Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

מחפש אופנוע שטח ראשון (וכביש רק כדי להגיע לשטח - מרחק 5 ק"מ)


Lavie
שימו לב! השרשור הזה בן 1182 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

פוסטים מומלצים

שלום לכולם,אני ירוק בשטח. מחפש אופנוע ראשון הכיוון אנדורו בדרך לכניסה לעולם השטח
רישוי צהוב כדי להגיע (לא בא לי נגררת)
רישיון A1
תקציב בין 20K ל-30K.
חשבתי על בטה 125 4T להתחלה. אך שמעתי שזה אופנוע ילדים בתחפושת של אנדורו.
השאלות שלי הם: 1)האם להתחיל אם 125 4 פעימות או שזה משחק ילדים ולא יקדם אותי לשום מקום? אם כן, האם בטה או AJP מומלץ
2)או להתחיל עם 125 2 פעימות
3) או עם 250?
מה שמפתה בלהתחיל עם בטה 125 4 פעימות זה המחיר שלו (20K - חדש דנדש), נגיד להיות איתו חצי שנה/שנה ואז להתקדם...
אשמח לעזרתכם!

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אם, כדבריך, מה שאתה מכוון אליו זה "אנדורו בדרך לכניסה לעולם השטח" אז 125 4t יהיה חלש מאוד.

רצוי מאוד 125 2t או 250 4t לכל הפחות.

התקציב כולל מיגון וביטוח? כי שני האחרונים לבדם עלולים להסתכם בכעשירייה. 

 

מה רמת הנסיון והכושר שלך? אנדורו זה ספורט מאתגר. אתה שואל האם ה125 4t יקדם אותך. כדי לענות צריך לדעת מאיזו משבצת אתה מתחיל.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

יש לך ניסיון ברכיבה על אופנוע?

לא בשטח.

ניסיון סביר,כזה שאתה שולט על אופנוע או קטנוע טוב גם אם בכביש.

אם התשובה היא לא וזו הפעם ה 1 שאתה עולה על אופנוע תתחיל מאופנוע הילדים.

אם התשובה היא כן 125 דו פעימתי כמו exc125.

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

טרייבל צודק אם כי לא באופן מוחלט.

השאלה ששאל מדויקת ואני אוסיף- נאמר ואין לך נסיון כלל על דו גלגלי ממונע, על אופניים אתה יודע לרכב כמו שצריך? כמו שצריך הכוונה לא רכיבה למכולת, אלא נניח אתה יכול עכשיו לעלות על אופניים ולעשות רכיבה בשטח ועם זאת לחזור בחתיכה אחת?

 

לגבי ה"לא באופן מוחלט"- זה מאוד תלוי באדם, גילו, רמת הכושר שלו, הגובה שלו ורמת המוטיבציה.

פגשתי לא מעט רוכבים חדשים שהתחילו את דרכם על 125 דו"פ ועשו זאת בהצלחה מרובה. פגשתי גם כאלה שמבסוטים מה125 4 פעימות שלהם ונשארים איתו. אלה האחרונים לא מאתגרים את עצמם בסינגלים בדר"כ.

 

קיצור- פרט על הנסיון ועליך ותקבל תשובה יותר ממוקדת. אם כי, שוב- זה די אינדיוודואלי.

 

לא ענית בקשר למה כולל התקציב.

 

ושאלה אחרונה- מה זה "ללמוד באופן מקצועי"?

 

עריכה: עוד דבר- כנס למחשבון ביטוח רגע, הזן פרטים ותראה מה צפוי לך. 

עריכה אחרונה על ידי אורח לרגע
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

רכבתי בעבר על קטנוע ג'וי מקס 250. בשנים האחרונות לא נגעתי בכלי.

גובה: 1.75. רמת כושר ממוצעת.

מעוניין להתחיל לאט לאט, לא דחוף לי אחרי חודשיים לעשות סינגלים

בקשר לתקציב: הבנתי שעלות ציוד תעלה סביב ה-5K וביטוח עוד בערך 5 - אם אני הולך על ה125 4 פעימות אצטרך להשקיע 30.

מאחר ואני מתכנן את עצמי - אם אדע שאני צריך יותר תקציב (והבנתי ש-2 פעימות מצריך יותר) אז אחכה עם זה ואצבור מזומנים.

