Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

איסור יבוא רכב אספנות עם הגה ימני.


lulisa
שימו לב! השרשור הזה בן 2133 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

פוסטים מומלצים

תקנה 320 מתקנות התעבורה

 

 

 

(ה) לא יירשם רכב, למעט רכב עבודה המיועד לפי מבנהו לטיאוט בדרך, אלא אם מערכת ההיגוי וגלגל ההגה או הכידון מותקנים בצד שמאל של הרכב.

כך שהאיסור חל על כל כלי הרכב במדינה.

כמובן שאם בא רכב תייר, או דיפלומט ,או רכב שהובא לארץ עוד בזמן שהתקנה הזו טרם חוקקה, בעל הגה ימני מתירים לו לנסוע אבל זה היוצא מן הכלל ולא הכלל.

אז הנה פרויקט נוסף למועדון ה-5 או לאספנים לשנות את הנוהל.

ישראל סבא בסבבא של 🥰🥰🥰🥰🥰🥰🥰🥰

😍😍😍

יששששש נבחרת כדורגל

סלע כתב " מתים רק פעם אחת , חיים כל יום מחדש

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

  • תגובות 32
  • פורסם
  • תגובה אחרונה

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

שלום.

 

 

מתוך נסיון אישי על נהיגה ברכב אם הגה ימני בישראל

ובאנגליה.

בעבר הרחוק היה לי VW טרנספורטר דבל קבינה אם הגה ימני בארץ.

בשתי מילים אכלתי חרה מהנהיגה ברכב כי רמת הריכוז היא כפולה.

בנוסף לא ניתן לצאת בשום אופן לעקיפה בטוחה כי צריך לצאת אם כול הרכב למרכז הכביש כדאי לראות אים פנוי ואים לא אז מאוחר מידי :shock:

השדה ראיה שואף לאפס!!!

באנגליה נהגתי אם רכב שכור הגה ימני ולקח לי לא מעט זמן להסתגל וגם שם הריכוז הדרוש הוא הרבה יותר גבוה כי אתה צריך לחשוב על הכול הפוך וזה מבלבל שלא יספרו סיפורים.

בביקורי האחרון בעיר ששמה ביולי {שוק עתיק} יצא לי לשוחח אם נהגים שהגיעו מארופה אם רכביהם אים הגה שמאלי והם קיללו הכול שקשוקה.

לגבי רכב אספנות ניתן לאשר כי רכב אספנות בדרך כלל נוסע לאט לא ממהר שומר על הרכב ולא עושה שטויות

 

 

בברכה בני ל.

מילים כמו: שטויות, אהבל,טיפש,תלמד, זה לא קללות אז לא להעלב!!!

:multi::onfire:

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

שלום.

 

 

 

בנוסף לא ניתן לצאת בשום אופן לעקיפה בטוחה כי צריך לצאת אם כול הרכב למרכז הכביש כדאי לראות אים פנוי ואים לא אז מאוחר מידי :shock:

הכול הפוך וזה מבלבל שלא יספרו סיפורים.

משתתף בצערך אך אלה קשייך הפרטיים האישיים. כל אחד והצרות שלו. אינך יכול להכליל מהם על הכלל.

עניין העקיפה מסודר בקלות עם ראי הפוך בצד שמאל.

אני נוהג כבר 42 שנה על רכב עם הגה ימני. מאות אלפי קילומטרים ללא תאונה. לא רק אני, גם אישתי (שעם כל הכבוד היא נהגת מאד קטנה), הילדים חברים ובני משפחה אחרים.

לא פעם הגעתי לאנגליה או אוסטרליה או קפריסין והמשכתי בטבעיות בנהיגה בצד שמאל עם ההגה הימני, ואז חזרתי לארץ או לארה"ב והמשכתי בנהיגה בצד ימין של הכביש, שלא לדבר על מעבר יומיומי בין רכב עתיק עם גיר ידני והגה ימני לרכב סופר-מודרני אוטומטי(היברידי) עם הגה שמאלי.

אז מה לעשות, כן נספר לך סיפורים.

ברזלים מעופפים שעושים בום, רובר חוזר מהמתים:

http://lulisml.wordpress.com/

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

במשך כשנה נהגתי על לנדרובר 88 סדרה III מודל 1973 עם הגה ימני (RHD right hand drive) על כבישי קליפורניה.

מעולם לא חשתי לא בטוח, לא הייתי מעורב בתאונה או כמעט תאונה. יתר על כן, הרשתי בטוח יותר ונח יותר לנהוג "הפוך". אם היה ניתן, הייתי מביא את הרכב הנפלא הזה לארץ.

