Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

מה גורם לנהג הישראלי להיות כל כך אגרסיבי?


TheExplorer
שימו לב! השרשור הזה בן 2477 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

פוסטים מומלצים

אם אני זוכר נכון את הנתונים (ויש לזה כמה מדדים) זה לא שאנחנו בדיוק מצטייני הכיתה. אנחנו יחסית בטווח התחתון בקרב המדינות שנמצאות בטווח העליון בבטיחות בדרכים.

תלוי במדד.

פר נפש אנחנו בהחלט בין המצטיינים.

פר קילומטר נסועה אנחנו די באמצע של המדינות הנבדקות (וזה רק מדינות מפותחות). קצת אחרי בריטניה ומדינות סקנדינביה אבל טובים יותר מארה"ב, קנדה, יפן ועוד (ובפער גדול יותר).

פר מספר כלי רכב, מצבנו כבר לא מי יודע מה. עדין מקדימים את ארה"ב, קוריאה (ואת כל מדינות העולם השלישי) אבל לא מעבר.

 

איזה מדד הכי רלוונטי? קשה לומר, אבל מצבנו מפתיע לטובה עד כדי הזוי לאור ההתנהגות בכביש, בכל אחד מהמדדים.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

  • תגובות 93
  • פורסם
  • תגובה אחרונה

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

אל תשכח שתנאי מזג האוויר כאן מעולים.

אנחנו כמעט ולא מתמודדים עם נהיגה בגשם (וכשכן יש כאן כמה טיפות, Shit hits the fan) ובכלל לא עם נהיגה בשלג, רוחות קיצוניות ושאר מרעין בישין.

בסה"כ זה די מתקזז עם צורת הנהיגה הנפוצה.

 

Sent from my Mi Max using Tapatalk

I see now that the circumstances of one's birth are irrelevant; it is what you do with the gift of life that determines who you are

Mewtwo -

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

יש בזה משהו, וכשכן יש תנאי מזג אוויר קשים, דווקא הישראלים נהיים אובר זהירים ופחדנים, בניגוד לאמריקאים לדוגמא ששמים פס ונוהגים בלי שום התייחסות למזג האוויר.

עדיין הייתי מצפה לנתונים אחרים, דומים יותר למצב אצל השכנים שלנו.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

בישראל התשתית מעולה, כל הארץ מרושתת בכבישים דו נתיביים, וגם כמות הרכבים המודרניים מאד גבוה. זאת הסיבה.

אלפא, מעלה את הדופק

alfa 164 Super V6 96', alfa 33 1.7 I.E

alfasud Sprint QV ,alfa 159 JTDm

'Lincoln Navigator 5.4 V8, Volga GAZ-24 74

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אל תשכח שתנאי מזג האוויר כאן מעולים.[...]בסה"כ זה די מתקזז עם צורת הנהיגה הנפוצה.

 

גם חום כבד הוא תנאי מכביד לנהיגה. בגלי חום יש עליה בכמות ההתנגשויות, בארץ ובעולם.

 

אולי הסיבה היא שחלק גדול מהעבירות שאנו מייחסים לנהג הישראלי הן מהסוג המרגיז יותר מאשר מהסוג המסוכן?

הייתי בטוח שהילוך M נועד בשביל עליות [Mountain]

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לכל עבירה יש פוטנציאל להפוך לתאונה עם נפגעים.

כשהפן המשפטי יסתיים אפתח כאן שרשור על התאונה שעברתי, בה צירוף עבירות יומיומיות (מה שאתה מגדיר 'מרגיזות') שלח אותי לאשפוז ארוך, שרשרת ניתוחים ושיקום ממושך.

 

Sent from my Mi Max using Tapatalk

I see now that the circumstances of one's birth are irrelevant; it is what you do with the gift of life that determines who you are

Mewtwo -

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אנחנו מדינה בלי תרבות באופן כללי, נהיגה זה עוד דוגמה לכך.כמו שנדחפים בתור בסופר ככה נדחפים בפקק.

אתן לכם דוגמה קטנה לכמה הישראלי חסר סבלנות.

למי שמכיר את צומת אלפי מנשה על כביש 55, לבאים מכיוון ישובי השומרון יש שתי נתיבים בצומת. האחד להמשיך ישר והשני לפנות שמאלה בלבד. לכל נתיב רמזור משלו. לנהגים אין סבלנות לעמוד בתור של 5 רכבים בנתיב הישר, אז כאשר הנתיב לפנות שמאלה פנוי ויש ירוק לנסיעה ישר הם עוקפים את כולם בנתיב לפנייה שמאלה (גם כאשר יש שם אדום) וממשיכים כרגיל. רק בגלל זה אני מת לקנות מצלמה לרכב ולהתלונן עליהם. כל כך קשה להמתין לחצי דקה?

