Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

איזה באסה לקבל ככה רכב חדש - טלקאר


eyalzo
שימו לב! השרשור הזה בן 2012 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

פוסטים מומלצים

האם זה חלק מרשימת ה"צריך לעשות" לפני שמוסרים רכב ללקוח - לעשות נסיעת מבחן עם הלקוח, או שזה לא משהו מחייב?

 

 

מצטרף לתהיה. נסיעת מבחן = צבירת קילומטרים (כי לרוב לא יסתפקו סתם בסיבוב במגרש ; אני לא הייתי מסתפק) - מי אמור לספוג את זה אם וכאשר הלקוח לא מרוצה מכל סיבה שהיא וצריך לגלגל את הרכב הלאה?

 

 

כאילו אין להם אפילו קצת כבוד עצמי להשאיר ככה פאנלים?

 

 

יש פה כמה פקטורים - הראשי שבהם הוא כמות הרכבים שצריך להספיק בזמן נתון, אז מחפפים. המשני שבהם הוא התלמדות של חבר'ה חדשים, שכשצריך עפים גם על רכבים יקרים. אין ספק שהתקנות מקומיות זו מכה שלא ברא השטן, וצריך לשאוף ולהמנע מזה ככל שרק אפשר.

 

 

ברכב הראשון שאספתי (אפ"ק) - החיפוי פלסטיק של כרית האויר בקורה A משמאל לא הוחזר למקום כמו שצריך (לאחר התקנת צג חיישני רוורס, ואולי גם חיווט של המובילאיי, וגם לא ניתן היה להחזיר אותו. שאריות ברגים ברכב, איזולירבנדים, מדבקות של המובילאיי - מה לא.

החלקתי.

 

 

ברכב השני שאספתי (גם כן מאפ"ק) - הפלסטיקה בתא המטען לא הוחזרה בשלמותה למקום, ככל הנראה חותם של התקנת חיישני הרוורס (צריך לפתוח את הכל ולהחזיר מחדש, משהו שאעשה כשיהיו לי עצבים, אם בכלל) והקודן כבר הספיק לנשור עוד בשבוע הראשון, החיווט של הקודן משתרך בחופשיות על כל תא הפיוזים מתחת להגה, בלי חבקים, בלי בנדים - כלום. גם בזה מעדיף לטפל עצמאית עם 3M דו"צי וקצת אילתורים מעיבאיי.

החלקתי.

 

 

נראה מה יהיה עם הרכב הבא (בעוד מס' חודשים, אני מאמין).

עריכה אחרונה על ידי ALÞћÃ
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

  • תגובות 77
  • פורסם
  • תגובה אחרונה

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

תמונות שפורסמו בשרשור

למיטב ידיעתי ה"אימונים" הם בדר"כ על רכבי תקינה.

כשמגיעים לרכב של לקוח, תיאורתית, הידע כבר אמור להיות שם.

 

אגב לא מסכים לגבי הכללה על חרדים.

החברה שאני עובד בה התחילה בשנה האחרונה להעסיק מפתחות תוכנה מהעדה החרדית, בהן יש טובות ויש פחות.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

ALÞћÃ -

 

אז איך אתה מצטרף לתהיה, יוצא שהצעתי רעיון לא טוב (לא חשבתי על זה, ויפה שהעלאת את זה.

זה חשוב. אם בנסיעת מבחן התגלה פגם, ולמרות התיקון/הצעה לתקן - הלקוח לא מעוניין, הרכב כבר צבר X ק"מ)

אז אתה סותר את הרעיון שלי :wink:

 

אולי זו באמת הסיבה שאין דבר כזה.

 

הבנתי מהתגובות של Murzilka (יתקנו אותי אם טעיתי) שיש לפחות בדיקה עם הנציג מסירה, לפני שמוסרים את הרכב ללקוח,

שזה גם משהו. נכון שבשלב הזה פחות אפשר לבדוק דברים שאפשר לבדוק בנסיעה:

רעשים, קרקושים, מצלמת/חיישני רוורס (למרות שבעצם אפשר, לא חייב לנסוע).

משיכה של כיוון מסוים / בעיה בצמיגים / הגה וכולי. דברים שאפשר לבדוק רק בנסיעה.

אבל אם אכן עושים בדיקה לפני מסירה - זה גם משהו.

צריך להתעקש שהלקוח יחתום שהוא אכן ביצע עם נציג מסירה תהליך מסירה (או איך שלא קוראים לזה).