אגב, הרכב הזה חי רוב ימיו באנגליה, ורק לפני כעשור יובא לארה"ב ביבוא אישי. ללא בעית רישוי בגלל ההגה הימני.

 

החסרונות: יציאה לעקיפה.

היתרונות: ירידה לשוליים, פניות ימינה וחניה.

המצחיק: המבטים הסקרניים מסביב, שלא מבינים איך הרכב נוסע ללא נהג.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אם זכרוני לא בוגד בי ההגבלה הזאת הינה ברשימת הנושאים לדיון בין המועדון למשרד התחבורה.

סקודה יטי 2.0 TDI 4x4 (נמכרה)

וולוו XC40 T3 Momentum

טויוטה יאריס קרוס הברידית

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

היי לכולם.

אמת ויציב,כפי שכתב צביקה ידידי,הנושא עלה בישיבות מול משרד התחבורה,הדיונים טרם הסתיימו והנושא טרם סוכם.

נחום

 

 

אם זכרוני לא בוגד בי ההגבלה הזאת הינה ברשימת הנושאים לדיון בין המועדון למשרד התחבורה.

I am a strong believer in luck and I find the harder I work the more I have of it... Benjamin Franklin

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

נחום שלום,

 

במידה ומדובר באישור יבוא רכבים אשר מעולם לא יוצרו עם הגה שמאלי, אז יאללה, אפשר לבלוע את הצפרדע הזאת (כמה דגמים כאלה יש וכמה כבר ייובאו?)

 

אבל אם מדובר ברכבים אספנות רגילים וסטנדרטיים, למה בכלל לנסות לאשר יבוא של רכבים כאלה אם ניתן לייבא רכב עם הגה שמאלי?

למה אנחנו צריכים להציף את כבישי ישראל במיני ופורד אסקורט עם הגה ימני?

 

סתם להעלות סיכונים על כבישי ישראל?

 

הנזק התדמיתי שכל התחום יספוג מתאונה או שתיים (חו"ח) של רכבים כאלה, לא יתוקן בקלות (אני רואה כבר את כתבת התחקיר בחדשות שאיזה מהנדס רכב+ איש "אור ירוק" שמסביר שכשרכב כזה יוצא לעקיפה הוא צריך להוציא את כל הרכב לנתיב הנגדי בכדי לראות אם יש תנועה ממול).

מחפש חלפים יעודיים לאימפרצה סטיישן ניו אייג'.

אשמח לדעת אם מישהוא מכיר אחת בפירוקיה.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

נחום שלום,

 

 

 

הנזק התדמיתי שכל התחום יספוג מתאונה או שתיים (חו"ח) של רכבים כאלה, לא יתוקן בקלות (אני רואה כבר את כתבת התחקיר בחדשות שאיזה מהנדס רכב+ איש "אור ירוק" שמסביר שכשרכב כזה יוצא לעקיפה הוא צריך להוציא את כל הרכב לנתיב הנגדי בכדי לראות אם יש תנועה ממול).

לא נכון.

מצב זה קיים רק אם אינך שומר מרחק כחוק (וזה כשלעצמו נו-נו-נו גדול). אחרת אין בעיה.

וכשאתה דבוק לרכב שלפניך גם בהגה שמאלי יש סכנה ביציאה לעקיפה כשאתה אחרי משאית או אוטובוס, למשל.

שוב, אתה מדבר בפסקנות רבה על דבר שכנראה מעולם לא התנסת בו. אני חוזר על ההזמנה לבוא ולהתרשם במו עיניך.

ברזלים מעופפים שעושים בום, רובר חוזר מהמתים:

http://lulisml.wordpress.com/

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

מה אתה רוצה שאני אענה לך?

 

יש לך אג'נדה, אתה מנסה לקדם אותה ובנסיון היחצנות הזה אתה מנסה לשווק את הרעיון שכאילו לנהוג ברכב עם הגה ימני על מערכת כבישים שמאלית זה בדיוק אותו דבר כאילו אתה עם הגה שמאלי ועל זה כל מה שאני יכול להגיד זה רק מילה אחת, קשקוש!

מחפש חלפים יעודיים לאימפרצה סטיישן ניו אייג'.

אשמח לדעת אם מישהוא מכיר אחת בפירוקיה.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

למה אתם מתנגחים?

מה שטוב בכל מדינה נאורה בעולם (בתחום רכב) פתאום לא טוב לנו?

מאיפה ה"מומחיות" שלכם?

ארהב" מותר? מדינות השוק האירופאי מותר? לנו מותר!!!!

מירוצי מכוניות

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

מה אתה רוצה שאני אענה לך?

