Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

[פרוייקט מצולם] הח' משאבת מים - רנו קנגו 2003 1.9d d65 מנוע F8Q


איציק נ.
dir="rtl" style="text-align:right;"> שימו לב! השרשור הזה בן 3794 ימים, שזה ממש ממש הרבה ולכן הוא ננעל.

אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא - פנו לאחד המנהלים ונפתח את השרשור חזרה לתגובות.

פוסטים מומלצים

אז מה צריך בשביל להחליף את המשאבה ?

 

קודם כל, ג'ק הידראולי תקין וחתיכת עץ שתשמש כתמיכה רכה בין הג'ק לאגן השמן של המנוע.

סט בוקסות המכיל בוקסה 19 ממ, 16 מ"מ, 13 מ"מ ו 10 מ"מ.

מפתחות רינג 13 ממ, 10 מ"מ.

מברג\סט טורקס (T30) לפירוק כיסוי פלסטיק של התושבת מנוע

הכי חשוב - בוקסה E8 (טורקס נקבה), אחת קצרה ואחת ארוכה. חשוב ביותר - ידית ראצ'ט קטנה ככל שניתן !!! אם הבוקסה שלכם היא 3/8", שיהיה ראצ'ט 3/8". אם היא 1/4", שיהיה ראצ'ט 1/4".

 

בנוסף, מומלץ שיהיו לידכם:

סכין יפאנית, נייר לטש בגירעון 80 או 100 וחומר איטום (סיליקון לתחום הרכב, יש כמה אופציות אבל אפשר להשתמש אפילו בסופר 7).

 

חלפים:

משאבת מים ( כ 200 ש"ח)

נוזל קירור ( כ 80-100 שח)

 

זמן עבודה, כולל קללות וחתכים בכל חלקי הידיים: כ-3 שעות.

 

בהצלחה !

 

:)

Peugeot 3008 MY18 1.6HDi 120Hp Automatic
   Citroen Berlingo XTR MY17
 1.6
HDi 100Hp Automatic

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

  • תגובות 83
  • פורסם
  • תגובה אחרונה

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

תמונות שפורסמו בשרשור

שלב ראשון - פירוקים:

1. פירוק גלגל

2. פירוק ביטנה לגלגל

3. פירוק פלסטיק מגן לתושבת מנוע

4. תמיכת המנוע עם ג'ק הידראולי

5-6. פירוק ברגי התושבת (3 ברגים ואום אחד, כולם בבוקסה 16 ממ)

7. פירוק חלקי לכיסוי טיימינג לצורך ראות טובה יותר לכיוון המשאבה מלמעלה.

20141005_095914_resized_1.jpg

20141005_100039_resized_1.jpg

20141005_095221_resized_1.jpg

20141005_100638_resized_1.jpg

20141005_100237_resized_1.jpg

20141005_100630_resized_1.jpg

20141005_103919_resized_1.jpg

Peugeot 3008 MY18 1.6HDi 120Hp Automatic
   Citroen Berlingo XTR MY17
 1.6
HDi 100Hp Automatic

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

ממשיכים הלאה בפירוקים:

1. מורידים את הג'ק לאט לאט וחושפים את הפולי של המשאבה.

2. באמצעות בוקסות 13 מ"מ ומאריך, משחררים 3 ברגים שתופסים את הפולי למשאבה.

3. על האלטרנטור יש מותחן רצועה, בשביל לשחרר אותו צריך קודם כל לשחרר אום הידוק 13 מ"מ עם מפתח רינג

4. בנוסף לשיחרור האום 13 מ"מ של המותחן, צריך לשחרר מעט את הבורג שתופס את האלטרנטור למנוע, ע"י שיוכל לזוז (כמו ציר) ולשחרר את הרצועה. מפתח או בוקסה 16 ממ הם הכיוון.

5. לאחר שיחרור הברגים הנ"ל, ישנו מותחן עם בורג 10 מ"מ שבסיבוב לכיוון פתיחה ישחרר את האלטרנטור.

משחררים את הרצועה, משחררים את ברגי הפולי של המשאבה - וככה זה נראה.

6. תמונה מלמעלה של המשאבה כאשר הרצועה מפורקת.

20141005_100045_resized_1.jpg

20141005_100804_resized_1.jpg

20141005_095217_resized_1.jpg

20141005_101717_resized_1.jpg

20141005_102132_resized_1.jpg

20141005_103916_resized_1.jpg

Peugeot 3008 MY18 1.6HDi 120Hp Automatic
   Citroen Berlingo XTR MY17
 1.6
HDi 100Hp Automatic

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

פירוק המשאבה:

 

 

הנבלה תצא בקלות, אם תקפידו לעבוד עם כלים קטנים, נוחים וטובים.

כלי עבודה גדולים (ראצ'ט 1/2" כמו שאני עבדתי איתו) יעשו לכם חיים מאוד קשים.

