Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

רנו מגאן 2007 1.6 ידנית


dir="rtl" style="text-align:right;"> שימו לב! השרשור הזה בן 5373 ימים, שזה ממש ממש הרבה ולכן הוא ננעל.

אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא - פנו לאחד המנהלים ונפתח את השרשור חזרה לתגובות.

פוסטים מומלצים

פורסם
וואלה ארנון אני מתקשה להבין.

...אתה מסרב סירוב עיקש להודות ...שמכוניות אירופאיות אמינות פחות.

 

והנה אתה, מודה בעצמך, שגם אם יעמוד בפנינו אותו נתון סופר אובייקטיבי - אין לו משמעות!. לשיטתך, (ואני מקווה שאני מבין אותה נכוחה), מספיק שב307 אחת לא יהיו תקלות כדי להמליץ ל 99 קונים פוטנציאליים אחרים לקנות 307 שבוודאות יתקלקלו.

שלום מתן.

לצערי לא הצלחתי להסביר עצמי טוב, אבל מכיוון שאתה (בניגוד ל GL-10) באמת מנסה להקשיב במקביל להשמעת דעתך (הלגיטימית מאוד, כמובן), אני אנסה שוב להסביר את כוונתי.

 

אני איש רציונאלי. אני מנסה לקבל החלטות מושכלות, ואני מנסה שיהיה לפני מקסימום מידע, בדוק, מאומת, ובעיקר רלוונטי (תיכף תבין למה הדגשתי את המילה הזו) בבואי לקבל החלטה מושכלת.

 

נניח שאני מחפש מכונית בת 10, ומצאתי שתיים פוטנציאליות. מאזדה לאנטיס לבנה מספר 12-345-09 (או כל יפנית אחרת), ו 306 כסופה מספר 12-345-04 (או כל אירופאית אחרת).

 

מה אני יודע על השתיים הללו, ועל התאמתן לדרישותי ?

איזה מידע בדוק, מאומת ורלוונטי יש לי ?

אני יכול לבדוק מימדים חיצוניים ופנימיים, אבזור, ביצועים, נוחות, והאם כל אלה מתאימים לדרישותי.

 

אבל אני לא מבין במכוניות, וגם חשוב לי מאוד שתהיה אמינה.

על פניו נראה שלשתיהן הסטוריית טיפולים סבירה, אבל בעצם, אין לי הרבה מושג, וגם אין לי דרך אמיתית לבדוק מה עבר על כל אחת משתיהן בכל יום מ 3650 הימים שהן על כבישי ישראל.

 

אני נכנס ל Cars Forum, מספר על שתיהן, ומבקש המלצה על מכונית אמינה.

מישהו ממליץ על לאנטיס. מספר שלחבר שלו יש כזו והיא מדהימה. "לתדלק ולנסוע" כדבריו. מישהו אחר מספר שלחבר שלו יש 306, והיא כל היום במוסך. גרוטאה אמיתית.

 

נשמע משכנע.

 

אני גם עושה חיפוש בפורום ומוצא עוד כמה סיפורי זוועות על 306, ועוד מחמאות ללאנטיס. פה ושם יש גם סיפורים הפוכים. אנשים עם 306 מאוד אמינה, ולעומתם כאלה שקנו לאנטיס, ואחרי יומיים הלך הגיר.

 

אתה יכול לאמר לי, עם יד על הלב, שאם אקנה את הלאנטיס הספציפית הזו (להזכירך, 12-345-09. לא איזה לאנטיס מ"סטטיסטיקה", אלא זאת, הלבנה שגילה 10 שנים), המנוע יהיה אמין יותר מזה של ה- 306 ? הגיר ? מערכת הקירור ? המזגן ?

 

אל תגיד לי שסטטיסטית כן. עזוב סטטיסטיקה. סטטיסטיקה זה יופי כשאתה חברת ביטוח. אולי זה טוב כשאתה צי רכב עם 5000 מכוניות.

 

אני איש פרטי, וצריך לקנות מכונית אחת. בודדת. אתה באמת ובתמים מאמין שאם אקבל החלטה לרכוש לאנטיס כי המליצו לי בפורום שהיא "אמינה יותר", מצבי שופר במשהו ? מצבי טוב יותר ?

 

מישהו גם מביא לי סקר של חברת גרירה גרמנית. כתוב שם שמתוך 1000 לאנטיסים בנות 3, 15 היו צריכות שירותי גרירה (אבל לא כתוב למה), ומתוך 1000 מכוניות 306, 40 היו צריכות שרותי גרירה (אבל, שוב, לא כתוב למה).

