Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

dir="rtl" style="text-align:right;"> שימו לב! השרשור הזה בן 8359 ימים, שזה ממש ממש הרבה ולכן הוא ננעל.

אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא - פנו לאחד המנהלים ונפתח את השרשור חזרה לתגובות.

פוסטים מומלצים

פורסם

אני מתגורר בירושלים ומתחיל בקרוב לעבוד בת"א, מה שאומר נסיעה יומיומית על הציר ירושלים-ת"א-ירושלים. אני מחפש רכב שיענה על הקריטריונים האלו:

1. רכב אמין בצורה טובה

2. חסכוני בדלק

3. נוחות טובה- גם אני צריך לעמוד בנסיעות האלו, לא רק הרכב!

4. מחיר עד 50,000 ש"ח

אשמח לשמוע ממכם המלצות

 

כמוכן, יש לי שכנה שמוכרת פיז'ו 206 1.4 אוט' מודל 99. הרכב במצב פשוט מעולה ושמור לחלוטין. בהתחלה חשבתי להשקיע קצת יותר וללכת על זה, אבל הבנתי מאנשים שונים שלצרכים שלי (ירושלים-ת"א) הדגם הזה פשוט לא מתאים. מה דעתכם?

פורסם

אני נוהג קצת יותר משבוע ב206 1.4 אוט' שזה עתה קיבלנו, נסעתי עם הרכב בדרכים הרריות , ונסעתי איתו גם לטיול ברמת הגולן, ולא הייתה שום בעיית סחיבה.

פורסם

משהו כאן לא ברור לי.

 

לא קיימת מכונית שלא "סוחבת". כל עוד היא נוסעת היא "סוחבת" :wink:

 

השאלה הנשאלת היא מה רמת הבטיחות האקטיבית של אותה 206 ברמה של עקיפות? מה לגבי התמודדות במצבי חרום שדורשת יכולת האצה.

 

נקח למשל מצב של עקיפה בדרך מישורית , נאמר ממהירות של 80 ל 120 קמ"ש בדרך בינעירונית. אותה 206 במזג אוויר קריר ללא מזגן ועם נוסע אחד תבצע את העקיפה ב11-12 שניות (במידה והתיבה נענית מיד והיא במצב רוח). לשם השוואה - קורולה תעשה את אותה עקיפה ב4 שניות פחות וללא מצבי רוח.

 

עד כאן במזג אוויר קריר ללא מזגן וחברים באוטו.

כעת , נוסיף ל206 המסכנה עוד 2 אנשים מאחורה ,נעלה קצת את הטמפ' בחוץ ונפעיל מזגן . מי שרוצה יכול להוסיף שיפוע קל למתכון.

 

והתוצאות : במקרה הטוב ובו התיבה קמה על צד ימין הבוקר נסיים את העקיפה ב15 שניות , במקרה הרע - הרבה יותר.

 

השניות האלה יכולות להיות הבדל בין חיים ומוות , והן נקראות בטיחות אקטיבית.

 

באופן אישי , לא הייתי מנסה לעקוף עם מכוניות כאלה. יותר מדי מפחיד.

 

לסיום , 206/C3 אוטומטיות - בשבילי רק כתחבורה עירונית.

פורסם
באופן אישי , לא הייתי מנסה לעקוף עם מכוניות כאלה. יותר מדי מפחיד.

 

לסיום , 206/C3 אוטומטיות - בשבילי רק כתחבורה עירונית.

 

לא מסכים בכלל.

 

הביצועים של המכוניות הללו לא נופלים מאלו של מכונית העם לשעבר (קרי - ליאונה 1.6, שלא לדבר בכלל על 1.3).

גם אם הן איטיות וזחליליות - so what? איפה שאי אפשר לעקוף בגלל הביצועים של הרכב, סימן שאין שום סיבה לעקוף מלכתחילה (אלא אם אתה חובב נהיגה ואז מלכתחילה אין שום סיבה שתקנה אוט').

 

האם 206 1.1 ידנית באירופה לא עוקפת לעולם?

פורסם

חבר שלי מחפש 206 אוטו' שנת 99

אם בא לך לתת לי את המספר טלפון של האישה שמוכרת...

