Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

דלק מוטורס מוכנים לייבא אבזור מקורי למיאטה!!!


primekart
שימו לב! השרשור הזה בן 7018 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

פוסטים מומלצים

חברים יקרים לכיף, אתם מפספסים את העיקר. היות ולא הבנתם, אסביר באמצעות בדיחה מוכרת.

 

 

אחד פונה לאשת ידידו החתיכה ומבקש זיון. הפולנייה מסרבת בקולי קולות ומאיימת עליו. הוא מחדש את ההצעה והפעם מצרף מחיר. "האם תהיי מוכנה עבור 100,000$ לדפיקה?" זו עדיין מסרבת. "ותמורת 500,000$?" הסרוב עדיין מגיע אם כי בקול רגוע יותר. "ותמורת 1 מיליון $, תהיי מוכנה לדפיקה?" "תמורת מיליון $ בהחלט כן" ענתה הפולנייה.

 

"אם כך", אמר הידיד הטוב, "היות וכבר סיכמנו שאת זונה, בואי נתחיל לדבר על המחיר"...

 

הבנתם את זה, חברים? דלק מוטורס כבר מוכנה לייבא אבזור מקורי למיאטה לאחר 10 שנות סירוב!!

 

עכשיו נותר רק לדבר איתם על המחיר. והמחיר הוא, כמובן, פונקציה של הביקוש. אם די בעלי מיאטה יפנו אליהם עכשיו בבקשה לקבל הצעת מחיר לאבזור מקורי וכל אחד מהם יטיח בהם הצהרה בסגנון של "תשכחו מזה במחיר הזה" יבוא שינוי. אם די בעלי מיאטה יתארגנו על מנת להוות כח קנייה לאביזר מקורי מסויים, נוכל לקבל מחיר מיוחד לקבוצה. דלק מוטורס הם אנשי עסקים, לפני הכל. ההתעקשות נובעת מחוסר תחרות ובלעדיות בשוק. אם יהיה ביקוש - יהיה מי שיציע. ברגע שבעל חנות חלפים מקומי יתחיל להציע אבזור מקורי או חליפי למיאטה - זה הרגע שבו היבואן הרשמי יתחיל לחוש בתחרות ויגיב בהתאם.

 

מעכשיו - זה תלוי רק בכם!

 

לבעלי חנויות האבזור- אני מוכן לפרסם בחינם באתר מועדון מיאטה ולהפיץ בדואר אלקטרוני לחברי המועדון מידע על כל מי שיהיה מוכן להציע יבוא אבזור מקורי ו/או חליפי למיאטה.

BMW Car Club Israel

Official BMW Club

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אבי, סלח לי על חוסר ההבנה שלי אולי, אבל מה זה משנה לעזאזל? הרי גם ככה את הכל ניתן לקנות על האינטרנט במחירים נמוכים באלפי שקלים ו-95% מהדברים אפשר להתקין לבד או עם איזה חבר.

 

יש לך איזו סימפטיה מיוחדת לדלק-מוטורס שמעודדת אותך לקנות דווקא מהם במחירים שהם לא פחות משוד לאור היום?

עושה לך טוב לחשוב שזה הגיע מהיבואן ולא עם UPS?

 

מוטי.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

היי מוטי,

 

לשימחתך, אתה גר במקום בו קיימת תחרות חופשית בשוק חופשי. המבחר כולו לפניך ואתה רק בוחר. אצלינו, לדאבוננו, קיים מונופול יבוא בתמיכת היצרן. המונופול כולל בתוכו גם את מרכיב השירות. בישראל- התקנה עצמית של אביזר עלולה למנוע אחריות מאותו מכלול עליו הותקן בצורה רשלנית. דרך אגב, גם בחו"ל. יש לי הוכחה שיבואן אנגלי ביטל אחריות על גיר 6 הילוכים בו הוכנס שמן גיר סינטטי בניגוד להוראות היצרן!

בישראל אין יבוא מקביל של אביזרים למיאטה בכלל. בנוסף לזאת, לידיעתך, לא תמיד יבוא באמצעות קשר אינטרנט ו/או טלפון הוא זול יותר מעלות האבזור אצל היבואן. מרכיבי ההובלה והמיסוי אצלנו משמעותיים הרבה יותר מאשר אצלכם.

לסיכום- בישראל קיים יתרון לבעל רכב בתקופת אחריות שמרכיב אבזור מקורי שיובא והורכב ע"י היבואן מבחינת האחריות ולעיתים גם מבחינת העלות.

