Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

בשתי מילים - לעשות ניהול תוכנה למנוע, או לא, ואם כן איפה.


ROI37

פוסטים מומלצים

מה העניינים חברים, ניסיתי לקבל תשובות "ויחס" במדור שיפורים, ולא קיבלתי, יש לי אנפינטי Q50' 2015 מנוע 2.0 טורבו. חלש מדיי בשבילי, רוצה לעשות ניהול תוכנה למנוע ולגיר, מחפש מקום מקצועי, קראתי המון חוות דעת על CPC, רובם טובות ומעט תקלות, RPA נשמע יותר מוצלח, אך גם עליו פעמים שלא צלח, מוכן להשקיע 10 אלף רק למצוא מקום מקצועי, אבל שיהיה נסיעה חלקה, בלי "תופעות לוואי", ובלי תקלות מנורות של לחץ שמן וכד', או בעיות בגיר בהמשך הדרך, רוב הנסיעה שלי רגועה, רק 15 אחוז אגרסיבי, ולא גר במקום של פקקים. מי יוצא גבר ועוזר לי עם ידע, נסיון והכוונה טובה, שיהיה לי מסלול קל בע"ה... תודה אחים.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

דבר עם דני ממקס-טיונינג (0545994459) שיבנה לך תוכנה מותאמת אישית על דיינו שלא כמו כל החב'רה מ- PCP שבתכלס מורידים איזה תוכנה של מישהו אחר ומתקינים לך, בלי בדיקת דיינו, בלי לוג, בלי כלום. לסטייג' 1 אתה יכול לצפות לתוספת של כ-50 כ"ס ו-5 קג"מ. 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

APR? לא זכור לי ש- APR עובדים עם משהו שהוא לא של קבוצת פולקסווגן. המנוע שלך הוא לא מנוע שזכה ליותר מידי יחס בשוק הטיוניניג ובגלל זה אני חושב שעדיף ללכת לדני, אני כבר לא זוכר את המחירים שלו אבל זה לא הרבה יותר מתוכנת מדף שמוכרים לך. 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

דיבר מס' 9 (בערך - כי כנראה לא ממש באותו מחיר ומעבר לתקציב שעלה פה, וגם לא נפוץ).

יש תתי דגמים עם מנוע גדול יותר והרבה יותר כוח (לא לשכוח שצריך גם לדעת מה לעשות עם הכוח הזה - על כן ראה דיבר מס' 1 וגם מס' 6 חשוב בהקשר זה).

הם גם כנראה יבואו עם שאר חלקים משופרים בהתאמה (בלמים, מתלים וכיוצב' וגם אבזור באופן כללי).

 

בחו"ל יש את החברה האלה (לדעתי מוכרים), אבל לפי האתר שלהם אין נציגות רשמית בישראל, כך שאין לי מושג איך אפשר לעבוד מולם:

https://www.br-performance.lu/en-lu/chiptuning/1-cars/26-infiniti/7232-q50/7233-2013/7315-2-0t/

 

ומצאתי גם את אלו (לא שמעתי עליהם) שטוענים שהתוכנה שלהם גם מקוסטמת, והם גם מציעים ציוד להתקין את התוכנה בנפרד (מה שעשוי להיות גם יקר):

https://www.dyno-chiptuningfiles.com/tuning-file/infiniti-q50-20t-211hp/

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 9 שעות, Tom_22 כתב:

דיבר מס' 9

איכשהו כל פעם שחשבתי לשפר רכב, הדיבר הזה דיבר אלי ואמרתי לעצמי שאולי זה לא נכון, ואולי עדיף לחכות קצת ולקנות משהו חזק יותר/חדש יותר/טוב יותר - ואז נתקעתי עם הסניק: אין בארץ סניק אחרת כיון שבגדול הביאו דגם אחד בלבד (עם שינויים מינוריים בין השנים, בעיקר סביב צבעי האינטיריור), ובלמכור-לקנות אין לי עניין כיון שאין כרגע רכב ש"בא לי עליו" יותר מהרכב הנוכחי שלי, וזה גרם לי לדבר עם כמה טיונרים ולחשוב על סעיף 9 הזה ועל למה לא נגעתי ברכבים הקודמים שהיו לי.

 

בגדול נכון, לקחת גולף 1600 ולהביא אותה לרמה של GTI יעלה כמו GTI (או אפילו יותר), אז למה לטרוח בכלל? מצד שני, לפחות לפי מה שבדקתי לרנו (ויתכן וזה שונה לרכבים אחרים/מותגים אחרים), היום כשהשיפורים הם בעיקר תוכנתיים, לא מאוד יקר לשפר רכב - 3000 עד 4000 ש"ח ישיגו 10-15-20 אחוז (תלוי את מי שואלים ואני מניח שגם תלוי ברכב הספציפי), כשלדעתי מבחינת שאר החלקים - בהנחה שהרכב עבר יישור קו או שהוא מלכתחילה במצב טוב - תוספת הספק אפילו של 20% לא תביא אותם לקצה, והם עדין ישמרו על אמינות סבירה.