 

וכמובן כמו כל דבר, הלקוח גם צריך ללמוד מה לבדוק (מה נעשה חברים, אנחנו לא חיים במקום אחר)

אני בספק אם הנציג מסירה ממש יכוון את הלקוח למה צריך לבדוק ספציפית, ועל מה להתמקד, ומה לחפש.

 

למרות שאם מישהו נלחץ - תמיד לזכור שיש אחריות, רכב חדש. נכון שזו טרחה לאחר מכן, ולא נעים, אבל לא סוף העולם כמובן.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

קרה לי דבר דומה עם ...לקסוס. למחרת באו לעבודה של אישתי. השאירו לה לקסוס אחרת מאותו הדגם. לקחו את האוטו, סידרו הכל והחזירו כעבור יומיים ביום שישי הביתה.

 

Sent from my SM-G965F using Tapatalk

 

השרות של לקסוס ידוע כמצויין. מצד שני זה די מצופה מיבואן שמוכר... לקסוס.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

ALÞћÃ -

 

אז איך אתה מצטרף לתהיה, יוצא שהצעתי רעיון לא טוב (לא חשבתי על זה, ויפה שהעלאת את זה.

זה חשוב. אם בנסיעת מבחן התגלה פגם, ולמרות התיקון/הצעה לתקן - הלקוח לא מעוניין, הרכב כבר צבר X ק"מ)

אז אתה סותר את הרעיון שלי :wink:

 

אנחנו מהצד של הקונים מציגים צד אחד, אני בסה"כ הכנסתי למשוואה גם את הצד של היבואן/עסק. לכן אני לא מאמין שנסיעת מבחן זה משהו שמתאפשר או מקובל על רכב, בטח לא לפני שהתבצעה העברת בעלות ורישום בספרים (ואז זה *קצת* מאוחר מדי להתחרט) ; אשמח אם איזה סוכנואיסט כאן בפורום יוכל לשפוך אור על הנקודה הזו.

עוד עניין זה אם אתה נוהג על הרכב ויוצא מהסוכנות וחו"ח קורה משהו, האם אתה מכוסה מבחינת הביטוח של הסוכנות/יבואן או שאתה מחוייב בביטוח מטעמך?

עריכה אחרונה על ידי ALÞћÃ
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

(אני הפות״ש)

אני בטוח שאני לא היחיד, והיבואן יודע היטב שהמתקינים עושים ללקוחותיו צרות.

רכב שעולה 240 אלף צריך לעבור עוד 10 דקות בחינה של מקצוען לוודא שהכל נקי ועובד. ובהכל אני מתכוון בסך הכל למה שהמתקינים עשו.

הרכב כמובן לא לימון - אלו תקלות קטנות, אבל אני מתפוצץ בגלל שיגזלו ממני שעות רבות. אני עצמאי, ובשבילי לשרוף שעות במוסך זה דבר מאד יקר. בגלל זה יש לי רכב חדש - כדי לא לשרוף שעות במוסך. אני בהחלט מצפה שכאשר מוצר חדש נמסר פגום, מי שמכר לי אותו יטוס אליי ויתקן מהר בלי שאני אספיק להתאכזב ולהיפגע.

וכדי להוסיף עוד קצת למדורה - כשהגעתי הביתה הבחנתי שפלסטיק מתחת לתא הכפפות נשר בדרך כי לא הוחזר למקומו כיאות בהתקנה. תמונה מצורפת.

ולגבי סיבוב עם נציג היבואן - לא היה עוזר בהכרח. הוא אמר לי ״יש לך מצלמת רוורס״ ולא הדגים אותה, אז אני התעקשתי להפעילה לשנייה אחת, ולא שמתי לב לצג שמצפצף ״0.0״ כי לא הבחנתי בצג בכלל (חדש לי) ולא הטריד אותי צפצוף קצר לשנייה. וגם הנציג לא הבחין כי לא מכיר את הרכב...

מבטיח להעלות תמונות וסיפורים בהמשך, בשרשור אחר.

A756D3FF-5DB8-4750-B018-B6F2F3EEA89B.jpg

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

עוד עניין זה אם אתה נוהג על הרכב ויוצא מהסוכנות וחו"ח קורה משהו, האם אתה מכוסה מבחינת הביטוח של הסוכנות/יבואן או שאתה מחוייב בביטוח מטעמך?

