Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

מהיכן האומץ לעקוף על פס לבן?


llaavvii
שימו לב! השרשור הזה בן 616 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

פוסטים מומלצים

לפני 10 שעות, BRAVO30 כתב:

. ושוב אגיד ואדגיש שדבר כזה אני יכול לעשות אך ורק אם יש שדה ראייה נקי וברור לפנים 

הדעה שלך לגיטימית לגמרי גם אם הרוב המוחלט לא יסכים איתה. 

גם רמזור אדום ב-2 בלילה במדבר, אם הכביש מאוד ריק, אפשר לחצות והסבירות להיפגע מינימלית. 

אבל שאלה: האם בנסיעות שלך, אתה חושב ש-100 אחוז מהנהגים ידעו להעריך נכון מתי שדה הראייה שלהם נקי וברור לפנים? הרוב?

אם מחר היו מבטלים את הקו הרצוף ומשאירים הכל לשיקול דתם של נהגים זה היה משמח אותך? 

  • רעיון טוב! 1

"you know how they are, they are babies, their mind is made up before anyone says anything."

South park, S23E07 PC babies.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 10 דקות, ניקו פ. כתב:

הדעה שלך לגיטימית לגמרי גם אם הרוב המוחלט לא יסכים איתה. 

גם רמזור אדום ב-2 בלילה במדבר, אם הכביש מאוד ריק, אפשר לחצות והסבירות להיפגע מינימלית. 

אבל שאלה: האם בנסיעות שלך, אתה חושב ש-100 אחוז מהנהגים ידעו להעריך נכון מתי שדה הראייה שלהם נקי וברור לפנים? הרוב?

אם מחר היו מבטלים את הקו הרצוף ומשאירים הכל לשיקול דתם של נהגים זה היה משמח אותך? 

חס ושלום וברור שלא! דיברתי על עצמי בלבד שאם הייתי עושה דבר כזה, זה היה יכול להצטייר בעיני מישהו שנוהג מאחוריי שאני עבריין תנועה ולא כך הדבר. אני מגדיר את שיקול הדעת שלי בנהיגה כגבוה בהרבה מהממוצע פה בארץ וכך גם את יכולות הנהיגה שלי. אבוי להשאיר שיקול דעת פתוח לרוב הנהגים בארץ שאין להם מושג מה הם עושים מאחורי ההגה. 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

סבבה. אני מאמין לך שכנראה אתה נהג טוב מהממוצע. אבל שתדע, שהרבה מהנהגים הגורמים לתאונות הללו של חציית קו רצוף זה כי הם בטוחים שהם נהגים מאוד טובים וששיקול הדעת שלהם מצוין, למרות החוק (או מתוך זלזול בחוק). אם הם לא היו בטוחים, אז הם לא היו יוצאים לעקיפה מראש.

אז כמו ההודעה שאתה עכשיו כתבת, כך היה כותב גם נהג שיצא לעקיפה כזו וגרם לתאונה. אני חושב שרובם המוחלט של הנהגים בכביש הוא פחות טוב ממה שהוא חושב שהוא (כנראה שגם אני) ולכן טוב שיש את החוק גם אם מדי פעם שמים קו רצוף במקום טיפה מחמיר. הלוואי שגם הייתה אכיפה משמעותית של החוק. 

  • אהבתי 2
  • רעיון טוב! 1

"you know how they are, they are babies, their mind is made up before anyone says anything."

South park, S23E07 PC babies.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 13 דקות, ניקו פ. כתב:

אבל שתדע, שהרבה מהנהגים הגורמים לתאונות הללו של חציית קו רצוף זה כי הם בטוחים שהם נהגים מאוד טובים וששיקול הדעת שלהם מצוין, למרות החוק (או מתוך זלזול בחוק). אם הם לא היו בטוחים, אז הם לא היו יוצאים לעקיפה מראש.

צודק במאה אחוז, זו הבעיה פה בארץ וככה כל נהג ישראלי חושב על עצמו גם כשזה רחוק מאד מאד מהמציאות. 

  • אהבתי 1
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 3 שעות, BRAVO30 כתב:

חס ושלום וברור שלא! דיברתי על עצמי בלבד שאם הייתי עושה דבר כזה, זה היה יכול להצטייר בעיני מישהו שנוהג מאחוריי שאני עבריין תנועה ולא כך הדבר. אני מגדיר את שיקול הדעת שלי בנהיגה כגבוה בהרבה מהממוצע פה בארץ וכך גם את יכולות הנהיגה שלי. אבוי להשאיר שיקול דעת פתוח לרוב הנהגים בארץ שאין להם מושג מה הם עושים מאחורי ההגה. 

