Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

עוד שרשור שננעל עקב כותרת שלא בהתאם לכללי הפורום


רונן יצחק
dir="rtl" style="text-align:right;"> שימו לב! השרשור הזה בן 4988 ימים, שזה ממש ממש הרבה ולכן הוא ננעל.

אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא - פנו לאחד המנהלים ונפתח את השרשור חזרה לתגובות.

פוסטים מומלצים

שלום.

 

1. האם יכול להיגרם נזק למצמד (קלאץ') אם מרבה להשתמש בו כדי לאפשר תנופה טובה יותר לרכב בזמן ירידות, לפני רמזורים אדומים וכן הלאה, כדי לחסוך בדלק? נניח, מרחוק יש רמזור אדום, אז מרפה את דוושת הגז ומשתמש במצמד כדי לגרום לגלישה חלקה עד לרמזור (שדי רחוק, כאמור).

2. האם עלול להיגרם נזק לגיר אם מושכים הילוכים גבוהים? למשל, נוסע במהירות גבוהה בהילוך חמישי, ואז יורד במהירות אך לא מתקן את ההילוך בהתאם. האם להפך כן מזיק (מעעבר לבזבוז הדלק)? ז"א, מתחיל במהירות נמוכה בהילוך נמוך, וכשעולה במהירות לא מתקן בזמן להילוך גבוה.

3. האם שימוש במזגן שורף יותר דלק, בלי קשר למהירות הנסיעה? כי ידוע שחלונות פתוחים במהירות של 80 ומעלה מבזבזים יותר דלק, לכן תוהה האם מזגן שורף יותר דלק גם במהירות נסיעה נמוכה.

4. כשעקפתי משאית, האצתי במהירות ולא הבחנתי בבאמפר שמולי, והרכב קפץ בפראות. איך אדע האם המתלים ניזקו? מה הסימנים? על פניו, נראה שהכל תקין.

 

יש לי 'ספארק'.

 

תודה רבה.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

האיש והספארק הכחולה,איך אפשר לשכוח את המגה שירשור שלך.:-D

1-עדיף להעביר פשוט לניוטרל במקום ללחוץ על המצמד.

2-קשה לענות על השאלה,זה תלוי לאיזה מהירות ולאיזה סלד אתה יורד,ומה תנאי הכביש (עליה\ירידה\).כעיקרון תנסה לא לרדת מ2000 סלד.

אני אישית מעביר ב 3K סלד הילוכים,גם לי יש מיני.

3-למזגן אין קשר למהירות מבחינת צריכת דלק,אם אתה עומד והמזגן פועל הרכב צורך יותר דלק.

4-אם אין רעשים,הגה לא סוטה,כניראה לא קרה כלום.

היום: סיטרואן קקטוס 2016./מיצובישי ספייס סטאר 2014

פעם: פיאט דובלו 2002, רנו קליאו 2012.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

תודה רבה, יולי :-)

 

1. אך אם אחזיק קלאץ', זה לא בעייתי כן? לא ייגרם נזק? ותדה על הטיפ של הניוטראל.

2. אני מניח שזה משתנה מרכב לרכב. אז ברגע שהמנוע נותן סימנים (כגון רעש או רעד), אז אני מניח שמשכתי יותר מדי. אני מניח שככל שההילוך יהיה גבוה יותר, כך צריכת הדלק תהיה חסכונית יותר, לכן כדאי למשוך הילוכים גבוהים עד שהמנוע מאותת להוריד.

3. תודה. בפקקים ממושכים אני סוגר מזגן ופותח חלונות. קיוויתי להמשיך להפעיל מזגן.

4. לרעשים כוונתך במהמורות או באמפרים? לפ מה שראיתי, הגלגלים הקדמיים איבדו אוויר.

5. גם לא תמיד מצליח לשלב להילוך אחורי, הוא לא מספיק חלק או שנתקע באמצע. זה קורה לפרקים. קורה למישהו? בנסיעות הראשונות היה לי תפעול שגוי עם הידית (ניסיתי לשלב להילוך אחורי במהלך נסיעה במהירות גבוהה - הייתי רגיל שכך משלבים להילוך חמישי ברכב קודם), אז אולי זו הסיבה?