מניח שאתה מתכוון לרכב שטרם נמסר רשמית ללקוח. בכל נסיעת מבחן שעשיתי, החתימו אותי שאני אחראי על כל נזק. חד וחלק. באמת סוגייה קשה, כי אני לא יודע איך אני יכול לבטח עצמי בנהיגת מבחן. מצד שני, בעל-פה הנציג אמר לי תמיד שמעולם לא תבעו לקוח שנהג באופן סביר עם נציג לידו...

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אכן.

אפשר לנהוג באופן מאוד סביר ועדיין, בשל ראיה מרחבית לוקה או סתם התרגשות לדפוק את הרכב. לנציג אין את הכלים (להבדיל ממורה נהיגה) למנוע ממך לעשות תאונה.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אני רוצה להאמין (לא יודע, מאמין) שבעלי הסוכנויות חשבו על זה, וכמו שיש ביטוח מיוחד כמעט לכל דבר,

אז יש גם ביטוח מיוחד ספציפית למצבים האלה של נסיעת מבחן ללקוח / נהג מזדמן.

הרי אף אחד לא יכול לדעת מה יקרה לו פתאום בנסיעת מבחן. מה גם זה לא תמיד תלוי בנהג.

יש עוד כלי רכב נוספים בכביש, יש נהגים (נהג עייף / שיכור / לא מרוכז / פלאפון / SMS).

מה קורה אם פתאום תאורטית, נניח נסיעת המבחן בכביש ריק, אין נהגים נוספים, אבל פתאום תקלה בבלמים - תאונה עם הרכב (התנגשות במעקה או כל דבר אחר לאו דווקא עוד כלי רכב).

אפילו התנגשות בעמוד תאורה נניח.

 

לכן אני מאמין שיש ביטוח כמו שאפשר בביטוח רכב לעשות "ביטוח לכל נהג".

 

כמובן תשובה רשמית יתן לנו חבר פורום שהוא סוכן.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

פשוט לא נכון.

רוב הרוכשים מתרגשים מהרכב ומתים לעוף איתו הביתה, לכן רובם בקושי מקשיבים להדרכה. מי שיהיה מעוניין בנסיעת מבחן, ייענה בד״כ בחיוב.

 

איפה בטקסט שרשמתי מופיע שהיבואן יסרב לבקשת נסיעת מבחן ?

 

יש הבדל בין זה שהיבואן יציע מיוזמתו כחלק מנוהל , לבין זה שהלקוח כמו שציינתה כולו בהתרגשות יבקש לפתע לבצע נסיעת מבחן ויותר מסביר להניח שיקבל תשובה חיובית (כפי שידוע לי מניסיון של חברים וקרובים).

 

הנקודה שאני מנסה להבהיר פה , שלקוח אפילו שהוא נורא אופטימי ומלא בהתרגשות , צריך לפעול בזהירות ובביקורתיות אל מול היבואן לפני שהוא משלים את המסירה זה הכל. זה בעצם הנקודה שלי לאורך כל ההודעות שלי בשרשור הזה , לא אם זה לימון יצרן או לימון מקומי או כל דבר אחר , לא מי צודק יותר או פחות , כל זה פשוט לא רלוונטי...

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

צריך פשוט ללמוד שלבחור בהתקנה מקומית זה מתכון לאסון. ההתקנות האלו הם יותר כמות מאיכות, ומשלמים על זה (לטובה ולרעה).

 

מעכשיו אני לומד, כל התקנה חיצונית שאני ירצה, זה רק אצל מתקין מקצועי. אני לא צריך איזה מתקין שיחפף לי התקנה וישאיר לי מלא קליפסים רופפים ברכב חדש.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

ברכב חדש אמנם לא אמורים להיות שום בעיות , אבל במציאות גם ברכב חדש לחלוטין יכולים להתגלות בעיות.

 

חלק מהבעיות האלה הייתה יכול לגלות בנסיעת מבחן עם המוכר , וזה היה חוסך לך טרחה אפשרית נוספת.

 

אל תבין אותי לא נכון, אני לא פותר את החברה מאחריות מלאה למצב הרכב ולעובדה שהם צריכים לדאוג לכך שיהיה תקין , אבל הגישה של " רכב חדש אז הכל בטוח פיקס, ולכן אין טעם לבדוק אותו לפני המסירה" , פשוט לא פרקטית.

 

עכשוו אתה יכול להתלונן פה ולעשות קצת שיימינג , אבל כנראה שעדיין תצטרף להגיע למוסך שלהם ולסדר את זה.

הרי אם הם יגידו שאפשר לסדר את התקלה רק במוסך , מה תשיב להם "זה רכב חדש, אז תביאו את המוסך אליי ?"

