Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

בקרת שיוט אדפטיבית במאזדה CX30 -אופן ההפעלה+שימוש ?


Octavia-TSI11
 שיתוף

פוסטים מומלצים

היי ,

לאחר שקראתי את ספר הרכב ,אני עדיין לא בטוח כיצד מפעילים את השיוט האדפטיבי ואיך משתמשים בו.

אם אני מבין נכון - 3 הכפתורים מצד ימין על ההגה אחראים על בקרת השיוט כאשר ישנם 2 סוגים של בקרת שיוט-

1.רגילה 

2.אדפטיבית- מהירות הנסיעה משתנה בהתאם למהירות הרכב מלפנים  .

ברגע שמשתמשים באדפטיבית , ניתן לקבוע מרחק בין המכונית שלנו והמכונית מלפנים וכך בעצם לקבוע מתי בקרת השיוט האדפטיבית תתחיל לפעול - את החלק התיאורטי נראה לי שהבנתי , אני מתקשה עם יישומו בפועל :) 

 

את בקרת השיוט הרגילה הפעלתי והגדרתי ללא קושי , עם האדפטיבית די הלכתי לאיבוד .

כדי להפעיל את הרגילה -

1.לוחצים LIM (השלישי מימין ).

2. ברגע שלחצנו על LIM , הרכב מציג מהירות נסיעה נוכחית ואז מגדירים מהירות נסיעה מקסימלית רצויה 

על ידי הלחצנים + או - (הראשונים מימין ).

אם ישנו סרטון הדגמה בעברית , אשמח ללינק .

תודה רבה 

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אם אני לא טועה , בקרת שיוט רגילה היא בעצם מגביל מהירות - קובעים מהירות אחת מקסימלית וזהו , כמובן שאפשר "לשחק" עם המהירות ולשנות הוא לפי הצורך.

אם אני טועה , אנא תקנו אותי .

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

מגביל מהירות מונע מהרכב לעבור את המהירות שנקבעה, הנהג עדיין צריך ללחוץ על דוושת הגז.

בקרת שיוט שומרת על מהירות נסיעה שנקבעה, מבלי שהנהג צריך לגעת בדוושות.

דברים טיפה שונים.

יום טוב גם לך

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

LIM = מגביל מהירות. קובע גבול והרכב לא יעבור את המהירות המותרת כמה שלא תסחט את הגז. ברגע שתעזוב הוא יאט. זו לא בקרת שיוט (חכמה או טיפשה).

כפתור בצד ימין של ההגה (מתחת ל-SET) זו בקרת השיוט שלך (אדפטיבית). ליד ה-LIM לדעתי אבל אני לא זוכר את הסידור ב-CX30.

משמאל לזה אתה יכול להגדיר אחת מארבע רמות מרחק שהרכב שלך שומר. הראשונה היא מרחק של בערך 2 שניות ומשם זה רק מחמיר (לשמור יותר מרחק כלומר).

בין לבין אתה יכול לשנות את המהירות עם המתג או ע"י כך שתקבע מהירות בזמן שהגעת למהירות הרצויה. נניח מאיץ ל-120 ולוחץ למעלה או למטה וזה נועל.

כשבקרת השיוט מופעלת אתה יכול להאיץ מעבר אליה ואז לעזוב והרכב יאט חזרה.

אם נגעת בבלם הבקרה מתבטלת, עד שתלחץ על הפתור SET (וזה חוזר למהירות המקורית שהגדרת) או עד שתקבע מהירות חדשה.

אם אתה רוצה לכבות לגמרי פשוט תלחץ על הכפתור של בקרת השיוט (כזה שנראה כמו עיגול).

היא יודעת לעצור עצירה מלאה ואז נגיעה שלך בגז והיא מתחילה לנסוע שוב.

בקרה מאוד מוצלחת ב-3, מניח שגם אצלך. בפקקים זה תענוג.

"you know how they are, they are babies, their mind is made up before anyone says anything."

South park, S23E07 PC babies.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 35 דקות, Octavia-TSI11 כתב:

אם אני לא טועה , בקרת שיוט רגילה היא בעצם מגביל מהירות - קובעים מהירות אחת מקסימלית וזהו , כמובן שאפשר "לשחק" עם המהירות ולשנות הוא לפי הצורך.

אם אני טועה , אנא תקנו אותי .

לא, לימיטר זה מגביל מהירות, לא בקרת שיוט. מה שהוא עושה זה סוג של "הגבלה רכה" של המהירות המרבית אליה האוטו יגיע אלא אם תתן לחיצה בריאה על הגז. בשונה מבקרת שיוט - כאן אם אתה עוזב את הגז הרכב יאט ולא ישמור על המהירות. 

 

כדי להפעיל את בקרת השיוט האדפטיבית סדר הפעולות די קבוע. 

1. מפעילים את בקרת השיוט (on/off, היא עדיין לא פועלת, היא רק "מוכנה". לא מבין את הקטע אבל זה מה יש). הכפתור הזה בד"כ מסומן ב-on/off או משהו באמת עם LIM. כי הוא לא רק מפעיל/מכבה את בקרת השיוט, הוא עובר בין כבוי/מגביל/שיוט. 

 

2. לוחצים על set. כדי להגדיר את המהירות הנוכחית. 

 

3. מגדירים מרחק מינימלי רצוי מהרכב שמלפנים עם הכפתור שנראה כמו אוטו שמחרבן ווייפיי. 

 

אחרי זה אפשר - כמו בבקרת שיוט רגילה - להעלות/להקטין את המהירות המקסימלית אליה תגיע הבקרה עם +/-. 

