Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

מבקש חוות דעת לגבי תיקון שביצעתי במוסך מורשה


nimrod7676

פוסטים מומלצים

שלום לכולם, לחברה שלי יש יונדאי i30 שנת 2014( הצורה החדשה )

 

הרכב עם 80 אלף קילומטר ובמצב ממש טוב,

 

השבוע היא הלכה לעשות טסט ואחרי שעה התקשרה אליי שיצאה עם נזק של 2300 שקל עם משהו שנקרא קליפרים... 

 

על מה מדובר? מה זה הדבר הזה?

 

לא מצאתי שום דבר ברשת שמדבר על תקלות 

 

הבלמים עובדים היטב ברכב וגם הבלם יד. 

 

יש מצב שהיא פשוט לא משכה מספיק חזק בטסט? יש מצב שכל מה שהיה צריך זה למתוח את הכבל? 

 

קיצר, אשמח להבין על מה היא הוציאה 2200 שח. כשהיא התקשרה אליי חשבתי שהחליפו לה את כל הבלמים בכל ברכב.

 

אני מרגיש שעבדו עליה וזה מעצבן אותי ממש. 

 

תודה. מצורפת הקבלה 

 

 

Screenshot_20240607_223644_WhatsApp~2.jpg

עריכה אחרונה על ידי nimrod7676

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 36 דקות, nimrod7676 כתב:

......השבוע היא הלכה לעשות טסט ואחרי שעה התקשרה אליי שיצאה עם נזק של 2300 שקל עם משהו שנקרא קליפרים... 

...אני מרגיש שעבדו עליה וזה מעצבן אותי ממש.... 

Screenshot_20240607_223644_WhatsApp~2.jpg

צלם את טופס הטסט עם הסעיף המפרט את הכשל.

זה יעזור להבין אם התחושה שלך מוצדקת.

  • רעיון טוב! 3

מסי זה לא רק כדורגל,אסקורט, טריומף, אלפאסוד, מטרו, אונו, פונטו, I30, קונה.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

עוד טרם העלאת המסמך מהטסט, נניח רגע שהצריך הטיפול -

  • לפי העלות Hozer, אני מניח שהיא נתנה למוסך להעביר עבורה (תמורת תשלום כמובן) את הטסט הראשון לאחר טיפול, אכן?
  • המחירים הם של מוסך יבואן, אם החלק קיים מתוצרת חלופית (ברשת, בחו"ל כמובן יש מספר אפשרויות זולות) היה ניתן לחסוך במוסך מתמחה אחר.
  • אם החליפו רק צד אחד של הבלמים, האם עלות ההחלפה לא היתה אמורה להיות חצי? או אם היו מחליפים גם צד שני היה עולה 1200 ש"ח?!
  • אני גם בספק שהשתמשו בליטר שלם של נוזל בלמים להשלים את החסר. 
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

ידידי,

אם נתייחס רק לשורה של הקליפר עצמו (כ-1300 לפני מע"מ) לי זה נשמע סביר, לאור הפעמים הבודדות שהחלפתי ברכבים אחרים בבעלותי, האחרון היה 1250 לפני כ- 3 שנים במסגרת טיפול במיצובשי אטראז'.

500 שקלים עבודה- אם אני לא טועה זה המחירון של משרד הרישוי לשעות עבודה שקבועות (שעתיים)

בדיקה חוזרת לטסט (20 שקלים)- הוגן בהחלט

נוזל למצמד- לא קשור לנושא ולכן לא נשפט אם "דחפו או לא"

על זה תוסיף מע"מ כחוק וזה הגיוני.

בקיצור מה שבאמת הקפיץ את העלות זו העבודה. 

אני בטוח שיהיה מישהו שיתקן/ יאשר את נושא עלות העבודה שאני לא בטוח בו.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

שלום.לגבי הסבר מה זה קליפר (calipper) במערכת הבלימה (ראה קישור להלן).

