Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

אדים עולים מפתח מילוי שמן וממדיד שמן


phpclub
שימו לב! השרשור הזה בן 3797 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

פוסטים מומלצים

לאחר נסיעה קצרה של 10 דקות לערך.

בחיים לא נתקלתי בזה עד עכשיו, מה המשמעות?

יש לציין כי הארתי עם פנס לתוך פתח המילוי והכל היה נראה שחור - האם זה בעצם בוצה?

 

תודה.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

שלום רב !

מה אתה מצפה לראות שם , גוש זהב טהור או נירוסטה

מה אתה מצפה, שלא יהיה עשן במנוע שהשמן בו חם, מה אתנ מצפה, שיפלט מהמנוע סודה, ולא עשן?

בברכה

צביקה

צביקה נפטר בדצמבר 2016 ועזב אותנו לעולם טוב יותר. יהי זכרו ברוך

 

ליצירת קשר, בנושא קרבורטורים בלבד , פנה לנייד בלבד:054-4861318

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אני חושב כי הכוונה שעד היום כאשר הוא בדק את הרכב , הוא לא נתקל בתופעה הזו .

כדאי להעלות תמונות כי אי אפשר להבין מה הבעיה או אם יש בעיה .

 

הבדיקה הנכונה - בדוק את מצב נוזל הקירור , אם יש בו סימני שמן , או מחסור .

כנ"ל מצב השמן מנוע על המדיד , האם השמן במצב טוב או יש סימני מים או כמו טחינה/חמאה מותכת ,,

 

אם אין מחסור בשמן ובנוזל קרור והם נראים טוב , צריך לבדוק לחץ בעוקה/אגן השמן , אולי נשם מנוע סתום -

הסימנים במצב קשה - להוציא החוצה את מדיד השמן כמחציתו , כאשר המנוע עובד - ולראות אם נזרק דרך פתח המדיד טיפות שמן .

 

והאפשרות האחרונה - הכל תקין ויש קצת התעבות אדי מים במנוע , והם יוצאים החוצה כאשר המנוע מתחמם .

 

אם אין לך ידע והמצב נראה לך שונה מהרגיל כדאי לגשת למוסך ולבדוק .

כי אפשר שיש לך התחלת סתימה בנשם או בעיה אחרת , אבל עדיין לא נזק גדול .

ואפשר יהיה לטפל ולסדר את הבעיה לפני שתגדל .

 

אייל .

עצמאי בשטח - 1 מטר מהצד.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

שלום רב !

מה אתה מצפה לראות שם , גוש זהב טהור או נירוסטה

מה אתה מצפה, שלא יהיה עשן במנוע שהשמן בו חם, מה אתנ מצפה, שיפלט מהמנוע סודה, ולא עשן?

בברכה

צביקה

 

צביקה שלום,

דווקא ממך לא ציפיתי לקבל תגובה כזאת סרקסטית.

עד היום לא נתקלתי בשום מנוע אשר מעלה אדים, גם לאחר נסיעה ארוכה מאוד, וגם לא ראיתי בחיי בוצה (רק שמעתי עליה) ורציתי לדעת האם מה שראיתי היום נחשב לבוצה או לא. הרי בשביל זה אנחנו באים לכאן, כדי לשאול וללמוד, לא?

 

אייל - תודה על התגובה, אך אין לי אפשרות להעלות תמונה.

הרכב המדובר הוא רכב שראיתי היום כשהלכתי לחפש רכב לרכישה.

בדבר כזה עוד לא נתקלתי ורציתי לדעת את משמעותו. על מדיד השמן לא היה שום סימנים חוץ משמן אך כן היה חוסר.

נושא הבוצה חשוב לי מאוד להבנה, האם מראה שחור של פתח המילוי הוא אינדיקציה לא טובה? אולי השמן שחור מאוד כי לא הוחלף מלא זמן?

 

תודה.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

ראשית לפני הכל חשוב שנדע באיזה רכב מדובר.

