Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

המסע להחלפת הקופרה (2 תמורת 1)


misterb
שימו לב! השרשור הזה בן 494 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

פוסטים מומלצים

תתחדש, בתור בעלים של nc (עם רכב דיילי בצד, כי אי אפשר אחרת), עשית בחירה נכונה, ה nc מכונת נהיגה כמעט טהורה, בניגוד לקופרה הממוחשבת, אתה תהנה עם הרכב.

Miata NC

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

  • תגובות 90
  • פורסם
  • תגובה אחרונה

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

תמונות שפורסמו בשרשור

אני מבין את השיקול , אבל מהר מאוד לדעתי יהיה חסר לך פלפל בדרך לעבודה .

אנשים כמונו לא יכולים לסבול את המחשבה של לנסוע ברכב גנרי ביום יום.

מסכים עם איציק שצריכת הדלק עומדת ביחס ישר לכובד הרגל. 

אני משיג צריכות דלק דומות עם האיביזה 1.0 של אישתי ועם ה T5 שלי כי כובד הרגל מתגבר ככל שהמנוע חלש יותר.

היתה תקופה של חודש שעשיתי הרבה נסיעות ת"א-חיפה, הגעתי במהירויות לא נמוכות לצריכת דלק של 1 לדו ספרתי .

 

עריכה אחרונה על ידי אייל
  • רעיון טוב! 2

Volvo V40 T5 R-Design

GTI MK6 Premium - SOLD

GTI MK5 - SOLD

GTI MK4 - SOLD

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

 

אני כבר היום נוסע עם הקופרה לעבודה במוד חסר פלפל לחלוטין.. אני באמת לא חושב שזה יחסר לי, אני רק אפסיק לסבול מהכבישים.

אם פה ושם יהיה איזה יום שבא לי קצת לפתוח גג ולהנות קצת דרך בית אורן - פשוט לוקח את המיאטה שעומדת ליד, זה כזה פשוט.

לא הבנתי צריכת דלק של מי התכוונת, אבל גם לגבי המיאטה וגם לגבי הסונטה אני די בטוח שהצריכה שלקחתי היא ריאלית, גם בנהיגה לא מאד מודעת לחסכנות.

 

Tesla model Y RWD

Mazda Miata NC1 2008

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אני בערך בגילך אבל עדיין לא מוכן לעבור לשום דבר שאין בו ניחוח ספורטיבי כרכב היום יומי שלי. אני לא יודע איזה שינויים ביצעת בקופרה אבל אם היא שודרגה למסלול אז אני בהחלט יכול להבין שליום יום ובגיל הזה זה כבר הרבה פחות כיף. יהיה מעניין לראות כמה פעמים בשבוע "תגנוב" את המיאטה לנסיעה היומית במקום הסונטה. 😉

  • רעיון טוב! 1
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני שעתיים, misterb כתב:

 

אני כבר היום נוסע עם הקופרה לעבודה במוד חסר פלפל לחלוטין.. אני באמת לא חושב שזה יחסר לי, אני רק אפסיק לסבול מהכבישים.

אם פה ושם יהיה איזה יום שבא לי קצת לפתוח גג ולהנות קצת דרך בית אורן - פשוט לוקח את המיאטה שעומדת ליד, זה כזה פשוט.

לא הבנתי צריכת דלק של מי התכוונת, אבל גם לגבי המיאטה וגם לגבי הסונטה אני די בטוח שהצריכה שלקחתי היא ריאלית, גם בנהיגה לא מאד מודעת לחסכנות.

 

זמן לחזור ל V40 :-) 

התכוונת לצריכת הדלק של הקופרה. למען האמת יש לי איזה חוסם שלא איפשר לי לראות את הATTACHMENTS שלך, הנחתי שאיציק מדבר על צריכת דלק הקופרה.

 

Volvo V40 T5 R-Design

GTI MK6 Premium - SOLD

GTI MK5 - SOLD

GTI MK4 - SOLD

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 3 שעות, אייל כתב:

זמן לחזור ל V40 :-) 

 

צ'מע.... אני מאמין שהכל יכול להיות.
לאורך השנים, אם זכרוני לא מתעתע בי, misterb ברוב המקרים עלה בהספקים מרכב לרכב שהוא החליף\שדרג. אוהב כח אבל לא רק (חיפש גם שילדה). 

