Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

יונדאי I20 1.6 ידני, התרשמות לאחר נסיעת מבחן, עדיין מבולבל.


Guest S2DON
שימו לב! השרשור הזה בן 4337 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

פוסטים מומלצים

אם יש כריות אויר במושב אז החלפה שלו יכולה להיות מאד בעייתית.

 

+1

 

ההערה הכי מעשית בשירשור.

לשואל - אם לא נוח לך - אל תקנה!

וְאָהַבְתָּ לְרֵעֲךָ כָּמוֹךָ

מָה שֶׁשָּׂנוּא עָלֶיךָ אַל תַּעֲשֶׂה לַחֲבֵרְךָ

Don't know what I want ; But I know how to get it

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

  • תגובות 33
  • פורסם
  • תגובה אחרונה

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

מה הערה מעשית בזה? גם אם יש כרית אויר, הוא לא מתכוון להחליף מושב. בסך הכל להוסיף כרית או כיסוי אורטופדי.

ולכן אתן לו בכל הכבוד את הזכות להרצות לי על מחזיקי כוסות וגגות שמש, לא יותר מזה.

ZOOM-ZOOM

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לא כזה הבדל נופל בקטנה לא כל כך יורגש ,

ההבדל העיקרי הוא שמנוע 1.6 רגיל הרבה יותר אמין מ1.2TSI ועוד אתה מקבל אותו ב20K פחות

שלא נדבר על השירות המגעיל של צ'מפיון והטיפולים היקרים כל זה נכלל בפנים.

 

יגאל איזה אופציות יש לי למושבים/ ריפודים שבאמת יכולים לעשות הבדל? וכמה כל הסיפור יעלה,

למרות שזה באמת אידיוטי להוציא על רכב 90K ולהתחיל להחליף בו מושבים..

 

אחרי סיבוב בולוסטר ידנית, הפאביה 1.2TSI הידנית שהייתה לו בזמנו הרגישה זריזה ובשרנית יותר. מאז עברתי ליטי 1.2TSI ידנית (עם משקל עצמי גבוה יותר, מנוע שונה מעט, טורבו שונה וניהול שונה) והיא (בפועל) זריזה עוד יותר מהפאביה האקסית.

 

ועוד לא נכנסנו לענייני תוכנה... :wink:

Abarth 595 Turismo BiColor 2017 :twisted:

 

Seat Ateca XCELLENCE 2017 :twisted:

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אוראל, אתה שוכח ש I20 ידנית שוקלת 150 קילו פחות מולוסטר ידנית :idea:

ולכן אתן לו בכל הכבוד את הזכות להרצות לי על מחזיקי כוסות וגגות שמש, לא יותר מזה.

ZOOM-ZOOM

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

מה הערה מעשית בזה? גם אם יש כרית אויר, הוא לא מתכוון להחליף מושב. בסך הכל להוסיף כרית או כיסוי אורטופדי.

 

לא הייתי מתעסק עם כיסויים, כל עוד אני לא מכיר בודאות את פתח היציאה של הכרית.

שים לב שהוא מדבר גם על משענת הראש. גם עם אבזר בטיחות זה לא הייתי נכנס לשינויים.

וְאָהַבְתָּ לְרֵעֲךָ כָּמוֹךָ

מָה שֶׁשָּׂנוּא עָלֶיךָ אַל תַּעֲשֶׂה לַחֲבֵרְךָ

Don't know what I want ; But I know how to get it

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אוראל, אתה שוכח ש I20 ידנית שוקלת 150 קילו פחות מולוסטר ידנית :idea:

 

ופאביה שוקלת 200 ק"ג פחות מיטי - ועדיין (מעמידה / נסיעה) - היטי הייתה עם ידה עליונה. ולא פעם. גם לא פעמיים.

