Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

נהיגה מבצעית בצה"ל - מה זה? בבקשה עזרה


~TB~
שימו לב! השרשור הזה בן 7313 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

פוסטים מומלצים

רציתי לדעת מאנשים פה שיש להם מושג מה זה?

זה מעניין?

או שאני סתם יושב בג'יפ ומחכה להעביר סחורה מ-א' ל-ב'?

איך היציאות?

כל פרט יעזור.

תודה:).

זה לא יאומן אבל כל נהג בצבא חיי אחרת,גם כאשר מדובר ב-3 נהגי סגני אלוף מאותו בסיס עם אותו רכב התפקיד יהיה שונה במהותו.

לכל מגעיל (איש קבע\קצין) יש את הקריזות שלו ו"סף ניצול נהג" שונה.

כך בכל תפקיד בצבא,בטח ובטח שהניצול עולה ככל שאתה חסר תחליף בכל מיניי חורים בהם אתה הנהג היחיד או אחד מבודדים.

 

מילואים-הצבא אוהב נהגים,הצבא סובל ממחסור בנהגים ולכן מנסה לשכנע חיילים כבר מספר שנים לעשות רישיון צבאי,כל עד הרישיון הוא רישיון ב' (רכב פרטי) אז המילואים לא צריכים להיות מפרכים (כמובן יחסית לשמירות...),ברגע שעשית רישיון לרכב שונה כלשהו שמצריך אותך לעבור קורס ומשקלו עולה על 4 טון נגזר גורלך להיות הפראייר של הצבא עד גיל 45,ישלחו אותך ממטולה ועד אילת,בלי מזגן ובלי רדיו (אולי אפילו באמצע הלילה),עם קסדה על הראש וכל מה שיגרום לך להראות כאילו ברחת ממהדורת BRAKING NEWS ב-CNN.

 

מזל - את הצבא לא מעניין אם תשרת בת"א ותהנה או תשרת בג'נין ותתפורר פסיכולוגית (שתיי צורות חיים שהיו לחברים שלי ולחלקם נשארה עיסת חיים :? ),הוא ינסה למכור לך סיפורי גבורה כדיי שתהיה הפראייר,במקום להסתמך על המזל תלחם כדיי להראות שאתה ראוי לטוב ביותר וכך הם יתייחסו אלייך.

 

15.01.00-אני מתפנה לבקו"ם למיון מחדש לאחר שנפלטתי מהנ"מ (אסטמה) קצין המיון אומר לי "יש לי לתת לך או שק"מיסט או אפסנאי",אני מתעקש ואמר לו שאני חדור מוטיבציה ורציתי להיות קרבי,אני לא מסוגל להפוך לאפסנאי.

טלפון של הקצין מיון לשלישות הקרייה,שם צריכים נהג לעוזר הרמטכ"ל (אל"מ בזמנו) והוא אפילו גר כמוני ברעננה,עד שנה עוברת ואני הופך להיות נהג הרמטכ"ל (מה שמסתבר כטעות גדולה לאחר שרואים איך נהגים אחרים בקרייה לומדים לפסיכומטרי ועושים מכינות ואני נוהג עם עיניים שורפות מחוסר שינה).

25.01.02-אני תופס שכל ואחרי מלחמות של חודשיים מצליח לצאת מהגועל שנקרא לשכת הרמטכ"ל ועובר להיות נהג של תת-אלוף שגר בת"א ומשרת בקרייה,נוהג בעצמו ומשחרר אותי ב-15:00 (אחרי שהגעתי ב-09:00),סלולארי צמוד,B4 צמודה,רדיו-דיסק,בנות,רגילות שאפשר לפזר וליצור רבעושים ושלשושים כאשר חמשושים הם שיגרה והחיים טובים

:mm_cool:

וכל זה קורה באותו בניין בקרייה.

אם לא תנסה להתקדם בעצמך עם קצת מרפקים אף אחד בצבא לא יעזור לך סתם... :idea:

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

  • תגובות 36
  • פורסם
  • תגובה אחרונה

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

מסכים עם אלי, זו הוכחה שאפילו כשאתה הנהג הכי "נחשב" בצה"ל - עדיין אתה לא ממש נהנה.

 

איתי קרה משהו דומה, אחרי שאמרו לי שאני יכול להיות רק אפסנאי או אחראי תחנת דלק, ואמרתי להם שזה יהיה מטומטם מצידם לא לנצל אותי בצורה אחרת (במילים אלו), הגעתי לאן שהגעתי (משרד הביטחון) - אבל גם זה רק לאחר שימוש בהרבה קומבינות. עצוב אבל זה המצב.

