Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

טיונינג קל לרנו סניק 1.5DCI


Fazer
שימו לב! השרשור הזה בן 840 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

פוסטים מומלצים

במסגרת "משבר אמצע החיים" שתקף אותי עם הסניק (אמצע החיים שלה איתי, אני מקווה שלי יש עוד יותר מחצי) התחלתי לחשוב על לחזק קצת את המנוע, שהיום הוא באמת אחלה, אבל אם אפשר יותר (בעיקר יותר מומנט) אז למה לא בעצם?

 

אחרי שגיליתי שאין המון מידע על שיפור ה K9K, מצאתי שתי חברות, שאת שתיהן אני לא מכיר, שטוענות לשיפור משמעותי די בקלות:

Race Chip

Tuning Box

 

בשתיהן נראה שזו קופסה שמתחברת לצמה של הרכב בלי שינויים נוספים, שתי החברות טוענות שאפשר לעשות את זה DIY, שתיהן טוענות לנתונים דומים (תוספת של 20-30 כ"ס ובערך 5-6 קג"מ ברמות הטיונינג הבסיסיות).

 

אם למישהו יש ניסיון עם אחת החברות האלו או המלצה על חברה אחרת, אשמח מאוד לשמוע.

 

מעבר לזה, הדבר שמדאיג אותי הוא נושא האמינות - גם אמינות המנוע/טורבו עם תוספת כזו, אבל בעיקר אני תוהה איך התיבה הרובוטית תדע להתמודד עם תוספת ההספק והמומנט, מה זה יעשה לקלאצ'ים, ואם זה יגלה נקודת חולשה שתשבור לי משהו.

 

שוב, לא רע לי עם האוטו כמו שהוא, אבל אחרי 5 שנים ביחד מדגדג לי לעשות משהו.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

  • חברי המעגל הראשון

אם אני זוכר נכון, הקופסאות החיצוניות האלו עובדות על ידי כך שהם משנות את הנתונים המגיעים למחשב מהחיישנים, כדי לאלץ אותו לעבוד אחרת.  זאת בניגוד לעדכונים אמיתיים שמשנים את המיפויים השונים במחשב עצמו ולא נוגעים במידע המגיע מהחיישנים.

 

לא נראה לי שזה רעיון טוב (ובטח לא לטווח ארוך) לרמות את מחשב המנוע על ידי הכנסת אינפוטים מעובדים.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 7 שעות, Fazer כתב:

במסגרת "משבר אמצע החיים" שתקף אותי עם הסניק (אמצע החיים שלה איתי, אני מקווה שלי יש עוד יותר מחצי) התחלתי לחשוב על לחזק קצת את המנוע, שהיום הוא באמת אחלה, אבל אם אפשר יותר (בעיקר יותר מומנט) אז למה לא בעצם?

 

אחרי שגיליתי שאין המון מידע על שיפור ה K9K, מצאתי שתי חברות, שאת שתיהן אני לא מכיר, שטוענות לשיפור משמעותי די בקלות:

Race Chip

Tuning Box

על Upsolute לא שמעת ?!
http://www.upsolute.com/en/chiptuning/db/car/3799/renault/scenic-3/renault-scenic-3-dci-15-110

 

מציע שתתקשר ל E&A ואולי תלך לצרוב אותה לניסיון של שבועיים.

https://www.eanda-autosport.co.il/tuning
 

איציק

  • רעיון טוב! 1

Peugeot 3008 MY18 1.6HDi 120Hp Automatic
   Citroen Berlingo XTR MY17
 1.6
HDi 100Hp Automatic
Citroen C4 MY07 2.0 143Hp Automatic

 

 

eפ.מצולמים אחרונים: הח' שסתום ספיקה למדחס מזגן, טיימינג למנוע 2.0 EW10J4 ב 307, הח' COM2000 ברכבי PSA , הח' שמן AL4, הח' שסתומים AL4

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

@איציק נ.האמת היא שלא הכרתי... אף פעם לא התעניינתי בשיפורים כאלו (אני old school, מעדיף weber גדול).

החסרון היחיד בפתרון הזה הוא שזה אומר לצרוב את המחשב בעצמו - מהלך קצת מפחיד בעיני, כי מה קורה אם משהו משתבש? הקופסאות מתחברות לצמות ומתפרקות בלי להשאיר רמז לקיומן אם רוצים, וזה מה שקסם לי.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

היה פה בחור עם מגאן 3 סטיישן שהתקין צ'יפ וחלק את רשמיו. אנסה למצוא את הפוסטים הרלוונטיים. אני בכל אופן לא הייתי עושה את זה בגלל הגיר.

