Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

התחדשתי בC4 HDI בציר 2011, או צרפתיה שלישית גלידה


Igalz
שימו לב! השרשור הזה בן 248 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

פוסטים מומלצים

אם מדובר ב DV6 מהגרסה הראשונה (DV6TED4) שמור עליו.

מברוק ;-)

 

איציק

תודה איציק :inlove:

 

אגב מדובר במנוע DV6C

http://www.peugeot-citroen-moteurs.fr/cache/docs_public/6666cd76f96956469e7be39d750cc7d9/6_fr-fr_fiche_publique.pdf

עריכה אחרונה על ידי igal_zeltser

יום טוב גם לך

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

מצויין, זה כבר ה PHASE-2 של המנוע הזה, יותר פשוט ויותר אמין.

הרווחת.

תמשיך לעדכן.

 

איציק

Peugeot 3008 MY18 1.6HDi 120Hp Automatic
   Citroen Berlingo XTR MY17
 1.6
HDi 100Hp Automatic
Citroen C4 MY07 2.0 143Hp Automatic

 

 

eפ.מצולמים אחרונים: הח' שסתום ספיקה למדחס מזגן, טיימינג למנוע 2.0 EW10J4 ב 307, הח' COM2000 ברכבי PSA , הח' שמן AL4, הח' שסתומים AL4

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

איציק, דווקא מחירים של פילטר סולר של הדור הראשון (זה שמגיע יחד עם הבית) ירדו בתקופה האחרונה, את האחרון קניתי בשנת 2016 ב 180 ש"ח, מקורי (יצרן דלפי).

 

היום זה 187 שקלים.

 

בחול מדברים על 90-110 ליחידה מקורית.

אצל פותח השרשור מדובר במסנן סולר 1906E6 שהוא בעצם החלק התחתון של הפילטר.

צביעות היא נגע רע! היזהרו מאלו שיחייכו אליכם היום ומחר יתקעו לכם סכין בגב

 

מחפש 308 1.2, סביבות 100,000 ק"מ, רק עם מנוע גמור, לא סטיישן ולא בצבע אדום

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

  • שבועיים מאוחר יותר ...

לא הכי קשור - אבל מסנן סולר של דור ראשון עלו בחזרה - 190195 - עלה למחיר של 247 שקל.

מסנן סולר כמו של פותח השרשור - נשאר 187 שקל.

צביעות היא נגע רע! היזהרו מאלו שיחייכו אליכם היום ומחר יתקעו לכם סכין בגב

 

מחפש 308 1.2, סביבות 100,000 ק"מ, רק עם מנוע גמור, לא סטיישן ולא בצבע אדום

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

היום בוצע החלק הראשון של טיפול "יישור קו" (232K ק"מ על השעון).

הוחלף שמן מנוע לשמן ולווליין 0-30 כפי שדורש היצרן, פילטר שמן, שמן גיר.

לכאורה טיפול לא מעניין במיוחד, אז למה אני משתף אותכם? דווקא בגלל השמן גיר.

 

למרות שמדובר בגיר ידני, היצרן הגדיר שזה גיר "ללא טיפול" ואין צורך להחליף בו שמן כל חיי הרכב.

בפועל השיפור בהעברת ההילוכים לאחר ההחלפה היה שווה כל שקל.

השמן שיצא היה בעל גוון כהה מאוד (לא ברור למה), כמות השבבים על הפקק המגנטי מזערית.

רכשתי 2 ליטר שמן 75W מקורי באוטוסטור, בעלות 158 ש"ח.

ההחלפה פשוטה מאוד, ריקון מבורג תחתון (ריבוע 8 ממ).

מילוי דרך פתח נשם עליו. פתח הנשם מכוסה בפקק פלסטיק. על מנת להגיע לפקק ולפתוח אותו יש לפרק צינור יניקת אויר ולנתק את אחת השטנגות (כבל) של הגיר, לא נדרשים שום כלים, לא בשביל הצינור, לא בשביל השטנגה ולא בשביל הפקק.

לצורך המילוי יש להצטייד בצינור בקוטר של כ10 ממ ובאורך של כ40 ס"מ. הצינור של הקיט הזה עשה עבודה טובה.

יש למלא את השמן לאט מאוד אחרת הוא לא יספיק לרדת בנשם וישפריץ החוצה.

 

גם לפני ההחלפה הגיר עבד די חלק. עיקר הטענה שלי הייתה על התנגדות לשילוב הילוך ראשון בגילגול.

כיוון שההילוך השני מתחיל ב15 קמ"ש, לא פעם בפקקים נדרש לשלב הילוך ראשון במהירויות של 5-10 קמ"ש. לפעמים הגיר התנגד לשילוב הזה והיה צורך לשחק איתו קצת, בעיקר בבוקר כאשר הגיר קר מאוד. בנוסף במטרים הראשונים של נסיעה בבוקר קר לפעמים גם הילוך שני נכנס טיפה קשה.

