Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

התחדשתי בC4 HDI בציר 2011, או צרפתיה שלישית גלידה


Igalz
שימו לב! השרשור הזה בן 251 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

פוסטים מומלצים

תקציר מנהלים:

רכשתי סיטרואן C4 HDI שנת 2011 ידנית עם 228K על השעון ב27 אלף שקל.

סיפור קניה והתרשמות מהרכב בהמשך.

 

הרומן שלי עם דיזלים צרפתים התחיל לפני 4.5 שנים.

הראשונה הייתה מגאן DTI 2001 אוטומטית, שבניגוד לצפיות התגלתה כמוצלחת מאוד ובת לוויה ששירתה אותי בנאמנות על פני 3.5 שנים ו70K ק"מ.

השניה הייתה דומה מאוד לראשונה, מגאן 2002 DTI ידנית, שהתגלתה כרכב הרבה פחות מוצלח, רווי בתקלות ובעל שילוב מנוע-גיר איום. אחרי 8 חודשים ו 20K ק"מ, התחלתי לפזול לכיוון חלופות.

 

לפני שבוע חבר שלח לי את המודעה הבאה:

[ATTACH=CONFIG]498675[/ATTACH]

 

אמרתי לעצמי, הנה עוד סוחר שמנסה לעשות קומבינות... אפילו לא ידעתי שבשנתון הזה ייבאו את הדגם הידני, הכרתי רק את הרובוטי. הייתי בטוח משהו החליף את הגיר ועכשיו מנסה להפטר מהרכב.

בסוף שבוע הייתי אצל ההורים בצפון והמחשבה על הרכב לא עזבה אותי, הרי זה דגם שאני מחפש כבר המון זמן.. נכנסתי ליד 2 והנה הרכב מפורסם גם שם. מסתבר שהמוכר גר רבע שעה נסיעה מההורים שלי. מיד שלחתי לו הודעה וקבענו להפגש בעוד שעתיים. לקחתי איתי חבר 'מבין' והתייצבנו אצל בעל הרכב בשעה הנקובה.

 

במבט ראשון הרכב ניראה שלם וישר, אבל עם כמה שריטות בפגושים.. לא משהו קריטי. הצמיגים הקידמיים אכן חדשים, האחוריים כניראה ידרשו החלפה בעוד כשנה.

בעל הרכב התגלה כאדם נחמד מאוד בקיא במכונאות רכב וברכבים של סיטרואן (לטענתו הוא מחזיק סיטרואנים כבר 30 שנה ברצף). הוא הרבה לספר לנו על ההסטוריה של הרכב, כל הטיפולים והתיקונים שבוצעו, אופי הנסיעות שלו וכו'. לאחר בדיקת מסמכים, הצצה בהסטורית טיפולים, ומעבר ויזואלי על כל חלקי הרכב, התרשמתי שעומד מולי אדם ישר, פרטי, ללא כוונות נסתרות.

 

יצאנו לסיבוב עם הרכב והתיישבתי ליד ההגה.

במטרים הראשונים מיד הרגשתי שמשהו לא בסדר. איפה הטירטור הדיזלי? איפה הויברציה המוכרת? עבדו עלי, זה לא דיזל בכלל. אבל הרגע הסתכלתי על המנוע בעיניים.. וגם מבחוץ הטירטור נשמע מוכר. מבפנים הרכב חרישי לחלוטין וצריך לאמץ את המנוע בצורה ניכרת על מנת בכלל לשמוע משהו ממנו.

הנסיעה בעיר הותירה רושם חיובי מאוד, כמעט ואין שום קרקושים והמתלים מרגישים מצויין.

ביציאה מחוץ לעיר נתתי קצת גז ונשמטה לי הלסת. הנה הדיזל מראה את פרצופו. המנוע מתחיל לסחוב יפה כבר ב1200 סל"ד, ובאיזור 1700 סל"ד החגיגה האמיתית מתחילה. וואו איזה מנוע, עד היום, אחרי 500 ק"מ עם הרכב, אני עדיין מופתע מההתנהגות שלו כל פעם מחדש.

הגיר עובר חלק, הרבה יותר חלק ונעים מהגירים המודרנים של PSA. הכל ברכב שמיש לחלוטין ומרגיש מהודק ברמה מפתיעה.

 

סגרנו על מחיר ובוקר אחרי זה הגעתי לבצע העברת בעלות.

 

 

קצת על ההתרשמות שלי מהרכב:

 

מדובר בגירסת ליסינג שאינה מאובזרת במיוחד יחסית לאחיותיה, ואכן את ה100K ק"מ הראשונים שלה היא עשתה תחת חוזה ליסינג עד שהגיע לידיים האוהבות של הבעלים הקודם.

האיבזור כולל בקרת שיוט, מגביל מהירות, היל הולדר, פנסים עוקבי פניה (סוג של), 4 חלונות אוטומטים, מערכת MP3 מקורית עם USB וAUX ו8 רמקולים, תאורה למראות של סך השמש ובגדול זהו.. הגאנטים הם ברזל 16" שניראים די מזעזע אבל תורמים רבות לנוחות הנסיעה.

