Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

עמדת טעינה פרטית לרכב חשמלי


LoveEV16
 שיתוף

פוסטים מומלצים

חדשה פה 😃 קנינו השבוע BMW i3 2017 ובעוד מס' חודשים נקבל גם את הטסלה שהזמנו. אנו רוצים להתקין עמדת טעינה בבניין בו נגור. את משוכת וועד הבית עברנו (הם בעד!),  איזו חברה הייתם ממליצים לנו לבחור?  כזו שהמוצר שלה יכול לשרת את שני הרכבים, לא במקביל כמובן. וגם- אם מישהו מכיר טוב את ה-i3 אשמח לדעת איזה סוג מטען מתאים לה: type1 או type 2. תודה!

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

תתחדשו!

 

עמדה Type 2  תתאים גם לב.מ.וו וגם לטסלה.

 

לגבי מתקינים יש המון חברות וגם חשמלאים פרטיים המתקינים עמדות טעינה.

 

החברות הגדולות:

 

סונול EVI

 

EV-Edge

 

אפקון

 

ג'ינרג'י

 

לגבי ה-BMW i3 ממליץ גם לחפש פוסטים של המשתמש @Cadillac58 שבבעלותו BMW כזאת.

 

כמו"כ יש קבוצה פעילה בפייסבוק עם הרבה מידע  בעלי רכב חשמלי 1

  • אהבתי 1

סקודה יטי 2.0 TDI 4x4

וולוו XC40 T3 Momentum

וולוו V40 T4 Kinetic Plus (נמכרה)

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

הצטרף לדיון

ניתן לפרסם הודעה כעת ולהירשם לאתר מאוחר יותר. במידה וכבר יש לך חשבון בפורום, התחבר כעת בכדי לפרסם באמצעות החשבון שלך.

Guest
הגב לנושא זה...

×   התוכן שהדבקת מסוגנן.   הסר סיגנון

  Only 75 emoji are allowed.

×   הקישור שלך הוטמע אוטומטית בגוף ההודעה.   הצג כקישור רגיל

×   התוכן הקודם שלך שוחזר.   ניקוי העורך

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 שיתוף

  • תכנים דומים

    • מאת אלף123
      ביטוח ישיר התחילו להציע ביטוח לטסלה 3. זול ב 15% מהפניקס שבהסדר עם טסלה ומאפשר נהג מזדמן שהפניקס לא מאפשרת. הפניקס גם חברה שאני מתעב באופן כללי. 
      הכיסוי בישיר דומה, מאפשרים השתתפות עצמית נמוכה של 1000 שח במוסכי טסלה, שכאמור לא בהסדר של ישיר. 
      אין פטור מהשתתפות עצמית פעם בשנה כמו בפניקס אבל מצד שני אין מינימום תביעה מעל 2000 שח כמו בפניקס. 
      לא רואה סיבה לא ללכת עם ביטוח ישיר למרות ההמלצה של טסלה והטענה שהביטוח של הפניקס "מותאם במיוחד" לטסלה... אני מפספס משהו? 
    • מאת Cadillac58
      קצת אסקייפיזם מהקורונה, אפשר בבקשה?
      בדצמבר 2019 עשיתי יבוא אישי של ב.מ.וו i3. מאז כבר עברתי איתה בנעימים מעל 5,000 ק"מ ויש כמה תובנות. אשתף לגבי הרכב עצמו, על החיים עם רכב חשמלי מלא בכלל וגם קצת על חוויית היבוא האישי.
       
      מבחני הדרכים שנעשו בארץ התייחסו אל ה-i3 בעיקר כקוריוז, כי בטווח מחירים של 250-280 אלף שקל בו היא נמכרה עד לאחרונה (ב-2020 עם עליית המיסוי שרדה רק גרסה אחת, ב-259 אש"ח), וביחס לרכב קטן עם טווח חשמלי מוגבל (עד סוף 2018) - אי אפשר היה להצדיק כלכלית את הרכישה שלה. זה נכון ואכן לא מפתיע שהיבואן מכר ב-4 שנים רק 25 יחידות, רובן בשנת 2017. אבל ברכישה כמשומשת, בארץ ובעיקר בחו"ל, השיקול הכלכלי פוגש את התשוקה ועושה שכל, ולא רק בראש שלי. 
       
      מה זה בעצם? קשה לשייך אותה לקטגוריה. האורך המאוד צנוע (4 מ') ובסיס הגלגלים הקצר (257 ס"מ) מתאימים לסופר מיני. הגובה (159 ס"מ) והרוחב (179 ס"מ) משתלבים יפה ברכב פנאי קומפקטי. תא המטען קטן (260 ל') והחישוקים ענקיים (20"), יש מרחב רגליים וראש ראויים מאחור, כמו במשפחתית, אבל רק שני מושבים. יש מי שקורא לה "מיקרו-ואן" בגלל הישיבה הגבוהה, אבל בעיני היא לא. והביצועים? 184 כ"ס עם 27.5 קג"מ מסל"ד אפס, הנעה אחורית, מטיסים אותה ל-100 ב-6.9 שניות שמרגישות קצרות (דגם S הספורטיבי. הרגיל מוסיף 0.4 ש').
       
