Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

טיפול 90000 שהסתבך בפיקנטו בת 8 עם 60000 ק"מ - והמלצות למוסכים


פיקנטו12
שימו לב! השרשור הזה בן 1589 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

פוסטים מומלצים

  • תגובות 51
  • פורסם
  • תגובה אחרונה

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

תמונות שפורסמו בשרשור

הבעיה שמרוב המחירים האלו אנשים התרגלו שלשלם חצי משכורת לטיפול שנתי ברכב נשמע הגיוני.

חצי משכורת מינימום או חצי משכורת של מהנדס (עם קביעות) בחברת חשמל ?

וכן אלו סכומים הגיוניים. למי שאין - שלא יחזיק רכב.

 

חברים זאת כולה קאיה פיקנטו... זה לא שהוא עשה טיפול עכשיו לאאודי Q2... לי נראה תמוהה המחיר הזה, אבל שוב, לא ראיתי את מצב הרכב.

 

טיפול קטן ב AUDI Q5 עולה 1800 שח ואתה מקבל שמן+מסנן שמן + פילטר אויר + פילטר מזגן. זה נשמע לך הגיוני ?

 

עכשיו תכניס את הדברים לפרופורציה ותראה שהמחיר שגבו ממנו הגיוני בשביל פיקנטו קטנה (בפיקנטו המדוברת אם תחשב את עלות העבודה לטיפול + מסנן שמן + שמן מנוע + נוזל בלמים + מסנן אויר למנוע + מסנן אויר למזגן + אטם לפקק ריקון + תוסף לדלק) הגעת ל 870+מעמ (כ 1000 כולל מעמ).

 

איציק

Peugeot 3008 MY18 1.6HDi 120Hp Automatic
   Citroen Berlingo XTR MY17
 1.6
HDi 100Hp Automatic
Citroen C4 MY07 2.0 143Hp Automatic

 

 

eפ.מצולמים אחרונים: הח' שסתום ספיקה למדחס מזגן, טיימינג למנוע 2.0 EW10J4 ב 307, הח' COM2000 ברכבי PSA , הח' שמן AL4, הח' שסתומים AL4

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אוקיי, והחלקים עולים 3000 שקל? מצחיק.. עשיתי בלמים לפיקנטו עם צלחות בלופרינט ורפידות הייקיו ועלה לי 530 שקל החלקים, שזה הדבר הכי יקר בטיפול פה.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אוקיי, והחלקים עולים 3000 שקל? מצחיק.. עשיתי בלמים לפיקנטו עם צלחות בלופרינט ורפידות הייקיו ועלה לי 530 שקל החלקים, שזה הדבר הכי יקר בטיפול פה.

 

אתה גיבור גדול בלהשוות את עצמך למוסך, עסק עצמאי במדינת ישראל (מדינת המיסים).

 

בוא נראה אותך גיבור גדול פותח עסק, מוסך, ועובד במחירים האלו.

 

איציק

Peugeot 3008 MY18 1.6HDi 120Hp Automatic
   Citroen Berlingo XTR MY17
 1.6
HDi 100Hp Automatic
Citroen C4 MY07 2.0 143Hp Automatic

 

 

eפ.מצולמים אחרונים: הח' שסתום ספיקה למדחס מזגן, טיימינג למנוע 2.0 EW10J4 ב 307, הח' COM2000 ברכבי PSA , הח' שמן AL4, הח' שסתומים AL4

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

יש מוסכים שלא היו מוציאים אותו עם חשבונית כזו על בדיוק אותה עבודה.

ונכון, אני לא יכול להשוות עצמי, כי אני לא קונה במחירי מוסך את החלפים ואין לי ליפט וכלים שמקצרים לי את זמן העבוסה

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

על בדיוק אותה עבודה?

 

אולי 200-300 ש"ח פחות

 

 

תבדוק כמה עולה בכל מוסך נורמלי בלמים קומפלט ובולמ"ז

ציטוט

יבגניפ כתב:

 

אוף. למה אני מגיב פה? 