הצטרפו לקהילת הרכב של ישראל בפייסבוק ובאינסטגרם

אוהבים את מה שאנחנו עושים? רוצים לתמוך בנו ולקבל הטבות בו זמנית? עשו מנוי לאתר.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

תודה לכולם על התיקון וההסברים .

 

פשוט בקורולה הייתה לי מערכת שנקראה בקרת שיוט שפעלה כמו הלימיטר, כנראה במזדה לקחו את בקרת השיוט כמה צעדים קדימה .

מחר אצלם את ההגה , אשמח אם מישהו יוכל לתאר בדיוק לפי הכפתורים כיצד מפעלים \משתמשים בשתי בקרות השיוט ובמגביל המהירות .

 

בהמשך הייתי רוצה להבין האם אחת מבקרות השיוט ניתנת לשימוש בפקק ז"א שהמערכת עובדת עד עצירה מלאה ונדרכת (גם אם זה בלחיצת כפתור מסוים או דוושת הגז) ומסתגלת חזרה למהירות הרכב מלפנים .

 

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אם יש לך ספר רכב, עדיף שתקרא את ההסברים של היצרן שם לפני שאתה פונה לאנשים לא מוכרים באינטרנט..

אם אין לך ספר, פנה בהקדם ליבואן ותבקש לקבל עותק 

יום טוב גם לך

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

תשמע, יותר מופשט מזה אני לא יכול

1111.thumb.jpg.9b1b76944478d1d91d960e52a5ad4ff1.jpg

אני מציע לך בחום לבקש הדרכה מהנציגים. פשוט זה כבר שרשור 5 שאתה פותח על הרכב וחבל על הטרחה שזה גורם לך. כשאנחנו רכשנו מאזדה 3 הסוכנת בנתניה ישבה איתנו 25 דקות ועשתה הדרכה מלאה על הרכב ועל כל מערכת. 

  • אהבתי 3
  • מעניין 1

"you know how they are, they are babies, their mind is made up before anyone says anything."

South park, S23E07 PC babies.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אתה פשוט לוחץ על הכפתור הימני בהגה, ציור של רכב ושעון, ואז על אחד מכפתורי ה SET - זהו.

אין ממש מה לדעת.

בשני הכפתורים שמצד שמאל ל SETים אתה שולט במרחק שהרכב שומר מזה שלפניו.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

היום השתמשתי פעם ראשונה בבקרת שיוט רגילה (הכפתור האמצעי מימין על ההגה)  ,ברציפות במשך 30 דק' נסיעה בפקק 

מצד אחד היה מפחיד שהאוטו פתאום לא יבלום או לא יעצור 

מצד שני , הבקרה עבדה די טוב .

פחות אהבתי שהמערכת בלמה את הרכב די בגסות - כמו נהג חדש :) 

יותר אהבתי שהמצלמות זיהו את הרכבים שחתכו מימין

ומיד הגיבו , רוב הזמן בהאטה רכב ומתונה .

1.לחצתי על הכפתור 

2.הרכב "קלט" את מהירות הרכב מלפנים 

3.הורדתי את הרגל מדוושת הגז\בלם 

4.כל התקרבות לרמזור או עצירה בתנועה -הרכב האט (כאמור די בגסות) ועצר לבד ,נדלקה נורת HOLD 

5.לחצה על RES והאוטו החל בנסיעה 

לצד החששות היה רגע של התפלאות מהקדמה הטכנולוגית 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

מהרגע שמתרגלים לבקרת שיוט אדפטיבית קשה להיגמל, זה כ״כ נוח, גם אני בהתחלה נורא פחדתי מלתת לה לבלום או להאיץ לבד(אבל אתה עם הרגל על הדוושות ומוכן לתקן אם צריך מן הסתם) - דווקא פקקים זה לא הקטע שלי איתה(לפחות לא פקקים של עמידה מוחלטת ונסיעה) כי היא שומרת יותר מידיי מרחק בשביל שמר ישראלי יוכל לשים רייס להידחף לנתיב ואז לחטוף בלימה לא נעימה.

 

אבל בשיוט או בתנועה איטית נעה היא תענוג ומורידה לך את הצורך לבלום או לשחק עם המהירות כל פעם שרכב מקדימה מאט לרגע ומאפשרת לך לתכנן עקיפה ברוגע בלי לבטל אותה כלל.

VW Golf TRENDLINE 2018 1.4TSI DSG7 - Company car

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

בקרת שיוט רגילה - נועלת מהירות ולא מתייחסת לתנועה מסביב(משמע אם הרכב מקדימה מאט היא תיכנס בו - אתה חייב לבטל אותה במצב כזה) בקרת שיוט אדפטיבית מתאימה את המהירות ביחס למהירות של התנועה - אתה נהגת לפי התיאור שלך עם האדפטיבית.

  • אהבתי 1

VW Golf TRENDLINE 2018 1.4TSI DSG7 - Company car

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

הצטרף לדיון

ניתן לפרסם הודעה כעת ולהירשם לאתר מאוחר יותר. במידה וכבר יש לך חשבון בפורום, התחבר כעת בכדי לפרסם באמצעות החשבון שלך.

Guest
הגב לנושא זה...

×   התוכן שהדבקת מסוגנן.   הסר סיגנון

  Only 75 emoji are allowed.

×   הקישור שלך הוטמע אוטומטית בגוף ההודעה.   הצג כקישור רגיל

×   התוכן הקודם שלך שוחזר.   ניקוי העורך

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 שיתוף

×
×
  • תוכן חדש...