Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

פורד מונדיאו 2012 טיטניום 2.0 240HP - בעיות אמינות?


NIMRODVA
שימו לב! השרשור הזה בן 2768 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

פוסטים מומלצים

  • שבועיים מאוחר יותר ...

אהלן, רק עכשיו ראיתי את השרשור במקרה, הייתי מגיב בזמן אבל אוכל לספר את מה שאני מכיר באופן אישי ומכל הטיפולים השוטפים שעשיתי ופירוקים כאלו ואחרים ברכב ובנוסף, מקריאה מאוד אינטנסיבית בפורום של פורד באירופה, אחלה חבר'ה והמון מידע:

http://www.talkford.com/community/forum/96-ford-mondeo-mk4-2007-2013

 

לעניינים אבל בקצרה יחסית (היות ופירטתי את אותן הדברים מספר פעמים באופן די מפורט בשרשורים אחרים, אפשר למצוא לפי השם או דרכי בהודעות).

 

1. את הגיר אכן יש "לטפח" בטיפול שלא היה במתכונת המקורית של היצרן, החלפת פילטר שמן גיר + 6.5 ליטרים של שמן מינרל "מיוחד" של פורד בלבד, השמן המינרלי עצמו סופר יקר והעלות האמיתית כולל עבודה היא סביבות ה 1200-1400 שקלים כזכור לי נכון (יש חשבונית אך לא לידי, למרות שיש חברי פורום שבצעו לא מזמן ויכולים להגיד גם כן כמה עלה להם).

העלות לא מטורפת במיוחד אבל קצת מציק מן הסתם.

 

חלקי החילוף המקוריים ובכללי, לא כל כך זולים היות וזה סוג הרכב, יש לו חלקים מסויימים.

 

2. הרכב אצלי בן 5.5 שנים בקרוב ועם 54,000 ולכן, לא אוכל להגיד מה איתו היות ואין שום דבר איתו לעת עתה.

 

3. טיפולים שוטפים כגון שמן ופילטר שמן, מקורי ושמן כנדרש קסטרול כל 10K ק"מ, כך אני נוהג היות ואני נוהג בעיר בתוואי עירוני בעיקר

 

4. המיזוג אכן לא הכי חזק בשיא הקיץ כאשר מתקרבים ל 35 מעלות אבל, זה אבל גדול, כל עוד הרכב חנה במקום מוצל, המזגן בסדר גמור. אם הרכב חנה תחת השמש מספר שעות, אין ברירה וייקח לו זמן מה לקרר את כל חלל הרכב וזה חלל לא קטן.

המזגן בפורד פולט בפתחים ~8 מעלות ביום טוב, לעומת ~3 מעלות ברכבים אחרים, אז כן יש הבדל.

 

5. הרכב לא אוכל אף צמיג, אולי הכוונה הייתה לצמיגים הקדמיים למי שיש את מנוע הטורבו והרגל כבדה על הגז אז ייתכן מאוד אבל אם כך, מבצעים החלפה קדמיים עם אחוריים להארכת החיים.

הרכב לא אוכל אותם, אם יש בעיה, יש לבדוק לחצים, כיוון פרונט! הרכב הזה לא שונה מאף רכב אחר, אין לו מחלת אכילה והשמנה מצמיגים

 

6. ישנם מקרים בודדים מאוד, על כשל בצלינדר מספר 4. אני את המקרים הבודדים קראתי עליהם בחו"ל והם אכן בודדים, חלק גם בארה"ב היות והמנוע זהה גם שם, כאן בארץ יש חבר פורום מסויים שטען שמכיר מקרים, למרות שלא ברור עד כמה הוא זה שראה את המקרים אלה יותר שמע עליהם.

זה בהחלט לא משהו סדרתי או תקלה גורפת, ממש לא, כפי שכבר הבנת עד כה מבעלים של מונדאו שעברו 100K+

 

7. מומלץ בהחלט לבדוק מדי פעם את ברגי החיזוק של הטורבו, ישנם ברגים מיוחדים של פורד ויש מקרים שאני הבנתי, שנוצר בהם חופש כלשהו ויש לחזק אותם

 

8. בגרסאות הטיטניום 240 כ"ס ישנו SOUND SYMPOSER שזה מייצר רעש מלאכותי של המנוע אל תא הנוסעים, לעיתים, הדיאפרגמה נקרעת וישנו איבוד BOOST (גדישה) מסויימת

 

8. צריכת הדלק לאדם בודד מחוץ לעיר יכולה להגיע לעד 1:14.5 ק"מ בכיף, בעיר 1:10 זאת לא מילה רעה גם כן.

אבל, וזה אבל גדול, היות והרכב "נמרץ" ותמיד יש חשק, מוצאים את עצמנו לוחצים מעבר לרגיל והצריכה, בהתאם.

אין שום בעיה להאיץ כשהמחט בקושי נוגעת ב 2,000 סל"ד וזה תענוג, לא חסר כוח ומומנט, כאשר כל אלו לידך ה 1.2 אטמוספרי מאיצים מהר יותר אבל אל תשכח שהם סוחטים את המחוג לכיוון ה 4-5 ושלא יספרו סיפורים.

 

9. התעלם מאנשים שכותבים שואבי דלק, סופרצ'רג'רים וכו' היות ויש נתונים מאנשים בפועל שמחזיקים את הרכב, תשאל אותם.

 

10. משאבת דלק שנהרסת, רכיב כזה או אחר זה לא ייחודי לפורד ולמעשה, כל רכב בעולם תמיד יש תקלות, רכיבים שיש להחליף, בלאי מסויים או תקלות מפס הייצור, קורה, שום דבר מיוחד או גורף.

 

11. את הרכב המרכב הזה, ייצרו קרוב ל 8 שנים (החל מ 2006) עד שהפסיקו לא מזמן כך שהמרכב עצמו, מאוד אמין.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

יש לי מונדאו 2011 אחרי מתיחת פנים, אומנם עם מנוע 2.3 וגיר אוטומטי רגיל.

 

המזגן באמת חרא ולא היה שווה יותר מדיי בקיץ (יוני - ספטמבר).

 

בתקופה הזאת עכשיו הוא בסדר גמור ועושה את העבודה.

 

מלבד זאת הרכב אצלי רק חצי שנה ו13 אלף קילומטר, אבל אין תקלות.

 

רכב מאוד מהנה וכיפי

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

שימו לב! השרשור הזה בן 2768 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

הצטרף לדיון

ניתן לפרסם הודעה כעת ולהירשם לאתר מאוחר יותר. במידה וכבר יש לך חשבון בפורום, התחבר כעת בכדי לפרסם באמצעות החשבון שלך.

Guest
הגב לנושא זה...

×   התוכן שהדבקת מסוגנן.   הסר סיגנון

  Only 75 emoji are allowed.

×   הקישור שלך הוטמע אוטומטית בגוף ההודעה.   הצג כקישור רגיל

×   התוכן הקודם שלך שוחזר.   ניקוי העורך

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • תוכן חדש...