Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

מה גורם להיגוי יתר?או למה לעזעזל כמעט עליתי על המדרכה?


Gabi
dir="rtl" style="text-align:right;"> שימו לב! השרשור הזה בן 6566 ימים, שזה ממש ממש הרבה ולכן הוא ננעל.

אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא - פנו לאחד המנהלים ונפתח את השרשור חזרה לתגובות.

פוסטים מומלצים

שלום,לחברי הפורום

רציתי לדעת מה הגורם להיגוי יתר?

בדרך כלל במקרה שאני נכנס מהר לסיבוב או נותן גז חזק בסיבוב אני זוכה לקצת תת היגוי נחמד.

 

אתמול באחד בסיבובים ליד הבית נכנסתי לסביבוב די חד על מהירות 20-+ בתוך הסיבוב נתתי פול גז וציפתי לתת היגוי קטן,

אבל מה שהגיע היה היגוי יתר די חריף =\

 

מה הגורם לכך?למזלי לפני שהספקי להגיב למשהו הבקרה ישרה את הרכב.

היום בבוקר מלאתי אוויר,מאחורה היה 36-37 מקדימה 40

יש לזה קשר כל שהוא?

Skoda Superb Elegance 1.8 TSI

Alfa Romeo 159 2.4JTDm 20V 200hp

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אתה בטוח שנתת פול גז ולא פול ברקס בסיבוב? או שאולי עזבת בבת אחת את דוושת הגז?

מה הלחץ אוויר שמומלץ ע"י היצרן? 40 PSI נשמע קצת יותר מדי...

ROOONEEYY

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

על עומס מלא ממליץ היצרן 40 PSI.

לא עזבתי את הגז ולא נתתי ברקס,זה קרה ממה באמצע הסיבוב עם פול גז.

Skoda Superb Elegance 1.8 TSI

Alfa Romeo 159 2.4JTDm 20V 200hp

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

מה רע בהיגוי יתר? ומה נחמד בתת היגוי?

בכל אופן, אם הסיבוב הוא בירידה חדה יש סיכוי שיווצר היגוי יתר.

ברגע שאתה בולם חזק לתוך פנייה בירידה ונותן פול גז כדי לצאת ממנה אתה יוצר היגוי יתר.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

הפסאט שלך היא הנעה קמית.

ברגע שבשיא הסיבוב לחצת פול גז הקדמיים רוצים לדהור לתוך הסיבוב.

והאחוריים? האחוריים פשוט לא מספיקים לקחת את הפניה כמו שצריך ונזרקים הצידה.

 

לחץ האוויר שהיה חסר לא ממש קיצוני ומשפיע יותר מידי.

אבל אם לטענתך אתה בד"כ מרביץ פניות בשביל לקבל את הזריקת זנב יכול ליהיות שהצמיגים שלך כבר אכולים ותם זמנם.

 

הייתי משער אולי גם שהסיבוב בשיפוע צד שפועל נגדך..

או שהיה משהו על הכביש.

 

סע בזהירות.

GS300.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

שורה תחתונה.

היגוי יתר, משמע פחות אחיזה בגלגלים האחוריים.

יכול להיות מכמה סיבות.

שמן/נוזל על הכביש.

אספלט שחוק וחלק.

צמיגים גמורים מאחורה.

 

זה לא אמור לקרות בגלל המכת גז שנתת, אלא בגלל גורמים חיצוניים שלא קשורים למנוע (ניסוח עקום, מקווה שהבנת).

 

נ.ב.

JOHAVA, מה כ"כ כיף בהיגוי יתר בהפתעה, בלי דיפרנציאל ובלי ידע ומקום לתקן?

פחד אלוהים והלב בתחתונים.

תבנה ביטחון בתת היגוי, אל תפחד מהחלקות, אז תעבור להיגוי יתר.

אל תאמין לכל בעלים של חיפושית שמספר כמה כיף להיות בפאואר סלייד כל היום.

הצטרפו עוד היום לאגודה לשחרור הטלטל.

"הטלטלים השחורים, יולי 2004".

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

ברגע שבשיא הסיבוב לחצת פול גז הקדמיים רוצים לדהור לתוך הסיבוב.

מה?! :mm_surpri

אם בשיא הסיבוב הנהג חזר לגז, הרי שהגלגלים הקדמיים ישאפו להרחיב (כלומר: ליישר) את הקו של הפניה, מה שיביא למצב של תת היגוי.

על בסיס מה כתבת את הדברים הנ"ל?

