Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

על מה מזגן של רכב עובד?


שאי
 שיתוף
עוקבים 14

פוסטים מומלצים

אפשר לכבות את המדחס שהאוטו כבר קר במקום להזיז את הבורר לחצי חום

קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים
  • תגובות 48
  • פורסם
  • תגובה אחרונה

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

ההודעות עם הניקוד הגבוה ביותר

מהירות המפוח משפיעה על צריכת הדלק מאוד.    במהירות גבוהה אתה מזרים יותר ליטרים של אוויר, המדחס יעבוד כל הזמן או כמעט כל הזמן כדי לקרר אותו. במהירות נמוכה אתה מזרים מעט אוויר, המדחס יעובד 20

אני זוכר שראיתי פעם הבדלים בצריכת הדלק בין עוצמות מאוורר במזגן: לא זוכר מספרים אבל יש הבדל, אבל הוא באמת לא כזה גדול.   בכל אופן, כשהאוטו כבר קר באמת אין צורך להעביד את המאוורר קשה מדי. טכני

במכוניות היברידיות או חשמליות המזגן הוא חשמלי והמדחס מופעל ע״י הסוללה הראשית. אבל בכל מקרה במכוניות שאינן פלאג אין כל האנרגיה מגיעה בסופו של דבר מהדלק.

יחידת הבקרה של בקרת האקלים מחליטה באיזה מהירת להפעיל את המפוח ובכמה לפתוח את מדף העירבול, היא לקוחת בחשבון נתונים מחיישן טמפ' פנימי, חיישן טמפ' חיצוני, חיישן קרינת שמש ואולי עוד כמה חיישנים.

 

 

טמפרטורה מינימלית שהמזגן יכול לתת זה כשמדף העירבול מנתב את כל האוויר ישירות בלי שיעבור במערכת חימום + מדחס פועל בספיקה מקסימלית. זה המצב כשאתה מסובב את הבורר עד הסוף ובמקום מעלות אתה רואה LOW.

 

הטמפרטורה המקסימלית - כל האוויר מנותב דרך מערכת החימום, במקום מעלות אתה רואה High.

 

 

לפני 24 דקות, om2 כתב:

אפשר לכבות את המדחס שהאוטו כבר קר במקום להזיז את הבורר לחצי חום

 נכון אבל אז תקבל אוויר לח ולא מיבוש, זה הרבה פחות נעים. 

 

 

קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים

האם במצב high, או בכל מצב בו הטמפרטורה המבוקשת גבוהה מטמפרטורת הסביבה מופסקת פעולת המדחס?

 

@om2במצב הזה תפעיל את המזגן תוךתכמה דקות, כיוון שיחדור אויר חם ולח. כמובן שאם מזג האויר נוח המזגן מיותר.

לא יודע :confused:

אבל רגע.... יש לי רעיון....

ארוץ לשאול את אישתי, היא טובה בזה. :lol:

מכוניות זה לא מעניין
קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים
לפני 2 דקות, sperial כתב:

האם במצב high, או בכל מצב בו הטמפרטורה המבוקשת גבוהה מטמפרטורת הסביבה מופסקת פעולת המדחס?

מופבקת לפרקים או שהוא עובד בספיקה נמוכה, לא מופסקת לחלוטין כי אז אין את אפקט הייבוש.

 

 

קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים

עוד שאלה,  אם המדחס מחובר ברצועה למנוע, איך זה שהוא לא עובד קבוע כשהמנוע עובד, יש מנתק רצועה? הרצועה מסתובבת על ריק (זה לא עולה גם באנרגיה של החיכוך)?

קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים

מדחס רגיל - יש מצמד בפולי שלו שמנתק/מחבר אותו לרצועה לפי פקודה חשמלית. כן, סיבוב על ריק מבזבז קצת אנרגיה. 

 

מדחס ספיקה משתנה - עובר לספיקה אפסית. בחלק מהמדחסים ספיקה משתנה יש גם מצמד שפועל רק בכיבוי/הדלקה של המזגן.

  • רעיון טוב! 1

 

 

קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים
לפני 16 שעות, המחליף כתב:

אני מוריד את העוצמה אחרי שהאוטו מקורר (למינימום- מס'1 בכפתור) תמיד חשבתי שזה חוסך..

אבל אחד מחברי הפורום פה טען לי שזה זניח ולא משמעותי כי סוף סוף המזגן עובד.

אין קשר בין מהירות המאורר ופעולת המדחס. ברגע שהמדחס פועל הוא לוקח כח מהמנוע, אם הונטה על 1 או 4... המשמעות זניחה מאד (בערך כמו להפעיל אורות).