 

השארתי את המכונית היום במוסך של UMI עם רשימת דברים לבדוק, כולל תקינות מתלים, וגם החלון האחורי הימני לא נפתח לי. מחר היא תחזור אליי.

 

ראיתי ב-UMI ספארק שכולה ניקלים, כולל דש בורד (אזור כפתורי המזגן ורמקולים). זה ממש הוסיף למראה שלה, למרות שכמה מכם הבעתם רתיעה מכמות מוגזמת של ניקלים. הייתי מזמין, לולא עלות הערכה היא 2500 ש"ח.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

1-אם אתה סתם מחזיק את הקלאץ יש לחץ מיותר על המיסבים.

2-בדיוק,עם הזמן אתה תדע מתי קשה לרכב שלך וצריך להוריד הילוך.

3-למה לסבול? אז תשלם בחודש עוד 20 שקל,יש מזגן תשתמש בו.:wink:

4-קוונתי היא לרעשים מהגלגלים הקדמים כאילו משהו משוחרר,חורק,תנפח צמיגים ותעקוב אחרי הירידה אם יש.

5-תנסה קודם לשלב להילוך קדמי (כול הילוך,ואז לאחורי).

היום: סיטרואן קקטוס 2016./מיצובישי ספייס סטאר 2014

פעם: פיאט דובלו 2002, רנו קליאו 2012.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

1-אם אתה סתם מחזיק את הקלאץ יש לחץ מיותר על המיסבים.

2-בדיוק,עם הזמן אתה תדע מתי קשה לרכב שלך וצריך להוריד הילוך.

3-למה לסבול? אז תשלם בחודש עוד 20 שקל,יש מזגן תשתמש בו.:wink:

4-קוונתי היא לרעשים מהגלגלים הקדמים כאילו משהו משוחרר,חורק,תנפח צמיגים ותעקוב אחרי הירידה אם יש.

5-תנסה קודם לשלב להילוך קדמי (כול הילוך,ואז לאחורי).

 

1. הלחץ הזה נכון בפרט כשהרכב נע, כן? אני מבין שלכן עדיף להעביר לניוטראל במקום להשתמש במצמד. מה אלה המיסבים בעצם? מה יכול להיגרם אם ייזוקו? מה עלות החלפתם?

3. אם זה רק 20 ש"ח, אז אני מניח שאתה צודק :-)

4. למה כוונתך לנפח צמיגים ולעקוב אחרי הירידה?

5. תודה. אנסה (למה זה נתקע? זה דבר שקורה לעתים בגיר הידני?)

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לחץ אוויר בצמיגים- לבדוק אחת לשבועיים לפחות, תבצע חיפוש הסברנו כיצד לבצע זאת במדוייק.

כשאתה לוחץ על הקלאץ אתה בעצם שוחק את מיסב הלחץ שלו, לכן רצוי ללחוץ כמה שפחות, לכן אין לשלב הילוך ולהמתין ברמזור עם קלאץ לחוץ.

להעביר לניוטרל זה לא מומלץ כי אז השליטה על הרכב קטנה מאוד, ומה שתחסוך בדלק תוציא על ברקסים.

שימוש במזגן צורך יותר דלק, אבל כשאתה בנסיעה בעיר ולכן צריכת הדלק גם ככה לא משהו עדיף חלונות פתוחים.

כשאתה בכביש מהיר אז עדיף מזגן.

קובי

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

הילוך אחורי לא מסונכרן,יכול להיות שבספרק זה מורגש יותר,בפנדה אצלי למשל זה נכנס חלק,אך בדובלו הייתי מעביר קודם להילוך 3 ואז לאחורי.

היום: סיטרואן קקטוס 2016./מיצובישי ספייס סטאר 2014

פעם: פיאט דובלו 2002, רנו קליאו 2012.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

שלום.

 

1. האם יכול להיגרם נזק למצמד (קלאץ') אם מרבה להשתמש בו כדי לאפשר תנופה טובה יותר לרכב בזמן ירידות, לפני רמזורים אדומים וכן הלאה, כדי לחסוך בדלק? נניח, מרחוק יש רמזור אדום, אז מרפה את דוושת הגז ומשתמש במצמד כדי לגרום לגלישה חלקה עד לרמזור (שדי רחוק, כאמור).