 

ספציפית אצלי, הטענה היא שאפשר להגיע מ 110 כ"ס לסביבות 130-135 כ"ס, ואפילו לשפר את צריכה הדלק (לא כל כך ברור לי איך, אבל זה מה שכולם טענו), וכל זה במחיר שהוא בסביבות ה 3000 ש"ח - לא כסף קטן, בעיקר בתקופה הנוכחית כשאני מחפש עבודה, אבל גם לא בשמיים, ורחוק מאוד מהעלות שתהיה לי אם אחליט למכור ולקנות משהו אחר עם יותר ביצועים מראש. מודה שאני לא יודע כמה השפעה אני ארגיש בפועל מתוספת של עוד 20 כ"ס, אבל באחוזים זה נשמע לא מעט.

 

כתבתי הרבה כדי בעצם להגיד שאני מניח שזה לא שחור ולבן, ושלפחות בחלק מהרכבים יש מה לעשות גם בסכומים נמוכים משמעותית מעלות החלפת הרכב לדגם חזק יותר - שלא תמיד זמין.

עריכה אחרונה על ידי Fazer
  • מעניין 1
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

בהחלט מסכים. וגם סייגתי משהו את שכתבתי. רק רציתי לתת פרספקטיבה נוספת ולתת גם דגש על משתנה הנהג והצמיגים.

שיפורי תוכנה לרכב גודש נותנים עלות/תועלת טובים למדי ברוב המקרים. ואם נשארים ברמת "סטייג' 1" בדר"כ הציוד המקורי מסוגל להתמודד.

 

אבל נראה לי שבהשוואה לסניק, לאינפיניטי יש כן אפשרויות שהייתי מקביל לגולף 1.6 מול GTI ברמה מסויימת (לא התעמקתי).

יש מנוע 3 ליטר עם הספק של 300 או 400 כ"ס ויש תת דגם היברידי עם כ-360 כ"ס משולבים.

אבל כאמור עם פער מחיר משמעותי למדי.

 

עריכה אחרונה על ידי Tom_22
  • רעיון טוב! 1
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 4 דקות, Tom_22 כתב:

אם נשארים ברמת "סטייג' 1"

יש מישהי שמתאמנת איתי שהיא מקעקעת, חשבתי פעם לעשות איזה קעקוע קטן ודיברתי איתה על זה - היא אמרה בצורה מאוד קטגורית שאם אני לא מוכן נפשית לזה שהראשון יוביל לשני שיוביל לשלישי שיוביל לרביעי... עדיף כבר לא להתחיל עם זה.

 

אני לא בטוח שבמציאות יש דבר כזה "נשארים ברמת סטייג' 1" 😄

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

בתאריך 25.12.2023 בשעה 00:38, ROI37 כתב:

מה העניינים חברים, ניסיתי לקבל תשובות "ויחס" במדור שיפורים, ולא קיבלתי, יש לי אנפינטי Q50' 2015 מנוע 2.0 טורבו. חלש מדיי בשבילי, רוצה לעשות ניהול תוכנה למנוע ולגיר, מחפש מקום מקצועי, קראתי המון חוות דעת על CPC, רובם טובות ומעט תקלות, RPA נשמע יותר מוצלח, אך גם עליו פעמים שלא צלח, מוכן להשקיע 10 אלף רק למצוא מקום מקצועי, אבל שיהיה נסיעה חלקה, בלי "תופעות לוואי", ובלי תקלות מנורות של לחץ שמן וכד', או בעיות בגיר בהמשך הדרך, רוב הנסיעה שלי רגועה, רק 15 אחוז אגרסיבי, ולא גר במקום של פקקים. מי יוצא גבר ועוזר לי עם ידע, נסיון והכוונה טובה, שיהיה לי מסלול קל בע"ה... תודה אחים.

 

מהניסיון שלי ושל חברים, יש לא מעט בעיות שמתחילות להתגלות אחרי שמתקינים תוכנה. זה קצת עניין של מזל, לפעמים הכל טוב ולפעמים הרכב מתחיל להפגין תופעות לוואי מעצבנות.

במיוחד ברכב כמו שלך שהוא בן שמונה וכנראה המכלולים שלו כבר עייפים, הייתי מעריך שהסיכוי לתופעות לוואי יותר גדול מאשר ברכב חדש.

יתכן ששידרוג לרכב יותר חזק יהיה פתרון יותר זול בטווח הארוך.

 

  • אהבתי 1

"Weyland Yutani Corp - "Building Better Worlds

Porsche GT4, Audi A3

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

מתוכנה בקטנה לא יהיה לו שום בעיות.

או שתלך לטיונר טוב שיבנה לך משהו על דיינו או שתמצא מוצר מדף מוכח ועובד מספק רציני.

