Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

ככל שהרכב אצלי יותר, כך קשה לי יותר להחליפו


Freak_Miky
שימו לב! השרשור הזה בן 1711 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

פוסטים מומלצים

אתה צודק

עם זאת אנשים רוצים להתקדם, וזה תירוץ מקובל על רבים כאשר יש תקלה יקרה

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

זה תירוץ נוח! אנחנו חיים בתקופה שאם מתקלקל - מחליפים! אדם מהשורה לא יתקן ב- 800 ש"ח טלפון נייד בן שנתיים שמספק אותו ויעדיף לקנות חדש ב- 3000 ש"ח מהסיבה הפשוטה שזה מה שהוא רוצה (התקלה היא רק הצדקה נוספת בשבילו).

 

הרי תיקון גם אם הוא יקר, בדרך כלל יעלה פחות מירידת הערך של רכב חדש יותר שבאמת יהיה שדרוג לעומת הקודם. זה מאוד נוח לא לקחת בחשבון "כמה תעלה לי ירידת הערך" ולהתעלם ממנה בשיקול שבא מהלב.

 

מנגד, אתה לא תראה קבלת החלטות כזו בתחום העסקי/מסחרי.

עריכה אחרונה על ידי Freak_Miky

Just daily

07' Škoda Octavia 1.9 TDI DSG6 09' Toyota Avensis

HU: Alpine CDE-126BT AMP: Mac Audio ZX 4000 SUB: Hifonics HFI12D4

מצלמות תיעוד לרכב - המון מידע והמלצות מחברי הפורום

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אתה שוכח מרכיב קריטי בתקלות שהוא לא רק עלות התקלה. הזמן והמשאבים שכל אחד יכול / רוצה להשקיע בזה הוא מאוד שונה מאדם לאדם. לדוגמא; כשעבדתי רחוק מהבית בפרוייקטים מאוד לחוצים, כל תקלונת באוטו של אשתי הייתה גומרת לי לפחות 2 ימי עבודה. אחד במיידי לבוא להמשיך את איסוף הילדים, ואז אם במזל מצאת חלק או מוסך אז לנסוע לשם / גרירה ותיקון למחרת.

יש אנשים שמעדיפים לשלם 100 אלף רק לא לראות מוסכניק שמבחינתם מוכר להם לוקשים/ או לחלופין לטפל במוסך היבואן ולאכול את אותם לוקשים רוב הזמן רק עם אספרסו וחשבון כפול.

אני אישית החלפתי רכב משומש ב 20 אלף למשומש בכמעט 60 (היתה מגבלת 3 מושבי ילדים אחורה) כשבפועל ההחלטה היתה מעולה בשבילי, קיבלתי שקט.

נכון, הוספתי 40 אלף שבכסף הזה יכולתי לרכוש עוד 2 רכבים, אבל השיקול שונה והצרכים שונים

יש רק דרך אחת לשחות 100 מטר בשביל להביא מדליה;

אתה מתחיל הכי מהר שלך, ואז לאט לאט אתה מגביר

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אתה צודק, אבל אתה מציין צמד מילים "כל תקלונת" כאילו שמדובר בדבר מה בכך, אני אישית משתדל לקנות רכב שיתאים לצרכים ואחד מהם הוא רכב שלא נוטה להתקלקל. לדוגמא סיריון שקניתי לאמי בזמנו ושירתה אותה כ-3 שנים, אני ידעתי שהרכב הזה יסע ויהיא מה ובפועל היא נתקעה באמצע כביש מהיר פעם אחת - נגמר הדלק.

Just daily

07' Škoda Octavia 1.9 TDI DSG6 09' Toyota Avensis

HU: Alpine CDE-126BT AMP: Mac Audio ZX 4000 SUB: Hifonics HFI12D4

מצלמות תיעוד לרכב - המון מידע והמלצות מחברי הפורום

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

זה תירוץ נוח! אנחנו חיים בתקופה שאם מתקלקל - מחליפים! אדם מהשורה לא יתקן ב- 800 ש"ח טלפון נייד בן שנתיים שמספק אותו ויעדיף לקנות חדש ב- 3000 ש"ח מהסיבה הפשוטה שזה מה שהוא רוצה (התקלה היא רק הצדקה נוספת בשבילו).

 

הרי תיקון גם אם הוא יקר, בדרך כלל יעלה פחות מירידת הערך של רכב חדש יותר שבאמת יהיה שדרוג לעומת הקודם. זה מאוד נוח לא לקחת בחשבון "כמה תעלה לי ירידת הערך" ולהתעלם ממנה בשיקול שבא מהלב.

 

מנגד, אתה לא תראה קבלת החלטות כזו בתחום העסקי/מסחרי.