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אלי, אתה בחור חכם ויש לך לא מעט ניסיון, חבל שאתה מתעסק בדברים שאין לך ניסיון בהם (ניהול עסק - בדגש על מוסך).

 

אם אתה חושב שאתה כ"כ מוצלח, לך תפתח מוסך ותתעשר. גם תעשה מה שאתה אוהב וגם תרוויח ים כסף.

 

אחת ולתמיד אני כותב את הפוסט הזה בשביל שתבין במה מדובר ואם ימשיך העליהום כאן בפורום על מוסכים, הנהלת הפורום תינהג ביד קשה כלפי משמיצים מהסוג הזה. הסיבה לזה נעוצה בכך שהמוסכים לא אשמים בצורת ההתנהלות הזו כי המדינה שאתה חי בה (היידה ביבי) הביאה אותנו למצב הזה.

 

בתור אחד שמכיר את שני צידי המטבע, תן לי - במטוטה ממך - להזכיר לך מי אורב לך בפינת הרחוב כשתרצה לעשות זאת:

 

1. ראשית - אתה לא לבד !

השותפים שלך לעסק יהיו: מס הכנסה, ביטוח לאומי ומע"מ.

 

למס הכנסה תצטרך לשלם בכל חודש בהתאם לכמה שתרוויח לאחר כל ההוצאות שלך (יש מדרגות מס).

ביטוח לאומי יתקע אותך בעוד (בממוצע) כ 14% ממה שהרווחת. אל תיפול לרגע באשליה שבאמת מדובר בביטוח - שכן גם אם חלילה יקרה לך משהו, לא תראה מהם אגורה. זהו כסף לקרן הצבי !!!

מע"מ ירצה ממך 17% על כל שקל שתרוויח (אם קנית ב 100 שח כולל מעמ ומכרת ב 200, זה אומר שהרווחת 100 שח, מזה 15 שח הולך למע"מ).

וכמובן - פנסיה. לפי חוק אתה חייב להפריש לעצמך פנסיה (הקנס היום עומד על 500 שח בשנה, אבל יש סיכוי שזה יהיה משהו יותר מטורף בהמשך) ואל תשכח שלא מדובר בפנסיה תקציבית אלא משהו שאין וודאות לגביו בעתיד.

 

2. לא לא, זה לא נגמר. השותפה הבאה שלך היא העיריה, היא תבוא לגבות ממך:

א. מס שילוט, על כל שלט שתשים מחוץ למוסך שלך.

ב. ארנונה רצחנית (!)

ג. מחלקת המים תבוא לבקר ותבקש ממך להתקין מז"ח (מונע זרימה חוזרת) בכניסה למוסך, כי יש לך גרניק לשטיפה.

ד. תצטרך לקבל מהם רישיון עסק (ותצטרך לעשות כמה וכמה דברים בשביל לקבל אותו, ראה המשך)

 

3. כיבוי אש.

תצטרך לוודא שהעסק שלך כשיר עם אישורים וכמובן לעבור ביקורות תקופתיות לוודא שהמטפים שלך תקינים, הספרינקלים עובדים וכל הציוד (כולל ארונות כיבוי, גם אם מדובר באחד) תקינים לחלוטין.

 

4. חברת חשמל.

תצטרך להכין את העסק עבור הציוד שלך (ליפטים, מזגנים וכד') ויש סיכוי שתיתקל גם בהם במטרה להגדיל את החיבור.

בדרך תצטרך לעבוד מול חשמלאי שיבנה לך את מה שאתה צריך. תכין כסף.

 

5. אירגון הירוקים

א. הם ידרשו ממך שתתקין מפריד-שמן מים על מנת שלא תזהם את מי התהום. כמובן שגם כאן תצטרך לעבור בדיקות אקראיות אחת לכמה זמן ואם יימצא משהו לא תקין אתה תיקנס. כמו שאתה מבין, כולם רוצים כסף ולהטיל עליך משימות.

 

6. היצרן. יצרן הרכב ידרוש ממך דברים כיד המלך, והכל על חשבונך !!!

א. תדאג לניילונים וקרטונים לעיטוף כל רכב בכניסה.

