Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

שרשור "צלמתי עם הסלולרי" (אם לא היה פה כבר כזה)


ALÞћÃ

פוסטים מומלצים

גלקסי S8. התמונה לא עברה שום שינוי או עריכה לאחר הצילום.

אשמח לתובנות לגבי איכות המצלם, נקרא לזה... מה אני יכול לשפר כדי לקבל תמונות יותר טובות? תודה.

[ATTACH=CONFIG]522944[/ATTACH]

 

1. ליישר (לאזן) את התמונה לאחר בעריכה, או להפעיל gridlines על מנת שהתמונה תהיה מאוזנת.

2. באופן כללי היחס בין השמיים לקרקע צריך להיות שווה (כדי ליצור הרמוניה) או לטובת השמיים שהם הרבה יותר ניטרלים מהקרקע ונעימים יותר לעין, לצורך העניין - אתה יכול להציב את המצלמה בנקודה הנמוכה ביותר שניתן, ממש על הקרקע, ולצלם מעט כלפי מעלה.

3. באופן כללי, ומוזר ככל שזה נשמע - האובייקט המרכזי (לצורך העניין - הפרות) לא יהיה במרכז הפריים (אלא אם כן מדובר בקומפוזיציה ספציפית). דווקא כשהאובייקט נמצא בצידי התמונה או ממש בפינה, ניתנת תחושה של תחכום.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

שיאומי מי 9779e3e4892db83ff97d49e8440256a02.jpg67698cdfd75a7b9bf08a44bf1a313c9b.jpg

 

Sent from my MI 9 using Tapatalk

התמונות מוצלחות. אולי בגלל האיכות בפורום, אבל פחות התרשמתי מהחדות

uʍop ǝpısdn sı ɹǝʇndɯoɔ ɹnoʎ sıɥʇ pɐǝɹ uɐɔ noʎ ɟı

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

גלקסי S8. התמונה לא עברה שום שינוי או עריכה לאחר הצילום.

אשמח לתובנות לגבי איכות המצלם, נקרא לזה... מה אני יכול לשפר כדי לקבל תמונות יותר טובות? תודה.

[ATTACH=CONFIG]522944[/ATTACH]

תוכן. אין לתמונה תוכן.

יש המון שטח לבן והשאר, שמים וגבעות, לא מספיק כדי לייצר עניין (הפרות קטנות מדי)

uʍop ǝpısdn sı ɹǝʇndɯoɔ ɹnoʎ sıɥʇ pɐǝɹ uɐɔ noʎ ɟı

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

גלקסי S8. התמונה לא עברה שום שינוי או עריכה לאחר הצילום.

אשמח לתובנות לגבי איכות המצלם, נקרא לזה... מה אני יכול לשפר כדי לקבל תמונות יותר טובות? תודה.

[ATTACH=CONFIG]522944[/ATTACH]

 

שני הכללים הבסיסיים ביותר של קומפוזיציה: חוק השלישים, וקווים מנחים:

 

חוק השלישים אומר לחלק את הפריים לתשעה ריבועים (כמו איקס-עיגול) ולשים את נקודות העניין על הקווים האלה או החיתוכים ביניהם. למשל: את הפרה לשים על הנקודה שבה נפגשים ארבעת השלישים השמאליים/תחתונים, את קו האופק ליישר ולשים על קו השליש/שני שליש.

קווים מנחים אומר שצריך להשתמש בקווים שיש בפריים כדי לייצר תנועה של העין. למשל היית יכול להתכופף קצת כדי שיראו את השביל מבעד לעץ/שיח ההוא ולהשתמש בשביל כקו שמוביל את העין ממך, אל הפרה, להרים האחרים ועד האופק.

מכניסים לצנצנת, סוגרים, לופתים את המכסה כאילו חייך תלויים בזה, ומנערים את הצנצנת עד שהיא מודה ברצח ארלוזורוב.
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

חוק השלישים הוא כמו יחס הזהב: משהו שמישהו הנפיץ ומאז נתלים בו כאילו הוא תורה מסיני.

 

אז נכון שלשים את האובייקט העיקרי במרכז התמונה זה קצת משעמם או צפוי,

אבל ההיאחזות דווקא ביחסים של שליש (או ביחס מסוים!) איננה נכונה.

בתור קו מנחה למתחילים, סבבה, אבל לא יותר מזה.

אוכל את הכובע שהגיש לי avergel ומודה קבל עם ועדה שלפעמים מחשבים של אסוס מחזיקים מעמד אפילו מעל לשנה שלמה - אם נזכרים לעדכן את ה-bios.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

חוק השלישים עובד מצויין בתמונות פשוטות עם אובייקט אחד ורקע אחיד. אולי גם קצת יותר מורכב מזה, וגם זה לא תמיד.

