Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

הלך מנוע בפונטו ספייס - להחליף מנוע או רכב?


orenik
dir="rtl" style="text-align:right;"> שימו לב! השרשור הזה בן 5302 ימים, שזה ממש ממש הרבה ולכן הוא ננעל.

אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא - פנו לאחד המנהלים ונפתח את השרשור חזרה לתגובות.

פוסטים מומלצים

שלום לכולם

יש לי פונטו ספייס 2001 אוטו' 150K ק"מ

לפני כמעט שנה עשיתי ראש מנוע ועכשיו צריך לעשות שוב - במילים אחרות, הלך המנוע.

ביום ראשון אני צריך לקבל הצעת מחיר ראשונית מהמוסך על מנוע חדש, הערכה שלי שייצא משהו סביב 6-7 אלף ש"ח.

המחירון של הרכב 18K (במצב תקין), מה שמשאיר אותי עם ההתלבטות: להחליף מנוע או להחליף רכב?

 

אציין שאני ממש אוהב את הפונטו, כיף של אוטו מכל הבחינות - נוחות, כיף, חיסכון(או שאולי בעצם לא?), ופרט למנוע לא היו

שום בעיות מיוחדות ב40K ק"מ שנסעתי איתו עד עכשיו. תכלס הייתי שמח להשאר עם הפונטו שאני מכיר ואוהב.

 

אם להחליף רכב, מדובר בתקציב של 12K בערך לרכב אוטומט, קטן, לנסיעות עירוניות בחיפה (עליות) ולא מעט בינעירוניות.

אם ככה, האופציות הם שרייד, סוויפט, 121 ועוד קופסאות יפניות למיניהן (צרפתיות לא בא בחשבון), רכבים שלמרות פשטות האחזקה

לא בא לי לנסוע בהם בגלל חוסר הנוחות מחוץ לעיר, חוסר בכוח ובעיקר בגלל חוסר יציבות ובטיחות.

 

אז ככה:

- מישהו רוצה לתקן אותי לגבי הערכת המחיר?

- מה צריך לדעת לגבי החלפת מנוע לפני ששוקלים צעד כזה? (מדובר במנוע ה -16 שס')

- אם להחילף מנוע, המלצות לגבי בעלי מקצוע ?(עדיף צפון, אבל כל הארץ תבוא בחשבון בשביל מקצועיות)

- אם יש רעיונות מקוריים אחרים לגבי קניית רכב חדש או בכלל, מצויין

 

תודה

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אם עברה רק שנה ושוב הלך ראש המנוע קרוב לוודאי שמדובר באחת מכמה אפשרויות:

1. המוסך לא עשה עבודה טובה.

2. המוסך שיפץ ראש למנוע שאיננו בר שיפוץ (לא בדק מספיק או לא בדק כלל).

3. אתה משתמש במים או בנוזל קירור לא מתאים/באיכות ירודה מאד.

 

בשני המקרים הראשונים לדעתי מדובר במקצועיות לא מספקת של המוסך.

עליך לגשת למוסך מקצועי ואמין. אני בטוח שבפורום תקבל המלצות טובות.

 

אם מדובר באפשרות הראשונה- הרווחת, מוסך יבצע שיפוץ איכותי והרכב ימשיך לסחוב עוד הרבה. אגב אולי אפשר להחליף רק ראש. אם מדובר באפשרות השניה- אכן תאלץ להחליף מנוע. לדעתי המחיר שציינת קצת גבוה לפונטו אבל אני באמת לא בקי במחירים.

 

גם אם זה המחיר לפי דבריך זה עדיין יותר משתלם מהחלפה של כל הרכב (בהנחה והרכב במצב טוב פרט למנוע).

אגב מה ההיסטוריה של הרכב? למה הלך הראש בפעם הראשונה?

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

יכול מאוד להיות שלא נעשתה עבודה טובה בפעם הראשונה, הסתבר בדיעבד שהמוסך ההוא לא טובע במקצועיות והספקתי מאז להחליף מוסך.

בפעם הקודמת היה איבוד מאסיבי של נוזל קירור מהמערכת מה שהביא להתחממות קיצונית ופתאומית. בפעם הזאת, לפי חוות דעת

שאני סומך עליה, המנוע כבר לא בר שיפוץ.

לגבי נוזל קירור, מים רגילים לא נכנסים אצלי למנוע. מה הכוונה לנוזל קירור מתאים? יש רכבים שדורשים נוזל קירור ספציפי?

זה לא די אוניברסלי העניין הזה?

 

אם אחליט להחליף מנוע, מה הסכנות אם יש? ולמה צריך לשים לב במיוחד?

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אז נשאל אחרת- איזה נוזל קירור שמו לך ברכב ? כחול או ירוק ?

מה אתה נהגת למלא?

 

ושאלה - נניח ושמו נוזל קירור לא מתאים אז האם תוך שנה הולך שוב ראש מנוע ?

בתאריך 23.5.2021 בשעה 22:04, Shab00 כתב:

(פורד פיאסטהאוטו מצוין אבל למי שתכנן את בקרת האקלים בו מחכה מקום שמור בגהנום.

מדויק לחלוטין. 😂🤣.

עריכה: תודה על 6 שנות שירות פיאסטה יקרה. היי שלום!..... ולא להתראות🤪.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

ההערכה שלך לא נכונה כי אפשר להשיג מנוע במחיר יותר טוב בהרבה.. מציע לך לעשות סקר שוק בין הפירוקיות ולמצוא מנוע יותר זול...בכל מקרה למכור רכב עם מנוע לא תקין יעלה הרבה פחות מאשר רכב עם מנוע תקין יחד עם החלפת המנוע שהשקעת.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

קודם כל, ההערכת מחיר שלי היא כולל עבודה ועוד כל מיני קטנות מסביב שבטוח יצוצו. עדיין חושב שזאת הערכה גבוהה מדי? והאם יש דרך לבדוק מה אני מקבל?