ב. חייב שתהיה לך פקידה, יועץ או יועצי שירות, איש דיאגנוסטיקה, מכונאים, מחסנאי אחד לפחות ומנהל מוסך עם תעודה.

ג. אתה חייב לדאוג להם לביגוד, מדים, בהתאם לצבעים והלוגו שיכתיב היצרן.

ד. תדאג לחדר המתנה שעומד בסטדנרטים של היצרן (פינת קפה, מחשב, טלויזיה, וכד').

ה. מחשב דיאגנוסטיקה שהיצרן ימכור לך במחיר מופקע.

ו. ציוד דיאגנוסטיקה (חסר ערך ברוב המקרים) שהיצרן ידחוף לך באלפי יורואים ואתה תזרוק אותו כנראה במחסן כי לא משתמש בו (מחוייב לקנות).

ז. כל חודש אתה משלם כמה מאות יורו ליצרן עבור השימוש במערכת שלו.

ח. תשפץ את המוסך ותדגם אותו לפי התוכנית של היצרן. זה יכול לעלות לך בין 500,000 שח ל 2,000,000 שח.

ט. תקנה מהיצרן כלי עבודה במחיר מ-ו-פ-ק-ע. למה ? כי הוא יכול.

 

7. עובדים. עובדים היום עולים המון המון כסף, ויכול להיות שאתה לא מודע לזה.

היום לפי חוק, העובד הוא המלך ואתה הסמרטוט.

א. אתה מממן לו ימי מחלה

ב. אתה מממן לו פנסיה

ג. אתה משתתף איתו בתשלום ביטוח לאומי

ד. אתה משתתף איתו בתשלום ביטוח בריאות

ה. אם הוא חולה אתה תעבוד במקומו ותקרע את התחת, ועוד תשלם לו יום מחלה

ו. אתה מממן לו ימי חופשה שנתיים

ז. אתה מממן לו נסיעות

אם חלילה הוא מפוטר - ביטוח לאומי דואג לו לאבטלה ואתה דואג לו לפיצויים.

אתה משלם ביטוח לאומי כמוהו - אבל לא תקבל אבטלה, לא תקבל ימי מחלה, אין פיצויים, לא ישתתפו איתך בפנסיה, לא ימומנו לך ימי חופשה שנתיים וגם לא נסיעות. תמות בקיצור - לא איכפת להם.

 

8. איגוד המוסכים ומשרד התחבורה.

א. גם להם יש את הדרישות שלהם (אינני בקיא בהם ולכן אינני מפרט).

 

9. תשלומים קבועים בכל חודש (מעבר למה שהוזכר כמו משכורות, ארנונה וכד')

א. שכירות המקום או רכישה של מקום.

ב. תשלום חשבון חשמל

ג. התנהלות קבועה מול ספקים, זה אומר שאתה צריך הנהלת חשבונות (שתעלה לך כסף) במוסך.

 

אם אחרי כל זה אתה חושב שאתה יכול לפתוח מוסך מורשה יבואן כמו זה מהשירשור הנוכחי של הפיקנטו - ואז להרים טלפון לאבי שישלח לך סט צלחות ורפידות לפינקטו ב 530 שח, למכור את זה ב 530 שח (אתה יודע מה, גם אם תמכור את זה ב 600 או 700 אתה לא ריווחי) ולקחת על העבודה עוד 150-300 שח ואתה חושב שאתה מרוויח כסף, אתה חי בסרט. אתה תפשוט רגל תוך חודש.

 

אבל אתה יודע מה ? הכי קל לצרוח בפורום שהמוסכים גנבים כי אתה קונה בולם ב 200 והם מכרו לו ב 420 (רמז: מתוך הפער של ה 220 שח שהם גבו על הרווח של כל בולם, נשאר -נטו- רווח אולי 50 שח :!: ).