AUTOBIANCHI A112 JUNIOR '84 | FIAT BRAVO SENSATION '11 | RENAULT CLIO ESTATE '14

 

לא תמצא רוטס HR במחיר זול יותר.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אתה לא בכיוון של הלחצים שצריך להיות איזה 40.....אתה צריך 30 מאחורה ו32 מקדימה אם אני לא טועה...

ומניסיון קל עם פאסאט (לא משהו רציני קצת ניסיון) אם אתה לא נצמד ללחץ אוויר השינוי לרעה מורגש בצורה מיידית....

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

גם העובדה שהלחץ באחוריים גבוה תרם, פחות מגעעם הכביש, יותר קפיציות.

יכול להיות שהיה משהו על הכביש, פול גז בתוך סיבוב ממהירות 20 קמ"ש לא אמור להביא רכב הנעה קדמית להיגוי יתר.

תקרא קצת שרשורים, או במיוד את הדיון שובר חוקי הפיסיקה של אאוץ.

 

בתאריך 13.7.2020 בשעה 17:22, pl7410 כתב:

זו בכל זאת מדינה שמסתמכת על טמטום כמשאב לאומי

 

לפני 5 שעות, HybridBoy כתב:

תיבה טובה סטייל DSG

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

הפסאט שלך היא הנעה קמית.

ברגע שבשיא הסיבוב לחצת פול גז הקדמיים רוצים לדהור לתוך הסיבוב.

והאחוריים? האחוריים פשוט לא מספיקים לקחת את הפניה כמו שצריך ונזרקים הצידה.

 

 

ויטאלי... אתה לא בכוון ידידי....

מה זאת אומרת האחוריים "לא מספיקים" ?

ולמה גלגליו הקידמיים של רכב כלשהו, ללא קשר להנעה, רוצים "לדהור לתוך הסיבוב" בפתיחת

מצערת ?

 

משהו לא מסתדר בדבריך...

 

זה הכל עניין של אחיזה. למי יש יותר אחיזה... קדמיים, או אחוריים.

היגוי יתר מצביע על יותר אחיזה בקידמיים מאשר אחוריים...

תת-היגוי מצביע על מחסור באחיזה בגלגלים הקידמיים...

:evilbat: ...השדון

------------------

May the Force be with you...always

------------------

כשאני אמות, אני רוצה למות כמו סבתא שלי, בשלווה, תוך כדי שינה. לא בצרחות, כמו הנוסעים באוטו שלה...

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

למה כולכם חושבים שרכב מחליק ב"20+-" קמ"ש? אולי אם עלית על שלולית שמן. :idea::idea:

 

 

 

(הכוונה היתה להיגוי יתר, כדי לחסוך לכולם הודעות זועמות בסגנון של "מה הבעיה לגרום לתת היגוי ב20 קמ"ש")

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

בכל אופן, אם הסיבוב הוא בירידה חדה יש סיכוי שיווצר היגוי יתר.

ברגע שאתה בולם חזק לתוך פנייה בירידה ונותן פול גז כדי לצאת ממנה אתה יוצר היגוי יתר.

זאת התשובה ההגיונית למה שקרה לך:

בלמת חזק לתוך הפנייה ויצאת עם גז וכל זה תוך סיבוב ההגה יתר על המידה ושיפוע שלילי של הכביש (גם במאוזן וגם במאונך).

תרם לכך המחסור באחיזתם של הצמיגים האחוריים (מסיבה כלשהי לא ממש משנה מהי).

היגוי יתר ברכבים בעלי הנעה קדמית, נגרם בעקבות אי יכולת הצמיגים האחוריים לעקוב אחרי הצמיגים הקדמיים.

הסיבות לכך:

1. ברקס חזק לתוך הפנייה- המסה של הרכב שואפת לעבור לצמיגים הקדמיים, מסה על הצמיגים הקדמיים תורמת לאחיזה שלהם, ומחסור במסה על הצמיגים האחוריים תורמת למחסור באחיזה.

2. הפנייה חדה של ההגה- המסה הועברה בעקבות הפעולה הקודמת לצמיגים הקדמיים, וכעת יש להם אחיזה טובה.

מכוון שלצמיגים הקדמיים יש אחיזה טובה, יכולת העקיבה שלהם בעת הפניית ההגה תהיה טובה.

אולם הצמיגים האחוריים, שעליהם כמעט ואין מסה ובהתאם אחיזה, לא מצליחים לעקוב אחר החלק הקדמי של הרכב ולכן הקו הפנייה שלהם יהיה רחב הרבה יותר.