 

קומפוזיציה זה הנושא הכי מורכב בצילום, והוא תלוי בהמון מרכיבים, כולל אור וצל, צבע, פרספקטיבה, מיקום אובייקטים בצילום וגודלם, האופן בו ההכרה שלנו מנווטת את המבט (קוגניציה) ועוד.

סתם דוגמא, מיקום של דמות שמביטה לכיוון מסויים בצילום, תלוי גם בכיוון שאליו היא מביטה. זה לא קשור לשום חוק הנדסי, זה עניין של איך המוח שלנו מתייחס לפעילות אנושית. רק על זה אפשר לכתוב ספר.

 

מה שמבדיל צלם גדול מסתם צלם זה קודם כל קומפוזיציה.

 

אבל, שוב, הבעיה של הצילום של הברווז היא לא קומפוזיציה, אלא העדר תוכן. הוא צילם... כלום.

 

אני מניח שהצילום צולם כי הברווז היה בטבע, והשמיים הכחולים והירוק עשו נעים, ואז צילם.

יש ציטוט, אני לא זוכר כרגע של מי, שצלמים נוטים לבלבל בין הרגש שהרגישו ברגע שצילמו לבין איכות התמונה. הרגש הוא סובייקטיבי (אתם מכירים את זה שמישהו מראה לכם תמונות משעממות מהטיול שלו...). צילום צריך לעמוד במנותק מהצלם והחוויה שלו.

 

זו, בין היתר, הסיבה שיש לתערוכות אוצר. כדי לנתק את הקשר בין היוצר ליצירה, ולבחון אותה בלי המעורבות שלו.

uʍop ǝpısdn sı ɹǝʇndɯoɔ ɹnoʎ sıɥʇ pɐǝɹ uɐɔ noʎ ɟı

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

מי אמר שחייבים להיות צלם גדול? אולי רוצים להיות צלם מעל הממוצע? בשביל זה מספיק להבין כיצד אור משפיע על האובייקט, להבין עקרונות של קומפוזיציה וללכת עם מצלמה קלילה וכיפית שתאפשר לנו לתפוס את הרגע ולספר סיפור כי היא לא תצבור אבק בארון.

 

בכלל כל עוד לא מדובר במקור פרנסה לא צריך לעשות מזה הנדסת טילים.

עריכה אחרונה על ידי ChemGuy85
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

  • חברי המעגל הראשון

לא מדע טילים, אבל לא כולם מוכנים להסתפק בבינוניות גם אם מדובר בסך הכל בתחביב. לדעתי זו תכונה חיובית.

אומרים שהעתיד הוא אנרגיה סולארית, אז עברתי לסולר.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

מי דיבר על בינוניות? כתבתי מעל הממוצע. לא צריך לשבור את הראש עם קומפוזיציה בשביל להיות מסוגל לצלם מעל הממוצע.

 

אנחנו לא צלמי נשיונל ג'יאוגרפיק שחייבים לספק תמונות A++ למגזין. בסופו של דבר הולכים לטייל ורוצים ללמוד לייצר תמונות יפות ומעניינות כדי שיהיה כיף להיזכר בטיול ולא ישעממו את החברים.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

  • חברי המעגל הראשון

אני התכוונתי שתמיד יש מקום לשיפור, לא משנה מה הרמה שלך.

אומרים שהעתיד הוא אנרגיה סולארית, אז עברתי לסולר.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

מי אמר שחייבים להיות צלם גדול? אולי רוצים להיות צלם מעל הממוצע? בשביל זה מספיק להבין כיצד אור משפיע על האובייקט, להבין עקרונות של קומפוזיציה וללכת עם מצלמה קלילה וכיפית שתאפשר לנו לתפוס את הרגע ולספר סיפור כי היא לא תצבור אבק בארון.

 

בכלל כל עוד לא מדובר במקור פרנסה לא צריך לעשות מזה הנדסת טילים.

 

אור זה הכל בצילום. אין צילומים בחושך... אור יכול להיות חלק מהקומפוזיציה (סידור האובייקטים בפריים) או לא קשור בכלל (מצורף צילום בו לכיוון האור מרכיב מכריע באסתטיקה, ואפס השפעה על הקומפוזיציה).

 

אתה יכול להבין או לא להבין עד כמה שאתה רוצה, אבל אני לא יודע מהו צלם "הממוצע".

הרב רק רוצה לזכור רגעים, ובשביל זה מספיקה לרב (כפל משמעות) מצלמה של סלולרי.

 

אם אתה רוצה להיות צלם טוב, בדיוק כמו אם אתה רוצה להיות סופר טוב או שחיין טוב או כל דבר אחר טוב... אתה צריך ללמוד להבין ולהתאמן.

כמה?!

כל אחד לעצמו.

 

אבל פשוט זה לא.

