Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

בעד ונגד סוגים שונים של רכבים שבבעלותי או היו בבעלותי בשנים האחרונות.


shpak3003
שימו לב! השרשור הזה בן 6219 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

פוסטים מומלצים

אני אתחיל בסדר הפוך מהרכבים שיש ברשותי כעט ואלך אחורה בזמן:

 

1) טויוטה קורולה 95, 1600, ידנית, XLI super. קניתי לפני כחודש עבר כ 230K, בנתיים לא יכול להגיד שום דבר בקשר לאמינות, לאחר בדיקה במוסך שלי חוץ מבולמים אחוריים וכיוון פרונט, לא נתקלתי בבעיות מיוחדות, יש קצת חלודה במרכב, אך לא משהו שלא ניתן לסדר. צריכת דלק מצויינת בעיר עם מזגן הרכב עושה 11-12 ק"מ לליטר, לא אוכל שמן ב 1200 ק"מ שנסעתי.

הרכב נוח מאוד, מרווח, שקט, כל החלקים במקום עובדים ולא מרעישים, רכב נוסע חלק, גיר מצויין, מזגן מצויין. אופציה מאוד נוחה בטויוטה יש נורית צריכת דלק, אם לוחצים קצת יותר מדי היא הופכת מירוקה לאדומה, פסיכולוגית זה משפיע על צורת הנסיעה וגורם לנסיעה חסכונית יותר.

 

2) מזדה GLX 323 סדאן, 97, אוטומטית. עבר 206K אצלי כשנה, רכב יחסית אמין לשנתון שלו במהלך השנה החלפתי רדיאטור שנזל, מצבר, אלטרנטור, אבל כל זה פונקציה של הבלאי הרגיל אחרי 10 שנים ו200K. הרכב זריז מאוד, פשוט ולא הכי נוח לנסיע, קופצני מאוד, אחיזת כביש טובה למרות שהרכב קל. לא חסכוני במיוחד בדלק, אבל הכל בחיים יחסי. כ 8-9 ק"מ לליטר בעיר, לרוב בלי מזגן. בסך הכל רכב טוב ומאוד מבוקש, כמעט כל יום שואלים אותי אם אני מעוניין למכור. מחירון הרכב הזה נמוך בהרבה מהלנטיס אותם שנים.

 

3) סובארו גרנד לאונה 94LX, אוטומטית. רכב היה בבעלותי כ 4 שנים, אני חייב לציין שזה אחד הרכבים האמינים ביותר שבהם נהגתי (אני נהג מונית ונוהג בהמון רכבים), הבעיות היחידות של הרכב היו ציריות שהחלפתי את שתיהן ונזילה קטנה מהגה כוח ומיכל של הגה כוח (עד היום הוא נוסע ככה) וסטרטר. הרכב יושב מצויין על הכביש, נוח מאוד, מרווח, לא חזק במיוחד אבל יחסית לכל 1600 אוטומטיות שנהגתי הוא ממוצע. צריכת דלק יחסית גבוהה במיוחד עם מזגן כ 8 ק"מ לליטר משולב, אבל עדיף לשלם לדלק מאשר למוסך. בסך הכל מאוד אהבתי את הרכב, הוא תמיד נותן הרגשה של אמינות. דרך עגב הרכב עבר אצלי כ 70K כשמכרתי הוא היה על 165K.

 

4) רנו קליאו 95, ידנית. הרכב היה בבעלותי כחצי שנה עד שנמעס לי לבלות את הזמן שלי במוסך, הרכב היה רוב הזמן באויר (על הליפט), בגלל זה הדבר היחיד שלא היה לו בלאי זה הצמיגים. בזמן שהרכב היה אצלי עשיתי ראש, לאחר כמה זמן הלך המנוע ועשיתי אוברול, החלפתי המון דברים ברכב, בולמים, אלטרנטור ועוד הרבה חלקים אקזוטיים שלא זוכר את שמם.למרות כל מה שהחלפתי, תמיד יש הרגשה ברכב שמשהו ממש לא בסדר בו וכל רגע משהו יפול ( מראה היתה נופלת לי כל הזמן) אני חייב לציין שכאשר הרכב כן נסע, הוא נוסע לא רע, יחסית למנוע 1400 הוא חזק, אפילו עם מזגן.

אני לא ממליץ על הרכב , אלה למי שמאוד אוהב את המוסכניק שלו ורוצה לראות אותו בתדירות גבוהה.

*מי שקנה ממני את הרכב קנה אותו אחרי כל ההחלפות ולכן אני מקוה שאתה מרוצה :smile:!!!

 

5)סקודה פליסיה 1300,98, ידנית. רכב קטן מאוד לא נוח, מחליד, חלש מאוד (שמעתי ש 1600 מתנהג טוב יותר), בגלל שהיה חלש הוא כל הזמן התחמם וגם במצב עמידה, עד שהלך לו ראש מנוע. הייתי בכמה מוסכים אף אחד לא ידע למה התחמם וגם לא רצה לעשות לו ראש מנוע, אמרו שמסובך מדי. קניתי אותו כי היה לי נסיון טוב מאוד עם סקודות חדשות יותר (בתור מונית הן מאוד אמינות וחזקות). הרכב זול מאוד כי אין לו שוק אבל יש סיבה טובה מאוד לזה, אני ממליץ על דגמים מתקדמים יותר של סקודה בהם מנוע גרמני מפולו.

 

6) סיאט איביזה 1400, ידנית, שנת 99. הרכב היה שנה על הכביש שקניתי אותו עבר מעט מאוד קילומטרז', אך הספיק לגרום לי מספיק צרות, היתה לו כל הזמן בעיה עם הקלצ' והכבל קלצ', בעיה בהילוך אחורי בגיר, בעית התחממות, בעיה במנוע צעדים וגם באחד היוניטים שהיו מכבים את הרכב כל פעם שמחליפים הילוך, הרכב היה נכבע גם מהגשם הראשון, לא ממש אהב מים (זה יותר רכב לקיץ :) ). מנוע 1400 יחסית חזק אך הרכב עצמו כבד ודי מתקשה בעליות עם מזגן. פנים הרכב בדיוק כמו בפולו, אחיזת כביש לא רעה. אולי נפלתי על רכב לא מוצלח כי יש אנשים שמאוד מרוצים מהרכב הזה עד היום.

 

אתם יכולים לפנות אלי בקשר לרכבים נוספים, מקווה שעזרתי למישהו ולא נרדמתם בקריאה.

(דייטסו שרייד, פורד פיאסטה, סקודה אוקטביה, סקודה פביה, סוזוקי באלנו, סיאט איביזה).

** המלצה שלי לכו על יפניות, שטיפלו בהן טוב, לא תצטערו...

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

שימו לב! השרשור הזה בן 6219 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

הצטרף לדיון

ניתן לפרסם הודעה כעת ולהירשם לאתר מאוחר יותר. במידה וכבר יש לך חשבון בפורום, התחבר כעת בכדי לפרסם באמצעות החשבון שלך.

Guest
הגב לנושא זה...

×   התוכן שהדבקת מסוגנן.   הסר סיגנון

  Only 75 emoji are allowed.

×   הקישור שלך הוטמע אוטומטית בגוף ההודעה.   הצג כקישור רגיל

×   התוכן הקודם שלך שוחזר.   ניקוי העורך

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • תוכן חדש...