Jump to content

orenik

  • פרסום הודעות

    23
  • כאן מאז:

מוניטין

1 נייטרלי

אודות orenik

  • דירוג
    חדש בפורום (< 41 הודעות)
  1. תודה לכולם כמו שכתבתי, הכוונה היא לגרור למרחקים מאוד קצרים (סביב הקילומטר) פעם בכמה שבועות, ואלי פעם ב... גרירה ארוכה בינעירונית. כך שאפשר לדעתי לרוץ על מגבלות היצרן בכיף. רמי, מנסיונך האם מעבדת הטכניון נוטה לאשר את מגבלת היצרן המקורית או שלא תמיד?
  2. אני עדיין בחיפושים, אז קשה לתת משקל מדוייק, מניח שיהיה טון ואולי קצת יותר
  3. תודה בוקי, אני מכיר את הרשימה הזאת אבל ראיתי כבר פרטיים ש"עודכנו" לכושר גרירה של 1000 קג ואפילו יותר... השאלה היא האם ניתן להעריך מראש האם יוגדל כושר הגרירה ובכמה. ראיתי גם שיש תקנות נפרדות לרכב עד 2008 ואחרי, האם עדיין תקף? כי היו כמה שינויים בחוק בשנים האחרונות לפי מה שראיתי, ונשארתי מבולבל
  4. שלום לכולם קיבלתי החלטה לקנות קראוון נגרר לצורך מגורים (נושא לשירשורים טכניים בפני עצמו), ובעקבות זה אצטרך גם להשתדרג לרכב שיוכל לגרור אותו, כי האקסנט 99 הנוכחית בקושי גוררת את עצמה... התקציב - עד 20 אלף שח אני מאוד אעדיף להישאר עם רכב פרטי ולא גיפ/מסרחית יותר גדולה מברלינגו, משיקולי אחזקה, צריכת דלק ופרקטיות כללית לנסיעות "רגילות". אני יודע שיש לכל רכב משקל כולל ברישיון, אך לפי הבנתי החוק מאפשר רינון כושר הגרירה במכונים מוסמכים. אז מכאן עולות לי כמה שאלות: 1. האם ניתן להעריך מראש כמה הגדלת כושר גרירה יקבל רכב ספציפי? וזאת בשביל לדעת איזה רכב לקנות 2. משוטטות ברשת ראיתי כל
  5. ממליץ על מוסך "אוטו איטליה" בפ"ת, נהנתי מאוד לבלות שם כמה שנים עם הפונטו שלי עד שנמכרה... אי שם לפני 6 שנים. המוסך בבעלות ברוך וגיא, חובבי רכב אמיתיים, ובנוסף גם נחמדים מאוד ומקצועיים. אם אני זוכר נכון יש פה עוד לא מעט המלצות עליהם פה בפורום. מקווה לחזור אליהם שוב אחרי שאקנה לי פיאט בראבו עוד כמה חודשים
  6. שלום לכולם קניתי לא מזמן יונדאי אקסנט 1.5 אוטומט שנת 99 (דור ראשון), ושמתי לב ששעון החום מתייצב על השליש. לפי מה שאני יודע, ברוב הרכבים המחוג אמור להיות על החצי בטמפ' עבודה נכונה. חיפשתי ברשת ספר רכב אבל לא מצאתי לדגם הזה... מישהו יודע לגבי מה אמור להיות בדגם הזה?
  7. נו ברור, עם זה התחלתי. 16 ס"מ זה 6.3 אינץ', השאלה מה זה מבחינת היצרנים. ואם זה חד משמעי, אז לעגל למטה, לקנות 6" ומקסימום להסתדר כבר בהתקנה אם זה יהיה קטן מדי?
  8. על הרמקולים שמותקנים כרגע מאחורה (לא על המגש) רשום 16ס"מ, אבל בחלק מהדגמים ברשת זה מקביל ל6" ובאחרים 6.25 או 6.5 אז מה המידה באמת? לא כיף להזמין רמקולים ברשת ואז לגלות שזה לא מתאים...
  9. שאלה שעלתי אצלי: למה כמעט כל יצרני הרכב מסתפקים בתיבה בת 4-6 הילוכים? ברוב המכוניות שנהגתי עליהן, כאשר משייטים בתחום של 110-120 קמ"ש, הסל"ד נמצא על 2500 לפחות, בחלק מהרכבים אפילו עובר את ה3000 במהירויות האלו - ואני מדבר על רכבים מהעשור האחרון ולא על כאלה עם מנוע קטן במיוחד. למה לא להוסיף עוד הילוך יתר או שניים, ולחסוך את כל הרעש\צריכת דלק\בלאי? שלא לדבר על מדינות אחרות, בהם משייטים במהירויות גבוהות בהרבה. הרי להוסיף עוד יחס העברה לא כרוך בתוספת משקל משמעותית, לא בסיבוך מכאני ולא בכסף משמעותי. אז למה לא בעצם?