 

איציק

Peugeot 3008 MY18 1.6HDi 120Hp Automatic
   Citroen Berlingo XTR MY17
 1.6
HDi 100Hp Automatic
Citroen C4 MY07 2.0 143Hp Automatic

 

 

eפ.מצולמים אחרונים: הח' שסתום ספיקה למדחס מזגן, טיימינג למנוע 2.0 EW10J4 ב 307, הח' COM2000 ברכבי PSA , הח' שמן AL4, הח' שסתומים AL4

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

בלי להצדיק (או לא) את העלות הסופית, אתם קצת מתעלמים מהעובדה שמוסך יכול לחלק אחרת את העלויות בין חלפים לעבודה, זה בסה"כ תמחור שלא חייב לייצג בשום צורה את העלות האמיתית. החשבונית שאתה מקבל בסוף היא דף שמסביר לך למה שילמת סכום X, ומחולק בצורה שתהיה לך נוחה לעיכול (כלומר, מעמיס בעיקר על החלקים, ששם זה "לא אשמתו" של המוסך, לכאורה). אם המוסך היה גובה 2,000 ש"ח על עבודה ו-2,000 ש"ח על חלקים זה היה נשמע יותר טוב?

 

אני באמת לא יודע מה העלויות האמיתיות של מוסך, כמה הוא משלם על שכירות, ארנונה, רישוי לסוגיו, ביטוחים, משכורות, תנאים סוציאליים לעובדים, חדר המתנה ומכונת קפה, ציוד וכלים ועוד ועוד. מעבר לזה, בסופו של דבר בעל מוסך גם לא אמור להיות צדיק הדור - זכותו להרוויח על כל העבודה שהוא עושה והסיכון שהוא לוקח. וכמו שאיציק אמר - מי שחושב שהוא יכול לפתוח מוסך, להציע מחירים נמוכים משמעותית ועדיין להרוויח מספיק - מוזמן לעשות בדיוק את זה.

 

עריכה: איציק הקדים אותי והיה קצת יוצר מפורט...

איציק, אתה מסתכל על כל החובות מהצד של המעסיק, אבל בסופו של דבר אלו חובות שחלקם העיקרי לפחות הוא בעיות של עולם ראשון, שצריך לפתור כדי שנחיה במדינת עולם ראשון ולא שלישי. פנסיה, חופשה שנתית וימי מחלה הם לא שטויות ולא דברים שאפשר להתעלם מהם, והדרך האפקטיבית להבטיח שהם יקרו היא ע"י חיוב המעסיק. זה בכלל לא משנה איזה צד משלם על זה, המדינה היתה יכולה לקחת את זה על עצמה ולגבות ממך יותר מס לממן את כל אלו.

עריכה אחרונה על ידי pooh-bear

For I am a bear of very little brain, and long words bother me

 

לפני 25 דקות, m3x7r3m3 כתב:

אני מסכים איתך

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

איציק, אתה מסתכל על כל החובות מהצד של המעסיק, אבל בסופו של דבר אלו חובות שחלקם העיקרי לפחות הוא בעיות של עולם ראשון, שצריך לפתור כדי שנחיה במדינת עולם ראשון ולא שלישי. פנסיה, חופשה שנתית וימי מחלה הם לא שטויות ולא דברים שאפשר להתעלם מהם, והדרך האפקטיבית להבטיח שהם יקרו היא ע"י חיוב המעסיק. זה בכלל לא משנה איזה צד משלם על זה, המדינה היתה יכולה לקחת את זה על עצמה ולגבות ממך יותר מס לממן את כל אלו.

 

אתה לא מבין.

 

מה זאת אומרת "להבטיח שהם יקרו היא ע"י חיוב המעסיק" ?

מה זאת אומרת"המדינה היתה יכולה לקחת את זה על עצמה ולגבות ממך יותר מס" ?

 

מי משלם את כל הדברים האלו בסוף אם לא הלקוח ?????

Peugeot 3008 MY18 1.6HDi 120Hp Automatic
   Citroen Berlingo XTR MY17
 1.6
HDi 100Hp Automatic
Citroen C4 MY07 2.0 143Hp Automatic

 

 

eפ.מצולמים אחרונים: הח' שסתום ספיקה למדחס מזגן, טיימינג למנוע 2.0 EW10J4 ב 307, הח' COM2000 ברכבי PSA , הח' שמן AL4, הח' שסתומים AL4

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אתה לא מבין.