2. האם עלול להיגרם נזק לגיר אם מושכים הילוכים גבוהים? למשל, נוסע במהירות גבוהה בהילוך חמישי, ואז יורד במהירות אך לא מתקן את ההילוך בהתאם. האם להפך כן מזיק (מעעבר לבזבוז הדלק)? ז"א, מתחיל במהירות נמוכה בהילוך נמוך, וכשעולה במהירות לא מתקן בזמן להילוך גבוה.

3. האם שימוש במזגן שורף יותר דלק, בלי קשר למהירות הנסיעה? כי ידוע שחלונות פתוחים במהירות של 80 ומעלה מבזבזים יותר דלק, לכן תוהה האם מזגן שורף יותר דלק גם במהירות נסיעה נמוכה.

4. כשעקפתי משאית, האצתי במהירות ולא הבחנתי בבאמפר שמולי, והרכב קפץ בפראות. איך אדע האם המתלים ניזקו? מה הסימנים? על פניו, נראה שהכל תקין.

 

יש לי 'ספארק'.

 

תודה רבה.

1. הרכב במהלך נסיעה צריך להיות בהילוך , אם זה גבוה או נמוך, תתאים את המהירות לתנאי הדרך, אם אתה רואה מרחוק רמזור ואתה מתכנן לעצור ואתה במהירות גבוהה, אז תאט ובשלב מסויים תרד להילוך נמוך יותר, הכל בהתאם לרכב ולתנאי הדרך, בשום אופן אל תישאר עם דוושת קלאץ לחוצה ותתן לרכב להדרדר ככה ללא שליטה,

2. תתאים את מהירות הנסיעה להילוך המתאים, לכל רכב יש גיר שמתאים לו , אם אתה במהירות גבוהה בהילוך חמישי ואז קצת מאט , ושוב מנסה להעלות מהירות ואתה מרגיש שהרכב לא ממש משתף פעולה, אז תוריד הילוך , תאיץ ותגיע למהירות שיוט ותעלה הילוך.

3. מזגן = עומס על המנוע, איך שלא תסתכל על זה,

ביצוע תיקוני שפכטל ועבודות צבע בבתים,

 

פרטים בה"פ .

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

שימוש מרובה בדוושת הקלאצ' שלא לצורך כמו במיקרה אותו אתה מתאר כדי להחליק את הנסיעה גורם לשחיקה מואצת של מיסב הלחץ וכמו כן בלאי לכבל המצמד או המשאבה ההידאולית (אם יש לך כזו). עבור לניוטרל זה הכי בריא לאוטו.

הילוך אין טעם למשוך יותר מידי, זה יוצר עומס על תיבת הגיר והמנוע וחבל לטווח הרחוק.

מזגן - הישתמש בו כי בשביל זה יש לך אוטו עם מזגן במיוחד בימים חמים שכאלה שבהם לא נעים לעמוד בפקקים ולטפטף דרך החלון הפתוח.

שילוב הילוך לרוורס - שלב תמיד קודם לראשון ואז לרוורס, זה ילך לך חלק.

באמפרים - בזהירות איתם! :)

:)
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לחץ אוויר בצמיגים- לבדוק אחת לשבועיים לפחות, תבצע חיפוש הסברנו כיצד לבצע זאת במדוייק.

 

אני יודע זאת. כאמור, בזכות ההסבר ההוא שלכם :-)

 

עכשיו, היועץ ב-UMI הסביר לי שהלחץ צריך להיות 39, על אף שבספר הרכב (ובמדבקה שעל הרכב עצמו) מצוין שהלחץ המקסימלי צריך להיות 35 (אקולוגי). הסברתי זאת ליועץ, אך התעקש על 39. איך הפער מוסבר?

 

ו-39 זהו לחץ אקולוגי?

 

כשאתה לוחץ על הקלאץ אתה בעצם שוחק את מיסב הלחץ שלו, לכן רצוי ללחוץ כמה שפחות, לכן אין לשלב הילוך ולהמתין ברמזור עם קלאץ לחוץ.

 

להעביר לניוטרל זה לא מומלץ כי אז השליטה על הרכב קטנה מאוד, ומה שתחסוך בדלק תוציא על ברקסים.