כל עוד אתה זוכר לא לקנות צמיגים ובלמים סיניים, הכל יהיה בסדר.

 

בתאריך 13.7.2020 בשעה 17:22, pl7410 כתב:

זו בכל זאת מדינה שמסתמכת על טמטום כמשאב לאומי

 

לפני 5 שעות, HybridBoy כתב:

תיבה טובה סטייל DSG

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

דיברתי עם דני מחולון על האוטו שלי, והוא אמר שלאוטו הזה בדכ"כ אין בעיות, ויש לו תוכנת מדף (לא זוכר את שמה), עלות של 2400 ש"ח, עלייה של 40 כ"ס, ובין 5-8 קג"מ. והוסיף שלא נראה לו שכדיי ושיש צורך לבנות תוכנה אישית על דיינו (תוספת של 1200 ש"ח). 

 

לא מספיק כח בשבילי - כל הבלאגן הזה (של ספק תקלות, במיוחד שהגיר של האוטו הזה לא הכי יעיל כשלעצמו), בשביל רק עוד 40 כ"ס, אני כנראה מוכר את האוטו, וילך על הקאדילק ATS, או שאני יחכה עם הרכב הפשוט אחר שלי שנתיים שלוש ויקנה את האינפינטי מנוע 3.0 טורבו או ב.אם.וו. 330E 2016/17שהמחירים יהיו אז בערך 80 אלף. 

  • אהבתי 1
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

בתאריך 31.12.2023 בשעה 09:24, shugiflex כתב:

יתכן ששידרוג לרכב יותר חזק יהיה פתרון יותר זול בטווח הארוך.

אשמח אם תספר לי איזה רכב יותר חזק מאינפינטי 2.0 טורבו, 2015, שווי רכב של כ60 אלף, רכב יותר חזק ממנו... אפ' סיאט לאון 1.8 עולה יותר ולא חזקה יותר... צריך עוד 30-60 אלף להביא משהו חזק ושמור...ולא יד 5 של ערסים וערבים, שהאוטו עבד 150ק"מ כמו 400 במאמץ...

בתאריך 1.1.2024 בשעה 15:24, om2 כתב:

ותמיד צריך לזכור שהתוכנה באה על חשבון משהו. בדרך כלל על חשבון אמינות המכלולים.

ככה שצריך להכין כסף בצד גם תחזוקה שוטפת יקרה יותר

תגיד, איזה מכלולים אתה מתכוון, שמנים פילטרים ברקסים צלחות וצמיגים נכון...או שיש עוד מכלולים...

בתאריך 31.12.2023 בשעה 09:24, shugiflex כתב:

ולפעמים הרכב מתחיל להפגין תופעות לוואי מעצבנות.

תגיד אח, איזה תופעות לוואי יש... תן כמה דוגמאות

בתאריך 31.12.2023 בשעה 09:24, shugiflex כתב:

ולפעמים הרכב מתחיל להפגין תופעות לוואי מעצבנות.

תגיד ואם יצא שחלילה התחילו תופעות לוואי, אם אני מסיר את התוכנה הכל חוזר לקדמותו?!

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

כל מכלול ברכב.

לדוג' אם המנוע תוכנן לעבוד ב170 כ"ס

ועכשיו הוא עובד ב200 כ"ס

אז לדוג" הטלטל מקבל אנרגיה גבוהה יותר

תיבת ההילוכים ממירה מומנט גבוה יותר

כנ"ל הציריה

וכל שאר המכלולים.

תוכננו במפעל לעבוד ב100% ואתה נותן להם לעבוד ב120%

 

האם הם יקרסו כתוצאה מזה?

אני לא יודע. יכול להיות שכן ויכול להיות שלא.

אבל צריך להכין גם כמה אלפים בצד לטובת תחזוקה של רכב כזה.

 

לפני 21 דקות, ROI37 כתב:

 

תגיד ואם יצא שחלילה התחילו תופעות לוואי, אם אני מסיר את התוכנה הכל חוזר לקדמותו?!

אין דבר כזה "להסיר תוכנה"

צריך לצרוב תוכנה חדשה כל המחשב,

זה אף פעם לא יהיה 100% אותו דבר

אלא אם כן יש למתקין תוכנה מקורית של היצרן (לרובם אין. אלא יש משהו קרוב)

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

הצטרף לדיון

ניתן לפרסם הודעה כעת ולהירשם לאתר מאוחר יותר. במידה וכבר יש לך חשבון בפורום, התחבר כעת בכדי לפרסם באמצעות החשבון שלך.

Guest
הגב לנושא זה...

×   התוכן שהדבקת מסוגנן.   הסר סיגנון

  Only 75 emoji are allowed.

×   הקישור שלך הוטמע אוטומטית בגוף ההודעה.   הצג כקישור רגיל

×   התוכן הקודם שלך שוחזר.   ניקוי העורך

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • תוכן חדש...