 

מה זאת אומרת "להבטיח שהם יקרו היא ע"י חיוב המעסיק" ?

מה זאת אומרת"המדינה היתה יכולה לקחת את זה על עצמה ולגבות ממך יותר מס" ?

זאת אומרת, שהמנגנון הכי פשוט וזול (מבחינת המדינה) הוא לחייב את המעסיק להפריש לפנסיה על כל עובד שהוא מעסיק. לחלופין, המדינה היתה יכולה לגבות ממך מס "שקר כלשהו" לפי כמות העובדים והשכר הממוצע ולדאוג בעצמה לפנסיה של העובדים, אבל היא ממש לא רוצה.

 

מי משלם את כל הדברים האלו בסוף אם לא הלקוח ?????

ברור שהלקוח משלם, לא טענתי לעולם שלא - זה משחק סכום אפס. זה היה נשמע כאילו אתה מתרעם על כל החובות האלו שמוטלות עליך כבעל עסק, אני בסה"כ מנסה להגיד שבצורה כזו או אחרת בעל עסק צריך לשלם על הפנסיה, ימי המחלה והחופשה של העובדים שלו (בהנחה שאנחנו באמת רוצים פה מדינת עולם ראשון), לא מכיסו האישי אלא ע"י תמחור שלהם מול הלקוחות.

For I am a bear of very little brain, and long words bother me

 

לפני 25 דקות, m3x7r3m3 כתב:

אני מסכים איתך

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

זאת אומרת, שהמנגנון הכי פשוט וזול (מבחינת המדינה) הוא לחייב את המעסיק להפריש לפנסיה על כל עובד שהוא מעסיק. לחלופין, המדינה היתה יכולה לגבות ממך מס "שקר כלשהו" לפי כמות העובדים והשכר הממוצע ולדאוג בעצמה לפנסיה של העובדים, אבל היא ממש לא רוצה.

 

ברור שהלקוח משלם, לא טענתי לעולם שלא - זה משחק סכום אפס. זה היה נשמע כאילו אתה מתרעם על כל החובות האלו שמוטלות עליך כבעל עסק, אני בסה"כ מנסה להגיד שבצורה כזו או אחרת בעל עסק צריך לשלם על הפנסיה, ימי המחלה והחופשה של העובדים שלו (בהנחה שאנחנו באמת רוצים פה מדינת עולם ראשון), לא מכיסו האישי אלא ע"י תמחור שלהם מול הלקוחות.

ברור שאני מתרעם גם על זה.

מבחינתך, עסק שפתח היום בבוקר הוא עסק עובד והכל נהדר.

 

בוא נחזור למציאות:

מה קורה בחודש חלש או עד שהעסק "ממריא" ?

מה קורה בחודש אוקטובר 2019 שבו כמעט לא היו ימי עבודה ?

מי מממן את כל הדברים האלו ? כן כן, כיסו *האישי* של המעסיק.

למדינה יש אינטרס לא להכניס את היד לכיס ולהתעסק עם החרא הזה, אז היא מטילה אותו על המעסיקים.

למדינה וגם לאנשים יש מעין מנהג מגונה כזה לחשוב שהמעסיק הוא סוג של מיליונר עם עץ של כסף שלא נגמר לעולם.

זה לא ממש עובד ככה. אתה יודע כמה עסקים נסגרים בכל שנה ? מעל 40,000 !

 

ולענייננו: התימחור של המוסכים המורשים הוא תוצר (דיי מטורף) של מדיניות מיסוי ואכיפה מאוד אגרסביים של המדינה + הרצון להישאר סוציאליים על חשבון המעסיקים. בסופו של דבר זה נופל על כולנו כי כולנו לקוחות !!

הכל כאן ממוסה ולא נותנים לך לעשות צעד קטן מבלי שחלבו אותך עד טיפת הדם האחרונה שלך.