 

יש לך אג'נדה, אתה מנסה לקדם אותה ובנסיון היחצנות הזה אתה מנסה לשווק את הרעיון שכאילו לנהוג ברכב עם הגה ימני על מערכת כבישים שמאלית זה בדיוק אותו דבר כאילו אתה עם הגה שמאלי ועל זה כל מה שאני יכול להגיד זה רק מילה אחת, קשקוש!

הבנת הנקרא. בעיה.

אני כותב נגד איסור יבוא מכוניות אספנות עם הגה ימני, ואתה קורא הצפת המדינה ביבוא של מכוניות עם הגה ימני.

הרגע. חזור וקרא מה שכתבתי, השתדל להבין.

חרפות וגידופים לא מחזקים את טענותיך.

ברזלים מעופפים שעושים בום, רובר חוזר מהמתים:

http://lulisml.wordpress.com/

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אגב שאלה

בכל המדינות או ברובן בה שלטו הבריטים הם השאירו חותם בנושא תרבות הנהיגה והנסיעה בצד שמאל (הגה ימני)

למה במדינת היהודים זה לא קרה?

למי יש רעיון?

מעניין

מירוצי מכוניות

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

הסיבה פשוטה

 

הכיבוש הבריטי ברוב חלקי האימפריה היה לפני שהמכונית נולדה , לכן כאשר התחילו במכוניות לא הייתה בעיה ליישם את הנהיגה בצד שמאל הגה ימני.

 

לכאן הגיעו הבריטים לאחר שכבר הייתה תשתית מוטורית לכן לא שינו את כללי המשחק. בנוסף כאן לא היינו מושבה של הבריטים (קולוניה) אלא הם שלטו כאן תחת מנדט - הרשאה של חבר הלאומים לפרק זמן מוגבל אף שלא נקבעה תקופת הזמן מראש.

 

למיטב ידיעתי המדינה היחידה ששינתה את כללי הנהיגה ועברה מנהיגה בצד שמאל לצד ימין הייתה שבדיה לאחר הכנות שלקחו יותר מ 10 שנים ובעלות אסטרונומית.

 

לעצם השרשור

 

האספנים צריכים לדעתי לחשוב היטב אם כדאי לקבל אישור להגה ימני לרכבי אספנות.

 

סיבה אחת מנה בגירה , שמא תקרה תאונה ולמישהו יהיה פתחון פה. באותה הזדמנות תועלה גם בעיית הטסט השנתי במקום חצי שנתי "והשפעתה על הבטיחות"

 

סיבה שניה ככל שלרכבי אספנות יהיו זכויות יתרות על פני בעלי רכב אחרים , כך יתקצר הזמן עד שמישהו מקנאה ירצה לנכס /לאמץ כללים אלה גם לכלי רכב אחרים. ומכאן הדרך לבית המשפט קצרה.

 

לשון אחרת - האם חתירה להישג הזה שווה את הסיכון.

ישראל סבא בסבבא של 🥰🥰🥰🥰🥰🥰🥰🥰

😍😍😍

יששששש נבחרת כדורגל

סלע כתב " מתים רק פעם אחת , חיים כל יום מחדש

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לעניות דעתי הגה בצד ימין למדינה שרגילה "לנסוע על השמאלי" הוא דבר שיכול להוביל לתאונות - כדברי בגירה.

לצאת לעקיפה? להשתלב בנתיב? להחליף הילוך עם יד ימין? נשמע לי כמו דבר מסובך :oops:

 

מה שלדעתי יהיה נכון לעשות הוא להוסיף סעיף ברישיון - ממש כמו צורך במשקפיי ראיה: "רשאי לנהוג על רכב בעל הגה ימני"

כל מי שחשקה נפשו לנהוג ברכב בעל הגה ימני, יעבור הסמכה של X שעות / X שיעורים בטרם יוכל לנהוג.

 

מצד שני - כמות האנשים לא תצדיק הקמת מערך שכזה.

 

 

 

הייתי יותר משמח להביא איזה פיאסטה XR2 מקורית ומאובזרת או קורטינה GXL...

מאזדה 6 06' ופורד פיאסטה 89 ללוחמה עירונית.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

  • 7 שנים מאוחר יותר...
שימו לב! השרשור הזה בן 2133 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

הצטרף לדיון

ניתן לפרסם הודעה כעת ולהירשם לאתר מאוחר יותר. במידה וכבר יש לך חשבון בפורום, התחבר כעת בכדי לפרסם באמצעות החשבון שלך.

Guest
הגב לנושא זה...

×   התוכן שהדבקת מסוגנן.   הסר סיגנון

  Only 75 emoji are allowed.

×   הקישור שלך הוטמע אוטומטית בגוף ההודעה.   הצג כקישור רגיל

×   התוכן הקודם שלך שוחזר.   ניקוי העורך

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • תוכן חדש...