Abarth 595 Turismo BiColor 2017 :twisted:

 

Seat Ateca XCELLENCE 2017 :twisted:

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

תודה לכולם על העזרה ירדתי ממנה רשמית כי אתם צודקים, אין סיבה לקנות רכב ב90K ולהיכנס סתם לכאב ראש.

כבר עדיף להביא משהו בהרבה יותר זול יד 2 או להשקיע עוד קצת ולהביא רכב שתהיה מבסוט עליו,

נפתח שרשור חדש עם יעוץ לבחירה חדשה.

 

RS חשבתי על האופציה אבל ה1.2TSI ממש לא אמין מומלץ להחזיק גג 3 שנים ממה שהבנתי וקראתי זה אונס את המנוע,

אני הולך להיות סטודנט אז צריך רכב שאוחל להחזיק לפחות 5 שנים בלי כאב ראש.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

 

RS חשבתי על האופציה אבל ה1.2TSI ממש לא אמין מומלץ להחזיק גג 3 שנים ממה שהבנתי וקראתי זה אונס את המנוע,

אני הולך להיות סטודנט אז צריך רכב שאוחל להחזיק לפחות 5 שנים בלי כאב ראש.

 

S2DON, הפאביה האקסית שלי חוגגת שנתיים ומעל 30K - הבעלים שלה הוא חבר קרוב מאוד שלי, הוא מסתובב פה בזמנו הפנוי.

 

בכל מקרה, הוא מאוד מרוצה ממנה. עד כה לא היה שום דבר (מלבד הכניסה ל-TSB הידוע, הוספת הספייסר לווייסטגייט ועדכון התוכנה). מאמין שבקרוב הוא יצטרך גם החלפת צמיגים, אבל זה כבר ממש לא קשור לנושא :wink:

 

כל עוד תקפיד על טיפולים בזמן (ושמן איכותי) ותקפיד על המתנה לפני נסיעה / לאחר נסיעה (לחיי הטורבו) - אין סיבה שיקרה משהו בשנים הראשונות. אתם עושים מה-TSIים מנועים חסרי אמינות בעליל - וזה לא מדוייק. מסכים בהחלט שה-1.4TSI טווין צ'ארג'ר הוא אשפה מבחינת אמינות - אבל אין זה משליך על האחרים. קח למשל את ה-1.8TSI וה-2.0TSI, מגלים אמינות מופתית - גם לאחר שדרוגים ("שיפורים") מעמיקים.

 

בטיחות עדיפה היא הסיבה היחידה לכך שהייתי בוחר ביונדאי I20 על פני השקודה פאביה.

 

יצא לי לבלות סופ"ש עם I20 (לאחר מכירת הפאביה ובזמן ההמתנה למסירת היטי) - וצר לי, היא פשוט נחותה מהפאביה. הנוחות נסיעה נוקשה לא פחות (והיונדאי נועלת מידת צמיגים שפויה משמעותית), המושבים דומים לקרש גיהוץ ואינם נוחים ברמה מעיקה, ההגה מרגיש כמו מסטיק דביק ונמרח, תא נוסעים פחות נעים ואיכותי, תא מטען קטן יותר והמרחב מקדימה הרגיש דחוק ולחוץ יותר. לא נהנתי בה כנהג או נוסע - בכלל...

Abarth 595 Turismo BiColor 2017 :twisted:

 

Seat Ateca XCELLENCE 2017 :twisted:

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

1.8 וה2 הם מנועים גדולים וחזקים שיהיה לך ממש קשה להוציא להם ת'מיץ ולגרום להם להתאמץ.

אבל כשאתה לוקח מנוע עם נפח קטן ומוציא לו את המיץ זה הורס אותו מהר ואני לא רושים דברים באוויר,

זה על סמך מה שחקרתי וקראתי פה מתוך הרבה נושאים ישנים.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

S2DON, אתה ראית כאן מנועי 1.2TSI שהלכו לעולמם בטרם עת?

 

אתה מוזמן לחפש גם בחו"ל - ואומר לך מראש, אתה תחפש לחינם.

