Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

שנים ארוכות או להתחדש כל שנתיים? מה נכון יותר כלכלית


shalom111
שימו לב! השרשור הזה בן 1551 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

פוסטים מומלצים

נכון... הכי טוב להיות צעיר, עשיר, חכם וחתיך..

אבל מה לעשות צריך להתפשר על משהו ...

 

הכי טוב לקנות חדש ולהחליף בנקודה בנקודה המתאימה לך.

ההוצאות הכי גדולות שלך על הרכב זה דלק.. וזה לא משתנה עם השנים.

לנסוע עם רכב בן 10 עם 400,000 ק"מ לא מתאים לכל אחד, אפילו אם הרכב עדיין יש ראשונה.

למרות שכלכלית זה הכי משתלם...

להחליף כל שנתיים יעשה לך חור רציני בכיס... צריך למצוא את הנקודה באמצע..

עבורי היא נמצאת באיזור ה 5-6 שנים ו200-250 אלף ק"מ

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

  • תגובות 42
  • פורסם
  • תגובה אחרונה

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

korola, תוסיף לרשימה גם בריא.

 

פות"ש - קורולה וספייר עשו לך את החשבון. התחשיב הנכון אינו "ירידת ערך" אלא "כמה עולה לי תחבורה לשנה" או כמה עולה לי לנסוע קילומטר) אני הייתי מוסיף למחיר התיקונים גם את אבדן ימי העבודה בגלל ביקורים לא צפויים במוסך.

 

ויש עוד שיקול לא כספי טהור, והוא כמה אתה מחשיב את השינויים ברכב - אבזרי בטיחות ונוחות. קשה לכמת את זה כספית, אבל אלה שיקולים שיכולים להצדיק מבחינתך עלות נוספת בהחלפת הרכב לפני שהוא "גמור".

עריכה אחרונה על ידי sperial
לפני 5 שעות, David32 כתב:

מה שאתה לא מבין זה שאתה מבזבז את הזמן שלך, את תעבורת האינטרנט שלך ואת אורך החיים של סוויצים במקלדת שלך.

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

כתקלה שתדרוש הוצאה משמעותית יכולה להפוך את הרכב הזה ללא משתלם לתיקון. אבל זה מצב שהרכב שווה 5-10 אלף שקל בלחץ.

 

תלוי מה התקלה, תלוי מה מצב הרכב, תלוי מה רמת האמינות שלו במצבו הנוכחי...

 

 

אם יש רכב ששווה 8000 ש"ח אבל הוא אמין ועושה את העבדוה, משתלם לעשות לו תיקון ב 4000 ש"ח (בהנחה שזה תיקון סביר שיחזיק שנים ולא קומבינה או פלסטיר), כי האופציה השניה היא לתת את הרכב הזה למישהו כמעט בחינם ולקנות רכב אחר הרבה הרבה יותר יקר.

 

רק כשתיקונים כאלו מתחילים להגיע בתדירות גדולה, משתלם כבר להחליף.

 

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

הכי כלכלי זה לקנות רכב חדש ולא למכור אותו בכלל, לנסוע בו כל עוד הוא נוסע ואפשר להשיג עבורו חלקים.

 

 

הרציונל נכון אבל שני החלקים של המשפט לא מדוייקים.

החלק הראשון לא מדוייק מאחר ולרוב יהיה נכון יותר כלכלית לקנות רכב בן 3-4 שנים לאחר ירידת ערך של כ-50 אחוז.

החלק השני לא מדוייק כי קיימת נקודה בשלהי חייו של הרכב בה הטיפולים (כלכלית + זמן + אנרגיה) עולים יותר מלהחזיק את אותו רכב צעיר בשנתיים או שלוש.

 

הרציונל נכון כי באופן כללי (תלוי נסועה ועוד כמה משתנים) הכיוון הנכון הוא לקנות רכב בן 2-4 שנים ולהחזיק אותו עד שהוא מתחיל לייצר יותר מדי כאב ראש.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

זה לא חד משמעי בכלל.