לאחר ההחלפה, עד כמה שהספקתי לבדוק, כל התופעות הללו נעלמו. בנוסף, הילוכים שעברו חלק לפני כן, עכשיו עוברים עוד יותר חלק, ממש אצבע אחת מספיקה.

 

בקיצור, לא משנה איזה תיבה יש לכם ומה אומר היצרן, יש יתרונות ברורים להחלפת שמן גיר פעם בתקופה.

 

בנוסף להחלפת נוזלים, הורדתי גלגלים והסתכלתי על הבלמים. הבלמים עברו 60K קמ אצל הבעלים הקודם ועוד 4K אצלי, בנתיים אני לא רואה סיבה לגעת בהם עד הטיפול הבא.

 

בימים הקרובים אני אשלים את הטיפול על ידי החלפת מסנן סולר ומילוי נוזל DPF.

 

IMG_20180202_160524.jpg

עריכה אחרונה על ידי igal_zeltser

יום טוב גם לך

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

מילוי נוזל DPF דורש אתחול עם לקסיה, הספקת כבר להתארגן?

 

ואגב, אתה מזכיר פה נקודה מעצבנת, עד לברלינגו הנוחכית לא ידעתי מה זה שילוב להילוך ראשון תוך כדי תנועה.

 

בכל המכוניות הקודמית היה ניתן להמשיך להתגלגל בשני ולהאיץ אם צריך מכל מהירות. הילוך ראשון רק אחרי עצירה מוחלטת.

 

 

אבל בנוכחית זה כבר לא עובד, גם אצלי מתחת ל 5-8 קמ"ש צריך לרדת לראשון. הסיבה - יחסי העברה ארוכים מאוד בכל ההילוכים לטובת צריכת דלק נמוכה ומנוע טורבו שאין לו כוח בכלל עד איזור 1300-1400 סל"ד.

 

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

מילוי נוזל DPF דורש אתחול עם לקסיה, הספקת כבר להתארגן?

חיובי :)

למעשה כבר איפסתי את המונה בטעות בזמן ששיחקתי עם הלקסיה, כך שעכשיו רק נותר למלא.

 

אגב לקסיה, גיליתי LIFE HACK מעניין.

בדיגמי פזו סיטרואן מהעשור האחרון יש פיצ'ר מעצבן, הרכב נכנס למצב "חיסכון באנרגיה" אחרי 20 דקות מרגע כיבוי מנוע, ולא ניתן להפעיל תאורה בקבינה או רדיו.

הרשת מלאה בתלונות על הפיצ'ר הזה ולא ניתן לבטל את זה בשום דרך.

גיליתי שאיפוס תקלות עם לקסיה מאפס גם את המונה הזה ומחזיר את החשמל לתא הנוסעים ל20 דקות נוספות. 8)

עכשיו נותר לבדוק אם זה עובד גם עם סורק סיני ואפליקציית טורק

עריכה אחרונה על ידי igal_zeltser

יום טוב גם לך

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אפשר לקנות באיזור 60-70 דולר ערכה סינית שהיא חיכוי של המתאם המקורי.

 

 

Lexia 3 PP2000 Full Chip 921815C/V4.3.3 Lexia3 For Citroen Peugeot OEM Diagnostic Tool Diagbox 7.82 Lexia-3 PSA XS Evolution

זן גירסה שעובדת במכוניות עד מודל 2010-2011, לא יודע אם גם בחדשים יותר. חפש באליקספרס.

 

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

המנוע בהחלט שקט מאוד וגם אם תיתקל בו בברלינגו 1.6 מהדור הקודם, יהיה לך קשה מאוד לומר שמדובר בדיזל. מינימום ויברציות הודות למשקל בוכנות קטן (מנוע קטן) והזרקת דלק מסילה משותפת. צריכת הדלק של האוטו פשוט מטורפת ואין כאן פשרה של ביצועים, הוא זריז חזק וחסכוני מאוד.

אם מדובר ב DV6 מהגרסה הראשונה (DV6TED4) שמור עליו. החלף שמן כל 10K ק"מ ולא 15 או 20. סנן הסולר (בארץ) יקר כי הוא בא כמכלול פלסטיק עם חיבורים מהירים לצנרת סולר, תזמין מחו"ל OEM או מקורי, סביר להניח שתחסוך.

סנן אויר מקורי ומסנן מזגן מאוד זולים בחו"ל, כדאי גם כן משם.

 

מברוק ;-)

 

איציק

רגע. יש כאן משהו שאני לא מבין: המנועים החדשים יותר של C4 שהם e-HDI גם אמינים?

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אין קשר למערכת ה-e.