אני יודע שלא כל-כך מהר רצים להחליף מנוע ויכולים להיות הרבה תאקלים בדרך, השאלה למה? תלוי רק באיכות העבודה, או שבכלל לקנות מנוע זה חתול בשק? לאיזה דברים לשים לב במיוחד? אני מעדיף כן להחליף מנוע ולהישאר עם הפונטו, השאלה עד כמה אני יכול להיות שקט אחרי ההחלפה (בטח לא ב100%)

 

לגבי מכירת הרכב, כמובן שהכוונה היא למכור אותו כמו שהוא. אם להחליף מנוע - זה רק בשביל להמשיך ולהחזיק את הפונטו, לא למכור. ד"א, אם אפשר לקבל איזושהי הערכה לכמה אפשר לקבל על הרכב (בהנחה שכל המכלולים תקינים פרט למנוע) זה יהיה מצויין.

 

student - בזמן שהפונטו אצלי אני מילאתי בה רק נוזל קירור ירוק (בד"כ של prestone, אם זה משנה). אני יודע שמים רגילים מאוד מזיקים למנוע (לפחות לאלו של ה 15 שנה האחרונות), עד כמה בדיוק - אין לי מושג.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

ההערכה שלך לא נכונה כי אפשר להשיג מנוע במחיר יותר טוב בהרבה.. מציע לך לעשות סקר שוק בין הפירוקיות ולמצוא מנוע יותר זול...בכל מקרה למכור רכב עם מנוע לא תקין יעלה הרבה פחות מאשר רכב עם מנוע תקין יחד עם החלפת המנוע שהשקעת.

 

 

אני מאמין שאם הוא יחליף מנוע הוא יישאר עם הרכב, לא חושב שמישהו יחליף מנוע וישר יימכור את הרכב, זה חישוב לא כלכלי בעליל.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אצלי לדוגמא ביונדאי אקסנט מודל 96, החלפת המנוע עלתה לי 4 אלף, כולל עבודה וכמובן על הדרך החלפת רצועת טיימינג וכל מה שמסביב.

אולי זה יתן לך קצת קנה מידה לגבי העלויות.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

נמחקה הערה הנוגדת את כללי הפורום ומזלזלת בחברי הפורום.

 

1. רק שתדע שראש מנוע הולך לא תמיד קשור לאיכות העבודה של המוסך שעשה לך המוסכניק לפני שנה.(אם נקרע צינור מים או מאוורר מנוע לא תקין ילך ראש מנוע ).

2. הבנתי שאתה מאוד אוהב את הרכב ולכן אני חושב שכדי לך להחליף מנוע ולהשאר איתו אלא אם יש לך כסף להחליף למשהו אחר.

3. כדי ואפילו מומלץ אם אתה מתכוון להשאיר את הרכב אצלך לשים מנוע מיבוא המחירים שציינת סבירים מאוד.

 

ואל תשכח בישראל תמיד יש זול יותר תעשה את העבודה אצל מישהו אמין שאתה סומך עליו

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אני יודע שבפיאט משתשים רק בנוזל קירור מקורי הנקרא "פאראפלו" והוא בצבע כחול עמוק.

יודעי דבר אומרים שמנועי פיאט רגישים מאד לכל שימוש של נוזל קירור אחר.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אכן, רק פראפלו. נוזל יקר מאוד, אבל לא יקר כמו ראש מנוע או החלפת מנוע.

 

הקפדתי מאוד בספייסים שקניתי לראות שטופלו רק במורשה ורק עם נוזל הקירור הנ"ל - כל דבר אחר לא עושה את העבודה כמו שצריך.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

יכול מאוד להיות שלא נעשתה עבודה טובה בפעם הראשונה, הסתבר בדיעבד שהמוסך ההוא לא טובע במקצועיות והספקתי מאז להחליף מוסך.

בפעם הקודמת היה איבוד מאסיבי של נוזל קירור מהמערכת מה שהביא להתחממות קיצונית ופתאומית. בפעם הזאת, לפי חוות דעת

שאני סומך עליה, המנוע כבר לא בר שיפוץ.

לגבי נוזל קירור, מים רגילים לא נכנסים אצלי למנוע. מה הכוונה לנוזל קירור מתאים? יש רכבים שדורשים נוזל קירור ספציפי?

זה לא די אוניברסלי העניין הזה?

 

אם אחליט להחליף מנוע, מה הסכנות אם יש? ולמה צריך לשים לב במיוחד?

רגע, האם הקביעה שהמנוע לא בר שיפוץ באה אחרי הסרת הראש מנוע?

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אני לא ממש יודע (את הדעה שמעתי בטלפון מהמוסך), לדעתי לא הסירו ראש. העניין הוא שגם אם אפשרי לשפץ, נראה לי שעדיף כבר "להתחיל מחדש" (פחות או יותר, עם מנוע של כמה עשרות אלפי ק"מ) מאשר להמשיך עם מנוע שכבר עבר שני שיפוצים.

יש בזה משהו? אני לא כל כך מבין בדברים האלה

בלי קשר, לעשות עוד פעם ראש,או אוברול אם צריך, כבר מתחילים להתקרב למחיר של החלפת מנוע - אם כבר נכנסים להוצאה של 3-4 אלף, נראה לי עדיף להוסיף עוד אלפייה או שתיים, להחליף מנוע ולהרוויח עוד הרבה עשרות אלפי ק"מ שהאוטו יוכל לסחוב (אני עושה כ-25K ק"מ בשנה ואפילו יותר). תתקנו אותי אם אני מדבר שטויות

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

×
×
  • תוכן חדש...