 

המידע הזה סייע לי במשהו ?

לא סייע לי במאום.

 

אם ארכוש את הלאנטיס בשם האמינות, וילך לי המנוע או הגיר ? תאמר שזה מקרי, ושהסטטיסטיקה לא משקרת ?

ספר את זה למנהל הבנק שלי, כשאצטרך להוציא 6000 ש"ח על שיפוץ גיר.

 

כשרוכשים מכונית משומשת, לרכוש אותה על סמך מוצאה או על סמך "מוניטין אמינות" זה הדבר הכי טפשי שתוכל לעשות.

 

שום "אמינות סטטיסטית" לא תעזור לך אם לפני שבע שנים, הנהג של הלאנטיס נסע כמה אלפי ק"מ בטעות בלי לשים לב שחסרים לו שלושה ליטרים שמן גיר, למשל.

 

לכן, המידע הזה שנוגע ל"אמינות" הוא מידע שאינו רלוונטי לרוכש מכונית משומשת בת 10. זו אנקדוטה חסרת משמעות. להסטוריית טיפולים מפורטת מזוג פנסיונרים קפדן יש חשיבות גדולה בסדרי גודל מאשר למיקום הגיאוגרפי בו נמצא המפעל שהרכיב את המכונית לפני 10 שנים.

 

הסיוע היחיד של המידע הזה לקבלת החלטה הוא סיוע פסיכולוגי. לא רציונאלי.

  • תגובות 76
  • פורסם
  • תגובה אחרונה

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

פורסם

אכן ויכוח עקר.

את עמדתך הבנתי מצוין, ונראה שגם אם מנכ"ל פז'ו יגיש לך תצהיר חתום על רמת האמינות - זה לא ישנה לך. אתה מדבר על עולם וירטואלי ומנהל דיון אקדמי מגובה בטיעונים פילוסופיים נעלים שבינם לבין המציאות אין ולא כלום.

שבת שלום.

zx וולקן

פורסם
מתן, מתי ראית את האור? (או יותר נכון - את הכוכבים?)

 

עד לפני כמה שנים היית מוכן להתווכח עם כל אחד שאמינות לא חשובה, שמייחסים לזה יותר מדי משמעות,

שאי אפשר לכמת את זה באופן מדוייק, שאי אפשר להמליץ לפי זה, שלא כדאי לקנות מכונית רק בגלל זה.

 

מה קרה בשנה האחרונה שהפך אותך לגרסה המתנסחת היטב של ירון כוכבי, והאם יש כבר קורולה פול-אוטומט על הכוונת?

 

 

רועי.

לא ברור לי מה התרגש עליך פתאום, אבל מה "שנפל" עלי זה מה ש"נפל" גם עליך - העברת חלקים לא מבוטלים מהמשכורת למוסכים שמטפלים במכוניות צרפתיות. מוזר שדווקא אתה, שנכוות בצורה קיצונית בעניין, מגיב בצורה שאתה מגיב. כנראה שזוהי טיבה של טראומה.

zx וולקן

פורסם
אכן ויכוח עקר.

את עמדתך הבנתי מצוין, ונראה שגם אם מנכ"ל פז'ו יגיש לך תצהיר חתום על רמת האמינות - זה לא ישנה לך. אתה מדבר על עולם וירטואלי ומנהל דיון אקדמי מגובה בטיעונים פילוסופיים נעלים שבינם לבין המציאות אין ולא כלום.

שבת שלום.

כן. רכוש לך יפנית משומשת.

אם חלילה ילך לה המנוע או הגיר, כדרכן של מכוניות, תוכל להסביר לעצמך שסטטיסטית, זה בעצם לא קרה.

העיקר שאני זה שמנהל דיון אקדמי בעולם וירטואלי...

פורסם
אני לא מנסה להיות ציני, ובאמת שיכל להיות שזה רק במקרה, אבל ביום ששי האחרון בקרתי באחד המוסכים המורשים של קרסו, לצור טיפול בניסן אלמרה.

...בזמן ההמתנה שלי, הספקתי לעיין בכל הכרטיסים הנכנסים של הרכבים ובכל מה שמתרחש במוסך...

איזה סיפורים היו שם...

 

...אגב, בסקר אמינות ועלות האחזקה בריטי המקיף בעולם, רנו מגאן דורגה במקום השביעי מהסוף וניסן אלמרה במקום הראשון.