 

את המנוע כבר התחלתי להלל, ובאמת שאין לי מספיק מילים לתאר את הפנינה הזו.. 110כ"ס על 27קג"מ. המומנט המקסימאלי מגיע מוקדם (1750 סל"ד), אבל תודות לטורבו יעיל עם גיאומטריה משתנה, ישנה סחיבה יפה כבר מ1200 סל"ד. יצא לי לצאת לעקיפה בהילוך חמישי שהתחילה ב1200 סל"ד ובשום שלב לא הרגשתי צורך להוריד הילוך. יצא לי לנהוג באאודי עם מנוע מקביל ושם לא היה עם מי לדבר מתחת ל1600 סל"ד לפחות. באופן טיבעי בסל"ד נמוך לטורבו ישנה השהייה מורגשת, אבל לא משהו נוראי מידי.

צריכת הדלק אחרי כ500 ק"מ מעודדת מאוד. עדיין לא יצא לי למדוד במשאבה, אבל על פי המחשב אני צופה צריכה משולבת של איזור ה1/22.

 

הגיר הוא גיר ידני 6 הילוכים נעים וחלק, עם כי מורגשת התנגדות מסויימת בשילוב ההילוך הראשון. הקלאצ' הדראולי ומרגיש קל מאוד למרות הקילומטראז' המכובד שצבר. יחסי ההעברה יחסית ארוכים וב 100 קמ"ש בהילוך שישי המנוע מסתובב לאיטו על 1600 סל"ד צנועים.

 

בקרת השיוט\מגביל מהירות עובדים בצורה מדוייקת מאוד וגם באיזורים הרריים, עם שינויי שיפוע חדים, לא מתקשים לשמור על מהירות אחידה בדיוק של +-1 קמ"ש.

 

ההגה מעט קשה יחסית להגה חשמלי, לא משהו ששווה התייחסות מיוחדת.. הוא גם מתקשה בנסיעה בינעירונית. ישנו כיוון לגובה ולעומק.

 

המתלים סופגים בצורה מדהימה, נוחות הנסיעה פנטסטית, ממש רכב חדש. לכך מתווסף העדר מוחלט של רעשי רוח (עד 120 קמ"ש) ומנוע חרישי להפליא. חבר שבבעלותו אוקטביה חדשה (בליסינג) הצטרף אלי לנסיעה והיה בהלם מהנוחות. לא מרגישים כלל שהרכב עבר 227 אלף ק"מ. הרעש היחיד שחודר לתא הנוסעים זה רעש הצמיגים. אולי בגלל בידוד לא מספיק טוב, ואולי בגלל שמותקנת רביעיית קלבר שאינה מצטיינת בנסיעה שקטה.

 

המושבים נוחים מאוד לנסיעות ארוכות, ישנה תמיכה מתכווננת לכל איזורי הגב, ומרחק משענת הראש מתכוונן גם הוא.

איכות החומרים בתא הנוסעים גם הוא מפתיע לטובה. דיפוני הדלתות והדשבורד עשויים שילוב של פלסטיק עם חומר רך כלשהו, וציפויי עור סינטטי באיזורים מסויימים. הכל מהודק היטב ואין שום קרקושים. הפגם היחידי שמצאתי עד כה הוא שהעור על סופית ידית ההילוכים התקלף לגמרי והיא תוחלף בקרוב.

 

מערכת השמע מוצלחת למדי, איכות הצליל מפתיעה לטובה, אם כי קליטת הרדיו מעט חלשה יותר מהפיוניר שהיה לי ברכב הקודם. אין בלותות' מובנה במערכת אבל יש דיבורית בלותות' בהתקנה מקומית. השליטה מההגה נוחה מאוד בזכות גלגלת גלילה יעילה ונוחה.

 

לוח השעונים דיגיטאלי ברובו, אבל לשימחתי ישנו גם חץ מהירות אנאלוגי. החיסרון הבולט בו הוא היעדר מוחלט של חיווי חום מנוע. אין אפילו נורה למנוע קר.. אני מניח שיש התרעה לחום מנוע גבוה מידי, אבל אני מקווה לא לגלות. פיצ'ר גאוני שיש ללוח השעונים הוא מצב לילה - כפתור שמכבה את כל התצוגה הדיגיטאלית של הלוח, כולל התצוגה של הרדיו ומחשב הדרך. נשאר רק חץ המהירות עם תאורת רקע עדינה. כיף אדיר לשייט בלילה בכבישים חשוכים במצב הזה.

 

לסיכום, אני מרוצה מאוד מהרכב ומחווית הקניה. סוף סוף אני אשכרה מחכה לרגע שבו אני אכנס לרכב ואסע לאנשהו.

 

לצערי זהו דגם חריג בארץ הקודש וחבל.

 

תמונה של הכלה

 

[ATTACH=CONFIG]498674[/ATTACH]

 

מקווה שהיא תשרת אותי שנים רבות..

מבטיח לעדכן בטיפולים או תיקונים שידרשו בעתיד.