 

אני קורא קבוע ב"ברישקודה" (לעיתים רחוקות מאוד גם ב"קופרנט") - ועוד לא היה מקרה כזה. היו לא מעט מקרי גסיסה של 1.4TSI בגרסת הטווין צ'ארג'ר (על שלל גרסאות ההספק השונות שלו - 150, 160, 180), אין זה חדש ונכתב עליו רבות - לא על אחיו הקטן (1.2TSI).

 

בוא תחסוך ממני את קשקושי ה"מוציא לו את המיץ" / "הורס מהר" / "חקרתי וקראתי פה" - הכל בגדר בולשיט וספוקלציות. אין כאן שום עובדות חותכות או ניסיון מר - רק חבורה של קשקשנים שעוסקים בהשמצות על סמך מנוע אחר (שבהחלט כושל, כפי שאמרתי).

 

אני רוצה לראות מה יאמרו חכמי הפורום על הפוקוס 1.0ECOBOOST עם 3 ציל' ו-125 כ"ס. האם גם עליה יהיו ערימות ספוקלציות והשמצות, או שמא מדובר בפורום ולכן יהיו אלה רק דברי שבח והערצה...

 

היטי היא הרכב השני שלי (ברצף) עם המנוע הזה. אומנם במקרה שלה היא עוד צעירה - רק 7000 ק"מ, אבל דרך ארוכה עוד לפניה ועד כה (מלבד אותו TSB שציינתי קודם לכן) לא היה דבר. והפאביה נוסעת לה בגדישות מרובות ואמינות מצויינת - וממשיכה בצבירת ק"מ נאה.

Abarth 595 Turismo BiColor 2017 :twisted:

 

Seat Ateca XCELLENCE 2017 :twisted:

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

תודה לכולם על העזרה ירדתי ממנה רשמית כי אתם צודקים, אין סיבה לקנות רכב ב90K ולהיכנס סתם לכאב ראש.

כבר עדיף להביא משהו בהרבה יותר זול יד 2 או להשקיע עוד קצת ולהביא רכב שתהיה מבסוט עליו,

נפתח שרשור חדש עם יעוץ לבחירה חדשה.

 

RS חשבתי על האופציה אבל ה1.2TSI ממש לא אמין מומלץ להחזיק גג 3 שנים ממה שהבנתי וקראתי זה אונס את המנוע,

אני הולך להיות סטודנט אז צריך רכב שאוחל להחזיק לפחות 5 שנים בלי כאב ראש.

 

א. יש המון סיבות לקנות רכב ב-90K. ואם אתה חושב שלקנות רכב חדש זה להיכנס לכאב ראש, חכה תראה מה זה לקנות רכב משומש.

ב. מאיפה אתה מביא את השטות הזאת על המנוע TSI? באמת?

יש מנועים מוגדשים שעומדים בלחץ והספק הרבה יותר גבוה. רגע... שניה...הרבבבבבבבבבבבבבבבבבבבבבבבבבבבבבבבבבבבבבבבבבבבה יותר גבוה מה-TSI המסכנים האלו ושורדים יופי ולאורך זמן.

 

המטרה של פורום כמו זה היא להפיץ ידע ולבטל את כל השמועות והשטויות שכל מיני דודים ש"מבינים" בעניין מספרים. לכן חשוב להדגיש - המנועי TSI הם יופי של מנועים. הם לא רואים ממטר בשום פרמטר אף מנוע בנזין.

 

יש סדרה אחת שהיא ספק כושלת ספק בעיה נקודתית במספר רכבים - מדובר בסדרה שאוראל הציג - סדרת ה-1.4 החזקה יותר. סדרה שלא נפוצה בארץ כל כך.

מנועי ה-TSI האחרים נהדרים, כולל ה-TSI 122 כ"ס שהוא מצויין.