 

ברצינות? זו הגישה שלך?

לא מדובר באיזה משהו ש"פספסו" , מדובר ברכב שבכלל לא עבר בקרת איכות לפני מסירה, אפילו לא בדיקה בסיסית.

זו בושה.

אגב אל תשכח שלא מדובר באיזה C1 (בלי לזלזל), רקסטון חדש עולה איזה 250,000 שקל, זה פשוט בושה.

וגם אם דברים קורים (ניחא), ראית את התגובה של הנציגה על לקוח שזה עתה הוריד אצלם חבילה של כסף? בושה בושה בושה.

אם אני טלקאר אני מפטר את הנציגה הזאת עוד באותו יום.

(Sold) Chevrolet Aveo LT 2006

Citroen C3 Shine 2017

C5 AirCross Feel 2020

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

החוק שלי בכל מוצר שאני רוכש הוא פשוט, אם המוצר אינו מוכן ואו פגום בעת המשלוח אני פשוט לא מאשר קבלה ושולח חזרה.

היה מקרה של מקרר אשר הגיע כם מכה רצינית באחת מהדלתות וסרבתי לקבל למרות הבטחות על פיצוי וטכנאי מחר על הבוקר.

בישראל ברגע שלקחת נדפקת, אתה כבר נחשב לקוח שבוי והשירות בהתאם.

Hyundai Tucson Prime 2.0– הבחירה של האישה..

Kia Niro Plug In - כי שומרים על הסביבה

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

טעית שלא בדקת אותו ב - 20 עיניים, אבל זה קרה ולמדת.

 

אל תתעצבן, החיים קצרים בשביל להיות בעצבים, קח למוסך, תתקן במסגרת האחריות ותהנה מהרכב הדנדש, עוד חודש תשכח מזה.

 

זה רק פאנלים וחיישני רברס, תגיד תודה שהגיר לא נדפק.

 

שמעתי על לימונים שבאמת היה כדאי להתעצבן בגלל זה.

 Daihatsu YRV 01' 86 HP << Sold

KIA Cerato 08' LX 122 HP

Chevrolet Cruz 13' LT Wagon 141 HP 1.8L

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

עדכון קצר: בצהריים התקשר אליי דודי מטלקאר. הוא הראשון שהתנצל על החוויה. הסביר שנציגת שירות הלקוחות היא עובדת של חברה חיצונית. הודה שחוברת אחריות אכן אין באוטו, ומכאן שהנציגה טעתה ולא היתה לי דרך למצוא מי התקין לי את הציוד באוטו. גם הסביר שהאחראי על המתקינים היה בחו״ל ולכן לא בדק אחריהם.

אם אתם מרוצים מההסברים - לבריאות.

בכל אופן, אמר שייתקשרו אליי מיוזב (חברת ההתקנות) ויתאמו תיקון אצלי בבית.

נחשו מה קרה אז... אחרי שעתיים שיחה מיוזב, אז פקידה כלשהי אומרת לי ״יבואו אליך הביתה. אין לי מתקין השבוע. אז מה אתה עושה בשבוע הבא בבקרים?״. קולטים איזה יופי? פאשלה שלהם, ואני אצטרך לחכות שבוע ולחכות להם באיזה בוקר במקום ליסוע לעבודה. מקסים. אז ביקשתי לקבוע לבוקר כלשהו מוקדם, או לחילופין הסכמתי להגיע אליהם. אמרה שתחזור אליי עוד מעט, ואז התאדתה.

וכן, אני יודע שזה משהו קטן והכל. יש לי ניסיון על סיטרואנים ועשרות ביקורים במוסך בגלל גיר ומנוע, אז אני לא באמת חושש לגורל הרכב המגניב החדש שלי. אבל מבאס שזו רמת (התת) שירות שאנחנו מוכנים לקבל פה.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

שימו לב! השרשור הזה בן 2012 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

הצטרף לדיון

ניתן לפרסם הודעה כעת ולהירשם לאתר מאוחר יותר. במידה וכבר יש לך חשבון בפורום, התחבר כעת בכדי לפרסם באמצעות החשבון שלך.

Guest
הגב לנושא זה...

×   התוכן שהדבקת מסוגנן.   הסר סיגנון

  Only 75 emoji are allowed.

×   הקישור שלך הוטמע אוטומטית בגוף ההודעה.   הצג כקישור רגיל

×   התוכן הקודם שלך שוחזר.   ניקוי העורך

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • תוכן חדש...