אממה, יש נקודות מסויימות שזה כבר לא שווה את הפשרה (או שזה מתחיל להיות כבר יותר מידי...תכל'ס, אתה לא נשאר צעיר לנצח) - והוא בדיוק בנקודה הזו.

מכאן - הכל יכול לקרות;
יכול להיות שהפרדת הרשויות תעשה טוב. אני עדיין מחכה לראות עד כמה הביצועים של ה MX5 יפריעו לו - אם בכלל - ואם יפריעו, עד כמה ואם זה ישבור אותו בסופו של דבר.
מצד שני - ההייברידית שהוא בחר היא לא בדיוק "עגלה". ברור שיש מכוניות חזקות ממנה, אבל הוא מחפש משהו מסויים ולדעתי הוא עושה החלטה מושכלת. אם צריכת הדלק תהיה בדיוק מה שהוא מחשב - אינני יודע, ימים יגידו (אני רק יודע שלפי צריכת דלק של 7.5-8.5 ק"מ לליטר בקופרה, הרגל שלו מאוד כבדה על הגז ואני לא יודע עד כמה ההברידית תהיה חסכונית, פחות מכיר את ה DNA של המכוניות האלו בכלל ובמצבים כאלה בפרט).
 

מה שכן אני יודע, שגם אם הניסוי לא יצלח במלואו ביחס לתחזיות - סביר להניח שהוא יצליח לגבש דיעה\החלטה מה עושים הלאה (בין אם זו תהיה מכונית "דיילי" נוחה, שקטה וחזקה שהוא יכניס לה כמה שיפצורים בשביל שיוכל להנות גם בסיבובים) - או שמה יחזור חזרה למכונית ספורטיבית אבל הרבה פחות מענישה, משהו קצת יותר "בורגני" שמתאים לגיל שלו ולא מכונית לצעירים עם חוליות צעירות בגב.

ובכל מקרה, תמיד כיף לראות חברי פורום שנמצאים פה כבר כמעט 20 שנה ואף יותר (אני זוכר ש misterb מכר את הוולקן 1.9 שלו לפני 20 שנה לחבר פורום שעדיין מחזיק בה !, נסענו אליו ביחד אגב) וכמו הרבה חברים וותיקים כאן, עוברים פה חיים שלמים ומשתפים את יתר החברים בפורום (הוותיקים והצעירים כאחד) בהתלבטויות שלהם ובמחשבות שלהם - וזה לדעתי אחד הדברים הכי מעניינים בפורום, הקהילה שנמצאת כאן לאורך ש-נ-י-ם ואיתה למידה אינסופית ושינויים של זמן טכנולוגיה וגיל שמכניסים עניין לכל אחד מאיתנו בדרך אחרת - ויש תמיד מה לקרוא וללמוד.
 

איציק

  • אהבתי 9

Peugeot 3008 MY18 1.6HDi 120Hp Automatic
   Citroen Berlingo XTR MY17
 1.6
HDi 100Hp Automatic
Citroen C4 MY07 2.0 143Hp Automatic

 

 

eפ.מצולמים אחרונים: הח' שסתום ספיקה למדחס מזגן, טיימינג למנוע 2.0 EW10J4 ב 307, הח' COM2000 ברכבי PSA , הח' שמן AL4, הח' שסתומים AL4

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

 

הצריכה הגבוהה בקופרה היא בעיקר בגלל שאני נוסע באיזור חיפה, עולה ויורד את הכרמל כל הזמן, וזה טוחן דלק, למרות שאני ממש לא לוחץ, נוסע ממש רגיל, אולי קצת יותר מהיר מהזחלנים בפרויד אבל לא טס בפול גז כמו פעם.

בהיברידית אני אמור להרויח טעינה בירידות אז מאמין שזה דווקא תוואי חסכוני לרכב כזה.

 

כל הסיפור הזה הוא לגמרי ניסוי, מבוסס תאוריה 'מדעית' אבל עדיין ניסוי. מה שכן, גם אם הוא יתגלה ככושל, מכל מיני סיבות, יהיה קל לשנות תוכנית למשהו אחר.

ולא תהיה לי שום בעיה להודות שטעיתי, נחיה ונראה.. 

 

(הזכרת לי את הוולקן עכשיו ולמרות שהיא האכילה אותי מרורים אני קצת מתגעגע, בכל זאת הרכב הספורטיבי הראשון שלי :) )

 

Tesla model Y RWD

Mazda Miata NC1 2008

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

קיבלתי בסונטה היברידית בערך 1-14 בנהיגה די אגרסיבית עם הרבה כבישים הרריים.