בפוסט הזה אתה מצהיר שיש לך "שיקול דעת גבוה מהממוצע". אז ראשית, הייתי רוצה שתגדיר מהו "שיקול דעת גבוה מהממוצע", תסביר כיצד מודדים אותו ותציג תעודה שמוכיחה שאכן אתה טוב מהממוצע.

 

שנית, בפוסט הקודם שלך הצגת חוסר סבלנות. זה מרשם לנהיגה פזיזה, לא לנהיגה שקולה. אתה נוהג בכביש ציבורי, ואם אתה בעל שיקול דעת כל כך טוב אתה צריך להביא בחשבון שיש לצידך ומולך אידיוטים, חסרי שיקול דעת ומודעות סביבתית, ושהנהיגה שלך צריכה להתחשב בחולשות שלהם. ואת העקיפות בסגנון שאתה מתאר אנחנו רואים במקרה הטוב בשרשור הסרטונים ובמקרה הרע בסרטוני התאונו 

 

  • אהבתי 2
לפני 5 שעות, David32 כתב:

מה שאתה לא מבין זה שאתה מבזבז את הזמן שלך, את תעבורת האינטרנט שלך ואת אורך החיים של סוויצים במקלדת שלך.

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 7 שעות, sperial כתב:

ואם אתה בעל שיקול דעת כל כך טוב אתה צריך להביא בחשבון שיש לצידך ומולך אידיוטים, חסרי שיקול דעת ומודעות סביבתית, ושהנהיגה שלך צריכה להתחשב בחולשות שלהם

יפה מאד רשמת וזה בדיוק מה שאני עושה על הכביש במשך 22 שנה שאני נוהג. ובגלל שאני אכן לוקח בחשבון את כל המטומטמים, טפו טפו, עד היום לא נקלעתי לתאונת דרכים כשאני נוהג- למרות ניסיונות רבים לרצח בידי נהגים אחרים- (כן קרה לי אגב שנקלעתי לתאונת דרכים כשאני יושב במושב הנוסע ברכב אחר) וזה לא בגלל מזל או שנהגים פה בארץ יודעים לנהוג, זה בגלל שאני יודע לברוח/להתרחק ממי שצריך ולהגיב בהתאם, יודע כבר להרגיש מה המטומטם שמלפניי, מצדדיי וגם מאחוריי הולך לעשות כו' וכו'. מה נקרא גם נהיגה מגננתית. אני כל יום יכול להיקלע לסיטואציה של תאונה (אף פעם לא בגללי, סליחה על השחצנות) ואציין שפרק הזמן הזה של 22 שנה שאני נוהג, כולל "זמן כביש" גבוה בהרבה הרבה מהממוצע, כפועל יוצא מהעיסוקים שלי. 

עריכה אחרונה על ידי BRAVO30
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

בתאריך 17.8.2022 בשעה 06:20, sperial כתב:

מצטער, כדאי שתתעדכן בלוח התמרורים ובמשמעותם.

 

פס בודד זה תמרור ד-4. עבר זמנו. היום יש 803 הכפול והקו הבודד יצא מספר התקנות.

 

אני מניח שכוונתך ל-806 - קו קטעים לצד קו בודד - הוא מתיר עקיפה רק לרכב שמגיע בצידו של קו הקטעים. בדרך כלל מופיע ביציאה מעקומה ליישורת, לקראת סוף הקו הרצוף (803)

 

אפשרות נוספת לבלבול שלך הוא כאשר מדובר בדרך עם הפרדה פיזית בין המסלולים. במצב הזה הקו הכפול מפוצל - פס אחד בכל אחד מהמסלולים. עדיין המשמעות היא 803 ואסור לחצות אותו (בניגוד לשול בימין הדרך המסומן ב-807 הצהוב, שאותו מותר לחצות במצבים מוגדרים).

לא הבנתי כתבת בקודים,
יש כבישים שבהם יש קו הפרדה אחד רצוף לאורך הכביש, ויש כבישים בהם יש שני קוים צמודים אחד לשני לאורך כל הקטע, מה ההבדל ביניהם?
 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

ה"קודים" האלה הם מספרי התמרורים (סימון על הכביש הוא תמרור לכל דבר ועניין) בלוח התמרורים.

