Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

חיישן MAF אובחן כתקול, האם כדאי לרכוש חליפי? לאנטיס97


ba323f
שימו לב! השרשור הזה בן 5738 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

פוסטים מומלצים

מופיע לך תקלה ממקרת מנוע ?

 

במידה וכן יש לחבר מחשב ולהפסיק למלא את הרכב בדאודוררנט זה או אחר .

 

לוודא מה התקלה ולתקן אותה (תבקר אצלנו ותקבל בדיקה מחשב על חשבון הברון )

 

במידה ואין כל תקלת מחשב זה די מזכיר לי בעיות של סליל הצתה שמתחמם ומתחיל בעיות דומות .

 

לא מזמן החלפתי זה בערך 800 ש"ח ליחידה .

 

בהצלחה

 

אורי

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

הסליל הצתה ברכב הזה נימצא בתוך המפלג עצמו (אם אתה יודע.).

 

האם יש לכם כבל להתחברות למחשב בלאנטיס 97 כי צריך לזה מחשב מיוחד.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

היי,

 

1. במידה והחיישן תקול (מלוכלך,סתום) בדרך כלל גם לא תקבל שום קוד תקלה שמצביעה שהחיישן תקול.

 

2. במידה והרשתית בקידמת החיישן נקייה אז אין צורך לנסות לנקותו בפנים מכיוון שהחיישן (החוט החם) עובר ניקוי בחום גבוה של כ-900 מעלות צלזיוס למשך שנייה אחת אחריי כיבוי המנוע על-ידי פקודה ממחשב מערכת ההזרקה

 

3. במידה ושלושת החוטים תקינים ואין נתקים אז כנראה שהוא תקין

 

4. בחיישן מסוג זה אין לך מה לנסות לתקן מכיוון שאין חלקי חילוף (בדגמים המכניים היה ניתן לנסות לתקן את החיישן)

 

5. האם בדקת שאין משיכת אוויר אחרי החיישן ?

איזה כייף לי :)

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אין משיכת אוויר אחרי החיישן, אפילו ריססתי ככה על חלקים במנוע ספריי קרבורטור, כדי שאוכל לאתר את המשיכת אוויר אם קיימת, התחלתי לרסס באיזור הסעפת ועל המצערת מבחוץ ואין משיכת אוויר, אם הייתה אז המנוע היה נחנק מהספרי.

 

לפני כחצי שנה פירקתי את בית המצערת וניקתי אותה בצורה יסודית, לאחר מכן החזרתי אותה ולא החלפתי את האטם של המצערת כי הוא עשוי מברזל, אז רק ניקתי אותו טוב והחזרתי, יש קשר אולי?

 

 

מרק, האם ניתן להוסיף על החוטים של החיישן MAF קבל או נגד כלשהו שיעזור בקריאה, כאילו ירמה קצת את המחשב שניכנס קצת יותר אוויר, כי ככה עשו למישהו ואני לא מצליח לאתר את אותו אחד כדי שאעתיק את הפטנט הזה גם אצלי.

 

מרק אתה עוזר לי מאוד, תודה.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אין משיכת אוויר אחרי החיישן, אפילו ריססתי ככה על חלקים במנוע ספריי קרבורטור, כדי שאוכל לאתר את המשיכת אוויר אם קיימת, התחלתי לרסס באיזור הסעפת ועל המצערת מבחוץ ואין משיכת אוויר, אם הייתה אז המנוע היה נחנק מהספרי.

 

לפני כחצי שנה פירקתי את בית המצערת וניקתי אותה בצורה יסודית, לאחר מכן החזרתי אותה ולא החלפתי את האטם של המצערת כי הוא עשוי מברזל, אז רק ניקתי אותו טוב והחזרתי, יש קשר אולי? - אתה בטוח שהאטם עשוי מברזל ? אולי מנחושת/פליז/אלומיניום.

 

 

מרק, האם ניתן להוסיף על החוטים של החיישן MAF קבל או נגד כלשהו שיעזור בקריאה, כאילו ירמה קצת את המחשב שניכנס קצת יותר אוויר, כי ככה עשו למישהו ואני לא מצליח לאתר את אותו אחד כדי שאעתיק את הפטנט הזה גם אצלי.