אולי לא החסכוני ביותר שיש, אבל בהחלט לא שתיין.

  • רעיון טוב! 1

Today is a great day!

Just like every day...

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אישית לא מתחבר להפרדת רשויות ברמה כזו שרכב הדיילי שלי יהיה חסר כל פלפל וניצוץ ספורטיבי/כיפי, לא מסתדר לי פשוט בשום צורה כמי שאוהב אפילו טיפה לנהוג.

 

אם כבר הפרדת רשויות אז אולי רכב דיילי ספורטיבי וכיפי ורכב סופש״ים הרבה יותר קיצוני ומוכוון מסלול (נגיד) הרבה יותר מסתדר לי (וזה משהו שנפוץ בחו״ל, שם נגיד איזו GTI וכאלה אלה רכבי דיילי אבל לסופ״ש מחכה איזו מוסטנג או קורבט) אבל אני פחות בראש כזה.

 

קנית ממתק של רכב לסופשים, סיכוי טוב שזה סוג הרכב שהייתי קונה אם לא היו לי שיקולים של דיילי (כי אפילו בשבילי מיאטה זה טו מאץ׳ כרכב דיילי יחיד), הברז זו הפשרה הכי טובה שמצאתי בין שתי העולמות האלה, לא רואה מה הבעיה לנסוע בה ביום יום (לפחות כשהיא לא במצב של שיפורי מסלול קיצוניים) והיא מספיק פאן גם בשביל הקטע הספורטיבי - גם בסביבה יומיומית מול פנייה נחמדה או כיכר בדרך וגם בסביבה ממוקדת נהיגה יותר.

 

מבחינתי הסביבה היומיומית זה לא משהו שניתן לוותר עליו ברמה כזו שיורדים לרכב גנרי שנועד נטו לשנע אנשים אבל כל אחד והעדפותיו. תהנה ותעדכן איך הניסוי הולך.

 

  • אהבתי 1
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

 

כל הרעיון של ההפרדה זה לאפשר נסיעה מנהלתית יומיומית עם נסועה גבוהה בנוחות ובעלות שולית נמוכה.

אין לי בעיה להתפשר על חוסר יכולת ספורטיבית כי אני לא מנצל אותה. יש לי בעיה עם רכבים עגלתיים במיוחד כי אני נוסע באזורים הרריים, אז כן צריך מנוע סביר. לצורך העניין - בימים שהייתי טוחן בית אורן הייתה לי אוקטביה 1.4 מהעבודה ולא סבלתי.

חשבתי על ברז כאופציה לרכב יחיד, אבל אני לא אשרוד עם גיר ידני וגם 3 דלתות זה משהו שאני מעדיף להמנע ממנו מבחינת נוחות.

Tesla model Y RWD

Mazda Miata NC1 2008

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

כשהנסועה השנתית גבוהה, לעיתים 30,000 - 40,000 אלף ק"מ בשנה התוצאה היא שאתה משקיע לא מעט על שיפורים ורכיבים יקרים יותר שמוחלפים בתדירות גבוהה (בלמים, צמיגים וכו'). 

די מבאס לסיים סט בלמים יקר כשאולי 5% מהשחיקה היו על המסלול, שלא נדבר על שריקות.

כנ"ל צמיגים - אתה לא תקנה סט "קיצוני" כי אחרי חצי שנה צריך כבר להחליף אותם

וכו'

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

 

 

אצלי זה קצת הפוך עם הקופרה, מאחר ואני נוסע מנהלתי רוב הזמן, הצמיגים והברקסים נשחקים ברובם המכריע במסלול. 

אבל - העלות שלהם אבסולוטית יקרה מאד, וגם קצב השחיקה מאד גבוה בגלל שזו הנעה קדמית עם הרבה כוח - הצמיגים נטחנים מהר במסלול.

אני גם לא מחזיק סט ג'אנטים חלופי למסלול כי אין לי כוח להתעסק עם זה בעיקר, ואז יוצא שאני גם מנסה לשמור על הצמיגים ביום יום כדי שיישארו לי לתחרויות.

אז זה גם מצמצם את המוטיבציה לצאת לטיולי נהיגה, וגם יש את הסיכון (שהתממש), לפוצץ צמיג בסתם בור מפתיע, ואז הופ - פירקת 2500 ש"ח על כלום.

