Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

בלאי של בלמים ברכב היברידי


technet
שימו לב! השרשור הזה בן 2548 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

פוסטים מומלצים

לפני כחודשיים קיבלתי את הסונטה ההיברידית

הרכב כבר הספיק לעשות מעל 5000 קמ

שמתי לב שבניגוד לרכבים קודמים, על הרכב הזה אין כלל אבק בלמים על הגלגלים , אני יודע שבזמן שאני בולם הרכב נטען, מה שמביא אותי לחשוב שיש שימוש מועט בבלמים הרגילים ומערכת הטעינה אחראית לרוב בלימת הרכב.

האם נכון כי רכב שמשתמש בעצם בבלימה שכזאת הבלמים מחזיקים עשרות ואף מאות אלפי קמ על אותן רפידות?

או שזה פשוט רפידות בלמים איכותיות שלא מורידות אבק בלמים?

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

כפי שחשבת, מערכת הרגנרציה חוסכת רבות מהעומס על הרפידות כך שאלו מחזיקות בקלות עשרות אלפי קילומטרים. בממוצע, אלו מחזיקות בין 70-100 אלף ק"מ.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

מוזמן לעקוב כאן:

http://www.carsforum.co.il/vb/showthread.php?t=574368

 

כבר 45 אלף ק"מ וטרם הוחלף (כולל 17 אלף ק"מ בליסינג).

אלעד רוזנקר, טלפון 0524626633.

ניתן להתקשר להתייעץ בכל הקשור ברכבי אספנות ואופל בפרט (בעיקר ישנים).

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

הבלמים ברכב היברידי מחזיקים יותר יחסית לבלמים ברכב רגיל בו נוהגים אנשים ״הדיוטים״ שלא מעיזים להשתמש בתפעול הידני כדי לקבע את הרכב בהילוך נמוך ולמעשה לא מודעים אפילו לקיומו, אני פשוט מגחך כשאני נוסע אחריהם (בעיקר נשים), אורות הבלם פשוט דלוקים לאורך כל הירידה והם פשוט שורפים את הבלמים, כאשר אני מנגד נמצא בהילוך נמוך התואם את מהירות הנסיעה ולא נוגע אפילו בדוושת הבלם.

 

בדגמי טויטה יש את מצב b שגורם לטעינה שלא על ידי שימוש בבלמים ואנשים שרוכשים רכבי טויוטה היברידיים כנראה מודעים יותר לשימוש באפשרות הזאת ואילו בדגמי קיה נירו ויונדאי איוניק שימוש בבלמים גורם דבר ראשון לטעינה שלא על ידי הבלמים.

 

כאמור יחסית לנהגים כמוני שמשתמשים בתפעול הידני של ההילוכים כדי לקבע את מהירות הרכב, אין יתרון של רכב היברידי בבלאי מופחת של הבלמים, או אולי יתרון קטן (וכמובן יתרון בצריכת הדלק). ברכב קודם שלי, מיצובישי לנסר, החלפתי רפידות מקוריות לאחר 70 אלף קילומטרים, ועוד בנסיעה בתוואי הררי ועם רגל עצבנית מאד על הגז (הייתי יותר צעיר :-))

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לא דיברתי על סונטה, אלא על איוניק לצורך הדוגמא.

 

טויוטה אוריס באותו מתכון.

 

באיוניק ובנירו גיר רובוטי דו מצמדי 6 הילוכים ולא רציף כמו באוריס ופריוס.

Hyundai IONIQ

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

שימו לב! השרשור הזה בן 2548 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

הצטרף לדיון

ניתן לפרסם הודעה כעת ולהירשם לאתר מאוחר יותר. במידה וכבר יש לך חשבון בפורום, התחבר כעת בכדי לפרסם באמצעות החשבון שלך.

Guest
הגב לנושא זה...

×   התוכן שהדבקת מסוגנן.   הסר סיגנון

  Only 75 emoji are allowed.

×   הקישור שלך הוטמע אוטומטית בגוף ההודעה.   הצג כקישור רגיל

×   התוכן הקודם שלך שוחזר.   ניקוי העורך

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • תוכן חדש...