2.0 143hp Automatic

Citroen Berlingo Turbo Diesel MY06 2.0HDI

פ.מצולמים אחרונים: הח' שסתום ספיקה למדחס מזגן, טיימינג למנוע 2.0 EW10J4 ב 307, הח' COM2000 ברכבי PSA , הח' שמן AL4, הח' שסתומים AL4

קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים

 

כאן אני חושב שהעניין יותר מורכב

שוק הליסינג הוא גם עניין של כוח וביקוש, לדוגמא

חברה X שמחזיקה ציי של 500 מכוניות דורשת מחיר טוב גם על האוקטביה\C4 לרוב חברות הליסינג יתקפלו ויתנו מחיר קרוב לטויוטה\יונדאי.

מאזדה היא דוגמה קלאסית ליצרן שההנחות לליסינג ירדו באופן משמעותי וכך למרות שהרכבים אמינים הם כבר לא כ"כ נפוצים בליסינג.

 

מכירה של הרכבים לאחר תום התקופה ברור שמשפיע אבל עדיין הביקוש ליפניות הוא לחלוטין עדיף על האירופאיות ואתה יכול לראות את זה במחרים ובגמישות במגרשי מכירות הליסינג,

 

האוקטביה (2012 TSI) של השכן שלי מתה לפני שבוע הוא ניגש לאופרייט לקנות אחרת - בהצהרה הראשונית אני יקנה גם אוקטביה, חזר עם אואריס סטיישן כי "נמאס לו מתקלות קטנות והוא מחפש אמינות"...

למרות שהיא עלתה הרבה יותר.

קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים

לכל שחקן גדול בשוק יש כח, גם לליסינג וגם ליבואנים. עם הזמן נוצר איזון מסויים שנשען בחלקו הגדול בהנחה שנותן היבואן (סביר להניח שמי שירצה למכור הרבה לליסינג, יצטרך לתת הנחה גדולה מאוד - ומי שפחות - יקשיח עמדות). בסופו של יום הליסינג צריך להרוויח וחלק מכובד מהרווח זה גם המכירה של הרכב לאחר X שנות שימוש.

בנוגע לשכן שלך - שיתחדש. לקנות אוטו יותר פשוט ויותר חלש מיצרן יפאני כי הוא מחפש אמינות, זה שיקול מקובל. אם זה נכון עבורו - תדע רק לאחר שיעבור כברת דרך עם האוריס ויראה אם היא עושה את זה כמו האוקטביה. לדעתי הוא יהיה מאוד מרוצה מצריכת הדלק והאמינות, אבל המכונית תהיה רחוקה מלהיות כמו האוקטביה. אם הוא יחיה עם זה בשלום או יחזור בעוד כמה שנים לסקודה ? ימים יגידו.


רבים מאיתנו מוכנים לשלם מעט יותר על דברים מסויימים, בשביל לקבל את הערך המוסף שאין לאחרים (זה נכון לשני הצדדים: גם למי שמחפש לשלם יותר ולקבל רכב ישן יותר, אמין יותר ופשוט יותר לעיתים - ומצד שני, מי שקונה בזול יותר מכונית חדישה יותר עם ערך מוסף אחר, אבל ישלם מעט יותר על התחזוקה וירידת הערך).

איציק

Citroen C4 Spacetourer (Picasso) MY17 1.6T 165hp Automatic

Citroen C4 MY07 2.0 143hp Automatic

Citroen Berlingo Turbo Diesel MY06 2.0HDI

פ.מצולמים אחרונים: הח' שסתום ספיקה למדחס מזגן, טיימינג למנוע 2.0 EW10J4 ב 307, הח' COM2000 ברכבי PSA , הח' שמן AL4, הח' שסתומים AL4

קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים

הצטרף לדיון

ניתן לפרסם הודעה כעת ולהירשם לאתר מאוחר יותר. במידה וכבר יש לך חשבון בפורום, התחבר כעת בכדי לפרסם באמצעות החשבון שלך.

Guest
הגב לנושא זה...

×   התוכן שהדבקת מסוגנן.   הסר סיגנון

  Only 75 emoji are allowed.

×   הקישור שלך הוטמע אוטומטית בגוף ההודעה.   הצג כקישור רגיל

×   התוכן הקודם שלך שוחזר.   ניקוי העורך

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 שיתוף

×
×
  • Create New...