אני אישית לא מכיר דרך לרמות את המחשב אבל נחפש.

 

מרק אתה עוזר לי מאוד, תודה.

 

לפי דעתי כדאי מאוד להחליף את האטם בכדי לשלול בעייה של משיכת אוויר.

איזה כייף לי :)

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

מרק לגבי האטם איני יודע ממה הוא עשוי בדיוק אבל זה לא משהו שניקרע, ניראה לי שזה עשוי פלדה כי זה ניראה שביר אם אני יקופף את האטם.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

מצורף קובץ המסביר כיצד לרמות את מחשב הרכב לגבי כמות האוויר במקרה של חיישן יישן או בכדי לקבל יותר כוחות-סוס.

 

כמובן רמת זיהום האוויר תעלה וייתכן שגם עשן שחור יתחיל לצאת לך מהאגזוז.

 

שים לב שעלייך להצטייד בסכימה חשמלית של הפינים של החיישן המותקן ברכב שלך.

Mass Air Flow sensor.pdf

איזה כייף לי :)

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

מרק, דבר ראשון אתה תותח!!

 

הבעיה היא שזה ניראה לי מסובך, אני עכשיו מעלה לך סכימה של הפינים של החיישן ותסביר לי לאיזה פין אני יוסיף נגד כלשהו ליצירת תערובת טיפה יותר עשירה:

 

פינים B ו D זהו המתח שהחיישן מוציא כאשר ניכנס אוויר

 

A ו D זהו מתח זהה למתח המצבר

 

D ו C זה חיישן טמפ' אוויר

 

לאן אני מחבר נגד כדי שהתערובת תהיה טיפה יותר עשירה?

df.JPG

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לאחר בדיקה מקיפה של נושא 'כיצד לרמות את חיישן MAF' צר לי לדווח לך שאני ממליץ לך לרדת מהנושא.

 

יש אנשיפ שמוכרים ב-EBAY 'מודול' להגדלת הספק המנוע המתקבל על ידי זיוף של נתוני החיישן. 'המודול' הינו למעשה נגד פשוט שעולה 30 אגורות והלבישו עליו בידוד מתכווץ (שרינק).

 

בחירת ערך הנגד הנכון הינו משימה לא פשוטה מכיוון שעלייך לחבר נגד משתנה (פוטנציומטר) וגם לחבר מחשב איבחון ולבדוק כיצד שינוי ההתנגדות משנה את נתוני הטמפ'/כמות האוויר המדווחת למחשב הרכב ולהרגיש תאכל'ס כיצד המנוע מגיב ללחיצה על הגז.

 

בחירת ערך נגד לא נכון עלולה לגרום לתערובת עשירה משמע יותר דלק שבחלקו לא נשרף כראוי מה שעלול לגרום לבעיות בעתיד בממיר הקטליטי וחיישן החמצן וכמובן מהר מאוד תדלק לך מנורת check engine.

 

עצתי היא:

 

1. לבדוק בעצמך את כול הפרמטרים לפי אוטוטאדה של החיישן, במידה והתוצאות תקינות להמשיך הלאה לחבר הפורום חיים יוד שהינו מנהל עבודה ומומחה בנושא הזרקות דלק.

 

המעבדה/מוסך נמצאים בפ"ת.

איזה כייף לי :)

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

שימו לב! השרשור הזה בן 5738 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

הצטרף לדיון

ניתן לפרסם הודעה כעת ולהירשם לאתר מאוחר יותר. במידה וכבר יש לך חשבון בפורום, התחבר כעת בכדי לפרסם באמצעות החשבון שלך.

Guest
הגב לנושא זה...

×   התוכן שהדבקת מסוגנן.   הסר סיגנון

  Only 75 emoji are allowed.

×   הקישור שלך הוטמע אוטומטית בגוף ההודעה.   הצג כקישור רגיל

×   התוכן הקודם שלך שוחזר.   ניקוי העורך

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • תוכן חדש...