 

אז לפי מה שאמרתי לחיצה על דוושת הברקס מעבירה את מסת המרכב לחלק הקדמי של הרכב, ולחיצה על דוושת הגז תעביר את המסה אחורה.

אבל במצב שבו החלק האחורי של הרכב הרבה מחוץ לרדיוס הסיבוב ייתכן ונצטרך לסובב את ההגה מעט לכיוון הנגדי על מנת ליישר את הרכב ואז להאיץ.

מכוון שאם ישר נאיץ אנחנו נמצא את עצמו מאיצים לתוך הגדר שבצד הסיבוב (בפנייה ימינה הגדר הימנית ובפנייה שמאלה- הגדר השמאלית).

 

לא לוקח אחריות על הנאמר, כל תיקון של הנאמר יתקבל בברכה (כמובן תוך הוכחות והסבר מדעי).

 

מאור.

הונדה סויויק 2002 מבסוט עד הגג! כי התקנתי עליו גגון והוא מכועררר...:roll:

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

א.לזה שמעלי אהבתי לקרוא את מה שכתבת וזה גם מאד נשמע הגיוני,הגעתי מירידה ובלמתי.

ב.בפסאט תחת לחץ מעלה כתוב למלה 2.8 BAR שזה 40-41 PS

ג.הפסאט היא 2.0 TDI 140HP תאמין לי שהדבר הכי קל זה להכניס את הרכב הזה לתת היגוי,תלחץ לרגע בלי רגש בדבשה

שאתה על מהירות 20-50 ותקבל תת היגוי שבלי בקרת יציבות יכול להמשך הרבה זמן.

Skoda Superb Elegance 1.8 TSI

Alfa Romeo 159 2.4JTDm 20V 200hp

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

זאת התשובה ההגיונית למה שקרה לך:

בלמת חזק לתוך הפנייה ויצאת עם גז וכל זה תוך סיבוב ההגה יתר על המידה ושיפוע שלילי של הכביש (גם במאוזן וגם במאונך).

תרם לכך המחסור באחיזתם של הצמיגים האחוריים (מסיבה כלשהי לא ממש משנה מהי).

היגוי יתר ברכבים בעלי הנעה קדמית, נגרם בעקבות אי יכולת הצמיגים האחוריים לעקוב אחרי הצמיגים הקדמיים.

הסיבות לכך:

1. ברקס חזק לתוך הפנייה- המסה של הרכב שואפת לעבור לצמיגים הקדמיים, מסה על הצמיגים הקדמיים תורמת לאחיזה שלהם, ומחסור במסה על הצמיגים האחוריים תורמת למחסור באחיזה.

2. הפנייה חדה של ההגה- המסה הועברה בעקבות הפעולה הקודמת לצמיגים הקדמיים, וכעת יש להם אחיזה טובה.

מכוון שלצמיגים הקדמיים יש אחיזה טובה, יכולת העקיבה שלהם בעת הפניית ההגה תהיה טובה.

אולם הצמיגים האחוריים, שעליהם כמעט ואין מסה ובהתאם אחיזה, לא מצליחים לעקוב אחר החלק הקדמי של הרכב ולכן הקו הפנייה שלהם יהיה רחב הרבה יותר.

 

אז לפי מה שאמרתי לחיצה על דוושת הברקס מעבירה את מסת המרכב לחלק הקדמי של הרכב, ולחיצה על דוושת הגז תעביר את המסה אחורה.

אבל במצב שבו החלק האחורי של הרכב הרבה מחוץ לרדיוס הסיבוב ייתכן ונצטרך לסובב את ההגה מעט לכיוון הנגדי על מנת ליישר את הרכב ואז להאיץ.

מכוון שאם ישר נאיץ אנחנו נמצא את עצמו מאיצים לתוך הגדר שבצד הסיבוב (בפנייה ימינה הגדר הימנית ובפנייה שמאלה- הגדר השמאלית).

 

לא לוקח אחריות על הנאמר, כל תיקון של הנאמר יתקבל בברכה (כמובן תוך הוכחות והסבר מדעי).

 

מאור.

 

הסבר טוב רק פגם אחד- לא נכון להגיד שהמסה עוברת לחלק הקדמי וכו...

יותר נכון להגיד שיותר משקל\יותר לחץ פועל על החלק הקדמי של הרכב כיוון שמסה היא ערך קבוע כאן.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

×
×
  • תוכן חדש...