כמובן שכל אחד חייב לעשות לעצמו את בחינת העלות/תועלת האישית שלו, אבל להערכתי, חייבת לעמוד בפניו גם האופציה הרשמית מטעם היבואן. ירצו- יקנו, לא ירצו- יקנו במקום אחר. אבל להשיב קטגורית- אצלינו לא! זו התרסה בפני הצרכן שכבר לא מקובלת היום, אפילו לא בשוק הישראלי הדפוק מבחינה צרכנית.

BMW Car Club Israel

Official BMW Club

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אבי, עזוב שנייה את השמחה שלי בצד.

 

לרגע דיברנו פה על דלת למכסה מיכל דלק במחיר של פי 5 מהעלות המקורית ואתה מערבב לי פה ביטול של אחריות אצל דילר אנגלי בגלל שמישהו שם שמן לא נכון בגיר... מצטער אבל לי זה נשמע קצת כמו מחט לתחת.

 

כשמדובר בחלק נוי כמו אותה הדלת המדוברת ליבואן אין שום זכות ואם זכרוני אינו מטעני אפילו אפשרות מבחינה חוקית לבטל את האחריות על הרכב, זה כמו להרכיב סטריאו אחר - אין לזה שום קשר לבעיות בדיפרנציאל.

 

החליט אדם לשחק עם הגיר שלו בניגוד להוראות היצרן וגרם לביטול האחריות כי הגיר נכשל?

אם היצרן או הדילר מצליח להוכיח מעל לחשד סביר כי לאותו הגיר נגרם הנזק כתוצאה ממה שעשה אותו הבעלים לרכב - אין לו שום סיבה לכסות על האוטו ובצדק, אל תהיה תמים, יש חוקים להגנת הצרכן ואם באמת אותו הבעלים היה הצודק, היה יכול להגיש תביעה משפטית ולזכות... בתי משפט הם בדרך כלל לטובת הצרכנים במקרים כאלה.

 

נחזור לנושא, המדיניות של דלק-מוטורס היא אכן מטומטמת אבל אני לא רואה שום סיבה ללכת ולקנות מהם איזשהו אביזר נוי שלא ישפיע כהוא זה על כל נושא האחריות סתם בשביל לעודד אותם להביא עוד.

 

מוטי.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

ריבונו של פתח תקווה, לאן אתם גוררים את הדיון?

 

מבחינת החוק והנוהג בישראל, יכול יבואן לבטל אחריות למכלול מסויים ברכב אם טופל אותו מכלול שלא על פי הוראות היצרן. מה לא ברור כאן? זה אפילו מובן.

 

אם אנו מדברים על מכסה הדלק הדפוק שלנו, אם בעל הרכב יגרום במעשהו לתקלה בפתח מילוי הדלק, או יפיל בורג לתוך פתח המילוי, או השד יודע מה - היבואן לא יתקן את זה במסגרת האחריות וזה ברור!

 

על פי הוראות המפקח על ההגבלים, מותר היום לטפל ברכב בתקופת אחריות בכל מוסך מורשה ובלבד שהטיפול בוצע עפ"י הוראות היצרן ונציגו בישראל. חובת ההוכחה במקרה סירוב לאחריות היא על בעל הרכב.

 

המפקח החריג מההוראות הנ"ל את נושא ההתקנות של מערכות אזעקה ושמע. זאת, על מנת לפתוח את השוק לתחרות. כאן האחריות היא על המתקין. כל פגיעה ברכב שנגרמה עקב עבודת המתקין היא על אחריותו.

 

לעניין הדוגמא שהבאתי מאנגליה. אדם התלונן אצל מוסך מורשה שם על חריקות בגיר וטען ששמע ששמן סינטטי יפתור לו את הבעיה. המוסך השיב לו שעפ"י הוראות היצרן אסור להכניס לגיר שמן סינטטי. למרות זאת דרש זאת האיש ואף הביא את השמן בעצמו. המוסך הכניס את השמן לבקשת הלקוח אך עפ"י הנחיית היבואן שם, נרשמה הערה בספר הטיפולים של הרכב שהאחריות של היצרן על הגיר בטלה. אתם יודעים מה? זה מקובל עלי.

 

עכשיו משיושרו כל ההדורים, בואו נחזור לענייננו, אה?

BMW Car Club Israel

Official BMW Club

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אם כך - ותסלח לי, לא עסקתי בחוקי מדינת ישראל כבר כמה שנים אז אני לא ממש זוכר - אז מה הדאגה בעניין האחריות לדלת של המיכל דלק?!?

זו הרכבה שכל בנאדם שיודע באיזה צד של המברג מחזיקים יכול לבצע עם היד החזקה שלו קשורה מאחרי הגב ובלי הוראות! יותר פשוט מזה לא ממש יכול להיות...