במיאטה הצמיגים יהיו זולים יותר, וגם יישחקו פחות (בהנחה שלא עושים דריפטים), גם כי היא קלה יותר, גם יש יש חלוקת עומס בין הציר המניע לציר ההיגוי, וגם כי היא חלשה יותר.

מבחינת בלמים גם סיפור דומה, הרוב המכריע נשחק במסלול, ומאותן סיבות תהיה ירידה בעלויות עם המיאטה.

Tesla model Y RWD

Mazda Miata NC1 2008

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

הקופרה במסלול הרבה יותר ברוטלית, המון כח יורד לאספלט ואל תשכח גם כבדה מהמזדה. לכן אין פלא שהמזדה "לא מתרגשת" במסלול מהמאמץ. חלק גדול מההנאה נובע מההנעה 😊

למעלה ממיליון קילומטר של נהיגה מאז ימי הכרמל 12 מודל 67 (מנוע פורד) ושום דבר לא השתנה סביבי , עדיין רואה נהיגה מבוהלת, הססנית ומנותקת בכל נסיעה . עכשיו גם הכל מתועד מלפנים ומאחור ואפשר לשחזר ולהתעצבן שוב ושוב :twisted:

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

בתאריך 9.10.2021 בשעה 21:18, misterb כתב:

 

תודה לכל המברכים, כמובן שאעדכן כשיהיה מה.

בינתיים יצא לי לעשות ראן אחד של בית אורן בלילה, כיף שונה לגמרי מהקופרה. קודם כל הגיר - אני לא מהטהרנים שחושבים שגיר ידני זה 'הדבר' לנהיגה ספורטיבית, הייתי בשמחה לוקח גיר כמו של הקופרה לכל רכב ספורטיבי, 

זה עובד מצויין במסלול ומשחרר לך את הקשב ואת רגל שמאל שדרושה כדי לתמוך את הגוף בפניות. מאחר והמיאטה זה לא רכב דיילי, הסכמתי לבלוע את הצפרדע הזאת, ולעבוד קצת יותר קשה במסלול.

הגיר שלה והידית ספציפית ברכב שלי (לא מקורית, של מיאטה ND) - פשוט תענוג לשימוש, מהלך קצר, חלק ומדוייק, אם כבר ידני - אז כזה.

מודה שהירידה בכוח מורגשת מאד, הייתי שמח לאיזה 20-30% יותר, אבל המנוע מאד כיפי, עם נשימה מעולה בסל"ד גבוה, גמיש בנמוך, סאונד אמיתי, והכל עובר אליך ישירות דרך ה'גג'. קשה מאד לנהל שיחת טלפון אם לא נוהגים בסל"ד נמוך ומהירות נמוכה. גם לשמוע מוזיקה זה מאתגר.. בתוכנית להחליף את מערכת השמע, היא לא מהמוצלחות (יש שם מערכת אנדרואיד סינית גרועה).

זויות הגלגול אפסיות, ומשלמים על זה בקשיחות מאד גבוהה, יותר גרוע מהקופרה אפילו.. אבל שוב - מאחר וזה לא דיילי אין בעיה, זה היופי.

לא לקחתי אותה לקצה בכביש עדיין, מגלה אותה לאט לאט, ומעדיף שזה יהיה במסלול עם פחות חשש ויותר מרווח לטעויות.

 

 

הגיר הזה נפלא ובאופן כללי חבל שלא מיבאים לארץ גם דגמים אחרים של מאזדה עם גירים ידניים.
ממש כיף לקרוא והבחירה שעשית לדעתי היא מושכלת ונכונה, בלי קשר לפן הכלכלי שלה.
 

Isuzu Pickup 4X4 1993 2.0l ->Suzuki Jimny 2008 1.3l->Mazda 2 2015 1.5l

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

שימו לב! השרשור הזה בן 494 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

הצטרף לדיון

ניתן לפרסם הודעה כעת ולהירשם לאתר מאוחר יותר. במידה וכבר יש לך חשבון בפורום, התחבר כעת בכדי לפרסם באמצעות החשבון שלך.

Guest
הגב לנושא זה...

×   התוכן שהדבקת מסוגנן.   הסר סיגנון

  Only 75 emoji are allowed.

×   הקישור שלך הוטמע אוטומטית בגוף ההודעה.   הצג כקישור רגיל

×   התוכן הקודם שלך שוחזר.   ניקוי העורך

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • תוכן חדש...