בוקסה קצרה E8, בוקסה ארוכה E8, ראצ'ט קטן - ואתם בדרך הנכונה !

 

עכשיו מגיע השלב שמורידים את המנוע, פותחים כמה ברגים למטה

מרימים את המנוע כמה שיותר, ולמעלה פוחתים עוד ברגים.

ייתכן ותאלצו לעשות את תהליך ההורדה\העלאה של המנוע כמה פעמים, עד שתראו בעצמכם את כל הברגים, תאתרו אותם בעין וביד, ותפתחו אותם !

יש בורג אחד חרX שנמצא ממש למעלה בצד שמאל. קשה להוציא אותו כי יש פלסטיק מגן של הטיימינג שמפריע. ייתכן ותצטרכו לפרק עוד כמה פלסטיקים או שתתעקשו ובסוף תחליצו להגיע אליו ולפרק אותו.

 

1. מפרקים את הברגים (נראה קל בתמונה :p)

2. המשאבה בחוץ, יש סימני אטם ישן על הבלוק מנוע.

3. המשאבה הישנה

4. לאחר גירוד האטם עם סכין יפאניות וליטוש קל עם נייר לטש.

5. עוד תמונה (איך היא קפצה לכאן) של הבלוק לפני הניקוי.

6. הסרת האטם מהמשאבה ומריחת חומר איטום על ההיקף שלה

7. הצמדת האטם של המשאבה לחומר האיטום

8. מריחת חומר איטום על הבלוק, במתווה של המשאבה

 

שלב אחרון הוא פשוט, להצמיד את המשאבה עם האטם לבלוק ולסגור את הברגים (קודם לתפוס עם 2 ברגים על מנת לקבל את הכיוון הנכון - ואז להדק את כולם).

 

השלב הבא הוא החזרת הפולי למשאבה (הידוק קל של הברגים - רק לאחר הרכבה הרצועה ומתיחה, תוכלו לחזק עוד קצת כי תהיה לכם קונטרה מהרצועה) וכל יתר האביזרים לפי סדר פירוקם. יש להרכיב את התושבת מנוע חזרה רק לאחר שהרכבת את הפולי של המשאבה, שמתם רצועה, מתחתם, הידקתם חזרה (את המותחן, את הבורג המרכזי שתופס את האלטרנטור למטה) וזהו.

מרכיבים את הגלגל חזרה, מהדקים הכל, מבצעים מילוי מים וניקוז אויר ויוצאים לבדיקה\לדרך.

 

בהצלחה (אתם תזדקקו לה :) )

 

איציק

 

נ.ב.

למען הסר ספק, המשאבה שבתמונה (למרות הג'יפה !) היא תקינה לחלוטין. המניפה הפנימית (אימפלר) תקינה לחלוטין ואין חופשים או רעשים. בסופו של דבר הבעיה היתה בטרמוסטט חדש (בן חודשיים) שהחליט לשבוק חיים במפתיע. החלטתי ליישר קו סופית במערכת הקירור והחלפתי את המשאבה "ויהי מה".

20141005_102317_resized_1.jpg

20141005_140232_resized_1.jpg

20141005_140221_resized_1.jpg

20141005_141059_resized_1.jpg

20141005_140235_resized_1.jpg

20141005_141525_resized_1.jpg

20141005_141554_resized_1.jpg

20141005_141802_resized_1.jpg

Peugeot 3008 MY18 1.6HDi 120Hp Automatic
   Citroen Berlingo XTR MY17
 1.6
HDi 100Hp Automatic

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

את הרכב קניתי מיד שניה והאוטו אצלי שנה אחת בלבד. קודם לכן הוא היה אצל בעלים ממרכז הארץ במשך כמה שנים טובות (כמדומני 4-5 שנים) כאשר אצלם הוחלף מנוע (התפוצץ צינור מים בנסיעה והמנוע הלך).

הם לקחו את הרכב למוסך כשהיו להם בעיות או טיפולים - וזה גם נראה ככה. אני קיבלתי את הרכב עם חימום פנימי מנותק, שעון חום חיצוני, וונטה עובדת קבוע וכד'. זה היה הרע במיעוטו לעומת מה שראיתי (שלא תדע, תאמין לי...).

 

כשקניתי את הרכב שמתי רדיאטור חימום פנימי חדש ועשיתי שטיפה למערכת הקירור ושמתי נוזל איכותי..

 

לא היו לי ציפיות למצוא רכב עבודה בן 11-12 במצב מושלם וידעתי שזה יעלה לי בהמשך הדרך... אז לאורך השנה עשיתי המון פרוייקטים בשביל לשקם את הרכב למצב מקורי עד כמה שניתן, והחלפתי גם לא מעט בלאי.

בעניין הטרמוסטט - אני בכלל לא שקט. זה שהוא עכשיו חדש, עדיין לא פותר אותי מבעיות. משום מה הטרמוסטטים בדגמים האלו מאוד בעיתיים (גם אצל BUKI בקנגו שהיתה לו, הלך טרמוסטט מקורי אחרי שנה וחצי, זה ממש מעט). ראיתי ב EBAY טרמוסטטים משופרים (במבנה אחר) ואני שוקל אם לקנות.