ובלי שום קשר לרכב, מאוד קשה להתרשם ממוסך מורשה :(

 

מעלה חיוך מה שקרסו עושים... מצד אחד בעלים של רכב בעל אמינות ירודה כמו רנו ומצד שני ניסן אלמרה... ככה שבסה"כ קרסו ממוצעים :);-):-)

טוב, יאלה.. בזבזתי כבר רבע שעה בלכתוב סיפורים. צריך לחזור לעבוד...

בכל הסיפור הזה הדבר היחיד שאני משוכנע בו הוא שאסור להניח אפילו חצי רגל במוסך הזה.

מה זה השטויות האלה..??

בריאות לכולם!

פורסם

ארנון,

 

מה לעשות שאני (האקדמאי), נוהג כבר 4 שנים בוולקן ונהנה מאוד. תתפלא לשמוע, שגם אם יהיו לי עכשיו כמה עשרות אלפי שקלים מיותרים - לא אחליף אותה. למה? מכל הסיבות שאתה יכול לחשוב עליהן.

אני בניגוד אליך, לא מדחיק את העובדה שהאוטו הצרפתי שלי אינו אמין. אני נהנה ממה שיש בו - לא ממה שאין בו.

zx וולקן

פורסם

כלומר, מה שהפך אותך ממוסלמי שיעי ליהודי חרדי היא מכונית ספורטיבית (שגם ננהגה כך בעברה, אם לא היום) משומשת בת 12.

שאם אני זוכר נכון נקנתה משומשת בת 8 או 9. מה אומר ומה אספר. אכן, ביזיון שהיא רואה מוסך.

 

לגבי ה"טראומה" שלי - בדיוק כך היא הייתה. מלשון עבר. טראומה שהחלה במכונית לימון, והסתיימה במכונית לימון.

מרגע שהטרואמה הסתיימה חזרתי לחשוב בהיגיון. להשליך על כל המכוניות (אפילו מאותו דגם) בגלל מכונית דפוקה אחת זה מגוחך.

פורסם
אני בניגוד אליך, לא מדחיק את העובדה שהאוטו הצרפתי שלי אינו אמין.
אני לא מדחיק מאום.

 

אני חושב שאם תייעץ למישהו לרכוש יפנית משומשת כיוון שאמינות זה מה שחשוב לו, אתה תשקר לו ותטעה אותו.

 

סטטיסטית, הלאנטיס אולי תהיה אמינה יותר מקסארה.

 

בפועל, אין לך שמץ של מושג מי תהיה אמינה יותר, ומי שטוען אחרת פשוט משקר (או סתם מברבר). וזו הנקודה שאני מנסה שוב ושוב להסביר.

 

ההתרעמות שלי היא על אלה שמייעצים בפורום כאילו שיש להם מושג מי תהיה אמינה יותר. מייעצים, ומטעים.

 

אבל עזוב. נראה שהטראומה שלך (שלא הייתי מודע לקיומה עד שצוקרמן השתלב בדיון) גורמת אצלך לנצחון הרגש על הרציונל.

 

בסדר. זה אנושי.

פורסם

טראומה?

 

 

הדבר האחרון שאני יכול להגיד על החוויה שלי עם האוטו שהיא טראומטית - לא הופתעתי כלל מרמת האמינות של האוטו. למזלי, למעט כמה חודשים בתחילת דרכו של האוטו אצלי, חברים טובים עוזרים לי לטפל ברכב ולצמצם את עלות האחזקה שלו.

סביר להניח שאם אתה היית קונה את הרכב שלי - היית מקבל טראומה שבנסיבות העניין נראה לי שהייתה עושה לך רק דברים טובים. אחרת, אין שום הסבר הגיוני לגישתך.

zx וולקן

פורסם

"אני חושב שאם תייעץ למישהו לרכוש יפנית משומשת כיוון שאמינות זה מה שחשוב לו, אתה תשקר לו ותטעה אותו.

 

סטטיסטית, הלאנטיס אולי תהיה אמינה יותר מקסארה.

 

בפועל, אין לך שמץ של מושג מי תהיה אמינה יותר, ומי שטוען אחרת פשוט משקר (או סתם מברבר). וזו הנקודה שאני מנסה שוב ושוב להסביר."

 

ומה לגבי סבב מוסכים, ללכת יום אחד בין כמה מוסכים ולשאול דעתם,לשמוע עצות ולשמוע אנשים שיש להם מכאן ומכאן,אנשים שהיה להם כזה וכזה, האם גם זאת דרך לא נכונה לקבל אינדיקציה?

לפי דבריך,אין שום דרך קבל איזו שהיא אינפורמציה,כלומר,התנערות מוחלטת מכל נושא האמינות,כשאתה הולך לקנות רכב,האמינות לא מעניינת אותך כי ...אתה בעצם לא יודע מה יותר אמין.