ללמוד באופן מקצועי כוונתי ללכת לקורס רכיבה כלשהו (לא מירוצים וכאלה)

תודה לכל העונים.

לפי מה שאני מבין ה125 4 פעימות אינו נשלל באופן מוחלט להתחלה של ירוק כמוני.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

כפי שכתב טרייבל- אם יש לך נסיון על קטנוע השלב של 125 4t הוא מיותר.

125 2t יתאים לך. 

אולי ההנחה שלך צודקת ובתקציבך תוכל למצוא 4 פעימות שמור יותר מאשר 2 פעימות אך להערכתי אתה מאוד מהר תשתעמם ממנו, תרצה "לעלות" ל2 פעימות וכשתרצה למכור ולקנות תבין שבדיעבד נגסת מהתקציב שהיה מלכתחילה ל2 פעימות. 

ציוד- 5 זה תקציב סבבה. חוץ מקסדה אפשר לקנות הכל יד 2 ולהוזיל משמעותית. אפשר גם לקנות ציוד ב20, אין לזה גבול. 

ביטוח- צודק +-. זה תלוי משתנים. שוב, כנס למחשבון ביטוח של הפול ותראה כמה יוצא לך.

 

ולסיכום- 2 פעימות מקצועי (exc וחבריו) לא מאיים בכלל על רוכב ברמתך.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

החכמתם. תודה רבה!

דבר נוסף - איפה אני בודק אופנוע לפני קניה. ומה נחשב מס' שעות נורמלי כדי שלא יחשב שהאופנוע גמור?

כמו כן אשמח להמלצות על איפה לקנות ציוד

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

מספר שעות הוא המרווח בין הטיפולים ולא מונה אורח חיים של האופנוע.

אני לא יודע מה מספר השעות וזה משתנה בין דגמים.

אופנוע ניתן לבדוק במוסך של אופנועים כאלו כמו אופרואד,פודיום ועוד

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

"מס' שעות נורמאלי" זה תלוי שני דברים:

א. כמובן- התקציב. 

ב. תחזוקה. 

לפי ספר רכב צריך להחליף בוכנה כל X שעות (תלוי בדגם וצורת הרכיבה) ולעשות מנוע תחתון כל Y שעות.

כך שאם תמצא 2 אקזמפלרים שאחד מהם עם 300 שעות אבל אחרי מנוע עליון+תחתון זה לעיתים עדיף מאופנוע עם 200 שעות שפעם אחרונה החליפו לו בוכנה ב120. 

כמובן שיש להתייחס גם למצב שאר האופנוע והתחזוקה (בלמים, בולמים, שלדה, חישוקים, גלגלש וכו'). 

בדיקה של אופנוע במוסך שיודע מה הוא עושה זה לא בדיקת קנייה של אוטו. בדיקה של אוטו היא בגדר כסת"ח ושטחית ואילו באופנוע בודקים כל סנטימטר בכלי (תרתי משמע). 

אולי ל @dj_dani יש משהו מעניין להציע לך. 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לגבי ביטוחים
בפול זה נע בין 2600 ל-4500
הפרשים מידי גדולים בין החברות לא?
 
 
ביטוח חובה מוזל לאופנוע 250 (עם השתתפות עצמית) יעלה לך כ 4000 בשנה אם אתה צעיר עד גיל 23 (בערך...) וקצת יותר מ 2000 אם אתה זקן כמוני. יש מחשבון באתר הפול

Sent from my SM-G960F using Tapatalk


שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

שימו לב! השרשור הזה בן 1182 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

הצטרף לדיון

ניתן לפרסם הודעה כעת ולהירשם לאתר מאוחר יותר. במידה וכבר יש לך חשבון בפורום, התחבר כעת בכדי לפרסם באמצעות החשבון שלך.

Guest
הגב לנושא זה...

×   התוכן שהדבקת מסוגנן.   הסר סיגנון

  Only 75 emoji are allowed.

×   הקישור שלך הוטמע אוטומטית בגוף ההודעה.   הצג כקישור רגיל

×   התוכן הקודם שלך שוחזר.   ניקוי העורך

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • תוכן חדש...