תתחדש קנית מאיש מאוד פדנט (היה פעם מורה שלי למוזיקה ג'אז) אני זומם על אחת אחרת שמסתובבת בשוק המשומשות כרגע אבל תקציבית קצת דחוק לי, מחכה שיתפנה קצת תקציב. בהחלט רכב נהדר!

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אתמול תידלקתי את הרכב בפעם השניה, או במילים אחרות הזדמנות ראשונה למדוד צריכת דלק.

הגעתי לתחנה עם 820 ק"מ על השעון, מד הדלק עמד על קצת יותר משליש.

יצאה צריכת מחושבת של 21 קמ/לליטר. המחשב קצת יותר אופטימי ומדווח על צריכה שמתקרבת ל22 קמ\לליטר. תוואי הנסיעה הוא כ70% בינעירוני, אבל המון נסיעות קצרות על מנוע קר לעבודה וחזור (אני עובד 5 דקות נסיעה מהבית).

בכל מקרה צריכה די מרשימה, בייחוד לאור העובדה שאני עדיין מתלהב מהרכב ונותן לו בראש פה ושם.

 

על הנייר הטנק אמור להיות 60 ליטר. בפועל שמתי לב בתדלוק הקודם שיש מקום ליותר מזה. פעם קודמת תידלקתי 58 ליטר והמחשב דיווח שיש עוד מעל 120ק"מ עד לגמר המיכל. כמובן יש מצב שהמחשב שיכור :)

יום טוב גם לך

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

בפנים הרכב שקט?

לא מרגישים שמדובר במנוע דיזל?

איך בידוד הרעשים באופן כללי?

 

הרכב שקט מאוד, לא שומעים את המנוע כלל וגם לא רעשי רוח.

יש חדירה קצת מוגזמת לטעמי של רעשי כביש (גלגלים) בעיקר במהירויות בינעירוניות ובצורה מוחשית כאשר המהירויות עולות על 100 קמ"ש. אולי בעתיד אני אשקיע בתוספת חומר בידוד מסביב לגלגלים.

יום טוב גם לך

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לא מרגישים שמדובר במנוע דיזל?

 

דיזלים מודרניים מסילה משותפת, כשהם במצב תקין מייצרים מעט מאוד ויברציות. עדיין יותר ממנועי בנזין מקבילים אבל פחות ממנועי 3 צילינדרים במכוניות מיני.

 

הויברציות מורגשות רק אם מחפשים אותן בכוח. ימים כשידית הילוכים וגלגל הגה היו רועדים באמפליטודה של 2 ס"מ, עברו.

 

רעש מנוע נשמע בעיקר מחוץ לרכב או כשנוסעים עם חלונות פתוחים. עם חלונות סגורים הרעש נמוך מאוד. צריך לזכור שסל"ד עבודה יומיומי הוא בין 1300 - 2500 סל"ד, ברוב המוחלט של המקרים אין צורך להגיע ל 3000.

חלק מהרעש שאפשר לשמוע במהירות נמוכה (עם חלון פתוח) הוא של האינג'קטורים ולא של המנע עצמו.

 

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

ברצוני לומר מילה טובה לגבי שירות הלקוחות של לובינסקי.

 

פניתי אליהם בדאר אלקטרוני בבקשה לקבל ספר נהג ושיגרת טיפולים.

לאחר שעה התקשרה אלי נציגת שירות נחמדה ובישרה לי שספר נהג ושיגרת טיפולים מחכים לי בתיבת הדאר האלקטרוני שלי.

 

יישר כח

יום טוב גם לך

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

האם קיבלת שגרת טיפולים לתנאים רגילים או לתנאים קשים (adverse conditions)?
לא מצויין. לדעתי מדובר בתנאים קשים, כיוון שבספר טיפולים שראיתי בפורומים בחול החלפת השמן נדרשת כל 20 אלף קמ, בעוד שבדף שאני קיבלתי מרווח ההחלפה הוא 15 אלף.

יום טוב גם לך

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

בעמודה הימנית בPDF, איפה שמופיע כל כמה זמן צריך להחליף מתכלים, מופיע Arduous conditions?

 

צודק, טעות שלי, אכן מצויין Arduous conditions

ולמטה גם ישנו הסבר באילו תנאים מדובר

יום טוב גם לך

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

קיבלת את ספר הנהג בעברית?

צביעות היא נגע רע! היזהרו מאלו שיחייכו אליכם היום ומחר יתקעו לכם סכין בגב

 

מחפש 308 1.2, סביבות 100,000 ק"מ, רק עם מנוע גמור, לא סטיישן ולא בצבע אדום

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

שימו לב! השרשור הזה בן 251 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

הצטרף לדיון

ניתן לפרסם הודעה כעת ולהירשם לאתר מאוחר יותר. במידה וכבר יש לך חשבון בפורום, התחבר כעת בכדי לפרסם באמצעות החשבון שלך.

Guest
הגב לנושא זה...

×   התוכן שהדבקת מסוגנן.   הסר סיגנון

  Only 75 emoji are allowed.

×   הקישור שלך הוטמע אוטומטית בגוף ההודעה.   הצג כקישור רגיל

×   התוכן הקודם שלך שוחזר.   ניקוי העורך

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • תוכן חדש...