קליפר הוא הבית בו נמצאים הבוכנות ההידאוליות ורפידות הבלם (החלק האדום בתמונה להלן).

https://www.goodyearautoservice.com/en_US/learn/calipers.html

 

Screenshot_20240608_192950_Chrome.thumb.jpg.e040b8145586f148ab7ab5ecd52b4a2c.jpg

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

באמת בלי הטופס של הטסט לא ברור מה התקלה? ועל מה פסלו.

בדרך כלל הבעיה ברפידות גמורות/דיסקים.

לא שמעתי הרבה מקרים שהקליפר עצמו לא בסדר, במיוחד ברכב לא זקן בעליל.

 

כריזמה אייר 2002 יד ראשונה

יאריס 2005, כמו חדשה

?Is it just me, or is it getting crazier out there

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

תודה חברים. 

 

קראתי בטעות clipper... לא העלתי בדעתי שיחליפו caliper. 

 

היו לי מכוניות עתיקות ומימיי לא שמעתי על מישהו שהחליף אותם.. 

 

אעלה את תוצאות הטסט הערב

 

תודה רבה

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 3 שעות, nimrod7676 כתב:

היו לי מכוניות עתיקות ומימיי לא שמעתי על מישהו שהחליף אותם

אכן קליפרים זה לא חלק שמוחלף לעיתים קרובות אם בכלל בכל חיי הרכב, מניסיוני רב השנים בעבודה במוסכים מעולם לא יצא לי להחליף קליפרים קומפלט.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 5 שעות, nimrod7676 כתב:

אעלה את תוצאות הטסט הערב

בתוצאות הטסט שיש לך הכל יהיה תקין כי זה אחרי התיקון. אין מה לעלות את זה. 

 

טופס הליקויים בו מפורט על מה הרכב נכשל, נלקח חזרה על ידי מכון טסטים בטסט חוזר. 

 

אז כבר לא ניתן לדעת מה היה רשום שם. 

 

 

הנחה שלי - הרכב נכשל בטסט על הפרשי כוח בלימה של בלם יד.

 

הוחלף קליפר שכנראה מנגנון בלם יד בו היה לא תקין.

 

החיוב בחשבונית לא נכון. היו צריכים לחייב על החלפת קליפר ולא על החלפת בלמים. החלפת בלמים זה לא אותה פעולה כמו החלפת קליפר.

 

 

חוץ מזה, אם אתה רוצה יותר בקרה על מה מתבצע ברכב שלך, קח אותו לטסט לבד. 

המחיר לקליפר מקורי חדש במוסך מורשה נראה סביר. אבל יש מקומות שמשפצים קליפרים, יש אפשרות לקנות משומש מפירוק, שוב פעם אם אתה רוצה יותר בקרה ויותר שליטה בעליות אתה צריך לעשות הכל לבד.

 

 

נתת למוסך מורשה להעביר טסט - קיבלת שרות מלא זאת אומרת רכב תקין עם טסט. אבל לא הייתה לך שליטה בתהליך, אתה לא יודע על מה הרכב נפסל ולא קבעת את אופי התיקון.

 

שזה בסדר גמור ומתאים להרבה אנשים שלא רוצים כאב ראש והתעסקות. אבל זה יקר יותר מהדרך השניה בה אתה עושה הכל לבד, מקבל הצעות מחיר מכמה מוסכים ובוחר את מה שנראה לך הכי מתאים.

 

  • אהבתי 3

 

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

הצטרף לדיון

ניתן לפרסם הודעה כעת ולהירשם לאתר מאוחר יותר. במידה וכבר יש לך חשבון בפורום, התחבר כעת בכדי לפרסם באמצעות החשבון שלך.

Guest
הגב לנושא זה...

×   התוכן שהדבקת מסוגנן.   הסר סיגנון

  Only 75 emoji are allowed.

×   הקישור שלך הוטמע אוטומטית בגוף ההודעה.   הצג כקישור רגיל

×   התוכן הקודם שלך שוחזר.   ניקוי העורך

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • תוכן חדש...