 

אם תקנה רכב בן 3 שנים, הוא יגיע למצב שהוא "מלא תקלות וקשה לאחזקה" נגיד אחרי 5 שנים בשימוש מאסיבי שלך. תוך 5 שנים אתה שוב מוציא סכום משמעותי על שידרוג הרכב.

 

 

אם תקנה מראש רכב חדש, הוא יגיע למצב של "מלא תקלות קשה לאחזקה" נגיד אחרי 8 שנים, אתה אומנם תוציא בקניה יותר כסף אבל כל 8 שנים ולא כל 5.

 

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

בוקי, זו טעות נפוצה.

 

התוספת להחלפת הרכב היא בעצם ירידת הערך, שאני מגדיר הסכום התקופתי שיש לחסוך כדי לרכוש רכב מקביל לרכב הקודם שנרכש. מובן שחסכון משך 5 שנים ירכוש "פחות רכב" מחסכון בן 8 שנים. אבל החישוב הנכון הוא סך ההוצאות לתקופה, כאשר ירידת הערך היא רק מרכיב אחד.

 

הסיפור דומה לדיון על רכישת מול שכירת דירה, האם אתה מסתכל על רכוש או על עלות מוצר שלו (דיור או תחבורה).

עריכה אחרונה על ידי sperial
לפני 5 שעות, David32 כתב:

מה שאתה לא מבין זה שאתה מבזבז את הזמן שלך, את תעבורת האינטרנט שלך ואת אורך החיים של סוויצים במקלדת שלך.

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

בוקי, זו טעות נפוצה.

 

אמרתי שזה לא חד משמעי.

 

כל המשתנים האלו די קשה להאריך, כשאתה קונה רכב משומש ונוסע בו הרבה מאוד אתה לא יודע כמה שנים בדיוק תוכל להשתמש בו "בשקט".

 

גם כשאתה קונה רכב חדש אתה לא יודע את זה, אבל יש בסיס טוב להניח שבמקרה של רכב חדש מספר השנים יהיה יותר גבוה.

 

 

נגיד נקח תקופה של 10 שנים.

 

קנית רכב בן 5 ב 50 אלף, אחרי 5 שנים הרכב בלאי. קנית עוד אחד ב 50 אלף. ונסעת עוד 5 שנים.

 

 

או שקנית רכב חדש ב 100 ונסעת 10 שנים.

 

 

ברור שאלו סתם מספרים אבל איפה הטעות אצלי?

 

רק הצגתי עוד נקודה...

 

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

במקרה הראשון אתה צריך למכור 2 גרוטאות בנות 10 .. ב 6,000 ש"ח

וגם לקנות 2 רכבים בני 5 ב 50,000 .. לא ברור מה מטריד יותר אבל זה 4 התעסקויות.

 

במקרה השני אתה צריך לרכוש פעם את רכב חדש מהחברה ולמכור פעם אחת גרוטאה בת 10 ב 6,000 ש"ח .

 

לכאורה לפי הנתונים האלה .. רכישת רכב משומש תחסוך 6,000 ש"ח.. אבל יש הרבה יותר כאב ראש.

ונוסעים 10 שנים ברכב ישן.

במקרה הראשון, ה -5 שנים הראשונות שקטות יותר.. וגם ה-5 שנים הבאות אמרות להיות רגועות יותר. כי אתה מכיר את הרכב.

 

בכל מקרה - להחזיק רכב 10 שנים ולנסוע 40,000 בשנה (לא מאמין שהוא יתמיד בזה 10 שנים), זה עולה כ-40 אלף ש"ח שנתי.

אז מדובר על עסקה של 400,000 ש"ח ל 10 שנים הבאות.

לא נראה לי שה 6,000 ש"ח רווח שווים את ההתעסקות עם 2 רכבים שני 5 .

 

ונסיים בסיפור עם מוסר השכל :

 

ברחוב אחד היו 2 אנשים: אחד עשיר ואחד עני.

העשיר כל חג היה קונה זוג נעלים חדשות ב 100 ש"ח.

הזוג הישן היה במצב כמו חדש.. אז העני היו קונה אותם מהעשיר ב 50 ש"ח.

כל השנים העני היה מבסוט שהוא משלם רק 50 ש"ח על זוג נעלים במצב חדש לחלוטין,

השכן העשיר סתם היה מבזבז כל חג 100 ש"ח לקנות נעלים חדשות שהישנות שלו עדיין במצב טוב.