 

אנשים מתפלאים למה כבל USB לטלפון עולה כאן בארץ 15 שח כשבאליאקספרס אתה קונה אותו בדולר (3.5 ש"ח) - אז הנה, אלו הן הסיבות !!

בשביל שהקמעונאי שקונה את הכבל ב 5 ש"ח ירוויח 2.5 שח הוא צריך להוסיף 10 שח למחיר בשביל שזה מה שישאר לו.

כשאתה קונה משהו בחנות אתה לא מממן רק את המוכר המסכן שעומד מאחורי הדלפק, אלא עוד צי של רשויות, אנשים וספקים שעומדים בתור לקבל את מה שמגיע להם, בין אם בצדק (ספקים, עובדים וכד') ובין אם לא (מיסים מטורפים, היטלים, אגרות, ארנונה וכד').

 

אין פלא שבסופו של דבר הדברים האלו מתגלגלים אלינו כצרכנים (גם עצמאי, בסופו של יום, הוא צרכן בעשרות או מאות מקומות אחרים - בין אם מרצונו ובין אם לא).

 

איציק

Peugeot 3008 MY18 1.6HDi 120Hp Automatic
   Citroen Berlingo XTR MY17
 1.6
HDi 100Hp Automatic
Citroen C4 MY07 2.0 143Hp Automatic

 

 

eפ.מצולמים אחרונים: הח' שסתום ספיקה למדחס מזגן, טיימינג למנוע 2.0 EW10J4 ב 307, הח' COM2000 ברכבי PSA , הח' שמן AL4, הח' שסתומים AL4

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

ברור שאני מתרעם גם על זה.

מבחינתך, עסק שפתח היום בבוקר הוא עסק עובד והכל נהדר.

מבחינתי, מי שפותח עסק מבין שיש פה סיכון, ושהעבודה שלו בתור יזם / איש עסקים היא בדיוק זו - לנהל את העסק ואת הסיכון הזה. אין דרך אחרת להסתכל על זה. לא חובב סיכון? לך תהיה שכיר. אני לדוגמה לא חובב סיכון, די גרוע במולטי-טסקינג ולא ממש טוב בלהזיז אנשים - ולכן אני שכיר בתחום טכני ולא יזם.

 

בוא נחזור למציאות:

מה קורה בחודש חלש או עד שהעסק "ממריא" ?

מה קורה בחודש אוקטובר 2019 שבו כמעט לא היו ימי עבודה ?

מי מממן את כל הדברים האלו ? כן כן, כיסו *האישי* של המעסיק.

שוב, זה עניין של ניהול סיכונים. מישהו לא ידע בינואר 2019 שבאוקטובר 2019 יהיו מעט ימי עבודה? היה חסר זמן להתכונן לזה? אם אתה מקים עסק אתה מבין שיש שוני בהכנסות בין תקופות שונות וצריך להבין איך אתה מתנהל תזרימית. אני לא אומר שזה קל, אבל זה חלק מהעניין.

 

למדינה יש אינטרס לא להכניס את היד לכיס ולהתעסק עם החרא הזה, אז היא מטילה אותו על המעסיקים.

למדינה וגם לאנשים יש מעין מנהג מגונה כזה לחשוב שהמעסיק הוא סוג של מיליונר עם עץ של כסף שלא נגמר לעולם.

זה לא ממש עובד ככה. אתה יודע כמה עסקים נסגרים בכל שנה ? מעל 40,000 !

נכון שאנשים מסויימים (כמו בשרשור הזה בדיוק) חושבים שבעלי עסקים הם חזירים, אבל אין קשר בין זה לבין העובדה שאם אתה מעסיק עובד, בסוף אתה נהנה מהעבודה שלו ואתה צריך לתמחר את השירות שאתה נותן כדי שתוכל לשלם לו גם פנסיה, ימי חופש וימי מחלה. העניין עם המדינה הוא בדיוק מה שטענתי קודם - המדינה היא לא איזה גוף שמרוויח כסף מהאוויר - אם היא תשלם את כל החובות האלו, מישהו יצטרך לשלם לה על זה (ואז זה גם יהיה במנגנון ממשלתי מנופח ולא יעיל).

