Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

האורות מהבהבים, ולא ידוע מקור הבעיה.


שימו לב! השרשור הזה בן 6540 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

פוסטים מומלצים

טוב,

לא קבל ולא נעליים, המלצות מהסוג הזה עדיף לשמור לעצמכם.

0.5 פאראד זה בדיחה, ומערכת של 500 וואט RMS לא דורשת כלום ובטוח שלא שדרוג אלטרנטור?!.

 

אני הייתי מתחיל בלחזק את שלושת נקודות החיבור בין האלטרנטור,מצבר ושלדה (מינוס) כבל בעובי של 8G יספיק לכך.

לאחר מכן הייתי עובר על ההתקנה ומוודא שהכבלים הרצים למתחים מחוברים כראוי,לא ארוכים מידי(מינוס עד 40 ס"מ ובעובי זהה לכבל +, וכמובן חותך כל שארית של כבל מיותרת) ולא דקים מידי.

 

לאחר חיזוק נקודות החיבור ובדיקת ההתקנה הייתי הולך שוב פעם לבדוק את המתחים ברכב.

בדיקה בעומס מלא, כלומר כל המערכות ברכב פועלות:

מגבים,אורות גבוהים,מזגן,מפשיר אדים,פנסי איתות,אורות ערפל ומערכת הסטריאו בעוצמה מלאה.

המתח אמור להיות באיזור ה13.6-13.8 אם זה פחות מזה = לא תקין וכנראה שהאלטרנטור שלך לא עומד בעומס (אפשר לחזק אותו), אם זה גבוה מזה = תקין ואין בעיה כלל.

under construction..

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לאחר חיזוק נקודות החיבור ובדיקת ההתקנה הייתי הולך שוב פעם לבדוק את המתחים ברכב.

בדיקה בעומס מלא, כלומר כל המערכות ברכב פועלות:

מגבים,אורות גבוהים,מזגן,מפשיר אדים,פנסי איתות,אורות ערפל ומערכת הסטריאו בעוצמה מלאה.

המתח אמור להיות באיזור ה13.6-13.8 אם זה פחות מזה = לא תקין וכנראה שהאלטרנטור שלך לא עומד בעומס (אפשר לחזק אותו), אם זה גבוה מזה = תקין ואין בעיה כלל.

לא צודק, בזמן שמפעילים הכל ו ו גם מערכת ב עוצמה מלא אם מערכת היא חזקה בינונית אז המתח לא אשאר 13.8 אם תיתן גז עד 3000 4000 סל"ד אז זה יעלה.
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אז כמו שאמרתי יש צורך לחזק את האלטרנטור אם הוא חלש מדיי.

 

והחישוב הוא כבל של חצי פראד ל500W RMS

 

פרט לעובדה שכבל באופן כללי זה דבר בריא לצרכן חשמל "כבד" כמו מגבר ברכב שמושך חשמל בפיקים

ולא בצריכה יציבה

 

אל תקטול אותי סתם

סובארו XV 2016 - כוכבים בעניים

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אז כמו שאמרתי יש צורך לחזק את האלטרנטור אם הוא חלש מדיי.

 

והחישוב הוא כבל של חצי פראד ל500W RMS

 

פרט לעובדה שכבל באופן כללי זה דבר בריא לצרכן חשמל "כבד" כמו מגבר ברכב שמושך חשמל בפיקים

ולא בצריכה יציבה

 

אל תקטול אותי סתם

אני לא קוטל ,אלא אתה פשוט טועה ולכן אני מתקן אותך לא קוטל.

אם לא ידעת קבל הוא צרכן ולא בטריה, זה לא מצבר נוסף והוא לא אוגר מתח הוא כל הזמן נטען ונפרק ולכן הוא עוד צרכן על המערכת שגם ככה לא עומדת בצריכת החשמל הגבוהה.= לא בריא.

 

ובנוגע לאלטרנטור, אז מערכת שמורכבת מסט קומפוננט שיושב על כ50-70 וואט RMS לערוץ + סאב של כ125 וואט RMS לא דורשת חיזוק אלטרנטור גם אם אתה קורא את זה הפוך...

 

ורומן,

האלטרנטורים בני ימינו פועלים כבר בסל"ד סרק= 800 סל"ד ומעלה.

מתחת לזה הם לא יטעינו.

אבל 2500-3000 סל"ד לא נחוצים על מנת להפיק מהאלטרנטור את האמפרז' שלו.

אנחנו לא מדברים על בדיקת SPL שבה אנו חוששים מכל נפילת מתח קטנה ולכן אפשר ללחוץ טיפונת על המצערת ולהגיע לכ1500-1800 סל"ד.

אנחנו מדברים על בדיקת האמפרז' בשימוש יומיומי.

אל תשכח שתמיד שהרכב עומד על סרק האורות טיפה חלשים וברגע שאתה מושך את המצערת טיפה האורות מתחזקים בהתאם.

אבל עדיין כאשר רכב עומד מונע עם מערכת הרצוי הוא באיזור ה13.6-13.8 מתחת לזה יש בעיה.

under construction..

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

רק הערה:

שלושת הגדולים לא יהיה אפקטיבי עם כבל נמוך מ 4G, שהוא המינימום המומלץ.

האמת שזה נכון, אין תכלס שום מינימום אלא הכל כתלות באמפראז' של האלטרנטור, אבל אם ניקח אלטרנטורים בני ימינו רובם באיזור ה70 אמפר ומעלה ולכן זה צודק.

under construction..

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

האלטרנטור עבר שיפוץ ליפני מיספר חודשים, לכן אני מעריך שהוא תקין...

בנוסף יש לי גם 4 רמקולים שמחוברים לרדיו דיסק, לא יודע אם זה כל כך משפיע משמעותית על צריכת הזרם...

יש לי פונקציה במערכת שמראה את המתח של המצבר(מד מתח פנימי) המיספרים עומדים כל הזמן בין 13.6-13.8 וולט.

לא ניסיתי להפעיל עם מזגן מגבים וכל שאר הצרכנים אבל מספיק רק בעומס של המערכת כדי שכל האורות באוטו יהבהבו כמו בדיסקוטק, אפילו מרגישים שהמנוע מתחיל להיחנק כאשר אני מגביהה לווליום גבוהה.

גם כאשר מעלים את הסל"ד מעט מעל לסל"ד סרק אז המתח על המצבר עולה ב0.2V.

 

כמו כן הכבלים שלי הם 6G של וויוונקו ומותקנים כמו שצריך עם הערקה קצרה ומשוייפת היטב.

מה שאני ינסה מחר בבוקר זה לשייף את האיזור שאליו מתחבר ה(-) מהמצבר לשילדה, הכבל הזה הוא יותר דק מהכבל מתח שלי אולי בגלל זה יש את הבעיה? (הכבל (-) מהמגבר לשילדה הוא גם 6G).

SUZUKI Ignis Sport

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

שימו לב! השרשור הזה בן 6540 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

הצטרף לדיון

ניתן לפרסם הודעה כעת ולהירשם לאתר מאוחר יותר. במידה וכבר יש לך חשבון בפורום, התחבר כעת בכדי לפרסם באמצעות החשבון שלך.

Guest
הגב לנושא זה...

×   התוכן שהדבקת מסוגנן.   הסר סיגנון

  Only 75 emoji are allowed.

×   הקישור שלך הוטמע אוטומטית בגוף ההודעה.   הצג כקישור רגיל

×   התוכן הקודם שלך שוחזר.   ניקוי העורך

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • תוכן חדש...