 

עד שהגיע בוקי וסיפר לעני שהוא והעשיר מוציאים כל חג 50 ש"ח לנעלים

אבל העשיר כל הזמן הולך עם נעלים חדשות והעני כל הזמן עם נעלים משומשות.

עריכה אחרונה על ידי korola
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

ונסיים בסיפור עם מוסר השכל :

 

ברחוב אחד היו 2 אנשים: אחד עשיר ואחד עני.

העשיר כל חג היה קונה זוג נעלים חדשות ב 100 ש"ח.

הזוג הישן היה במצב כמו חדש.. אז העני היו קונה אותם מהעשיר ב 50 ש"ח.

כל השנים העני היה מבסוט שהוא משלם רק 50 ש"ח על זוג נעלים במצב חדש לחלוטין,

השכן העשיר סתם היה מבזבז כל חג 100 ש"ח לקנות נעלים חדשות שהישנות שלו עדיין במצב טוב.

 

עד שהגיע בוקי וסיפר לעני שהוא והעשיר מוציאים כל חג 50 ש"ח לנעלים

אבל העשיר כל הזמן הולך עם נעלים חדשות והעני כל הזמן עם נעלים משומשות.

השאלה היא... בכמה מכר העני את הזוג שלו בכל שנה?

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אני אתן דוגמא חיה אבל קצת יותר קיצונית.

אני נוסע כל יום לעבודה על אימפלה 2005 עם מערכת גז. צריכת דלק (בכסף בהקבלה לבנזין) יוצאת בגדול באזור ה 1/17 בשיוט די נינוח על 120 עם לחיצות מידי פעם. סה"כ אני מאמין שזה הכי חסכוני שאפשר לרכב עם שווי אפסי. מדידה שלי בשנה שעברה (התחלתי ב 10/2018 וספרתי עד 10/2019) יצא 27K ק"מ שנתי.

 

במשך השנה הזו הוצאתי על הרכב באזור ה 9.5K לא כולל דלק וביטוח.

כולל תיקון תאונה שמעקה בטיחות נכנס בי ושעלתה לי יחד עם 2 צמיגים קדמיים 4K

כולל תיקונים - פולי רצועה נשבר אבל היה לי חלק אז שילמתי רק עבודה, חיישן קראנק שהיה גמור, סליל הצתה שהלך והחלפת סולנואיד לחץ שמן גיר לא זולה (1700 ש"ח כולל חלק ועבודה)

כולל טיפולים תקופתיים (כל 10K)

כולל טיפולי גז (כל 15K)

 

הכל כולל כל ההוצאות האלה, כולל דלק וביטוח יוצא לי בערך 1800 ש"ח לחודש. זה כרגע מצב אידאלי כי התחלתי את הסיפור כשהרכב כבר שלי לא מעט שנים ושווי השוק שלו אפסי. אז השקעתי עליו כי לדעתי הוא שווה על הכביש בפועל הרבה יותר מכל מחיר שאנסה לקבל עליו.

 

התוכנית להמשך, כנראה בסוף שנה כי זהו הוא באמת מתיישן, אפילו הדשבורד הקדמי חצי שבור מרוב שפתחתי וסגרתי אותו, זה לקנות רכב מנהלים בן 4-5 שמתאים למערכת גז (הזרקה ישירה לא יילך טוב, ז"א אפשר אבל פחות מומלץ ופחות חסכוני) ולהחזיק אותו 4-5 שנים או גם כן עד שכבר לא יהיה שווה למכור אותו.

 

לדעתי זה הכי משתלם ופות"ש - יש לך רכב חסכוני, אמין וחדיש יחסית (כן בשבילי 2015 זה חדש :)), סע איתו עד שווי אפסי או עד שתרגיש שדי ואתה חייב להחליף. אין טעם למכור לא עכשיו ובטח שלא עוד שנתיים כשכבר יהיה מעל 200K. לא מכיר כמעט אנשים שיקנו רכב מעל 200K אפילו עם אמינות של טויוטה.