  • רעיון טוב! 1

חזיר דיזל

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני שעתיים, Fazer כתב:

 

החסרון היחיד בפתרון הזה הוא שזה אומר לצרוב את המחשב בעצמו - מהלך קצת מפחיד בעיני, כי מה קורה אם משהו משתבש? הקופסאות מתחברות לצמות ומתפרקות בלי להשאיר רמז לקיומן אם רוצים, וזה מה שקסם לי.

אכן אתה OLD SCHOOL ! אבל רוב האנשים בארץ כמוך או פשוט מבולבלים,איך עובד התחום הזה,ואז מתחילים להיצמד ל"מותגים"


Chip Tuning - זאת הטכניקה הישנה ומסורבלת,היה פופולרי בתחילת שנות 2000,בעשור האחרון מקצוענים לא משתמשים בזה אם יש פרוטוקול גישה לרכיבי מחשב ניהול מנוע דרך OBD או חיבור ישיר למחשב בלי לפתוח אותו,או ממשיכים להשתמש במחשבים מוגנים ,כמו הרבה אמריקאיות,ואז אתה שולח את המקורי שלך,ומכינים לך אחד כזה פרוץ....ואז כאשר מחזירים את המקורי האנשים בשוק איך המערכת זיהה את זה,ויש DTC ששולל אחריות,לאנשים אין מושג איך בנוי ארכיטקטורה של רכבים חדשים,לא סתם הזכרתי את האמריקאים,GM הוציאו חוזר,שמפורש אוסר החלפת מודולים בתהליך שלילה בזמן דיאגנוסטיקה
https://gm-techlink.com/?p=11221

ECU Remapping
 - זאת הטכניקה המודרנית במיוחד מאז  EURO 5,עושים עם כלים מיוחדים (יקרים לכן לקוח קצה לא יכול לעשות לבד,אז מוכרים להם צ'יפ/סט התחברות לצמת חוטים לפעמים) דרך OBD/חיבור ישיר (פתיחת מחשב הפך לנדיר) אתה משנה מפות/ערכים לפי רצונך,לפני כל טיונינג עושים גיבוי מלא (גם אם לא,במקרה הצורך אפשר לשחזר רמת יצרן)בכל רגע נתון אפשר לחזור להגדרות מקוריות,תחשוב כאשר אתה מנסה לכייל צבע של טלוויזיה עד שאתה כבר לא יודע איפה נגעת,או פלאפון מרוב שחירבשת....לוחץ FACTORY RESET.


רוצה לעשות טיונינג אישי,גש לדיינו,תעשה הרצות לפני ואחר למדידות הספק בקרנק/גלגל,אבל STG1 זה בזבוז כסף לפי דעתי,כמו שהחברות של צ'יפים שפירסמת גם רוב הטיונינג של STG1 זה טיונינג של טווח,שכל התעשיה עובד לפי אותו דטה בייס,ששם מאגדים את כל התוצאות של דיינו שעשו,ואל תחשוב במכוניות כמו שלך משקיעים יותר מדי זמן לפיין טיונינג.

2021-12-09_22-57-16.thumb.png.da7a603ee6b09d2a7bfa805757f440e1.png

רוב הטיונרים לא ילכו עד הקצה,במקרה שלך בגלל הגיר לא הייתי עובר את 280 Nm,ורק שתדע הרבה אנשים בכלל עושים ECO Tuning יותר חשוב להם תפעול חלק,זמינות של כח בסל"דים יותר נמוכים,יחס העברה של כל הילוך וחיסכון בדלק,כל זה במגבלות אם זה מנוע אטמוספרי או טורבו.
לא רוצה דיינו,לפחות תבקש DataLogging לפני או אחרי,של כמה פרמטרים מרכזיים fuel pressure, oil pressure, air/fuel, exhaust gas temperature, knock sensor, exhaust back pressure and oil temperature
אני יודע ש"אגדה אורבנית" מספרת ככל שהמותג מוכר יותר/או יקר יותר....אז הביצועים של רכב שלך יהיו יותר "חזקים"...אין לי שום כוונה לשכנע אותכם ההפך,רק נתתי לכם כמה נקודות למחשבה!

 

 

עריכה אחרונה על ידי קיורטוש אוטומוטיב
  • אהבתי 1
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

שימו לב! השרשור הזה בן 840 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

הצטרף לדיון

ניתן לפרסם הודעה כעת ולהירשם לאתר מאוחר יותר. במידה וכבר יש לך חשבון בפורום, התחבר כעת בכדי לפרסם באמצעות החשבון שלך.

Guest
הגב לנושא זה...

×   התוכן שהדבקת מסוגנן.   הסר סיגנון

  Only 75 emoji are allowed.

×   הקישור שלך הוטמע אוטומטית בגוף ההודעה.   הצג כקישור רגיל

×   התוכן הקודם שלך שוחזר.   ניקוי העורך

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • תוכן חדש...