Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

dir="rtl" style="text-align:right;"> שימו לב! השרשור הזה בן 6943 ימים, שזה ממש ממש הרבה ולכן הוא ננעל.

אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא - פנו לאחד המנהלים ונפתח את השרשור חזרה לתגובות.

פוסטים מומלצים

פורסם

יש לי מגבר שלא תומך בברידג' בשתי אום.

הוא 4 ערוצים,ועל שני ערוצים מחובר שני רמקולים.

ועליהם מחובר סאב בברידג'.

זאת אומרת,

כל רמקול על ערוץ(שני ערוצים סה"כ)+סאב שהוא בברידג' עליהם,אותם ערוצים.

פורסם
כל רמקול על ערוץ(שני ערוצים סה"כ)+סאב שהוא בברידג' עליהם,אותם ערוצים. ומה בדיוק זה בא לומר ? אם אפשר לדעת ?

קראת את השירשור ? על מה אתה עונה ?

בברכה יהודה

פורסם

יחיאל , זה הרבה תלוי בטיב המגבר, ויעילות מערכת החשמל ברכב הנתון.

 

למשל , מגבר שלא אמור לעבוד ב 2 אום בגישור , ועדיין אתה מחבר אליו אלמנט 2 אום , זה אומר שכל יציאה "רואה" 1 אום.

במקרה כזה, צריך לעשות משהו מה קוראים אותו rolling start :)

 

אתה מחבר, מפעיל בווליום נמוך , ובהדרגה עולה בווליום , לא בגיין, בווליום.

 

יש מגברים שיחזיקו בצורה הנ"ל התנגדויות מגוכחות לחלוטין , ויש מגברים שיכנסו למצב הגנה , אבל זה גם רק אחרי כמה דקות עבודה בעומס גבוה.

 

מה שקורה כאשר יורדים בהתנגדות , היחס בין הוולט יציאה, למתח והאמפר מאוד קריטיים.

 

כאשר יש יותר מדי מתח , אבל לא מספיק זרם , דברים מתחילים להתחמם, אבל אם ניתן לספר מספיק זרם ומתח למצב הנתון , כמעט הכל יהיה טוב ויפה [שוב, במגברים שבנויים וידועים כמועדים להתעללויות כמו הממפיס אודיו 4K ורוקפורדים למיניהם ויש עוד הרבה ברשימה].

 

מתח , זרם , אמפר.

מוכר סטים קומפוננט ומגברים ברמה גבוהה לרכב!

 טוויטרים HYBRID AUDIO L1 PRO + L1V2

מידריינג Hybrid Audio L4

מגברים לרכב - TRU TECHNOLOGY S44 - \ TRU TECHNOLOGY S45

פורסם
יחיאל , זה הרבה תלוי בטיב המגבר, ויעילות מערכת החשמל ברכב הנתון.

 

למשל , מגבר שלא אמור לעבוד ב 2 אום בגישור , ועדיין אתה מחבר אליו אלמנט 2 אום , זה אומר שכל יציאה "רואה" 1 אום.

במקרה כזה, צריך לעשות משהו מה קוראים אותו rolling start :)

 

אתה מחבר, מפעיל בווליום נמוך , ובהדרגה עולה בווליום , לא בגיין, בווליום.

 

יש מגברים שיחזיקו בצורה הנ"ל התנגדויות מגוכחות לחלוטין , ויש מגברים שיכנסו למצב הגנה , אבל זה גם רק אחרי כמה דקות עבודה בעומס גבוה. אליקו , אני לא מתווכח עם הידע שלך , אבל לי זה מוזר מאוד . כי אני מכיר מגברי היי אנד אמיתיים בסאונד לביית שכשקיבלו התנגדות של 2-1 אום שרפו את עצמם או את הרמקולים , ואני מדבר על מגברים עים טרנספורמרי יציאה שאמורים לטפל בזרם אדיר , והם מקבלים מתח ביתי שהוא יחסית חזק ויציב . כאן אתה מדבר על חשמל רכב ואתה חושב שהם יחזיקו ?!! אולי

מתח , זרם , אמפר.

וד"א , אני לא בטוח שרולינג סטארט כמו שהבנתי אותו ממך יעזור , כי למגבר זה לא כ"כ משנה העוצמה , משנה העובדה שהוא צריך לספק זרם חזק שאין לו ואין לו שליטה על ההתנגדות שרמקול מחזיר אליו .

בברכה יהודה

פורסם

רוב המגברים יכנסו למצב הגנה מיד כשיקבלו התנגדות נמוכה ממה שיועדו לה.

אבל מגברי competition מפלצתיים , שיעודיים לעבודה ב 1 אום בלבד [כמו שמצהירה החברה]

ידועים גם לרדת ל 0.35 ואף 0.175 אום , רק צריך לדעת איך לטפל בעוצמות כאלה..