ניסאן מקסימה 2015 גפ"מ

סוניק RS 2014

בעבר: אימפלה 2005 3.4 :( , ספארק 2016 LT+ בליסינג, ספארק 2013 ידני 1.2 בליסינג, לנטרה 94

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

בתור אחד שעבר את שתי האופציות.

 

הכי זול הוא לנסוע ברכב עד שהוא נגמר או שנגמר לך ממנו. מניסיון הקו הזה עובר בין 15 ל-20 שנה. שתי מכוניות שרדו אצלי 16 ו-17 שנים עד שפשוט לא היה נעים לנסוע בהן והן נמכרו באלפי שקלים בודדים (נוסעות עם טסט)

סקודה יטי 2.0 TDI 4x4 (נמכרה)

וולוו XC40 T3 Momentum

טויוטה יאריס קרוס הברידית

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

יש תוספת לסיפור הזה: העני מוכר את הנעליים לעוד יותר עני ב 25 ש"ח, כך שהוא בעצם משלם רק 25 על תקופת השימוש :-)

 

אני קונה נעלים חדשות והולך איתם עד שהם נזרקות לפח...

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

 

הכי זול הוא לנסוע ברכב עד שהוא נגמר או שנגמר לך ממנו. מניסיון הקו הזה עובר בין 15 ל-20 שנה. שתי מכוניות שרדו אצלי 16 ו-17 שנים עד שפשוט לא היה נעים לנסוע בהן והן נמכרו באלפי שקלים בודדים (נוסעות עם טסט)

 

רכב שנוסע 40 אלף בשנה לא ישרוד 15 או 20 שנה. מניסיון שלי עם נסועה כזאת זה בערך 7-8 שנים.

 

בקילומטרז' שנתי ממוצע, בהחלט 15 שנה ויותר.

 

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

יש תוספת לסיפור הזה: העני מוכר את הנעליים לעוד יותר עני ב 25 ש"ח, כך שהוא בעצם משלם רק 25 על תקופת השימוש :-)

או שהעשיר מוכר את הנעליים ליותר עני אחרי שנתיים תמורת 25 ש"ח, ואז כל שנת שימוש עולה לו 37.5 ש"ח.

 

כל המשתנים האלו די קשה להאריך, כשאתה קונה רכב משומש ונוסע בו הרבה מאוד אתה לא יודע כמה שנים בדיוק תוכל להשתמש בו "בשקט".

 

זה הדבר הנכון ביותר. אי אפשר לנבא את העתיד - לא את ירידת הערך, גם לא את התקלות.

 

לאור זאת כל תחשיב יהיה לכל היותר ניחוש מושכל. בודאי כאשר מדובר בטווח של שנים, ומספר המשתנים הלא ידועים עצום.

 

מה שמפריע לי בכל הדיונים האלה הוא ההסתכלות על ירידת הערך כעל "הפסד". לא. זה חלק ממחיר ההתניידות. מבחינתי הוא אינו שונה עקרונית מעלות כרטיס אוטובוס או ממחיר ביטוח הרכב. הפסד הוא מצב בו אתה קונה רכב ומעמיד אותו במוסך ללא שימוש. הוצאה היא אם אתה משתמש בו לצרכיך - הן אלה המכניסים כסף והן אלה שרק "הנאה".

עריכה אחרונה על ידי sperial
לפני 5 שעות, David32 כתב:

מה שאתה לא מבין זה שאתה מבזבז את הזמן שלך, את תעבורת האינטרנט שלך ואת אורך החיים של סוויצים במקלדת שלך.

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

שימו לב! השרשור הזה בן 1551 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

הצטרף לדיון

ניתן לפרסם הודעה כעת ולהירשם לאתר מאוחר יותר. במידה וכבר יש לך חשבון בפורום, התחבר כעת בכדי לפרסם באמצעות החשבון שלך.

Guest
הגב לנושא זה...

×   התוכן שהדבקת מסוגנן.   הסר סיגנון

  Only 75 emoji are allowed.

×   הקישור שלך הוטמע אוטומטית בגוף ההודעה.   הצג כקישור רגיל

×   התוכן הקודם שלך שוחזר.   ניקוי העורך

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • תוכן חדש...