Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

Sundown SAX 100.4 וכבל פלוס רופף שהביא לשריפת 3 פיוזים.


avishu
שימו לב! השרשור הזה בן 4144 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

פוסטים מומלצים

צהריים טובים וצום קל לצמים מבנינו ,

ביום שישי האחרון במהלך נסיעה לירושלים בשעת לילה מאוחרת החלו הקומפוננטים הקדמיים לנגן לסירוגין.

מיד כיביתי את המערכת ועצרתי במקום בטוח בצד הדרך , כשפתחתי את תא המטען עטף אותי ענן עשן קטן שנשא איתו בשורה פחות משמחת , 3 פיוזים 30A מותכים ואף לא נורת פרוטקשן אחת!

נפלה רוחי והחלו מחשבותיי על ספק כוח שרוף וכיס שעומד להתרוקן.

היום , נסעתי למתקין שלי וביקשתי ממנו שינסה לראות מהיכן הבעיה - חשדנו במגבר שהלך לעולמו והחלטנו פשוט לנסות להחליף את הפיוזים , על פיוז 1 של 20A בווליום נמוך , המגבר ניגן יפה! בלי עיוותים ובלי ניתוקים.

בשלב זה החלטנו לבדוק את המצבר , הפיוז שלם ותקין. נגיעה קטנה בנקודה בה הכבל פלוס מתחבר למצבר והכבל קופץ החוצה!

המתקין אמר שזוהי הסיבה לשריפת הפיוזים והתחממותו של המגבר יתר על המידה.

האם תוכלו להסביר את התופעה ולאמת את דבריו?

 

מנסיונכם , מה הוא הסיכוי שהמגבר תקין והתיקון יסתכם בהחלפת שלושת הפיוזים וחיזוק כבל הפלוס - הפעם בצורה שצריך לעשות את זה?

 

שנית , בגלל שהפיוזים נמסו לא כל כך הצלחנו לשלוף אותם החוצה , עם קצת נחישות אפשר לעשות את זה בבית?

אם לא , האם יש מעבדה שתוכל לפתור לי את הבעיה?

 

רק כדי להבהיר , המתקין שאני מספר עליו הוא לא זה שעשה את ההתקנה ככה שאין לי מה לבוא אליו בטענות.

 

תודה.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אני מסכים איתך בדבר אחד

התקנות גרועות\רשלניות מייצרות כאבי ראש בשלב מאוחר יותר.

 

אתה שואל אם זה באמת מה שגרם לשריפה של הפיוזים?

 

בכל מקרה, כרגע זה עובד?

סובארו XV 2016 - כוכבים בעניים

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

עובד אך איני מעז להגביר את הווליום מחשש לנזק נוסף.

 

השאלה שלי היא , האם אני יכול להוציא באיזשהיא דרך את הפיוזים הישנים , לשים חדשים , לתקן את ההתקנה הלקויה ולהמשיך לשמוע בלי לפחד מנזק עתידי?

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לדעתי שווה בדיקה בזמן שמישהו מסתכל ומפקח על החלק שממנו עלה העשן בעבר.

כמובן לא לפני שתלך למתקין שיודע את מלאכתו ותיתן לו "קצת פרנסה"

 

לפי מה שהבנתי מהפוסט שלך אין פיוז בצמוד למצבר.

קודם כל שים אחד (במידה והבנתי לא נכון - אנא התעלם מן ההערה)

 

ולאכן שהבעיה טופלה איני רואה סיבה הגיונית לחיות בפחד מהדיציבלים.

 

בברכת ציפצופים באוזניים,

טל

סובארו XV 2016 - כוכבים בעניים

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

תודה טל ,

אסביר שוב למען הקוראים האחרים.

הפיוז שיושב על הכבל פלוס בצמוד למצבר - תקין , שלם , עושה את עבודתו נאמנה.

3 פיוזים 30A שהגיעו עם המגבר - נמסים בתוך התושבות שלהם , אחד הצלחתי לשלוף , שניים ללא הצלחה בנתיים.

בתושבת שממנה הצלחתי לשלוף את הפיוז שמתי אחד של 20A רק כדי לבדוק שהמגבר מנגן , ווליום נמוך בדקתי שאין עיוותים בסאונד וניתקתי את המערכת ומאז אני נמנע מלהפעיל אותה שוב.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

ערב טוב

לך למעבדה שיוציא לך את הפיוזים כמו שצריך ללא חבלה למגבר,מדובר במגבר טוב חבל לשחק איתו ולגרום נזק תן אפילו למתקין שלך

כמה כבר יכול לעלות להוציא 2 פיוזים ואולי סידור קטן של בתי הפיוז.

בהצלחה.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

ההגיון שלי אומר לי שני דברים.

 

כבל רופף זה לא טוב.

וכשפיוזים נשרפים זה אומר שיש קצר או עומס לא תקין.

 

דעתי האישית,

ראשית, לתקן את הבעיה.

שנית, לבדוק את המערכת - דעתי שאם התופעה נגרמה ממשהו במגבר עצמו אולי מדובר על הלחמה משוחררת.

ומספר טפיחות על המגבר או ניענוע הרכב ישחזרו את הבעיה.

 

יחד עם זאת,

הדרך השקולה לאבחון הבעיה היא כדלקמן:

תקן את נושא החשמל.

לאחר מכן, פתח את המגבר וחפש חוטים או הלחמות משוחררות (כמובן שבמידה ויש לך אחריות - תפעיל אותה במקום לפתוח את המגבר)

סובארו XV 2016 - כוכבים בעניים

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

מקריאה קצרה בפורום עולה כי המקרה יכל להגמר בצורה גרועה הרבה יותר.

את הלקח שלי לגבי התקנה לקויה למדתי.

 

אנסה ליישם את המלצותיכם בימים הקרובים ולחזור עם תשובות , תודה.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אם הפיוז נשרף זה טוב, זה אומר שככל הנראה הוא נשרף ולא מה שבא אחריו.

לך למעבדה, שתוציא את הישנים, שימו חדשים 30A ולא 20. והמלצה שלי היא לפתוח ולראות שהכל בסדר, שהPCB לא שרוף, שאין קבלים מנופחים וכיוב'.

כמו כן תבדוק את ההתקנה כי זה לא אמור לקרות.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

שימו לב! השרשור הזה בן 4144 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

הצטרף לדיון

ניתן לפרסם הודעה כעת ולהירשם לאתר מאוחר יותר. במידה וכבר יש לך חשבון בפורום, התחבר כעת בכדי לפרסם באמצעות החשבון שלך.

Guest
הגב לנושא זה...

×   התוכן שהדבקת מסוגנן.   הסר סיגנון

  Only 75 emoji are allowed.

×   הקישור שלך הוטמע אוטומטית בגוף ההודעה.   הצג כקישור רגיל

×   התוכן הקודם שלך שוחזר.   ניקוי העורך

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • תוכן חדש...