פורסם

ומה לגבי סבב מוסכים, ללכת יום אחד בין כמה מוסכים ולשאול דעתם,לשמוע עצות ולשמוע אנשים שיש להם מכאן ומכאן,אנשים שהיה להם כזה וכזה, האם גם זאת דרך לא נכונה לקבל אינדיקציה?

סבב מוסכים לא יעזור לך.

ראשית, אף אחד לא ינדב לך מידע שכזה. שנית, יש הבדל גדול בין תקלות של רכב חדיש לבין רכב משומש - וגם כאן, אף אחד לא ירוץ לספר לך על מחלות או תדירות של דברים מהסוג הזה.

בפורום מסתובבים הרבה בעלי ניסיון, זה (הפורום) אחד המקומות הטובים לעשות אחד ועוד אחד ולהסיק את המסקנות.

 

איציק

Deepal S05 MAX MY26 272Hp 
   Citroen Berlingo XTR MY17
 1.6
HDi 100Hp Automatic

פורסם
ומה לגבי סבב מוסכים, ללכת יום אחד בין כמה מוסכים ולשאול דעתם,לשמוע עצות ולשמוע אנשים שיש להם מכאן ומכאן,אנשים שהיה להם כזה וכזה, האם גם זאת דרך לא נכונה לקבל אינדיקציה?
אתה מתחיל להיות נודניק.

 

על איזה אינדיקציה אתה מדבר ? תלך למוסכים, יגידו לך שהונדה יותר אמינה מסיטרואן. תחזור לפורום, ותמליץ למישהו שרוצה "אוטו אמין" לקנות הונדה.

 

הוא יקנה, ואולי יתפוצץ לו הבלוק, כפי שכתוב בשרשור שרץ כרגע בפורום הטכני.

 

כשמדובר על רכישת מכונית משומשת בת כמה שנים, אין שום משמעות ל"סטטיסטיקה", "שמועות", "אינדיקציות".

 

כל מקרה לגופו.

 

מי שקובע בפסקנות שרכב משומש X מתוצרת יפן יהיה אמין יותר מרכב משומש Y מתוצרת אירופה, תמיד ובכל מקרה, הוא איש לא חכם במיוחד.

פורסם

"מי שקובע בפסקנות שרכב משומש X מתוצרת יפן יהיה אמין יותר מרכב משומש Y מתוצרת אירופה, תמיד ובכל מקרה, הוא איש לא חכם במיוחד."

 

 

 

אז כל עם ישראל ,הליסנג,ציי רכב,מוסכים,מוסכניקים,בעלי מקצוע בתחום הרכב,סקרים,סטטיסטיקות,השכרות,משטרה,צבא,כל ארה"ב...כולם לא חכמים במיוחד הא, זה בדיוק מה שחשבתי,כולם טיפשים תאמין לי.

 

שבת שלום.

פורסם
"מי שקובע בפסקנות שרכב משומש X מתוצרת יפן יהיה אמין יותר מרכב משומש Y מתוצרת אירופה, תמיד ובכל מקרה, הוא איש לא חכם במיוחד."

 

 

 

אז כל עם ישראל ,הליסנג,ציי רכב,מוסכים,מוסכניקים,בעלי מקצוע בתחום הרכב,סקרים,סטטיסטיקות,השכרות,משטרה,צבא,כל ארה"ב...כולם לא חכמים במיוחד הא, זה בדיוק מה שחשבתי,כולם טיפשים תאמין לי.

 

שבת שלום.

חבל על האנרגיות שלך. הדיון הזה הוא בור ללא תחתית.

פורסם
אז כל עם ישראל ,הליסנג,ציי רכב,מוסכים,מוסכניקים,בעלי מקצוע בתחום הרכב,סקרים,סטטיסטיקות,השכרות,משטרה,צבא,כל ארה"ב...כולם לא חכמים במיוחד הא, זה בדיוק מה שחשבתי,כולם טיפשים תאמין לי.

 

שבת שלום.

שמע, אני אעשה איתך חסד ואייחס לגילך הצעיר את חוסר היכולת להבין את ההבדל בין

 

"סטטיסטית, לאנטיס אמינה יותר מאירופאיות"

 

לבין

 

"שאלתי באינטרנט איזה אוטו אמין לקנות. המליצו לי על לאנטיס. קניתי, ואחרי חודשיים הלך לי הגיר"

 

 

ולמה דווקא המשפט השני רלוונטי לדיונים כאן, ולא הראשון.


×
×
  • תוכן חדש...