 

איציק

Peugeot 3008 MY18 1.6HDi 120Hp Automatic
   Citroen Berlingo XTR MY17
 1.6
HDi 100Hp Automatic

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

חתיכת יתרון לדעת לתקן לבד. ולמה לא קנית מראש את הטרמוסטט המשופר? מה לא מתוכנן נכון במקורי?

הלוואי וידעתי להצביע על משהו ספציפי.

דבר ראשון - הקוטר של הטרמוסטט עצמו - קטן מידי לדעתי (וביחס למה שאני מכיר ממכוניות אחרות). ייתכן וזה קשור אחד לשני (לזה שהם לא שורדים הרבה ולעובדה שמדובר בטרמוסטט קטן מידי לדעתי).

ראיתי טרמוסטטים באיביי שהפלאנג' נראה כמעט זהה, אבל יש להם מעין יציאה גבוה יותר, עם טרמוסטט (נפרד !) שיושב בפנים, ופלאנג' נוסף קצר שיושב עליו. ז"א שאם מתקלקל הטרמוסטט, אתה לא מפרק את כל הפלאנג' אלא רק 2 ברגים.

הנה קישור:

http://www.ebay.co.uk/itm/Replacement-Thermostat-Renault-Trafic-Kangoo-Clio-Megane-Vauxhall-Arena-/300928536025?pt=UK_CarsParts_Vehicles_CarParts_SM&hash=item4610bd0dd9

 

איציק, לא דיברנו על קנגו 1.5???

הלוואי 1.5 ...

Peugeot 3008 MY18 1.6HDi 120Hp Automatic
   Citroen Berlingo XTR MY17
 1.6
HDi 100Hp Automatic

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

איציק, תודה על התיעוד, כרגיל.

 

שימו לב שבמנוע הזה לא צריך לפרק טיימינג על מנת להחליף משאבת מים.

 

אצלי משאבה מקורית שבאה עם הואטו החזיקה משהו כמו 280.000 ק"מ, אז התפתח חופש בציר שלה.

 

היא יצאה מבריקה לגמירי, אותו צבע בדיוק כמו של משאבה חדשה וכנפיים שלמות לחלוטין (נעשה שימיש בנוזל קירור של פז שיש במוסכי רנו מיום עליה לכביש ועד שמכרתי את האוטו).

 

טרמוסטט מקורי ראשון החזיק אצלי לפחות 200.000 ק"מ, הוא עדיין עבד תקין אבל נוצר סדק בבית שלו (בית טרמוסטט מגיע כיחידה אחת עם טרמוסטט והם מוחלפים יחד), שני אכן החזיק שנה - שנה וחצי (סדר גודל של 60-70 אלף ק"מ), עוד פעם הוחלף למקורי. כמה החזיק השלישי אני לא יודע, האוטו נמכר.

 

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

  • חברי המעגל הראשון

אחלה פרוייקט.

חבל שלא צילמת את האטם של המשאבה בנפרד. יכל להיות מצחיק.

אומרים שהעתיד הוא אנרגיה סולארית, אז עברתי לסולר.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

מרגיש כמו מדריך של היינס :-)

 

לגבי הטרמוסטט למה אתה חושש כשהוא נכשל הוא נתפס סגור? לפי מה שהבנתי הטרמוסטטים בשנים האחרונות יש להם פטנט שבכשל הם אמורים להתקע רק בפתוח

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

הקפיץ של הטרמוסטט, כברירת מחדל, משאיר כל טרמוסטט במצב סגור.

רק כאשר הליבה מתחממת, היא דוחפת פין (כנגד תמיכה מסויימת) שפותח בסופו של דבר את השסתום מעבר מים.

 

איציק

Peugeot 3008 MY18 1.6HDi 120Hp Automatic
   Citroen Berlingo XTR MY17
 1.6
HDi 100Hp Automatic

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

קורה מצב שטרמוסטט נתפס במצב פתוח לאוו דווקא בסגור.

אני אחפש על היה כתוב על אחד הטרמוסטט שקניתי בעבר שישלו מנגון מיוחד שכאשר הוא נהרס הוא נתקע על פתוח.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

קורה מצב שטרמוסטט נתפס במצב פתוח לאוו דווקא בסגור.

אני אחפש על היה כתוב על אחד הטרמוסטט שקניתי בעבר שישלו מנגון מיוחד שכאשר הוא נהרס הוא נתקע על פתוח.

קורה לפעמים שטרמוסטט נפתח, מקבל עיוות ונתקע (לא יכול לחזור חזרה).

Peugeot 3008 MY18 1.6HDi 120Hp Automatic
   Citroen Berlingo XTR MY17
 1.6
HDi 100Hp Automatic

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים


×
×
  • תוכן חדש...