עריכה אחרונה על ידי shellcase

 

לפני 17 שעות, pl7410 כתב:

זו בכל זאת מדינה שמסתמכת על טמטום כמשאב לאומי

 

Keyser כתב:
דלק זה לכוסיות. גברים אמיתיים דוחפים את הרכב :loco:
קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים

בדקתי את זה בזמנו - ובשני רכבים שונים לא היה הבדל ניכר בזמני פעולת המדחס.
אבדוק את עצמי שוב.

 

לפני 17 שעות, pl7410 כתב:

זו בכל זאת מדינה שמסתמכת על טמטום כמשאב לאומי

 

Keyser כתב:
דלק זה לכוסיות. גברים אמיתיים דוחפים את הרכב :loco:
קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים

הזכירו קודם שבהיברידיות המדחס לא מחובר למנוע הבנזין אלא למנוע החשמל. 

 

בהיברידיות ישנות זה עוד לא היה כך. יש לי חבר עם ג'אז היברידית מ2011 והמזגן שם לא מקרר כשהמנוע על חשמל. כשסיפרתי לו שבאיוניק שלי המזגן מקרר נון-סטופ, הוא היה המום.

קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים

למי ששאל כמה דלק.

זכור לי לפני כמה שנים בקורס קארזפורום אצל לדיקו חיברנו רכב לסורק realtime.

זמן הזרקת הדלק היה 40 מילישניות.

עם הדלקת המדחס זמן ההזרקה עלה ל80 מילישניות.

זה לא אומר שתמיד ככה, זה נתון שמתאים לטמפרטורת המנוע וטמפרטורת תא הנוסעים באותו הזמן.

אבל צריכת הדלק בהחלט עולה משמעותית כשמדליקים מזגן.

עדיין אני מברך כל יום שאני נוהג את ויליס קארייר שהמציא את המזגן.

עמוס

וַיִּשְׁמַע אַבְרָם, כִּי נִשְׁבָּה אָחִיו; וַיָּרֶק אֶת-חֲנִיכָיו יְלִידֵי בֵיתוֹ, שְׁמֹנָה עָשָׂר וּשְׁלֹשׁ מֵאוֹת, וַיִּרְדֹּף, עַד-דָּן.

קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים
לפני 17 שעות, ben ari כתב:

בהיברידיות המדחס לא מחובר למנוע הבנזין אלא למנוע החשמל

במכוניות היברידית וחשמליות שהמדחס בהן חשמלי הוא לוקח את הזרם מהסוללה, ולא כוח מהמנוע החשמלי. כשהרכב עומד המנוע החשמלי לא פועל.

כנ"ל יותר ויותר משאבות למינהן (תגבור הגה אם הוא בכלל הדראולי וכיוצא באלה) שכבר לא מחוברות קבוע למנוע עם רצועה.

קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים

ברכב היברידי שמכבד את עצמו יש אפשרות לתפקד באופן מלא כשהרכב מונע בחשמל, אז הגיוני שכל מה שיכול להיות חשמלי, יהיה חשמלי, במיוחד אם יש לדגם גם גירסת פלאג אין או חשמלי מלא (כמו איוניק/נירו).

 

אני יודע שבאיוניק יש מזגן חשמלי עם מנוע משל עצמו (שומעים אותו עובד כשהרכב עומד עם מזגן דלוק, ויש לו רעש שונה מהרעש של המנוע החשמלי), ככה גם פריוס.

 

תגבור הגה - זה חשמלי היום גם ברכבים לא היברידיים (אני חושב שזה משיקולי אמינות ועלויות ייצור).

 

ביונדאי/קיה יש עוד פיצ׳ר מעניין - מצב driver only במזגן, שאמור לחסוך בחשמל כשאתה נוהג לבד, והמפוח מוציא אוויר רק מפתחים שליד הנהג. לא יודע כמה זה באמת חוסך, אבל זה שימושי כשאתה נוסע לבד (פחות רעש) או עם כל מיני כאלה שתמיד קר להם.

ZX 94 > קסנטיה 97 > לנסר 2007 > מונדאו 2007 > קורולה 2013 > קורולה 2015 > איוניק 2018 > סיוויק 2002

 

Wherever you go, there you are

קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים

הצטרף לדיון

ניתן לפרסם הודעה כעת ולהירשם לאתר מאוחר יותר. במידה וכבר יש לך חשבון בפורום, התחבר כעת בכדי לפרסם באמצעות החשבון שלך.

Guest
הגב לנושא זה...

×   התוכן שהדבקת מסוגנן.   הסר סיגנון

  Only 75 emoji are allowed.

×   הקישור שלך הוטמע אוטומטית בגוף ההודעה.   הצג כקישור רגיל

×   התוכן הקודם שלך שוחזר.   ניקוי העורך

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 שיתוף

×
×
  • Create New...