וכמובן שאחר כך אני פוגש אותם בצומת הקרובה.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אגב, אם עד לאחרונה נשים שהייתי פוגש בכביש נסעו בעיקר כמו קשישים עם קוצר ראיה, בשנה האחרונה נחתכתי באגרסיבית על ידי מספר מבהיל של שומאכריות בעיני עצמן. עבורי זו תופעה חדשה ולא ממש ברור לי אם זה שיפור יחסית למצב הקודם...

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

עוד סיבה שלדעתי הצורת נהיגה כה אגרסיבית זה הרגשת הביטחון המפוברקת שיש לנו ברכב.

בצורה טכנית כולנו מודעים לסכנות שבכביש, גם אלה שנוהגים בפראות בצורה מכוונת, אך העניין הוא שונה:

אנחנו לא קולטים שכל מה שצריך כדי למות על הכביש או או שמא לצאת בנכות לשאר החיים הוא רגע אחד קטן, וזה לא משנה אם אתה נהג מדהים שמצליח להתחמק מתאונה כל פעם מחדש. צריך רק פעם אחת.

 

אני מאמין שמי מאיתנו שמכיר משפחות ששכלו קרובים בתאונות דרכים - כל המשפחה נוהגת בצורה "מודעת" יותר משמעותית מטרום האסון.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אני מאמין שמי מאיתנו שמכיר משפחות ששכלו קרובים בתאונות דרכים - כל המשפחה נוהגת בצורה "מודעת" יותר משמעותית מטרום האסון.

 

תתפלא.

 

אני לא זוכר אם זה חל גם על קרוביו של מי שהיה בהתנגשות, אבל היו מחקרים שמצאו שמי שהיה מעורב בהתנגשות הוא בעל סבירות גבוהה יותר להיות מעורב בעוד אחת.

 

רוב הסיבות שהובאו עד כה הן סיבות אנושיות, שתופסות בכל מקום. השאלה הן מהן הסיבות האנדמיות לכך שפה נוהגים כך, ו״שם״ נוהגים אחרת.

הייתי בטוח שהילוך M נועד בשביל עליות [Mountain]

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

 

אני מאמין שמי מאיתנו שמכיר משפחות ששכלו קרובים בתאונות דרכים - כל המשפחה נוהגת בצורה "מודעת" יותר משמעותית מטרום האסון.

 

אמנם לא נהרגתי בתאונה, 'רק' נפצעתי קשה, אבל אין שום שינוי בצורת הנהיגה של אף אחד מהמשפחה הקרובה.

למעשה, אבא שלי כמעט ועשה את אותה הטעות שעשה הנהג שפגע בי.

 

Sent from my Mi Max using Tapatalk

I see now that the circumstances of one's birth are irrelevant; it is what you do with the gift of life that determines who you are

Mewtwo -

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

עכברים קונים מכוניות, ועכברים עושים תאונות דרכים..

אין מספיק מקום לכולם בכביש, וקצב הבנייה של הרחבת כבישים ובניית חדשים, נמוך משמעותית מקצב ייצור המכוניות או היכולת לקנות אותן.

מצד אחד נגמר המקום, מצד שני המכוניות הן כלי שהופך לזמין יותר ויותר..

 

הפתרון? לנסות להפחית את הנסועה ברכב למינימום, אם אפשר לעבור לאופניים/אוטובוסים..

לנסות להיות קצת פחות עכברים..

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אני חושב שזה סוג של פקק לחץ שנוצר, באמת הנגישות לרכבים הולכת וגדלה בארץ הלוואות נוחות, השפעה חברתית וכו' ומצד שני תשתיות והרחבת הכבישים לא עומדות בקצב המהיר של הרכבים העולים על הכביש, אנשים שלא תמיד במודע, שהיו רגילים בזמן הנהיגה שלהם לכביש פנוי ותנועה זורמת יותר, המשיכו לנסוע באותה מתכונת אבל העומס רק הלך וגדל, שיצר אצלהם חוסר סבלנות ועצבנות בזמן הנהיגה.

Peugeot 206 XS 2008 1.6 Manual

Peugeot 207 2008 Sport 1.6 Manual

Seat Ibiza 2010 Sport 1.6 Manual

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

שימו לב! השרשור הזה בן 2477 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

הצטרף לדיון

ניתן לפרסם הודעה כעת ולהירשם לאתר מאוחר יותר. במידה וכבר יש לך חשבון בפורום, התחבר כעת בכדי לפרסם באמצעות החשבון שלך.

Guest
הגב לנושא זה...

×   התוכן שהדבקת מסוגנן.   הסר סיגנון

  Only 75 emoji are allowed.

×   הקישור שלך הוטמע אוטומטית בגוף ההודעה.   הצג כקישור רגיל

×   התוכן הקודם שלך שוחזר.   ניקוי העורך

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • תוכן חדש...