 

אם חלק חילוף בטלפון שלך עולה 800 שקל,אתה משתמש בטלפון הלא נכון.

 

מסכים איתך,מעדיף "להתפשר" על דרישות ולקבל רכב אמין יותר.

אגב,השרשור הזה גרם לי להתגעגע לסובארו,שחוץ מהיותה טוחנת דלק התעלתה פי כמה וכמה על ההונדה.

Ford Fiesta 2014- Manual 1.25

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אם חלק חילוף בטלפון שלך עולה 800 שקל,אתה משתמש בטלפון הלא נכון.

 

סתם זרקתי דוגמא, אל תתפס על המספרים.

תיקון יקר גורם להצדקה עצמית לשדרוג וזה נוח לנו.

 

Sent from my SM-G930F using Tapatalk

Just daily

07' Škoda Octavia 1.9 TDI DSG6 09' Toyota Avensis

HU: Alpine CDE-126BT AMP: Mac Audio ZX 4000 SUB: Hifonics HFI12D4

מצלמות תיעוד לרכב - המון מידע והמלצות מחברי הפורום

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אז יכול להיות שלא הבנת למה התכוונתי. גם תיקון קטן של קודנית (350) או רדיאטור ב 1400 ש"ח ששתיהן בבלאי טבעי של רכב בן יותר מ 12 שנה, עדיין שווה 2 ימי עבודה. אחד כזה פעם בחודשיים והחלפת הרכב כבר בדרך

יש רק דרך אחת לשחות 100 מטר בשביל להביא מדליה;

אתה מתחיל הכי מהר שלך, ואז לאט לאט אתה מגביר

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

זה ממש לא אמור לקרות, בטח שלא פעם בחודשיים. חשוב גם לציין שרכבחדש גם הוא לא חף מתקלות (באחריות) ושלא נדבר על רכבים חדשים יחסית מחוץ לאחריות.

 

Sent from my SM-G930F using Tapatalk

Just daily

07' Škoda Octavia 1.9 TDI DSG6 09' Toyota Avensis

HU: Alpine CDE-126BT AMP: Mac Audio ZX 4000 SUB: Hifonics HFI12D4

מצלמות תיעוד לרכב - המון מידע והמלצות מחברי הפורום

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אני לא כל כך מבין את מטרת הדיון. לחזק בך את הדעה שאין רכב שעולה כמו הרכב שלך ויתן תמורה טובה יותר? ברור שלא. כי אתה כנראה תוכל לקנות את אותם סוגי רכבים שיכולת לבחור בהם כשקנית את הרכב הנוכחי.

 

אם הרכב מספק אותך - תישאר איתו. אם לא, ויש לך את היכולת הכלכלית - תחליף.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לסיכום: ברגע שיש מחשבות על החלפה ההחלפה תקרה במוקדם או במאוחר.

תאמין לי ,קרה לי לא מזמן. חשבתי עלזה במשך חצי שנה, כבר הצלחתי לשכנע את עצמי שאין בשביל מה להחליף.

השקעתי ברכב אלפי שקלים בתחזוקה מונעת כדי לנסוע בראש שקט עוד שנים רבות ואחרי כל זה עשיתי פעולה אימפולסיבית שכללה מכירה וקניה תוך שבוע.

Volvo V40 T5 R-Design

GTI MK6 Premium - SOLD

GTI MK5 - SOLD

GTI MK4 - SOLD

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אני יכול להבין את פותח השרשור.

אני גם מתנייד ברכב ישן (אפילו יותר) וכאשר מתניידים ברכב כזה שתקין כמעט מכל כיוון, קשה למצוא הצדקה כלכלית להחליף את הרכב (במיוחד שאצלי המחירון זה 5,000 שקל), במיוחד כאשר מחירים של רכבים יד 2 צונחים מהר כל כך וירידת הערך היא דרסטית. אני מעדיף להעביר את הכסף לאיפה שהוא באמת נדרש ולא לקחת הלוואה/לפתוח חסכון כדי לקנות קופסא עם 4 גלגלים.

צביעות היא נגע רע! היזהרו מאלו שיחייכו אליכם היום ומחר יתקעו לכם סכין בגב

 

מחפש 308 1.2, סביבות 100,000 ק"מ, רק עם מנוע גמור, לא סטיישן ולא בצבע אדום

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אני מבין לגמריי את פותח השרשור.

אני אתן דוגמא קיצונית משלי (שהזכרתי כבר כאן בשרשור יותר למעלה) :

אימפלה 2005 שאצלי כמעט 10 שנים (חודש הבא), נוסע איתה בשנה האחרונה (בתחילת אוקטובר שנה) כל יום לעבודה, 110 ק"מ יומי, כרגע עומדת על 24K השנה כשיש עוד קצת פחות מחודש וחצי לספור, מניח שתגיע לבערך 27K שנתי.