 

בכל מקרה, ביחידה שלי, ואלי יעיד, נהגים רגילים ממש לא סובלים. שעות נוחות, קניון במרחק הליכה, רכב צמוד רוב הזמן. מפקדים לא נוראיים. העבודה בוודאי משעממת, אבל התנאים טובים.

 

רוני

BMW 325i E46

שלום, רוכב.

נא לא לבקש ממני גישה לאוף טופיק

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

בעצם מה שהציאו לך זה "נהג יחידה" שזה לא רע בכלל תלוי איפה אתה....

אני נהג יחידה ואני יודע בדיוק מה מו מי....(לכל אלה שהחברים שלהם נהגים)

אתה עושה טירונות 02 שהיא חודש....

אחרי זה עושה קורס בבה"ד 6 (צריפין) 10 ימים, שם כבר מחלקים אותכם לשתי קבוצות...

מז"י ואט"ל, כשאט"ל זה רק ג'ובניקים ומז"י זה תלוי איפה אתה נופל....

אחרי ה-10 ימים אתה הולך לשיבוץ או במז"י או באט"ל וזהו אתה ביחידה שלך.....

עכשיו זה לא ממש משנה הפרופיל פתאום יכולים להגיד לך שאתה נהג בוס או כל מיני מקומות עדיפים כמו צריפין קריה... וכו'

אני נהג בגדוד בדרום(שיזפון) והגדוד שלנו הוא קבוע לא זז לשום מקום לא לעזה ולא בטיח,

הגדודים בצפון הם גדודים נודדים שזה חרא...

הנהיגות הם סבבה אתה נוסע ועושה עם קורסיסטים תרגילים וזה מעניין, בנוגע לטיפולים בהאמרים, אתה לא נוגע בהאמר חוץ מ- טפשי"ם שזה לשטוף את האוטו עם צינור לחץ ולהביא אותו לבוחן בבסיס...

עכשיו אתה תנהג על האמרים, פורדים, רכב לבן שזה לרוב טויוטות, וגם רכבים "פרטיים" כגון אסטרה פונטו וכו'

הסיכוי שתנהג על טרופר הוא נמוך כי זה רכבכים של דרגות בחירות כגון מחט"ים מבס"ים....

אתה לא עושה מטבח לא שמירות אתה רק נוהג ואם אתה אוהב את זה אז לך על זה כי זה סבבה של עבודה...

אם יש לך שאלות נוספות אז תשאל חופשי.... :wink:

אפשר גם ב-ה"פ...

Peugeot 107 2012 :-D

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

עדכון....

 

אז ככה,

במידה והפרופיל שלי נשאר על 72 אז הפרטים הם:

נהג יח' קרבית, עובר קורס נהיגה מתקדמת בשטח. במשך שבוע לומד ועושה תאוריה ולאחריה עושה רישיון נהיגה על עד 15 טון בחינם.

הגיוס שלי נדחה למועד אחר (לפי מה שהבנתי, לא מאוחר מדיי, אלא לתאריך טוב למשל נובמבר).

נותנים לי רשימה של 15 יחידות, מתוכם אני בוחר שלוש יחידות ואני בטוח ישרת באחת מהן. יחידות כמו גולני, דוחיפת וכדומה.

הטירונות שלי היא של ג'ובניקים, כלומר, 02 אבל אני מקבל תעודת לוחם ומשכורת לוחם (לא קריטי...).

היציאות שלי יהיו כניראה חמשושים, פעם בכמה זמן (חודש כניראה) יסגור שבת ואפטרים לפעמים. היציאות לא נשמעות מבטיחות במיוחד...היא טוענת שהמפקד של הפלוגה מחליט לי כמה ומתי אני יוצא, ולרוב היציאות יחסית לקרבית הן טובות (אבל לא מדהימות..).

ממליצים? כן? לא? פרטים, דיעות, הצעות:).

 

 

במידה והפורפיל שלי ירד מתחת ל 72 אז:

יהיה נהג רגיל בבסיס פתוח כדוגמת הקרייה או צריפין וחוזר כל יום הביתה כניראה.

מה אני יעשה במידה ואני יהיה בקרייה? מה התפקיד של נהג במצב כזה?

Back to the original - NC again.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

מה אני יעשה במידה ואני יהיה בקרייה? מה התפקיד של נהג במצב כזה?