שימוש במזגן צורך יותר דלק, אבל כשאתה בנסיעה בעיר ולכן צריכת הדלק גם ככה לא משהו עדיף חלונות פתוחים.

כשאתה בכביש מהיר אז עדיף מזגן.

רגע, אם לוחץ על בלם בניוטרל אני שורף יותר מאשר לוחץ על בלם בהילוך עם קלאץ' לחוץ?

 

וברמזור לא מומלץ להמתין בניוטרל כדי לאפשר מנוחה לרגל?

 

האם שחיקת המיסב בלחיצה בניוטרל נכונה רק כשהרכב נע? ז"א, בעמידה לא תהיה שחיקה?

 

שימוש מרובה בדוושת הקלאצ' שלא לצורך כמו במיקרה אותו אתה מתאר כדי להחליק את הנסיעה גורם לשחיקה מואצת של מיסב הלחץ וכמו כן בלאי לכבל המצמד או המשאבה ההידאולית (אם יש לך כזו). עבור לניוטרל זה הכי בריא לאוטו.

 

תודה רבה, היום התחלתי ליישם.

 

ואני לא מרגיש שהשליטה על הרכב פוחתת, כפי שהוצע כאן. הבלם מתפקד במקרה חירום, וגם ההגה. ומקרה צורך, אני יכול מיד להעביר להילוך. גם ככה אני מעביר לניוטרל כשהרכב במהירות נמוכה יחסית, לקראת עצירה. אין סיכון, לדעתי.

 

שילוב הילוך לרוורס - שלב תמיד קודם לראשון ואז לרוורס, זה ילך לך חלק.

ניסיתי את זה, ומסתבר שזה לא הפתרון לבעיה שלי: היום בבוקר נלחמתי עם הגיר שוב, למרות שהרכב היה במוסך ונאמר שהגיר תקין לגמרי (זה קורה לפרקים, ולהם זה לא קרה). אני כל פעם מנסה גישות חדשות כדי לאתר את הטעות שלי. אולי לא משכתי את הידית עד הסוף ימינה, לפני שהורדתי למטה. בינתיים, הולך לי טוב בגישה הזו. אעקוב.

 

עוד דבר: קראתי פה פעם שיש להחנות כשהגלגל ישר, אחרת תיגרם שחיקה של הצמיג לאורך זמן, אבל כדי לנעול את ההגה הגלגל הוא מטבע הדברים נמצא בזווית חדה. זה לא מהווה בעיה?

 

ועוד: כמעט על כל כביש, כשההגה ישר ואינני אוחז בו (לשם בדיקה, אני לא נוהג כך), אז הרכב סוטה בהדרגה לכיוון ימין. זאת למרות שלחץ הצמיגים נכון ושווה בכל הגלגלים, ולדברי היועץ במוסך שבדק את הפרונט, אין בעיה של כוונון. האם ייתכן שכבישי הארץ עקומים באופן נוטה לימין? :-)

 

באמפרים - בזהירות איתם! :smile:

תמיד זהיר, פשוט זו הייתה סיטואציה של עקיפה, נסעתי נגד כיוון התנועה ומלחץ, שכחתי שהכביש מלא באמפרים. איך עפתי. למרבה המזל, המתלים לא ניזוקו (אני לא מזהה איזשהו פגם במהלך הנסיעה, והמוסכניק ב-UMI גם אישר שלא קיים).

 

תודה רבה לכולכם!

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

כשהמצמד לחוץ זה אילו אתה בניוטרל,לכן השחיקה תהיה זהה,לכן כאשר הרכב בהילוך, למשל בירידה במיוחד אתה מרגיש שהמנוע עוזר בבלימה,ולכן רפידות נשחקות פחות.

 

ברמזור בוודאי תעביר לניוטרל.

היום: סיטרואן קקטוס 2016./מיצובישי ספייס סטאר 2014

פעם: פיאט דובלו 2002, רנו קליאו 2012.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

dir="rtl" style="text-align:right;"> שימו לב! השרשור הזה בן 4988 ימים, שזה ממש ממש הרבה ולכן הוא ננעל.

אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא - פנו לאחד המנהלים ונפתח את השרשור חזרה לתגובות.

Guest
הנושא הזה נעול לתגובות.
×
×
  • תוכן חדש...