 

כדי לדעת קצת פרטים...

תשלח לי בה"פ...

 

תודה אלעד.

נינג'ה לבנה!

פורסם

 

לא מסכים בכלל.

 

הביצועים של המכוניות הללו לא נופלים מאלו של מכונית העם לשעבר (קרי - ליאונה 1.6, שלא לדבר בכלל על 1.3).

גם אם הן איטיות וזחליליות - so what? איפה שאי אפשר לעקוף בגלל הביצועים של הרכב, סימן שאין שום סיבה לעקוף מלכתחילה (אלא אם אתה חובב נהיגה ואז מלכתחילה אין שום סיבה שתקנה אוט').

 

האם 206 1.1 ידנית באירופה לא עוקפת לעולם?

 

לא נראה לי ענייני נושא הליאונה והדור הקודם של המכוניות.

 

לגבי :

 

גם אם הן איטיות וזחליליות - so what? איפה שאי אפשר לעקוף בגלל הביצועים של הרכב, סימן שאין שום סיבה לעקוף מלכתחילה

 

לך תסביר זאת לנהגי ישראל שיצאו לעקיפה עם 206 אוטומטית 1.4 בכבישי הגישה לרמה"ג גם ללא סחיטה מלאה של המצערת. עובדה ואנשים יוצאים לעקיפה גם ללא הכנות מוקדמות (ראה מס' תאונות דרכים בנושא) ואינם לוקחים בחשבון את תוואי הדרך ואת יכולת מכוניתם.

 

עקיפה צריכה להתבצע במהירות . 206 1.1 שתצא לעקיפה ללא הכנה מוקדמת מסכנת את עצמה ואת הסובבים אותה. אני לא מדבר על תנאים אופטימלים בו הכביש פנוי לחלוטין וכל שנשאר הוא לעקוף טרקטור . מה לעשות ובחיי היום יום תנאי הדרך קשים יותר :?:

 

אחד הפרמטרים של המונח "סחיבה" בעיני הוא יכולת עקיפה ראויה. 206 1.4 אוטומטית/1.1 בנורווגיה המערבית אינן מספקות את הסחורה בנושא הבטיחות האקטיבית. במידה ומדובר בנהג מיומן אשר לוקח בחשבון את כל הפרמטרים לפני ובשעת העקיפה רוב הסיכויים שזאת תסתיים בשלום. כמה נהגים מצויינים שיוצאים בשבתות לטייל עם רכב עמוס וסלולרי ביד אתה מכיר?

ולא שעוד כמה סוסים במנוע יעזרו לו בודאות , אבל לבטח יקטינו את הסיכוי לפגוש את המסחרית ממולו כשלא יסיים את העקיפה הרצויה.

 

אופציות אוטומטיות ראויות ב50K שעונות לדעתי על קריטריון סחיבה :

 

קליאו 1.6 אוטומטית דור קודם

קורסה 1.4 אוטומטית 90 כ"ס

קורולה/סיוויק/כאריזמה/לאנטיס בשנתונים מתאימים.

מגאן

פורסם

לפי דעתי לאנטיס ממש לא חסכונית! מנוע 1800 שלה שותה דלק.

 

למה שלא תלך על דיזל ?

 

פולו SDI למשל ?

 

שמוליק

המכוניות שלי : Lantis-F 98 -> מאזדה מיאטה 95

המכוניות של אשתי : יונדאי אקסט 95, מאזדה 3 2006, מיאטה NB 2003, סיטרואן C3 2017

המכוניות ליסינג שהיו לי : מאזדה 3 2010, סוזוקי סוויפט 2014, סוזוקי ויטרה 2016, רנו גרנד קופה 2019, סקודה קאמיק

החלום : RX8

פורסם

מדבריך זה נשמע כאילו המכוניות הללו מהוות סיכון על הכביש. זה רחוק מלהיות כך !

אני אומר לך שאני מרגיש הרבה יותר בטוח בכביש כשאני נוהג ב-C3 מאשר בראלי למרות יתרון הביצועים הגדול.