שנית, אני אישית לא הייתי נוגע ברכב...לא אמור לצאת עשן מפתח צינור המדיד ובטח שלא עשן שניראה בבירור. לא הייתי מהמר שהבעיה בנשם מנוע סתום ודווקא הייתי הולך לביכוון יותר של לחץ עוקה גבוה ומנוע שככל הניראה מנפח בגלל חוסר אטימה של טבעות הבוכנה.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

האדים הללו קיימים בכל רכב נורמלי, עם מנוע חם. אם הרכב לא צורך שמן או הצבע של הנוזל קירור לא משתנה אז הכל בסדר. יש רכבים שצורכים יותר שמן וכאלה שפחות. אפילו יש יצרנים שכותבים בחוברת הטיפול שלהם את זה.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

האדים הללו קיימים בכל רכב נורמלי, עם מנוע חם. אם הרכב לא צורך שמן או הצבע של הנוזל קירור לא משתנה אז הכל בסדר. יש רכבים שצורכים יותר שמן וכאלה שפחות. אפילו יש יצרנים שכותבים בחוברת הטיפול שלהם את זה.

 

מעולם לא ראיתי בכל רכב שבדקתי עשן שעולה מפתח מדיד השמן בכל טמפרטורה שהיא, אולי לא היתעמקתי בזה יותר מידי. :)

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אני מסכים עם דעתו של מאור, לא ראיתי מעולם אדים ובטח לא ביום חמים יחסית (אתמול).

 

נושא שאף אחד לא עונה לי כאן - איך אפשר לזהות בוצה?

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

מעולם לא ראיתי בכל רכב שבדקתי עשן שעולה מפתח מדיד השמן בכל טמפרטורה שהיא, אולי לא היתעמקתי בזה יותר מידי. :)

 

פתח מדיד השמן ופתח המילוי זה לא אותו גודל. לא נתקלתי כמעט ברכב עם מנוע חם שלא היו שם אדים.{בפתח המילוי} רק ברכבים עם מנוע "מנפח" יש כמות עצומה של אדי שמן מפתח המילוי {כמו ארובת עשן קטנה} וגם ריח אופייני לשמן שרוף.

בקשר לבוצה על הפקק מילוי לא הייתי מתייחס לזה. זה משהו מצטבר שם עם השנים. בוצה בתוך אגן השמן זה כן משמעותי.

אם יש חשש לבוצה באגן השמן, לפני שממלאים שמן חדש בטיפול, מבצעים "פלשינג" ורק אחר כך ממלאים שמן חדש.

ושוב אם לא חסר שמן במשך כמה אלפי ק"ם, סביר להניח שהמנוע במצב תקין.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

השחור שראיתי לא היה על פקק המילוי, היה בתוך פתח המילוי.

מה זה פלשינג ומה עושים במקרה של בוצה אני יודע - אני מדגיש שאני לא מחפש פתרונות - זה לא הרכב שלי.

 

המטרה שלי היא להבין איך אפשר לזהות בוצה או חשש לבוצה בצורה עצמאית.

 

אם יש מישהו שיכול לענות על השאלה, אני אשמח.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לראות בוצה בדרך המדוייקת ביותר היא פשוט להרים מיכסה שסתומים ואם קיימת בוצה היא פשוט תראה בוודאות על חלקו הפנימי של מיכסה השסתומים ובחלל גל הזיזים כולל על החלקים הנעים כמו נדנדים וכו'. לעיתים גם ניתן לראות זאת דרך פתח המילוי.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

האדים הללו קיימים בכל רכב נורמלי, עם מנוע חם. אם הרכב לא צורך שמן או הצבע של הנוזל קירור לא משתנה אז הכל בסדר. יש רכבים שצורכים יותר שמן וכאלה שפחות. אפילו יש יצרנים שכותבים בחוברת הטיפול שלהם את זה.