 

מוטי.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לי דווקא נראה שאתה הוא זה המתעקש להסביר נקודה כלשהי, למרות שהיא אינה רלוונטית. אם אתה רוצה ליישר, הוא נעשה את זה ככה:

 

1. עזוב בצד אחריות, קבוצות קניה, לחץ סביר. כל עוד יבואן יציע את מרכולתו במחיר מטורף, הוא דוחף את הקהל לוותר מראש על התעסקות עמו, ולמציאת פתרונות זולים ונוחים בהרבה. זה נוגע גם לדלתית פתח מילוי הדלק וגם לצ'יפ משודרג או מערכת פליטה נטולת ממירים, בורר קוויק-שיפט ויחס העברה סופי קצר יותר. בכוונה ציינתי כל מיני שיפורים אפשריים, שכולם עשויים לקלקל ולהרוס אם הותקנו שלא כהלכה או לאחר שימוש לא סביר.

2. אם איני טועה, אם דלק מוטורס היו רואים בשוק האפטרמרקט משהו ריווחי שיש להם בכלל עניין לעסוק בו, הם היו עושים את זה.

3. גם אם יחליט יבואן להביא ולהרכיב בעצמו שיפורים, אם ירצה, הוא תמיד יהיה מסוגל להתחבא מאחורי טענת השימוש הלא ראוי, כפי שנעשה לא פעם בארץ. מכיר את הסיפור על החלפת מסנן אוויר ממקורי ל-K&N איכותי בהרבה, ואובדן אחריות על חיישן הדלק? שאל בעלי אימפרזה טורבו.

4. יישר כוח. אם אתה מוצא בכך שליחות ומצליח לשנות דברים, מצוין. בוא תגרום להם לשקול ייבוא MPS.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

4. יישר כוח. אם אתה מוצא בכך שליחות ומצליח לשנות דברים, מצוין. בוא תגרום להם לשקול ייבוא MPS.

אני משער שאתה מתכוון ל MAZDASPEED MX-5 או בקיצור MSM. אם כן, היא משווקת רק ביפן, אוסטרליה וארה"ב. גם באירופה היו מתים לקבל אותה אבל אין, כי מאזדה לא טיפלה בתקינה אירופאית מחוסר עניין והערכת שוק קטן מדי עבור ההשקעה הדרושה בהתאמת הרכב לתקינה אירופאית.

דרך אגב, מנין פתאום הספיקות שלך? האם לא אתה היית הכח העיקרי שמאחורי שינוי מדיניות היבואן שהביאה לחידוש היבוא? זכורות לי היטב הכתבות במדור שלך בנושא לפני מספר שנים. אתה חשבת שיש בזה שליחות ועובדה שכיום אני נוהג באוטו שאתה גרמת לחידוש היבוא שלו. אז עובדתית -זה ניתן. אישית, אני מודה לך על זה.

BMW Car Club Israel

Official BMW Club

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

כמו שאמרתי, אני מתכוון ל-MPS.

http://www.ynet.co.il/articles/0,7340,L-2981755,00.html

איתה לא צריכות להיות בעיות ייבוא.

בעניין הספיקות. אין כאלה. אפשר לשנות הכל, אבל אין צורך להכנס עם הראש בקיר אלא למצוא את הדרך הכי נכונה. לצורך העניין, אילו הייתי יודע שדלק מוטורס מוכנים יהיו לייבא ארצה את ה-MX5 במחיר של, נניח, 180 אלף שקל, וניתן היה לרכוש אותה דרך יבואן אחר כלשהו ב-50 אלף פחות, זה בדיוק מה שהייתי עושה. ברור שטוב ונכון ללחוץ על יבואן כדי לגרום לו להעניק לך את השירות ההולם והמקובל בכל העולם, אבל אם הוא לא מסוגל/רוצה/מוכן לכך, סה-לה-וי.

הכי חשוב, וללא קשר לדלק מוטורס ולעניין ה"דלתית" בחצי מיליון דולר שהציתה את הדיון. אישית יש לי בעיה קשה עם מי שגורם לי להרגיש כאילו אני צריך להודות לו על שהואיל בטובו לאנוס אותי.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

שימו לב! השרשור הזה בן 7018 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

הצטרף לדיון

ניתן לפרסם הודעה כעת ולהירשם לאתר מאוחר יותר. במידה וכבר יש לך חשבון בפורום, התחבר כעת בכדי לפרסם באמצעות החשבון שלך.

Guest
הגב לנושא זה...

×   התוכן שהדבקת מסוגנן.   הסר סיגנון

  Only 75 emoji are allowed.

×   הקישור שלך הוטמע אוטומטית בגוף ההודעה.   הצג כקישור רגיל

×   התוכן הקודם שלך שוחזר.   ניקוי העורך

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • תוכן חדש...