Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם, הרי אפשר להגיב גם בלי, וממש לא בא לנו להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

איך רכב מגיע למצב חיצוני של קילופי לכה?


שימו לב! השרשור הזה בן 355 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

פוסטים מומלצים

שלום לכולם,

 

מידי פעם אני נתקל ברכבים עם סוג מסויים, שנראה די נפוץ וחוזר על עצמו, של מצב צבע חיצוני רע מאוד. למשל:

Rtc3IQa.png

 

רציתי לשאול ממה יכול לנבוע מצב כזה?

האם מה שגרם לכך זה חוסר שימוש בחומרים כמו ווקס או אוטם צבע? או אולי דווקא מה שגרם לכך זה עודף שימוש בחומרים כאלו?

קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים
  • תגובות 39
  • פורסם
  • תגובה אחרונה

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

תמונות שפורסמו בשרשור

זה מהשמש. השכבה העליונה נשרפה בשמש.

 

נפוץ מאוד כי בארץ יש הרבה שמש.

 

 

שימוש בתכשירים שונם עוזר לעקב את התופעה אבל הדבר היחיד שעוזר ב 100% זה חניה מקורה.

או לקנות רכב בצבע לבן.

 

 

קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים

כל הצבעים הכהים חשופים לתופעה הזו. שנקראת - קילופי לכה.

כלומר, צביעת רכב מתבצעת בכמה שלבים, מה שרלוונטי לשאלה שלך, זה גוון/צבע הרכב, ומעליו מיישמים שכבת לכה.

כל חברה בסטנדרט שונה מבחינת עובי/סוג הלכה. מה שמתקלף זה הלכה החיצונית. (בפועל הצבע הרוס)

 

זו רק אחת הסיבות, שאני רוכש רק רכבים לבנים. ( ויש עוד כמה סיבות)

קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים

אגב, שמתי לב שבמדינות שכנות (תורקיה, קפריסין) עם אקלים דומה מאוד לשלנו לא רואים כמעט מכוניות עם צבע שרוף, בזמן שבארץ כמעט על כל רכב ישן בצבע כהה רואים את התופעה הנ"ל.

 

לא מצאתי לזה שום הסבר חוץ מהנחה (שאני לא יודע עד כמה היא נכונה) שבמדינות האלו נהוג לצבוע את המשטחים השרופים עם הופעת הסימנים הראשונים.

 

 

קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים

זה גם נובע ממעברים חדים בין טמפרטורה חמה לקרה - למשל שטיפת רכב במים קרים כשהוא חם והרבה יותר גרוע - מתחת לשמש.

 

הלכה יכולה להיות בטמפרטורות שהן לא רחוקות מ70 מעלות ואולי אפילו בנקודות מסויימות הרבה יותר אם השמש מכה בה ישירות - התזה אחת של מי ברז קרים שלא לדבר על התזה אחת ממכונת שטיפה בלחץ והופס הנקודה הזו נסדקת, מתפוצצת ונפרדת משכבת הצבע.

 

אם גם היה שם לכלוך במקרה ומכונת לחץ דחסה אותו פנימה - קיבלת נייר לטש לכל דבר ודבר.

 

ואח"כ זה פשוט מתחיל להתפשט לשאר המשטח ובזה נגמר הסיפור.

B4 2010 - ANY-PHONE + MOSCONI AMAS2 + Audsion BitOne + Voce5.1K FullDA + MASSIVEBX4 +HatL1 + Morel CDM880 + Morel Hybrid602 + Micca COVO-S + Audison TH10 + Pioneer TS-X150

קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים

יש לי רכב לבן שגילו 18 שנים - נמצא בשמש הכי חזקה בארץ שנים רבות, חשוף ללא שום הגנה (כלומר צל)

אין לו אפילו התחלה של קילופי לכה. ( ויש לו לכה רכה)

 

שוב, צבעים כהים לא שורדים בשמש. אני רואה רכבים כהים חדשים בני 4/5 שהלכה שלהם גמורה - וזה מחזה לא נעים.

קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים

צבע לבן הוא הצבע היחיד שלא רגיש לזה, למרות שאני נתקלתי פעם אחת ברכב לבן עם לכה שרופה על הגג (רכב שהיה כ 12 שנה על הכביש). בגלל הצבע הלבן זה לא בולט ורק מקרוב אפשר לראות.

 

 

קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים

ככל הידוע לי, צבעים לא מטליים, כמו לבן, לא צובעים עם לקה שקופה מעל. גם צבעים לא מטליים כהים לא סובלים כ"כ בשמש. לאשתי היתה סויפט אדומה (לא מטאלי), שאחרי שנים של עמידה בשמש, נעשתה ורודה עקב שכבה חיצונית שהלבינה. לפני המכירה, עשיתי "פוליש" ידנית והצבע חזר לנעוריו.

עריכה אחרונה על ידי yuvk
:turn-l:
קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים

מאוד מתחבר למה שכתב יוגב עשרים. מי שחשובה לו השלמות של הצבע של הרכב, מוטב שיתנייד עם רכב לבן. זה גם צבע שקל יותר לתקן בלי להשאיר הבדלי צבע במקרה של עבודת פחחות.

"Weyland Yutani Corp - "Building Better Worlds

Audi A3 Sportback 2.0 TFSI

קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים

לא מאוד נכון הקטע של צבע לבן. יודע על 208GTI בשנים 2013-14 שמתקלף להן הגג למרות שהן לבנות. מכיר מספר רב של אלפא מיטו עם קילופים בצורות שונות, אחת מהן לבנה. זה פשוט מה שקורה, חניה מקורה זה פיתרון אבל לא באמת, כנראה שאחרי עשר שנים על הכביש אין מנוס מלצבוע :\

קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים

כי לרכב 208GTI היה כשל בצביעה עד כמה שאני זוכר. זו הסיבה לקילוף הגג.

 

זה היה קיים בעוד כמה מותגים לאורך השנים.

קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים

חניה מקורה זה כן פתרון. אבא שלי קנה את הספארי מהשכן, 22 שנה החנתה במקורה רוב שעות היום.

בתום 22 שנה לא היו קילופים אלא רק מלא שפשופי חניה כראוי ל2 בעלויות של מבוגרים.

KIA Magentis '10 CRDI 2.0L 150HP 6SPD |Ford Fiesta '14 5SPD|Peugeot 204 '72 1L 2Slow 4SPD

Past: Hyundai - Getz '05, Lantra '99, Accent '96

 

קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים

הניה מקורה היא בהחלט הפתרון, כמובן בהנחה שגם בשעות היום בעבודה האוטו בחניה מקורה.

 

שעתיים נסיעה ביום בשמש, במיוחד כשזה בשעות הבוקר והערב לא יגרמו לצבע להישרף כך.

 

רואים את זה מצויין בחו"ל במדינות יותר צפוניות - רוב המכוניות כהות וללא צבע שרוף גם אחרי 20 שנה.

 

 

קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים
שימו לב! השרשור הזה בן 355 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

הצטרף לדיון

ניתן לפרסם הודעה כעת ולהירשם לאתר מאוחר יותר. במידה וכבר יש לך חשבון בפורום, התחבר כעת בכדי לפרסם באמצעות החשבון שלך.

Guest
הגב לנושא זה...

×   התוכן שהדבקת מסוגנן.   הסר סיגנון

  Only 75 emoji are allowed.

×   הקישור שלך הוטמע אוטומטית בגוף ההודעה.   הצג כקישור רגיל

×   התוכן הקודם שלך שוחזר.   ניקוי העורך

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 שיתוף

×
×
  • Create New...