 

בישראל ההפרדה בין נתיבים לתנועה נגדית מתבצעת על ידי אחד מ-3 סימנים: 801 שהוא קו קטעים המתיר עקיםה בשני הכיוונים, 803 שהוא קו הפרדה רציף (כפול) שאותו אין לחצות בשום מקרה, ו-806 המשלב אותם, והמתיר עקיפה רק בכיוון נסיעה אחד. מה שקורה בכבישים דו מסלוליים הוא שאת שני הענפים של 803 מפצלים - קו אחד בכל מסלול - כך שביחד הם מהוים קו הפרדה רציף (כפול). בכל מקרה - אין לעבור קו כזה.

 

@BRAVO30 חוסר המודעות שלך מרקיע שחקים. מילא שאינך מבין את הציניות שלי, אבל זה שאתה לא מבין שאתה נהג מסוכן, ועוד מתגאה בסכנה שאתה מהווה לציבור?

עריכה אחרונה על ידי sperial
לפני 5 שעות, David32 כתב:

מה שאתה לא מבין זה שאתה מבזבז את הזמן שלך, את תעבורת האינטרנט שלך ואת אורך החיים של סוויצים במקלדת שלך.

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

כל הכבוד שהאטת. הייתי מאט גם לפני כשראיתי שהוא לא חוזר בין העקיפות, אבל זה רק אני. אתה כמובן לא חייב ואין שום סיבה שתעשה זאת.

"you know how they are, they are babies, their mind is made up before anyone says anything."

South park, S23E07 PC babies.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 3 שעות, ניקו פ. כתב:

כל הכבוד שהאטת. הייתי מאט גם לפני כשראיתי שהוא לא חוזר בין העקיפות, אבל זה רק אני. אתה כמובן לא חייב ואין שום סיבה שתעשה זאת.

ראיתי אותו כשהוא יצא לעקיפה של הרכב מאחוריי אבל לא האמנתי שהוא יעקוף גם אותי באותה נשימה. כשראיתי אותו נשאר שניות ארוכות בנתיב הנגדי האטתי כדי שהוא יכנס חזרה לנתיב.

 

לפני 3 שעות, nev כתב:

ברור שחייב להאט. זה שהשני דביל לא אומר שהוא צריך למות ובטח לא מי שמול אם היה מגיע.

אמת.

 

  • רעיון טוב! 1
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 19 שעות, sperial כתב:

ה"קודים" האלה הם מספרי התמרורים (סימון על הכביש הוא תמרור לכל דבר ועניין) בלוח התמרורים.

 

בישראל ההפרדה בין נתיבים לתנועה נגדית מתבצעת על ידי אחד מ-3 סימנים: 801 שהוא קו קטעים המתיר עקיםה בשני הכיוונים, 803 שהוא קו הפרדה רציף (כפול) שאותו אין לחצות בשום מקרה, ו-806 המשלב אותם, והמתיר עקיפה רק בכיוון נסיעה אחד. מה שקורה בכבישים דו מסלוליים הוא שאת שני הענפים של 803 מפצלים - קו אחד בכל מסלול - כך שביחד הם מהוים קו הפרדה רציף (כפול). בכל מקרה - אין לעבור קו כזה.

 

@BRAVO30 חוסר המודעות שלך מרקיע שחקים. מילא שאינך מבין את הציניות שלי, אבל זה שאתה לא מבין שאתה נהג מסוכן, ועוד מתגאה בסכנה שאתה מהווה לציבור?

עדיין לא הסברת למה בחלק מהכבישים הדו מסלוליים יש רק קו אחד רצוף ובחלק יש שני קוים רצופים
אני 3 שנים עם רישיון ואני זוכר די בברור ככה מהתאוריה שכשיש שני קוים רצופים יש לזה דין של שני כבישים נפרדים ומותר לעקוף בתוך הנתיב

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

שימו לב! השרשור הזה בן 616 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

הצטרף לדיון

ניתן לפרסם הודעה כעת ולהירשם לאתר מאוחר יותר. במידה וכבר יש לך חשבון בפורום, התחבר כעת בכדי לפרסם באמצעות החשבון שלך.

Guest
הגב לנושא זה...

×   התוכן שהדבקת מסוגנן.   הסר סיגנון

  Only 75 emoji are allowed.

×   הקישור שלך הוטמע אוטומטית בגוף ההודעה.   הצג כקישור רגיל

×   התוכן הקודם שלך שוחזר.   ניקוי העורך

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • תוכן חדש...