כאשר המתח יורד, ואין מספיק מתח להעביר את הזרם , העניינים מתחילים להתחמם, והחוליה החלשה ביותר היא זו שנשברת ראשונה , בין אם אלו ה tinsel leads של הסאבים , או בין אם אלה צ'יפים במגברים.

 

אחרי הכל , אולי במגברים הביתיים יש מספיק טכנולוגיה בשביל לספק את העצמה הרצוייה , אך האם כל החלקים שלה יכולים לעמוד במאמץ?

מוכר סטים קומפוננט ומגברים ברמה גבוהה לרכב!

 טוויטרים HYBRID AUDIO L1 PRO + L1V2

מידריינג Hybrid Audio L4

מגברים לרכב - TRU TECHNOLOGY S44 - \ TRU TECHNOLOGY S45

פורסם
יחיאל , זה הרבה תלוי בטיב המגבר, ויעילות מערכת החשמל ברכב הנתון.

 

למשל , מגבר שלא אמור לעבוד ב 2 אום בגישור , ועדיין אתה מחבר אליו אלמנט 2 אום , זה אומר שכל יציאה "רואה" 1 אום.

במקרה כזה, צריך לעשות משהו מה קוראים אותו rolling start :)

 

אתה מחבר, מפעיל בווליום נמוך , ובהדרגה עולה בווליום , לא בגיין, בווליום.

 

יש מגברים שיחזיקו בצורה הנ"ל התנגדויות מגוכחות לחלוטין , ויש מגברים שיכנסו למצב הגנה , אבל זה גם רק אחרי כמה דקות עבודה בעומס גבוה.

 

מה שקורה כאשר יורדים בהתנגדות , היחס בין הוולט יציאה, למתח והאמפר מאוד קריטיים.

 

כאשר יש יותר מדי מתח , אבל לא מספיק זרם , דברים מתחילים להתחמם, אבל אם ניתן לספר מספיק זרם ומתח למצב הנתון , כמעט הכל יהיה טוב ויפה [שוב, במגברים שבנויים וידועים כמועדים להתעללויות כמו הממפיס אודיו 4K ורוקפורדים למיניהם ויש עוד הרבה ברשימה].

 

מתח , זרם , אמפר.

אליקו אני לא יודע מה בידיוק חשבתה אבל ניראה לי שלא קראתה את כול התרד.
http://www.carsforum.co.il/vb/showthread.php?t=477352 המערכת שלי למכירה....
פורסם

אני יודע, הוא שאל אם המגבר שלו יהיה יציב ב 2 אום בגישור.

 

התשובה היא לא.

מוכר סטים קומפוננט ומגברים ברמה גבוהה לרכב!

 טוויטרים HYBRID AUDIO L1 PRO + L1V2

מידריינג Hybrid Audio L4

מגברים לרכב - TRU TECHNOLOGY S44 - \ TRU TECHNOLOGY S45

פורסם
רוב המגברים יכנסו למצב הגנה מיד כשיקבלו התנגדות נמוכה ממה שיועדו לה.

אבל מגברי competition מפלצתיים , שיעודיים לעבודה ב 1 אום בלבד [כמו שמצהירה החברה]

ידועים גם לרדת ל 0.35 ואף 0.175 אום , רק צריך לדעת איך לטפל בעוצמות כאלה.. די . די . אנו לא מדברים על צ'יטר אמפ . למרות שעד היום אני לא מבין בדיוק איך הם עשו את זה . אבל מגברים רגילים שיש היום זה לא אותו דבר . אני מבטיח לך שאם תתן למגבר שלך עכבה של 0.3 יהיו לך בעיות

כאשר המתח יורד, ואין מספיק מתח להעביר את הזרם , העניינים מתחילים להתחמם, והחוליה החלשה ביותר היא זו שנשברת ראשונה , בין אם אלו ה tinsel leads של הסאבים , או בין אם אלה צ'יפים במגברים.אני חושב שזה קודם הצ'יפים ואח"כ אתה מקבל זרם חשמל לא מבוקר לסאב ששורף אותו , אבל בזה אני לא בטוח . (אני לא ממש מבין לעומק את מעגל הPWM, של מגברים לרכב)

 

אחרי הכל , אולי במגברים הביתיים יש מספיק טכנולוגיה בשביל לספק את העצמה הרצוייה , אך האם כל החלקים שלה יכולים לעמוד במאמץ?במגברים בייתיים יש טרנספורמאטור יציאה , שנותן את הכוח לטרנזיסטורים של היציאה . אם אתה בונה אותו טוב הוא אמור להיות יותר טוב ממעגל PWM שעובד במגברי רכב

אל תשכח שכול המעגל הזה הוא בא לפתור בעיה של כניסת מתח נמוכה מידי ולא יציבה , במצב אופטימלי שבו ברכב היה אפשרות לתת זרם חשמל מסוננן ויציב כמו בבית היית מקבל טרנספורמאטורים של יציאה

וגם בו כאשר אתה נותן לו אפילו אספקה בלתי מוגבלת של מתח עדיין העכבה הנמוכה מידי הופכת את הזרם לכמעט זרם DC מלא ששורף קודם את מעגלי היציאה של המגבר ואח"כ את הרמקולים .

