Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

לחץ אוויר בצמיגים - טויוטה קורולה 2007


סובארו חבוטה
שימו לב! השרשור הזה בן 2018 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

פוסטים מומלצים

שלום

בספר הרכב מופיעות 2 טבלאות ללחץ אוויר בגלגלים

הראשונה לנהיגה מעל 160 קמ"ש, ובה הלחץ הרצוי הוא 39psi

והשנייה לנהיגה מתחת 160 קמ"ש ובה הלחץ הרצוי הוא 32psi

 

אודה אם יחכימוני מה ההשלכות של נסיעה מתחת 160 קמ"ש עם לחץ אוויר של 39psi

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

ורכב שנוסע מעל 160 קמ"ש וממלא 39 PSI,

לא מתחיל נסיעה מ-0 ? לא נוסע חלק מהזמן מתחת ל 160 קמ"ש?

 

לחץ גבוה יותר משמעותי צמיגים קשים יותר, פחות שיכוך, פחות אחיזה פחות הנגדות לגלגול, צריכת דלק טובה יותר.

לחץ נמוך יותר תקבל שיכוך ובלימת זעזועים טובה יותר ואחיזה טובה יותר של הצמיג.

 

ולכן במהירויות נמוכות אתה יכול לנסוע על טווח גדול יותר של לחצים לפי מה שמתאים לך.

אם אתה רוצה להגיע למהירות גבוהות , רצוי לעשות זאת עם לחץ גבוה יותר

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אומר את זה כהשערה:

טמפרטורה משפיעה באופן ישיר על הלחץ, כנראה שבמהירות גבוה האויר שפוגע בגלגל מקרר אותו, ולכן יש צורך להגדיל את כמות האויר.

הנוסחה המלאה ללחץ היא:

P=nRT/v

כאשר n היא כמות האויר, T טמפרטורה,v נפח הגלגל.

מאותה סיבה בןדקים לחץ אויר בצמיגים שהם קרים, טמפרטורה גבוה=לחץ גבוה יותר

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לחץ גבוה יותר משמעותו צמיגים קשים יותר, פחות שיכוך, פחות אחיזה פחות הנגדות לגלגול, צריכת דלק טובה יותר.

לחץ נמוך יותר תקבל שיכוך ובלימת זעזועים טובה יותר ואחיזה טובה יותר של הצמיג.

האמירה המודגשת שלך עשויה להטעות.

בצמיגים רדיאלים, לחץ גבוה יותר מהמומלץ יהיה עדיף מלחץ נמוך יותר מהמומלץ.

מאחר וההמלצה היא בדר"כ לאחר סט של פשרות, קיימים הבדלים בין דגם צמיג אחד לרעהו, הבדלי חלוקת משקל בין רכב אחד לאחר וכולי, הלחץ המדויק בו הצמיג יציע את האחיזה האבסולוטית הטובה ביותר איננה בהכרח למעלה או למטה מהמומלץ. וגם כבר מזמן לא שמענו את חן.ג מדבר על קשיחות פניה עם צמיגים בעלי ל"א גבוה יותר. :wink:

 

להוציא את הנ"ל, מסכים עם השאר.

 

אומר את זה כהשערה:

טמפרטורה משפיעה באופן ישיר על הלחץ...מאותה סיבה בודקים לחץ אויר בצמיגים שהם קרים, טמפרטורה גבוה=לחץ גבוה יותר

 

הסיבה להגדלת הלחץ במהירות גבוהה היא שונה (ולדעתי קיים קשר לשאלה שנשאלה גם כאן, אם כי בנושא אחר).

הדופן של הצמיג בין החישוק לכביש נדחס ובעת נסיעה חוזר לצורתו "המקורית" בצד האחר, בין החישוק לכנף הרכב.

המעברים האלו בין דחיסה להתרחבות (או כל מונח הנדסי אחר :-P), מייצרים לחצים וחום שככל שהמהירות גדלה, עשויים להוביל לקריסת הצמיג. במהירות גדולה, התכיפות של המעברים הללו גדלה. בעומס (משקלי) גבוה יותר ה"דחיסה" גדולה יותר.

הגדלת לחץ האוויר בצמיג עוזרת לצמצם את את המעברים האלו ולהקטין את אותם עומסים ע"י הקטנת ה"דחיסה".

(מקור לנ"ל)

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

שימו לב! השרשור הזה בן 2018 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

הצטרף לדיון

ניתן לפרסם הודעה כעת ולהירשם לאתר מאוחר יותר. במידה וכבר יש לך חשבון בפורום, התחבר כעת בכדי לפרסם באמצעות החשבון שלך.

Guest
הגב לנושא זה...

×   התוכן שהדבקת מסוגנן.   הסר סיגנון

  Only 75 emoji are allowed.

×   הקישור שלך הוטמע אוטומטית בגוף ההודעה.   הצג כקישור רגיל

×   התוכן הקודם שלך שוחזר.   ניקוי העורך

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • תוכן חדש...