המנועים עם 8 שסתומים טובים מאוד

 

אלעד

צביעות היא נגע רע! היזהרו מאלו שיחייכו אליכם היום ומחר יתקעו לכם סכין בגב

 

מחפש 308 1.2, סביבות 100,000 ק"מ, רק עם מנוע גמור, לא סטיישן ולא בצבע אדום

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

מערכת e-HDI זו מערכת Stop & Start מבוססת אלטרנטור וקבל על, המנוע עצמו אותו דבר בדיוק כמו בדגם ללא המערכת.

 

 

מניסיון שלי גם מנוע 1.6HDI מדור קודם (2006-2010) עובד בסדר גמור כל עוד מקפידים על שמן Low Saps. לפני שנה וחצי כשאספתי את הברלנגו החדשה, נסעתי לחניון של העבודה והעמדתי אותה ליד ברלינגו ישניה עם ה 1.6HDI הישן ו 350 אלף ק"מ, שלא הוחלף במנוע שלה שום דבר חוץ מטיפולים תקופתיים.

 

תכיף יגידו שאני סוכן שיווק סמוי של סיטרואן...

אבל שניהם, החדש והישין עבדו אותו דבר בדיוק. אותו רעש, אותו כוח סחיבה, אותה רמת רעידות ואותה צריכת דלק.

 

איציק אומר שזה מקרה חריד ולא מייצג. אולי. אבל זה אפשרי.

 

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

יגאל,

 

עם איזה מתאם התחברת לרכב? מקורי ? "תואם" ? גנרי?

 

יש לך המלצה או קישור לאחד?

 

אני הזמנתי את הכבל הזה:

https://www.ebay.com/itm/Diagnose-For-Lexia-3-PP2000-Diagbox-7-83-Full-Chip-921815C-For-Citroen-Peugeot-W/142519295442?ssPageName=STRK%3AMEBIDX%3AIT&_trksid=p2057872.m2749.l2649

 

עושה עבודה טובה, קורא את כל המודולים ברכב, את כל הפרמטרים ומאפשר שליטה על כל מיני פונקציות דרך המחשב לצרכי דיאגנוסטיקה.

ההתקנה מוציאה את המיץ וגורמת לך לקלל בצרפתית מדוברת, אבל בסוף עובד טוב. לדעתי זה תומך גם ברכבים די חדשים (זה יותר תלוי בגירסת תוכנה ולא בגירסת כבל). אצלי ברשימה מופיע גם קקטוס, כך שזה די עדכני.

 

בנוסף הזמנתי גם את השטות הזו:

https://www.aliexpress.com/item/PSA-COM-Bluetooth-OBD2-Car-Diagnostic-Interface-PSA-COM-Support-Airbag-ECU-Key-K-Line-For/32811433685.html?spm=a2g0s.9042311.0.0.pz1m6F

 

מדובר בדוגל בלותות' אבל הוא מגיע אך ורק עם תוכנה למחשב. לצערי אין גירסה לאנדרואיד.

הזמנתי אותו כי קראתי בכל מיני מקומות שהוא מאפשר פונקציות שלקסיה פרוצה לא מאפשרת, כמו קידוד מזרקים, הפעלה יזומה של רגנרציה לDPF ועוד כל מיני תכנותים.

בפועל אני לא ממש יודע אם כל זה באמת עובד, בנתיים קיבלתי מהתוכנה רק שגיאות כאשר ניסיתי פעולות מתקדמות (לא ניסיתי יותר מידי). התוכנה שלו עוד יותר מזעזעת מהלקסיה, הוא גם לא מצליח לקרוא את כל המודולים. במודולים שהוא כן מצליח לקרוא מוצגים כל הפרמטרים ויש שליטה מלאה (כמה שהספקתי לבדוק).

יום טוב גם לך

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

יש משמעות לגרסת חומרה של המתאם. היה לי מתאם ישן שקניתי בשנת 2010, הוא לא הצליח להתחבר למודלים 2009-2010 למרות שהופיעו ברשמיה. במודלים ישנים יותר עבד תקין.

אגב על XP כל ההתקנות מתבצעות בלי בעיה.

 

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

הבעיה היא ברמת האבטחה של ה-windows החדשים

צביעות היא נגע רע! היזהרו מאלו שיחייכו אליכם היום ומחר יתקעו לכם סכין בגב

 

מחפש 308 1.2, סביבות 100,000 ק"מ, רק עם מנוע גמור, לא סטיישן ולא בצבע אדום

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

שימו לב! השרשור הזה בן 248 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

הצטרף לדיון

ניתן לפרסם הודעה כעת ולהירשם לאתר מאוחר יותר. במידה וכבר יש לך חשבון בפורום, התחבר כעת בכדי לפרסם באמצעות החשבון שלך.

Guest
הגב לנושא זה...

×   התוכן שהדבקת מסוגנן.   הסר סיגנון

  Only 75 emoji are allowed.

×   הקישור שלך הוטמע אוטומטית בגוף ההודעה.   הצג כקישור רגיל

×   התוכן הקודם שלך שוחזר.   ניקוי העורך

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • תוכן חדש...