Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

dir="rtl" style="text-align:right;"> שימו לב! השרשור הזה בן 4625 ימים, שזה ממש ממש הרבה ולכן הוא ננעל.

אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא - פנו לאחד המנהלים ונפתח את השרשור חזרה לתגובות.

פוסטים מומלצים

פורסם

היי,

 

לפני ארבעה חודשים הוחלף ברכב של אבא שלי (קיה ריו דיזל crdi 1.5 מונית) ראש מנוע לאחר שהתרמוסטט נתפס והמנוע רתח. (אין חיווי טמפ' מנוע בדגם הזה, וכשנדלקת הנורה הראש מנוע כבר גמור)

 

המוסך שביצע את העבודה החליף את הראש מנוע באחד מעובד מפירוק. המוסך לא התקין תרמוסטט...

הרכב נסע מעולה בארבעת החודשים האחרונים, אך מכר שלי טוען שבחורף הרכב יתקשה לנסוע בגלל שבלי תרמוסטט המנוע עובד קר, ובחורף הוא פשוט לא יצליח לסחוב.

 

השאלה היא עד כמה נכונים דבריו?

 

ובמידה וכן, האם יש סיכון בהתקנת תרמוסטט ארבעה חודשים אחרי (שבהם הרכב עבד מעולה), שכן המנוע יעבוד בחום ובלחץ הרבה יותר גבוה?

Peugeot 208 1.2 Active (Manual) , 2014

 

.It's all about Music & Numbers

:idea:

פורסם

טרמוסטט דרוש בכל עונה ובכל מצב. לא רק בחורף.

לדעתי זו הסוגיה הכי חרושה בפורום. יש הרבה מידע בחיפוש.

FIAT Punto SX75 1998 > Punto EVO active 2010 > Bravo sensation 2011

 

פורסם

התרמוסטט מיעל את פעולת המנוע על ידי שמירה על טמפרטורת עובדה קבועה וזירוז קצב ההתחממות של המנוע מרגע ההתנעה קרה.

נסיעה ללא תרמוסטט תמנע מהמנוע מלעבוד בטמפ האופטמלית דבר שיתבטא בצריכת דלק גבוהה(הבדל משמעותי) ועלול להביא לשחיקה מהירה יותר של המנוע.

לדעתי חייבים שיהיה תרמוסטט ברכב וחבל להסתכן בקיצורי דרך.

פורסם

אבא שלי אומר שאין שינויים בצריכת הדלק בעקבות הסרת התרמוסטט.

 

ברור שעדיף תרמוסטט אם בטוחים שהכל במנוע תקין.

 

מכר שלי טוען שלשים תרמוסטט זה סיכון, כי לאחר התקנת התרמוסטט המנוע יפעל בטמפ' גבוהה יותר, מה שיוביל ללחץ גבוה יותר, ולאחר החלפת ראש מנוע, אין ערובה שזה לא יגרום נזק לראש.

Peugeot 208 1.2 Active (Manual) , 2014

 

.It's all about Music & Numbers

:idea:

פורסם

עם טרמוסטט, המנוע יפעל בטמפ' בה המהנדסים התכוונו שהוא יפעל.

ישנם הרבה פרמטרים שמשתנים עם תלות בטמפרטורה, וישנו טווח טמפ' אופטימלי לפעולת המנוע, בו כל המדדים נמצאים בדיוק היכן שתוכנן שיהיו. ואז בא איזה חאפר ומחליט שטווח טמפ' זה לחלשים ועוקר את הטרמוסטט.

 

אם התיקון בוצע כמו שצריך, אין ממה לחשוש.

זה שהמוסך בחר להסיר את הטרמוסטט לחלוטין, מצביע שאולי יש לו סיבה לפחד שיתרחש משהו בתקופת האחריות על התיקון.

FIAT Punto SX75 1998 > Punto EVO active 2010 > Bravo sensation 2011

 

פורסם

הייתה לי פיג'ו 405 שביטלתי לה תרמוסטט.

נסעה היטב גם בחורף וגם בקיץ, פשוט לקח לה הרבה זמן להגיע לטמפ' עבודה.

נסעתי כך כמה שנים טובות.

פורסם

בוא ננסה קצת את שיטת ההקבלה:

 

נניח יש לך מזגן בחדר בבית, ביום הכי חם של השנה אתה מכוון את הטמפרטורה ל 16 מעלות ואת העוצמה ל 3.

 

ואז נעים לשבת בחדר.

 

עכשיו תאר לעצמך שאתה זורק את השלט של המזגן לפח ונשאר ככה כל השנה ביום ובלילה, חורף וקייץ - 16 מעלות בעוצמה מקסימלית.

 

העיקר שלא יהיה חם בשיא הקייץ.

 

סובל מקור והולך עם נזלת כל שאר עונות השנה, מתכסה עם 4 שמיכות פוך, משלם חשבון חשמל מנופח, העיקר לא חם לך בקייץ.

 

נראה הגיוני?

 

ברכב זה בערך אותו דבר.

 

 

×
×
  • תוכן חדש...