Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

איך לחבר את הממסר לאורות לפי התרשים הבא(תמונות)?


cocAIn
dir="rtl" style="text-align:right;"> שימו לב! השרשור הזה בן 5855 ימים, שזה ממש ממש הרבה ולכן הוא ננעל.

אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא - פנו לאחד המנהלים ונפתח את השרשור חזרה לתגובות.

פוסטים מומלצים

יש לי בעיה עם האורות עפ"י הבוחן שבדקת את הרכב בטסט.

הוא טוען שאין מספיק עוצמה לאורות,אמר שעלי לקנות מגבר אורות.

קניתי את המגבר הבא ואבקש את עזרתכם לחבר אותו.

הרכב הוא פורד אסקורט 87.

הקפתי בעיגול עם צבעים על כל החיבורים שיש על הממסר:

כחול-L1

לבן-L2

אדום-S1

ירוק - B

צהוב-S2

אפשר הסבר איך לחבר אותו?

אין לי בעיה לקחת אותו לחשמלאי,אבל אני רוצה לעשות את זה לבד.

תודה.

IMG_8867.jpg

IMG_8868.jpg

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

זה די פשוט וקל כשחשוב לבצע הכל עם הלחמות של סופיות החוטים אל החוטים ואת החוטים הנוספים אל תקעי הנורות וכל זאת כדי למנוע מפלי מתח המורידים את עוצמת האורות.

מקם את יחידת הממסרים (יש בפנים 2 ממסרים עם 2 נתיכים) קרוב למצבר או המתנע שמהם תיקח חוט (רצוי בצבע אדום) כניסת זרם (+) אל היחידה ותחברו אל מגע B (מצבר-battery).

חבר חוט של אורות מעבר (נמוכים) אל מגע S1 וחוטי יציאה אל נורות אורות המעבר (נמוכים) ממגע L1

חבר חוט של אורות דרך (גבוהים) אל מגע S2 וחוטי יצאה אל נורות אורות הדרך (גבוהים) ממגע L2

אין צורך להוסיף נתיכים (פיוזים) כי יש 2 נתיכים בתוך יחידת הממסרים. פרוש סימני המגעים:

B = מצבר, BATTERY

S = מתג, SWITCH קרי זרם כניסה ממתג האורות

L = אורות, LIGHTS קרי יציאה אל נורות התאורה.

בכל זאת אני מציע לך לבצע זאת אצל חשמלאי רכב כדי לקבל עבודה מקצועית.

בברכה - רפי לין :-)

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

רפי, יש עדיפות ליחידה הזאת על פניי שתיי ממסרים סטנדרטיים נפרדים חוץ מהפן האסטטי?

היחידה הזאת נקראת "מגבר אורות" בשפה המיקצועית?

המינוס(-)של היחידה הזאת הוא למעשה אותו בורג שמקבע אותה לגוף הרכב בתא המנוע?

מחירה של יחידה כזאת גבוה משמעותית מזוג ממסרים סטנדרטיים 40A ?

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

יש עדיפות קלה בכך שיהיו פחות חוטים (חוט זרם ראשי אחד משותף), נתיכים מובנים בתוך התיבה כך שלא צריך לחבר נתיכים באמצע החוטים כמו בממסרים רגילים ופשטות גיה לחיבורים לצורכי בדיקה בזמן תקלות (אם יש).

בברכה - רפי לין :-)

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

ברכב שבו יש מפלי מתח על קוי החשמל של הפנמסים הראשיים, התקנת הממסרים מבטלת כמעט לחוטין את מפלי המתח והנורות מקבלות מתח גבוה יותר ודולקות חזק יותר.

לפני התקנת ממסרים ניתן לבדוק אם התקנתם תשפר בהרבה את עוצמת האורות די בקלות:

מעמידים הרכב עם מנחוע פועל ואורת מעבר (נמוכים) דולקים מול קיר (רצוי לבן).

מחברים חוט חשמל אל נעל כבל + במצבר ועם קצה החוט השני נוגעים (לאחר זיהוי מדויק) בחוט לנורת אור מעבר הקרובה למצבר ורואים על הקיר אם עוצמת האור עולה.

עושים זאת כמה פעמים במגע החוט ועזיבתו ואז רואים בברור את עוצמת האור עולה במגע החוט ויורדת בעזיבת החוט.

אם עוצמת האור עולה בהרבה, אז כדאי מאוד להתקין הממסרים.

"רווח" נלווה נוסף בהתקנת הממסרים, הוא הורדת הזרם למינימוחם במתגי האורות ומחליף האורות, תיבת הנתיכים המקורית וכו'.

בברכה - רפי לין :-)

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

×
×
  • תוכן חדש...