 

ולענייננו: התימחור של המוסכים המורשים הוא תוצר (דיי מטורף) של מדיניות מיסוי ואכיפה מאוד אגרסביים של המדינה + הרצון להישאר סוציאליים על חשבון המעסיקים. בסופו של דבר זה נופל על כולנו כי כולנו לקוחות !!

הכל כאן ממוסה ולא נותנים לך לעשות צעד קטן מבלי שחלבו אותך עד טיפת הדם האחרונה שלך.

אני מסכים שהמיסים שנגבים פה גבוהים יחסית לתמורה, וזה נובע מכל מיני סיבות שלא קשורות לדיון הזה (ובוא לא נהפוך אותו לעוד דיון יוקר מחיה / פילוסופיית מיסוי).

אני פשוט אומר שאפשר גם להתייחס לזה בצורה אחרת: התמחור של המוסכים המורשים גבוה כדי שלעובדים יהיו תנאים סוצאיליים, כדי שהעסק יתנהל בצורה סבירה בטיחותית (כיבוי אש למשל), כדי שלא תתלה איזה שלטים שבא לך ואיך שבא לך, כדי שלא תזהם את הסביבה יותר מדי, וכדי שהלקוחות יקבלו שירות ברמה מסויימת (ע"ע יועץ שירות , איש דיאגנוסטיקה, מזכירות, חדר המתנה וכו'). חלק מהתשלום הזה הולך גם למיסים שבסוף מממנים גם מנגנון לא יעיל ומעצבן (אם נהיה עדינים) אבל גם שירותים כאלו ואחרים שהעיריה / ממשלה מספקת.

ברור שאפשר לעבוד כמו בהודו ולא לדאוג לשום דבר מאלה, ואז הטיפול באמת יהיה הרבה יותר זול. זה בדיוק העניין של עולם ראשון מול עולם שלישי - מי שרוצה לחיות בעולם ראשון צריך לפתור בעיות של עולם ראשון, ולגבות תשלום של עולם ראשון. אי אפשר לצפות שרק ממך לא יגבו מיסים ורק אליך לא יבואו בדרישות ולצפות שמישהו אחר יפתור את כל הבעיות.

For I am a bear of very little brain, and long words bother me

 

לפני 25 דקות, m3x7r3m3 כתב:

אני מסכים איתך

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

 

אני מסכים שהמיסים שנגבים פה גבוהים יחסית לתמורה, וזה נובע מכל מיני סיבות שלא קשורות לדיון הזה (ובוא לא נהפוך אותו לעוד דיון יוקר מחיה / פילוסופיית מיסוי).

אני פשוט אומר שאפשר גם להתייחס לזה בצורה אחרת: התמחור של המוסכים המורשים גבוה כדי שלעובדים יהיו תנאים סוצאיליים, כדי שהעסק יתנהל בצורה סבירה בטיחותית (כיבוי אש למשל), כדי שלא תתלה איזה שלטים שבא לך ואיך שבא לך, כדי שלא תזהם את הסביבה יותר מדי, וכדי שהלקוחות יקבלו שירות ברמה מסויימת (ע"ע יועץ שירות , איש דיאגנוסטיקה, מזכירות, חדר המתנה וכו'). חלק מהתשלום הזה הולך גם למיסים שבסוף מממנים גם מנגנון לא יעיל ומעצבן (אם נהיה עדינים) אבל גם שירותים כאלו ואחרים שהעיריה / ממשלה מספקת.

ברור שאפשר לעבוד כמו בהודו ולא לדאוג לשום דבר מאלה, ואז הטיפול באמת יהיה הרבה יותר זול. זה בדיוק העניין של עולם ראשון מול עולם שלישי - מי שרוצה לחיות בעולם ראשון צריך לפתור בעיות של עולם ראשון, ולגבות תשלום של עולם ראשון. אי אפשר לצפות שרק ממך לא יגבו מיסים ורק אליך לא יבואו בדרישות ולצפות שמישהו אחר יפתור את כל הבעיות.