 

תיקונים בתקופה הזאת עלו לי בערך 4500 ש"ח שזה כמעט מה שהרכב שווה בשוק - זה כולל:

- תיקון פחחות ב 2300 ש"ח ושני צמיגים שהוחלפו (1100 כולל כיוון פרונט) בעקבות תאונה כשמעקה בטיחות בכביש מהיר נכנס בי.

- פולי ראשי שנשבר והוחלף (שילמתי רק עבודה כי חלק היה לי)

- חיישן קראנק שהלך לגמריי והוחלף לפני חודש בערך (הרכב היה נכבה רנדומלית בעצירות)

- סליל הצתה שהלך ביום רביעי האחרון וגרם לי לחשוב שהלך ראש מנוע (הרכב נסע על 4 צילינדרים, והרעש היה של מנוע גמור), בסוף תיקון של 300 ש"ח.

 

האם היה שווה לי לתקן? לדעתי כן. למרות שהרכב ישן, הוא עדיין חזק יחסית, נוח מאוד, עם מזגן מקפיא (מקפיא מקפיא באמת, הרבה יותר מהסוניק 2014 שיש לי ואפילו יותר מסונטה 2018 של המנהל שלי בעבודה), וחסכוני (מערכת גז, צריכה היברידית כשסופרים כסף, באזור ה 1/18 כולל הכל).

 

ברור שיכולתי בקלות לשכנע את עצמי שהרכב ישן מאוד וכבר כדאי להחליף, אפילו הדשבורד הקדמי שבור באמצע (אחרי פעם אחרונה שאני ואחי פירקנו אותו, הוא כבר נשבר לגמרי, מניח שאחליף בקרוב, יש לי כבר מישהו לקנות ממנו) ועדיין למרות כל התיקונים, לא רואה סיבה להחליף את הרכב, בעיקר בגלל שאני יודע שאם אחליף לכל דבר (בתקציב סביר, ז"א לא מותג יוקרה) חוץ מאימפלה החדשה או ניסן מקסימה 2014/15 (בתנאי שמתאימות למערכת גז) ארגיש נפילה לפחות באחד הפרמטרים. ואני מעדיף לדחות את ההחלפה לפחות לסוף שנה הבאה, אז בינתיים אני זורם :)

ניסאן מקסימה 2015 גפ"מ

סוניק RS 2014

בעבר: אימפלה 2005 3.4 :( , ספארק 2016 LT+ בליסינג, ספארק 2013 ידני 1.2 בליסינג, לנטרה 94

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

תיקונים בתקופה הזאת עלו לי בערך 4500 ש"ח שזה כמעט מה שהרכב שווה בשוק -

 

זו בדיוק הנקודה. ירידת הערך שלך כבר אינה רלוונטית, האחזקה עלתה לך רק 4500 ש"ח ובפועל זה עולה לך הרבה פחות מירידת ערך של רכב חדש שאתה חושק בו - ואז אתה שואל את עצמך האם הרכב שאתה חושק בו באמת שווה את התוספת הזו בהוצאות (של ירידת הערך)? כמובן שגם אף אחד לא מבטיח שלא יהיו ריקושטים ברכב חדש יותר.

 

אתה יכול להחליט עם הראש, או שאתה מתעלם והולך עם הלב כי פשוט בא לך להתחדש "יעלה כמה שיעלה" ויש לך תירוץ טוב לעצמך למה זה מה שהיה לנכון לעשות.

 

הלב שלי אומר טוארג 3.0TDI, אני יכול לקנות 2011-2012 ולהיות בטוח שעליתי ברמה הכללית ולא עשיתי שדרוג חסר משמעות, אבל האם באמת אני יכול להרשות לעצמי? האם העלות בירידת הערך תהיה שווה את זה?

Just daily

07' Škoda Octavia 1.9 TDI DSG6 09' Toyota Avensis

HU: Alpine CDE-126BT AMP: Mac Audio ZX 4000 SUB: Hifonics HFI12D4

מצלמות תיעוד לרכב - המון מידע והמלצות מחברי הפורום

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

שימו לב! השרשור הזה בן 1711 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

הצטרף לדיון

ניתן לפרסם הודעה כעת ולהירשם לאתר מאוחר יותר. במידה וכבר יש לך חשבון בפורום, התחבר כעת בכדי לפרסם באמצעות החשבון שלך.

Guest
הגב לנושא זה...

×   התוכן שהדבקת מסוגנן.   הסר סיגנון

  Only 75 emoji are allowed.

×   הקישור שלך הוטמע אוטומטית בגוף ההודעה.   הצג כקישור רגיל

×   התוכן הקודם שלך שוחזר.   ניקוי העורך

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • תוכן חדש...