בזמנו הייתה חברה שעשתה רמקולים פייזואלקטריים או משהו דומה (לא זוכר את שמה אבל בזמנו היא הייתה חברת הרמקולים הכי טובה ) הבעיה היחידה הייתה שהרמקולים שלה היות ומדובר על ממברנה שנדחפת ע"י לחץ שיוצר חשמל ו/או חשמל שמזיז ממבנה , והממברנה הייתה גדולה מספיק ע"מ לספק באס נורמלי , העכבה הדינמית הייתה יורדת עד 0.5 אום. בא נגיד שהרמקולים האלו שרפו מגברים עם 500 ואלף וואט (ואני מדבר על מגברי היי אנד שעלו בחול בין 5K ל10K וגם עד 20K דולר ).

 

מסתבר שהנתון של 0.5 היה די אופטימי ולעיתים הם ירדו גם ל0.2 , ואת זה שום מגבר לא יכול היה לסבול בלי שיתקצרו כול מעגלי היציאה שלו .

אני מתקשה להאמין שתמצא מגברים לרכב במחירים שפויים שיכולים להתמודד עם עכבות כאלו . אבל אם אתה יודע על משהו וודאי , אאלץ לאכול את המילים שלי :lol:(רק תוודא שיהיה רוטב טעים:lol:)

בברכה יהודה

פורסם
אני יודע, הוא שאל אם המגבר שלו יהיה יציב ב 2 אום בגישור.

 

התשובה היא לא.

 

למעשה ניסיתי שתרדו לסוף דעתי לגבי המושג "יציב"

 

היתכוונתי שהמושג "יציב" יתחשב בנתונים הנ'ל:

ב 4 אוהם המגבר יכול לספק מעל ומעבר למה שצריך לתת לסאב, כלומר אם אותו סאב היה בעל התנגדות של 4 אוהם הוא היה מוגבר מעל ומעבר

הסאב מאוד נציל, עד כדי כך שכרגע מגבר שיכול לתת 300 RMS נימצא ברבע גיין כשהכניסות מקבלות 2V.

 

אז ניסיתי לגשש בשאלה שהאם ב 2 אוהם המגבר יתאמץ כלכך עד למצב מוות כמו שהגדרתם לי מצב תיאורתי שבו מגבר יורד להתנגדות שהוא אינו מוצהר כ"יציב" בה

לתגובה רצינית, ראה את הודעתו של gsi16v.
זה משפט שלא ציפיתי לראות בפורום הזה
פורסם

במידה והוא כן יהיה "יציב" בהתנגדות זו , ז"א 1 אום לערוץ , לפי התמונה של המגבר

הצלעות קירור שלו לא מספיק מאסיביות בשביל לתמוך במעמסה.

 

אתה לא יכול "לעבוד" על המגבר במקרה הזה

אפילו אם הסאב הוא רק 300 אראמאס , 2 אום יפיקו מהמגבר פי 2 [לערך] עוצמה בהתנגדות שהוא לא תומך בה , אפילו שמספיק פחות חשמל בשביל לספק את הסאב.

 

תנסה, 5 דקות לא יעשו נזק, תראה פרוטקשן? תנתק

נזק לא יקרה.

מוכר סטים קומפוננט ומגברים ברמה גבוהה לרכב!

 טוויטרים HYBRID AUDIO L1 PRO + L1V2

מידריינג Hybrid Audio L4

מגברים לרכב - TRU TECHNOLOGY S44 - \ TRU TECHNOLOGY S45

פורסם

אתה יוכל לנסות.

תדאג להיות רגיל למנורות האזהרה.

למערכת חשמל יחסית יציבה. ולסאב או זוג זהה.

 

תחבר. תגביל אט. ותדאג להיות מוכן כל הזמן לכבות מייד.

 

מנסיון. עם מספר לא קטן של מגברים. שחוברו ל 2אום בגישור.

עד ווליום מסויים הוא יכול לפעמים לעבוד ללא בעיה. ורק בווליום גבוה הוא ינתק.

או שלפעמים הוא ינתק מיד. תלוי בחברה, בחומרים, ובמערכת החשמל שלך.

 

אגב זה מגבר של MTX. אז לדעתי אין בעיה לנסות. יש להם מגברים מצויינים.

גלגלצ: דיווחי תנועה ביציאה ממצרים. עומס תנועה ענקי ממחלף סיני עד מחלף ים סוף, משה תיזמן 40 שנה. תודה לך משה.

מודעת מכירה ................ פרויקט איטום על הרכב שלי

פורסם

תודה על התגובות

 

אני ינסה, אחזור לעדכן אם יהיו התפתחויות שעלולות לעניין את הציבור או חלק ממנו

לתגובה רצינית, ראה את הודעתו של gsi16v.
זה משפט שלא ציפיתי לראות בפורום הזה
×
×
  • תוכן חדש...