 

בא ב-8-9-10, יושב, מוציא איזה אוטו או שניים (לרוב מגאן/קנגו וכולי) לטיפול או סידור כלשהו, לפעמים מקפיץ מישהו לאנשהו, הולך הביתה ב-5:30 או יותר מוקדם, אם נפלת על מפקד טוב. בין הנסיעות יושב ומקשקש עם הפקידות או משתעמם. אכן חיים קשים :p

BMW 325i E46

שלום, רוכב.

נא לא לבקש ממני גישה לאוף טופיק

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

מה אני יעשה במידה ואני יהיה בקרייה? מה התפקיד של נהג במצב כזה?

 

בא ב-8-9-10, יושב, מוציא איזה אוטו או שניים (לרוב מגאן/קנגו וכולי) לטיפול או סידור כלשהו, לפעמים מקפיץ מישהו לאנשהו, הולך הביתה ב-5:30 או יותר מוקדם, אם נפלת על מפקד טוב. בין הנסיעות יושב ומקשקש עם הפקידות או משתעמם. אכן חיים קשים :p

 

איזה ביזבוז טוטאלי של שלוש שנים..... :?:roll::mad:

 

:)

Back to the original - NC again.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

עדכון....

 

אז ככה,

במידה והפרופיל שלי נשאר על 72 אז הפרטים הם:

נהג יח' קרבית, עובר קורס נהיגה מתקדמת בשטח. במשך שבוע לומד ועושה תאוריה ולאחריה עושה רישיון נהיגה על עד 15 טון בחינם.

הגיוס שלי נדחה למועד אחר (לפי מה שהבנתי, לא מאוחר מדיי, אלא לתאריך טוב למשל נובמבר).

נותנים לי רשימה של 15 יחידות, מתוכם אני בוחר שלוש יחידות ואני בטוח ישרת באחת מהן. יחידות כמו גולני, דוחיפת וכדומה.

הטירונות שלי היא של ג'ובניקים, כלומר, 02 אבל אני מקבל תעודת לוחם ומשכורת לוחם (לא קריטי...).

היציאות שלי יהיו כניראה חמשושים, פעם בכמה זמן (חודש כניראה) יסגור שבת ואפטרים לפעמים. היציאות לא נשמעות מבטיחות במיוחד...היא טוענת שהמפקד של הפלוגה מחליט לי כמה ומתי אני יוצא, ולרוב היציאות יחסית לקרבית הן טובות (אבל לא מדהימות..).

ממליצים? כן? לא? פרטים, דיעות, הצעות:).

 

אם תגיע ליחידה קרבית:

קח בערבון מוגבל את מה שאמרו לך על התעודת לוחם ומשכורת לוחם: בתור נהג אתה תומך לחימה. אתה שייך למפקדה ומקבל משכורת של לוחם (כ-500 ש"ח נדמה לי). אם תהיה לוחם תקבל תוספת של כ-300 ש"ח ותעודת לוחם בתום שנתיים שירות. לדעתי סתם חירטטו אותך. אין סיבה שתוגדר כלוחם (בטח לא בעקבות טירונות 02).

בקשר ליציאות - בהתאם לצורך (קו/אימון - במצב של היום, בעיקר קו) ובהתאם לסדר כוח אדם של המחלקה שלך.

כמו כן, זה לא שתחיה כל היום עם לוחמים. להפך - רוב הזמן תהיה עם המפקדה, תשמור בתור צעיר (ככה זה ברוב הגדודים ולא יעבדו עליך), תסונג'ר לשטויות, ימי טיפול, משלוחים ורק אחרי פז"ם מסויים ישימו אותך בתור נהג של פלוגות לוחמות. רוב הנהיגות המבצעיות של גדודים בשטחים מבוצעות ע"י נהגי קבע של החטמ"רים ונהגי בוס של מפקדי הפלוגות/גדודים אשר היו לוחמים ויצאו לקורס נהיגה צ'ופר. למרות זאת, ישנה אפשרות שתצוות למבצע עקב צורך בעוד נהגים או החלפת נהגים שיצאו הבייתה או חולים וכו'.

 

בכל מקרה, שירות הרבה פחות קל מאשר קל"ב, מצד שני, סביר שתרגיש שתרמת הרבה יותר למדינה ותהיה לך מודעות גדולה יותר למה שקורה מסביבנו מעבר לקו הירוק.

* אולי אפילו יצא לך סיפור גבורה כלשהו אם תצא למבצע כלשהו :wink:

"ירו עלינו, כולם פרקו להסתערות ואני הייתי בסופה ודיווחתי למח"ט" (ציטוט של נהג מהגדוד שלי..

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים


×
×
  • תוכן חדש...