  10. אני לא ממש יודע (את הדעה שמעתי בטלפון מהמוסך), לדעתי לא הסירו ראש. העניין הוא שגם אם אפשרי לשפץ, נראה לי שעדיף כבר "להתחיל מחדש" (פחות או יותר, עם מנוע של כמה עשרות אלפי ק"מ) מאשר להמשיך עם מנוע שכבר עבר שני שיפוצים. יש בזה משהו? אני לא כל כך מבין בדברים האלה בלי קשר, לעשות עוד פעם ראש,או אוברול אם צריך, כבר מתחילים להתקרב למחיר של החלפת מנוע - אם כבר נכנסים להוצאה של 3-4 אלף, נראה לי עדיף להוסיף עוד אלפייה או שתיים, להחליף מנוע ולהרוויח עוד הרבה עשרות אלפי ק"מ שהאוטו יוכל לסחוב (אני עושה כ-25K ק"מ בשנה ואפילו יותר). תתקנו אותי אם אני מדבר שטויות
  11. קודם כל, ההערכת מחיר שלי היא כולל עבודה ועוד כל מיני קטנות מסביב שבטוח יצוצו. עדיין חושב שזאת הערכה גבוהה מדי? והאם יש דרך לבדוק מה אני מקבל? אני יודע שלא כל-כך מהר רצים להחליף מנוע ויכולים להיות הרבה תאקלים בדרך, השאלה למה? תלוי רק באיכות העבודה, או שבכלל לקנות מנוע זה חתול בשק? לאיזה דברים לשים לב במיוחד? אני מעדיף כן להחליף מנוע ולהישאר עם הפונטו, השאלה עד כמה אני יכול להיות שקט אחרי ההחלפה (בטח לא ב100%) לגבי מכירת הרכב, כמובן שהכוונה היא למכור אותו כמו שהוא. אם להחליף מנוע - זה רק בשביל להמשיך ולהחזיק את הפונטו, לא למכור. ד"א, אם אפשר לקבל איזושהי הערכה לכמה אפשר לקבל על הרכב (בהנח
  12. יכול מאוד להיות שלא נעשתה עבודה טובה בפעם הראשונה, הסתבר בדיעבד שהמוסך ההוא לא טובע במקצועיות והספקתי מאז להחליף מוסך. בפעם הקודמת היה איבוד מאסיבי של נוזל קירור מהמערכת מה שהביא להתחממות קיצונית ופתאומית. בפעם הזאת, לפי חוות דעת שאני סומך עליה, המנוע כבר לא בר שיפוץ. לגבי נוזל קירור, מים רגילים לא נכנסים אצלי למנוע. מה הכוונה לנוזל קירור מתאים? יש רכבים שדורשים נוזל קירור ספציפי? זה לא די אוניברסלי העניין הזה? אם אחליט להחליף מנוע, מה הסכנות אם יש? ולמה צריך לשים לב במיוחד?
  13. שלום לכולם יש לי פונטו ספייס 2001 אוטו' 150K ק"מ לפני כמעט שנה עשיתי ראש מנוע ועכשיו צריך לעשות שוב - במילים אחרות, הלך המנוע. ביום ראשון אני צריך לקבל הצעת מחיר ראשונית מהמוסך על מנוע חדש, הערכה שלי שייצא משהו סביב 6-7 אלף ש"ח. המחירון של הרכב 18K (במצב תקין), מה שמשאיר אותי עם ההתלבטות: להחליף מנוע או להחליף רכב? אציין שאני ממש אוהב את הפונטו, כיף של אוטו מכל הבחינות - נוחות, כיף, חיסכון(או שאולי בעצם לא?), ופרט למנוע לא היו שום בעיות מיוחדות ב40K ק"מ שנסעתי איתו עד עכשיו. תכלס הייתי שמח להשאר עם הפונטו שאני מכיר ואוהב. אם להחליף רכב, מדובר בתקציב של 12K בערך לרכב אוטומט
  14. שלום חברים יש לי פונטו ספייס 2001 16V שנכנסה למוסך בגלל ראש מנוע. שתי שאלות: 1.כמובן שזה תלוי בחומרת המקרה, אבל לאיזה טווח מחירים אני צריך לצפות? 2.האם יש חלקים מסויימים שרוב המחיר שמחליפים אותם בא מהעבודה, וכדאי כבר להחליף "אם כבר פותחים"? טיימינג כבר אמרתי לו להחליף - גם ככה צריך עוד 10K. דרך אגב, הפונטו עומדת על 130K תודה ולילה טוב לכולם
×
×
  • תוכן חדש...