 

מעולם לא ראיתי בכל רכב שבדקתי עשן שעולה מפתח מדיד השמן בכל טמפרטורה שהיא, אולי לא היתעמקתי בזה יותר מידי. :)

אכן מאור אני מניח שמעולם לא התעמקת בכך, נדיר מאד ולא רצוי לפתוח פקק מלוי שמן מנוע, במנוע עובד, נדיר ולא רצוי, בכל מנוע חם כאשר השמן חם, זה טבעי שהשמן יעלה עשן, נסה ללטגן ציפס בסיר עם שמן חם, ופילו לא רותח ועשן יעלה, זאת שיטה בדוקה של סוחרי רכב, בקניית רכב משומש ממוכר תמים, כדי להפחידו שהמנוע גוסס, והולך למות בדרכי אבותיו.

 

פתח מדיד השמן ופתח המילוי זה לא אותו גודל. לא נתקלתי כמעט ברכב עם מנוע חם שלא היו שם אדים.{בפתח המילוי} רק ברכבים עם מנוע "מנפח" יש כמות עצומה של אדי שמן מפתח המילוי {כמו ארובת עשן קטנה} וגם ריח אופייני לשמן שרוף.

בקשר לבוצה על הפקק מילוי לא הייתי מתייחס לזה. זה משהו מצטבר שם עם השנים. בוצה בתוך אגן השמן זה כן משמעותי.

אם יש חשש לבוצה באגן השמן, לפני שממלאים שמן חדש בטיפול, מבצעים "פלשינג" ורק אחר כך ממלאים שמן חדש.

ושוב אם לא חסר שמן במשך כמה אלפי ק"ם, סביר להניח שהמנוע במצב תקין.

סרקסטי או לא, בגלל שפותח השרשור תמים, אני מנסה להמנע מלכונתו תמים, ואני משתמש בבטויים ציורים, של א תמיד מתקבלים בעין יפה, אך זה זבש"ם.

בברכה

צביקה

צביקה נפטר בדצמבר 2016 ועזב אותנו לעולם טוב יותר. יהי זכרו ברוך

 

ליצירת קשר, בנושא קרבורטורים בלבד , פנה לנייד בלבד:054-4861318

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לאחר נסיעה קצרה של 10 דקות לערך.

בחיים לא נתקלתי בזה עד עכשיו, מה המשמעות?

יש לציין כי הארתי עם פנס לתוך פתח המילוי והכל היה נראה שחור - האם זה בעצם בוצה?

 

תודה.

איזה רכב זה ואיזה עוד תופעות חריגות מובחנות ברכב ?

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

צביקה - אשמח אם תסביר למה נראה לך שאני תמים? לא הצלחתי לרדת לסוף דעתך, באתי ושאלתי שאלה על דבר שלא נתקלתי בו בעבר, מה בדיוק כאן הבעיה?

 

אכן יצא גם עשן מפתח מדיד השמן.

 

דן - הרכב הוא שרייד 98.

לא התעמקתי יותר מדי באזור מכסה המנוע, ברגע שראיתי את התופעות הנ"ל הסקתי שמשהו חשוד (גם אם עכשיו אני מבין שלא).

צירפתי לנ"ל שלל ליקויים אחרים כמו גלגלים ישנים ובלויים, פנים הרכב שלא שמור, מנועי חלונות שעובדים בקושי כאילו הם בפנסיה, בקבוק מים ירוקים לא מזוהה זרוק בתא המטען, והבנתי שעם רכב כזה אני לא רוצה להתעסק.

 

רק שהגעתי לכאן ורציתי להבין את משמעות מה שציינתי, כדי ללמוד לעתיד.

 

תודה לכל המגיבים.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

שימו לב! השרשור הזה בן 3797 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

הצטרף לדיון

ניתן לפרסם הודעה כעת ולהירשם לאתר מאוחר יותר. במידה וכבר יש לך חשבון בפורום, התחבר כעת בכדי לפרסם באמצעות החשבון שלך.

Guest
הגב לנושא זה...

×   התוכן שהדבקת מסוגנן.   הסר סיגנון

  Only 75 emoji are allowed.

×   הקישור שלך הוטמע אוטומטית בגוף ההודעה.   הצג כקישור רגיל

×   התוכן הקודם שלך שוחזר.   ניקוי העורך

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • תוכן חדש...