Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

החלפת נוזל קירור - החלפה ראשונה אחרי הרבה שנים, ההחלפות הבאות במרווחים קצרים יותר


Buki
שימו לב! השרשור הזה בן 642 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

פוסטים מומלצים

שלום, 

 

זו הוראה שקיימת אצל לא מעט יצרנים.

החלפה ראשונה של נוזל קירור אחרי 10 או 8 שנים, ההחלפות הבאות כל שנתיים או שלוש.

 

912543209_Screenshot_20220702-215425_(1)2.thumb.png.b26b405b05d13cfde2b93659590d98c0.png

 

בהנחה שבהחלפה משתמשים בנוזל מקורי או שווה ערך, מה הסיבה לזה? 

 

תודה. 

 

 

 

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

  • תגובות 32
  • פורסם
  • תגובה אחרונה

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

לפני 47 דקות, om2 כתב:

אולי מנוע מתיישן מצריך תשומת לב גבוה יותר?

נגיד. אז גם שמן, פילטר שמן, פילטר אוויר וכו' צריך להחליף בתדירות גבוהה יותר.

 

אבל אין שום דבר כזה כשמדובר במתכלום האחרים, ההחלפות במרווחים זהים. 

 

רק בנוזל קירור זה ככה. 

 

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

חשבתי על הנושא הזה לפני שנים. כשהרכב יוצא מהמפעל, הכל תקין, הנוזל ידוע, ולכן פרק הזמן הארוך. לדעתי, מאוחר יותר, היצרן לוקח את המקרה הגרוע ביותר שבו חלק מהנוזל הישן נשאר במערכת, ולכן ההמלצה.

  • רעיון טוב! 1
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אני גם תהיתי על העניין הזה.

בסופו של יום כשהרכב מתיישן, במילא תחליף משאבת מים/טרמוסטט/רדיאטור או צינורות כלשהם. אז כבר מ"עצמו" תחליף נוזל קירור לעיתים קרובות יותר..

עמוס

וַיִּשְׁמַע אַבְרָם, כִּי נִשְׁבָּה אָחִיו; וַיָּרֶק אֶת-חֲנִיכָיו יְלִידֵי בֵיתוֹ, שְׁמֹנָה עָשָׂר וּשְׁלֹשׁ מֵאוֹת, וַיִּרְדֹּף, עַד-דָּן.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

גם בספר הטיפולים של טויוטה מופיעה החלפה ראשונה אחרי 150 אלף קילומטרים ואחרי זה כל 75 אלף. אין לי כוונה להחליף כל שנתיים נוזל מקורי וטוב.

toyota verso 2016 - יש מקום לכולם!

בעבר : ניסאן NV200 2012, סיטרואן ג'מפי 2007, רנו קנגו DCI  2007,  פולו סטיישן SDI 2000, לנסר 93, אופל קדט 84.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 26 דקות, FROGIE כתב:

לי הפריע למה זה מופיע ברשימת טיפולים של 120K, אולי התחלפו להם המספרים :)

זה מכיוון שהספר נותן מפרט עד 120 אלף למדינות מחוץ לאירופה.

בטיפול שבא אחרי 120, ז"א 135, חוזרים להתחלה לטיפול 15. 

אז הם רשמו את זה בטיפול 120. 

 

במפרט לאירופה שם הטיפולים כל 30 אלף, התוכנית מגיעה ל 210 אלף והנ"ל מופיע בטיפול 210.

  • רעיון טוב! 1

 

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

ההחלפה הבאה תהיה יותר קרובה, כי קשה להחליף את כל נוזל הקירור הישן.

בד"כ, נכנס כ 4-5 ליטר נוזל קירור חדש, מתוך כ 6-7   ליטר שיש במערכת הקירור.
נשאר קצת נוזל ישן בראש המנוע, וברדיאטור הפנימי.
ומאחר ולא כל נוזל הקירור במנוע חדש לחלוטין, מבקשים להחליף מעכשיו החלפות יותר קרובות.
 

 

אייל.

עריכה אחרונה על ידי ליין מן
  • רעיון טוב! 1

עצמאי בשטח - 1 מטר מהצד.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אצלי זה כל שנתיים ( אפילו פחות).  אין התייחסות בספר לזמן ההחלפה, רק לקילומטראז'.

toyota verso 2016 - יש מקום לכולם!

בעבר : ניסאן NV200 2012, סיטרואן ג'מפי 2007, רנו קנגו DCI  2007,  פולו סטיישן SDI 2000, לנסר 93, אופל קדט 84.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לא חושב שזה צעד נבון עבורך לא להחליף נוזל כל שנתיים, גם אם מדובר בנוזל מקורי. אלא אם אתה מתכנן למכור את הרכב בקרוב, ולא איכפת לך לתחזק אותו כראוי. הרכב עובד, וקשה. גם נוזל טוב יכול לאבד את התכונות שלו ומהר.

 

מה שמעניין זה שב-2016 היו לדעתי נוזלים שהחזיקו 150000 ק"מ, ועדיין החברה המליצה רק על חצי מזה.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

הסיבה העיקרית להחלפה זו רמת חומציות

נוזל חדש זה באזור 8-9 PH

נוזל משומש לאחר 5-7 שנים PH7

אסור שירד מתחת ל-7

באזור 7 כבר רצוי להחליף

מים מזוקקים אגב 5PH לבדם הם הרסניים למנועי אלומיניום

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

בספר רכב (מאזדה) כתוב להחליף נוזל קירור רק לאחר 195,000 ק״מ או 10 שנים. 

מתלבט אם להקדים את ההחלפה (כרגע עומד על 6 שנים, 73,000 ק״מ). כנ״ל לגבי שמן גיר (שאותו בכלל לא אמורים להחליף לפי הוראות יצרן…) 

6E2FC7F7-7AF3-4BC8-8944-4615229225BD.thumb.jpeg.a05c958bd620189878d9c5f5825a0963.jpeg

 

 

Mazda 3 2.0L, 2016 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

שימו לב! השרשור הזה בן 642 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

הצטרף לדיון

ניתן לפרסם הודעה כעת ולהירשם לאתר מאוחר יותר. במידה וכבר יש לך חשבון בפורום, התחבר כעת בכדי לפרסם באמצעות החשבון שלך.

Guest
הגב לנושא זה...

×   התוכן שהדבקת מסוגנן.   הסר סיגנון

  Only 75 emoji are allowed.

×   הקישור שלך הוטמע אוטומטית בגוף ההודעה.   הצג כקישור רגיל

×   התוכן הקודם שלך שוחזר.   ניקוי העורך

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • תוכן חדש...