 

אנחנו מסכימים על אותם הדברים, ואז מתחילים לבוא"חכמי הפורום" ומספרים לאנשים איך דפקו אותם במוסך כי חלק שעולה להם 200 שח מכרו להם ב 420.

 

אני באתי להסביר שיש לכך סיבה - ולהבהיר שלא דופקים אותם או גונבים אותם "ללא סיבה". יש הסבר דיי הגיוני לדבר הזה. ברור שבמוסכים קטנים שלא כפופים ליבואן רשמי אלא "רק" למשרד התחבורה, יש פחות סעיפים להתמודד איתם ולכן הם גם יכולים להיות קצת יותר תחרותיים במחיר (מחזיקים מקום יותר קטן, פחות ליפטים, אין צורך ביועצי שירות ופקידות או מחסנאים, מחזיקים מלאי מאוד קטן עד אפסי וכד').

 

בנוסף לזה, אני לא אומר שכולם כולל כולם צדיקים. ברור שיש גם כמה שהם "לא צדיקים" ובמקרים של דברים פחות מונוטוניים כמו טיפול או החלפת בלמים - דופקים מחירים חסרי פרופורציה למציאות. ב"ה כל אחד עושה את השיקול שלו אם לקבל עוד הצעות מחיר או פשוט להסכים להצעה גם אם היא יקרה ולחסוך את כאב הראש שבטירטור למקום אחר.... בדיוק כמו אנשים שמוותרים על סכומי כסף לא מבוטלים ושמים רכב טוב ב"טרייד אין" ולא מתמודדים עם מכירה לאנשים פרטיים.

 

אבל במקרה הזה מדובר באמת בפעולות מאוד שגרתיות וצפויות שחוזרות על עצמן, לכן אפשר גם לתמחר אותן באותה הצורה ויש סטנדרט מסויים שכולם ברשת המוסכים של היבואן דיי נאמנים לי (שעתון יצרן, מחירי חלפים וכד').

 

איציק

Peugeot 3008 MY18 1.6HDi 120Hp Automatic
   Citroen Berlingo XTR MY17
 1.6
HDi 100Hp Automatic
Citroen C4 MY07 2.0 143Hp Automatic

 

 

eפ.מצולמים אחרונים: הח' שסתום ספיקה למדחס מזגן, טיימינג למנוע 2.0 EW10J4 ב 307, הח' COM2000 ברכבי PSA , הח' שמן AL4, הח' שסתומים AL4

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

איציק שכנוס -

 

בפוסט שלך על פתיחת עסק יכלת להשאיר את סעיף ז' ריק ולעבור ישר לסעיף ח'.

 

כבל USB בארץ שעולה 15 שקלים זה כבל שיכול גם בקלות לגרום לך לשרוף את אחד הפורטים באחד מצידיו בגלל שכבל USB שעולה בארץ 15 שקלים הוא בד"כ עם חוטים מולכים בעובי של נים רגע לפני אירוע מוחי.

 

כבל USB טוב בארץ עולה פי כמה וכמה מזה.

 

החיים כאן זה לא פיקניק זה בטוח.

B4 2010 - ANY-PHONE + MOSCONI AMAS2 + Audsion BitOne + Voce5.1K FullDA + MASSIVEBX4 +HatL1 + Morel CDM880 + Morel Hybrid602 + Micca COVO-S + Audison TH10 + Pioneer TS-X150

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

שימו לב! השרשור הזה בן 1589 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

הצטרף לדיון

ניתן לפרסם הודעה כעת ולהירשם לאתר מאוחר יותר. במידה וכבר יש לך חשבון בפורום, התחבר כעת בכדי לפרסם באמצעות החשבון שלך.

Guest
הגב לנושא זה...

×   התוכן שהדבקת מסוגנן.   הסר סיגנון

  Only 75 emoji are allowed.

×   הקישור שלך הוטמע אוטומטית בגוף ההודעה.   הצג כקישור רגיל

×   התוכן הקודם שלך שוחזר.   ניקוי העורך

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • תוכן חדש...