 

njm8vYdXhPhpyKvNnc_d_RjOLJhSneSdHgWfJy7KETD3GrgDLDWjB7tUGtoBpvRgCd0SWngacNgJkFfTs_F3gElJExnqxJexqGXlNqq-bhx3ACWl0VNcbWC-M-JfqKtJL9PecSGc_KvfHrxAxsgBhHQ4iGiid7t1LfCcDspH3X16GH_AlWaTmMfbPatG8yZxJ_4VzqzA0mwrXJSVBRLwIhZvZIW4VdgwoXLII18p5z9Rb3_qWzw2Il1v_A0c-7Wkt5EHpcGe3eJRdfRHTGJb27u9xD9PcGhXrDevMQexsSL2zqFe4kBPYNtcReU3ItlF4ZRwM3x8KdoQRHr0NDGY9B38H2D6XcQ5Hndg8dJv8BvVKbz0Z1bSBF2n9sg9aTC0NJNYOmkqlHbMZLb6zwwJ9ygk8dnhle2unTPXEnIFIGP9whdKWg0ifxoZFLIVWDCQbkgJCIdsaK-N_aOgLEaOJKain0cRCZGDyuYZM1q4IGuptjFMuDma1G7DUypmnpAsqRXQv6FOLCKYtwyBvB4DPypYlLmZ6dlbXpm7uq_XqjbdQO48Xb7v54isd92MCbleUK4wZEZRsjrhuqHKfAHmgPwc0EZ_P2KhUFLTRotFUEEeWeyVH0Y0G5qOxHCvrNx6E64a6Csmw8JPu-HYg5z-fuWeqLMBBCdw18MrJNe5ooWSlm-nrOgH_mdE=w536-h800-no

uʍop ǝpısdn sı ɹǝʇndɯoɔ ɹnoʎ sıɥʇ pɐǝɹ uɐɔ noʎ ɟı

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

חוק השלישים הוא כמו יחס הזהב: משהו שמישהו הנפיץ ומאז נתלים בו כאילו הוא תורה מסיני.

 

אז נכון שלשים את האובייקט העיקרי במרכז התמונה זה קצת משעמם או צפוי,

אבל ההיאחזות דווקא ביחסים של שליש (או ביחס מסוים!) איננה נכונה.

בתור קו מנחה למתחילים, סבבה, אבל לא יותר מזה.

 

חוק השלישים עובד מצויין בתמונות פשוטות עם אובייקט אחד ורקע אחיד. אולי גם קצת יותר מורכב מזה, וגם זה לא תמיד.

 

קומפוזיציה זה הנושא הכי מורכב בצילום, והוא תלוי בהמון מרכיבים, כולל אור וצל, צבע, פרספקטיבה, מיקום אובייקטים בצילום וגודלם, האופן בו ההכרה שלנו מנווטת את המבט (קוגניציה) ועוד.

סתם דוגמא, מיקום של דמות שמביטה לכיוון מסויים בצילום, תלוי גם בכיוון שאליו היא מביטה. זה לא קשור לשום חוק הנדסי, זה עניין של איך המוח שלנו מתייחס לפעילות אנושית. רק על זה אפשר לכתוב ספר.

 

מה שמבדיל צלם גדול מסתם צלם זה קודם כל קומפוזיציה.

 

אבל, שוב, הבעיה של הצילום של הברווז היא לא קומפוזיציה, אלא העדר תוכן. הוא צילם... כלום.

 

אני מניח שהצילום צולם כי הברווז היה בטבע, והשמיים הכחולים והירוק עשו נעים, ואז צילם.

יש ציטוט, אני לא זוכר כרגע של מי, שצלמים נוטים לבלבל בין הרגש שהרגישו ברגע שצילמו לבין איכות התמונה. הרגש הוא סובייקטיבי (אתם מכירים את זה שמישהו מראה לכם תמונות משעממות מהטיול שלו...). צילום צריך לעמוד במנותק מהצלם והחוויה שלו.

 

זו, בין היתר, הסיבה שיש לתערוכות אוצר. כדי לנתק את הקשר בין היוצר ליצירה, ולבחון אותה בלי המעורבות שלו.

 

ובדיוק בגלל שתי ההודעות האלה כתבתי את מה שכתבתי. חוק (יותר כמו "כלל") השלישים ועניין הקווים המנחים הם שתי פעולות פשוטות מספיק ומוגדרות מספיק בשביל שכל אחד יוכל להבין וליישם אותן, ומשם כבר אפשר להמשיך להתפתח אם רוצים לעניינים מורכבים יותר.

מכניסים לצנצנת, סוגרים, לופתים את המכסה כאילו חייך תלויים בזה, ומנערים את הצנצנת עד שהיא מודה ברצח ארלוזורוב.
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

  • חודש מאוחר יותר...

מקרחנת הברקים של אתמול בערב/לילה, החלטתי לתת גיחונת לגג וזו התוצאה (OnePlus 6T) -

 

72764101_10157606958206506_2447874343582040064_o.jpg

 

שליטה ידנית -

ISO 100

15 שניות חשיפה

WB מקובע על 3500 קלווין.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

×
×
  • תוכן חדש...