 

בטיחות היא אוסף של תכונות וכמכלול ה-C3 טוחנת בפאן הבטיחותי קורסה מדור קודם , למשל.

כמו שרועי כבר ציין, על אחריות הנהג להחליט מתי לצאת לעקיפה ועליו להכיר ביכולות הרכב.

האמן לי שיצאתי יותר מאשר פעם אחת עם ה-C3 שלי לעקיפות ואין שום בעיה מצד התיבה במיוחד במצב S או במצב ידני.

ה-C3 שלנו נוסעת 3-4 פעמים את המסלול ת"א-ירושלים ומימשתי יותר מפעם אחת על הצג המהירות הדיגיטאלי נתון של 170 קמ"ש בנינוחות.

 

מענין אם גם על גולף 4 1.6 אוט' אתה חושב כך (עזוב לרגע את הנתונים בצד) בעולם האמיתי ה-C3 לא מרגישה איטית יותר.

 

אני בטוח למדי שאחרי נהיגה בה תתרשם אחרת, נארגן זאת בקרוב 8)

http://www.motorica.net - מוטוריקה.נט

פורסם
המנוע החלש של ה-C3 מורגש, בכביש הבין עירוני במהירויות גבוהות היא נוסעת במפתיע הרבה יותר טוב.

 

ל C3 יש ראם אייר :?: אולי בגלל זה היא סוחבת במהיריות גבוהות בצורה מפתיעה ;-) ;-) ;-)

 

איציק

Deepal S05 MAX MY26 272Hp 
   Citroen Berlingo XTR MY17
 1.6
HDi 100Hp Automatic

פורסם
מדבריך זה נשמע כאילו המכוניות הללו מהוות סיכון על הכביש. זה רחוק מלהיות כך !

אני אומר לך שאני מרגיש הרבה יותר בטוח בכביש כשאני נוהג ב-C3 מאשר בראלי למרות יתרון הביצועים הגדול.

 

בטיחות היא אוסף של תכונות וכמכלול ה-C3 טוחנת בפאן הבטיחותי קורסה מדור קודם , למשל.

כמו שרועי כבר ציין, על אחריות הנהג להחליט מתי לצאת לעקיפה ועליו להכיר ביכולות הרכב.

האמן לי שיצאתי יותר מאשר פעם אחת עם ה-C3 שלי לעקיפות ואין שום בעיה מצד התיבה במיוחד במצב S או במצב ידני.

ה-C3 שלנו נוסעת 3-4 פעמים את המסלול ת"א-ירושלים ומימשתי יותר מפעם אחת על הצג המהירות הדיגיטאלי נתון של 170 קמ"ש בנינוחות.

 

מענין עם גם על גולף 4 1.6 אוט' אתה חושב כך (עזוב לרגע את הנתונים בצד) בעולם האמיתי ה-C3 לא מרגישה איטית יותר.

 

אני בטוח למדי שאחרי נהיגה בה תתרשם אחרת, נארגן זאת בקרוב 8)

 

גולף MK4 1.6 אוטומטית מקוטלגת אצלי יחד עם יקירתנו ה206.

(ב2.0 המצב משתפר פלאים).

 

לא הבנתי מדוע הC3 משרה בך בטחון רב יותר מאשר הראלי?

 

לגבי הסכמתך עם צוקרמן : גם אני מסכים איתו :wink: רק שכל קשר בין המציאות לתאוריה הזו מקרי בהחלט לדעתי. לא יודע אם כל נהג/נהגת מן השורה ידעו לנצל את מלוא 75 כוחות הסוס בתנאים המתבקשים כפי שאתה יודע.

 

ואשמח לקבל סיבוב 8)

פורסם

זה בדיוק העניין אביעד - לא באחריות המכונית לדעת מתי היא יכולה ומתי לא לעקוף - זו אחריות הנהג.

 

המכוניות הללו יכולות לעקוף בתנאים הראויים. נהג שלא מכיר את מכוניתו ראוי שלא ינהג בה כלל, או שיהיה זהיר ככל הניתן עד שיצבור מספיק ניסיון.

×
×
  • תוכן חדש...