 

אז חלאס עם השטויות האלו.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אתם מתעצבנים כאילו אני כותב את זה מהראש, זה מה שקראתי כאן בפורום שכביכול "מיועד לבטל השמצות",

חיפוש קטן ואתה רואה אנשים שמתלוננים שהטורבו שווק חיים אחרי 10K ועוד כל מיני דברים, המזל שלהם היה שהרכב היה באחריות

ולא רשמתי שלהביא רכב חדש מהחנות זה כאב ראש להפך, הדגשתי שאחת הסיבות שאתה מביא רכב חדש היא להימנע מכאב ראש מיותר ולכן לא שווה להוציא על רכב חדש 90K אם אתה לא מרוצה ממנו ורוצה לערוך בו שינויים עוד לפני שקנית אותו בכלל.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

נכון, אל תקנה רכב שאתה לא רוצה מההתחלה במחשבה שאם תשים כרית של ד"ר גב זה ישתפר.

 

עכשיו תראה לי את השרשורים של אלו שהלך להם הטורבו ולא מדובר במנוע 1.4TSI 160 כ"ס.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

שוב, בוא תראה לי וליניב היכן נכתב שטורבו (ב-1.2TSI) שבק חיים אחרי 10K?

 

אם תקרא טוב, תבין ותראה שהיו מקרים - טרום הוספת ספייס / עדכון תוכנה / שינוי מגדש הטורבו - היו מצבים בהם מחשב הרכב הכניס עצמו ל"SAFE MODE", הרכב לא "גדש" וחשבו כי הבעיה היא בטורבו עצמו, לכן היצרן שינה לטורבו שונה (מתוצרת מקומית).

 

זמן מה לאחר מכן התברר שגם החלפת הטורבו אינה הפתרון המוחלט, אז נאמר כי לאחר בדיקה מעמיקה נתגלה שמקור הבעיה טמון בווייסטגייט ויש הצורך להוסיף ליחידת הווייסטגייט / פורק - שייבה / ספייסר. מאז נפתרה הבעיה ואין תלונות שכאלה שנית - לפחות עד כה.

 

לאחר הוספת הספייסר ועדכון התוכנה, המנוע מגיב ונשמע אחרת - שינוי מורגש לחיוב ללא ספק :-)

 

ברכבים החדשים (משלוחי מרץ וצפונה) אין הצורך בספייסר או עדכון תוכנה, זה מגיע מעודכן מצ'כיה.

Abarth 595 Turismo BiColor 2017 :twisted:

 

Seat Ateca XCELLENCE 2017 :twisted:

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אז אתה בעצם אומר שסידרו את זה והעדכון תוכנה הזה כבר מגיע ככה מהיצרן? אני צריך לבדוק את העניין..

אני לא נגד הסקודה או האיביזה להפך ממש אהבתי את הפאביה אם אתה זוכר היה נושא שבו עמדתי לקחת אותה שהתלבטתי,

גם נוחה וגם איכות החומרים בפנים הרגישה שהכול במקום ולא חסכו עלייך בשקל הבעיה היחידה הייתה שלא הספיק לה המנוע 1.4 רגיל היה ממש חלש על הכביש וגם האיתורן המעצבן שהם מחייבים מרגיש כמו קוץ' בגלגלים :x

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

שימו לב! השרשור הזה בן 4337 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

הצטרף לדיון

ניתן לפרסם הודעה כעת ולהירשם לאתר מאוחר יותר. במידה וכבר יש לך חשבון בפורום, התחבר כעת בכדי לפרסם באמצעות החשבון שלך.

Guest
הגב לנושא זה...

×   התוכן שהדבקת מסוגנן.   הסר סיגנון

  Only 75 emoji are allowed.

×   הקישור שלך הוטמע אוטומטית בגוף ההודעה.   הצג כקישור רגיל

×   התוכן הקודם שלך שוחזר.   ניקוי העורך

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • תוכן חדש...