      איך כל זה מתבטא בפועל? במילה אחת: כיף. מה לעשות. התאוצה של רכב חשמלי נמרץ והשקט פשוט ממכרים. ההשתלבות בתנועה בכל מהירות, יציאה לעקיפות ויציאה מהמקום (0 ל-60 קמ"ש ב-3.4 ש'), הנהיגה בדוושה אחת אחרי הסתגלות קצרה מאוד נוחה וגם בכבישים מפותלים כמו 395 היא יציבה ונעימה עם זויות גלגלול קטנות הודות למרכז כובד נמוך - הסוללות ממוקמות על רצפת הרכב, ולכן גם הישיבה גבוהה יחסית - בדיוק באמצע הדרך בין X5 לסדרה 1. הראות קדימה מעולה אך נוחות הנסיעה רק סבירה, בעיקר בגלל המשקל (כמו סדרה 1) והחישוקים הגדולים. על כביש מהיר גלי היא קופצת יותר מדי ובעיר היא בסדר. מפצה בידוד רעשים מוצלח אבל בסה"כ היא אוהבת אספלט איכותי ולא בנויה לשבילים.
      החיסרון העיקרי מבחינתי הוא מפרט חלקי מאוד של מערכות בטיחות מתקדמות. למרות שקניתי את כל האופציות האפשריות נאלצתי לוותר על תיקון אקטיבי של סטייה מנתיב (הוא קיים, אבל רק עד 60 קמ"ש כמערכת סיוע בפקקים), בלימה אוטונומית במהירות בינעירונית (קיים רק עד 60 קמ"ש) והתראה על שטח מת. את כל זה היה לי ברכב הקודם, אאודי Q2, התרגלתי ואהבתי את המערכות האלה - יעילות וחשובות. ב-i3 הן פשוט לא קיימות בהיצע עד היום. מה שכן יש זו בקרת שיוט אדפטיבית עד עצירה מלאה, זיהוי תמרורי מהירות, זיהוי הולכי רגל, התראת התקרבות מסוכנת ואורות לד אדפטיביים.
      מבחינת אבזור נוחות המצב טוב. תלוי כמובן ברמת הגימור שבוחרים אבל ברור שאם כבר עושים יבוא אישי והמס נמוך, זה פשע לא להוסיף 10% עבור כל התוספות. שלי מצוידת בתאורת לד מלאה, חישוקי 20" מושחרים, חלון גג, ריפודי עור מלא, עץ אלון לאורך הדשבורד, מפתח חכם מלא, מסך אינפוטיינמנט 10.25" איכותי ומסך 5.7" כלוח מחוונים מוקרן, מצלמה אחורית, חיישנים מלפנים ומאחור, טעינה אלחוטית לנייד, חיישני גשם ותאורה, בלם יד חשמלי, מערכת ניווט לווייני, קישור אינטרנטי, פקודות קוליות, קיפול מראות חשמלי, חימום למושבים, בקרת אקלים אוטומטית, מערכת סאונד טובה 6 רמקולים, מדידת לחץ אוויר בכל צמיג, מתלה אחורי רב חיבורי, חימום וקירור לסוללות ומערכות הבטיחות שצוינו. אי אפשר לא להזכיר את הייחודיות שבשלדה: הרכב הראשון בייצור סדרתי שבנוי מסיבי פחמן (קל וחזק), נטול קורות B - מה שהופך את הדלתות האחוריות לדלתות התאבדות (מיוחד ומגניב אבל לא נוח אם המושב האחורי בשימוש). איכות ההרכבה והחומרים (חוברת שלמה מתארת כמה הם "ירוקים") גבוהה מאוד, עיצוב הפנים עתידני (אין קונסולה בין המושבים הקדמיים, בורר ההילוכים יוצא מההגה) ותחושת הפרמיום ברכב מוחשית, יותר מאשר ב-X3 שיש בבית.
       
      הקטע החשמלי. טוב, בגללו בכלל התכנסנו פה. ההחלטה העקרונית שלי הייתה לעבור לרכב חשמלי, תחילה הזמנתי ניסאן ליף חדשה אבל לא הייתי שלם איתה וראיתי שייבוא ב.מ.וו i3s בת 10 חודשים (ייצור 02/2019) ברמת הגימור הגבוהה ביותר עוד ישאיר לי עודף מהליף, מה שהתברר כנכון.  דבר ראשון זה הטווח, כלומר גודל הסוללה. ב-i3 יש שלושה דורות של סוללה: 2014-2016 הסתפקה ב-22kwh וכלל לא נמכרה בארץ (בחו"ל נמכרה בעיקר עם מאריך טווח, גנרטור בנזין). הדור השני 2017-2018 עם סוללת 33kwh יובא לארץ וכבר הציע טווח אמיתי של 200 ק"מ. 2019-2020 זה הדור השלישי עם 42.2kwh וטווח 270 ק"מ, כמו ברכב שלי. בפועל היא משיגה בקלות את הטווח הזה גם עם עליות יום-יומיות לירושלים ורגל כבדה על ה"אין גז", במצב נוחות או ספורט. במצב אקו הטווח חוצה את ה-300 ק"מ אבל במחיר ירידה מורגשת בביצועים.
      שתי אפשרויות לטעינה: מעמדה ביתית, טעינה תלת פאזית בהספק 11kwh תטען 1 ק"מ בדקה. העלות היא 8-9 אג' לק"מ. בטעינה מהירה בעמדה ציבורית ההספק הוא 50kwh, כ-5 ק"מ לדקת טעינה, המחיר יותר יקר אבל אף פעם לא היה לי צורך להתנסות. אפשרי לצאת ממרכז הארץ, לעצור בפונדק 101 ל-20 דקות של טעינה ולהגיע לאילת (תשובה מוכנה לשאלה הבנאלית).
      עמדת טעינה תלת פאזית עולה כ-2,500, אבל ההתקנה תוסיף עוד 1,000-3,000 בהתאם לתוואי ולמרחק. המלצות חמות בפרטי. העמדה צורכת 16A מכל פאזה מה שמחייב שבבית יהיה חיבור של לפחות 3X32A, אבל ליתר ביטחון וכדי שלא יקפוץ הפקק מעומס יתר אפשר לתכנת את הרכב שייטען בשעה רצויה - אצלי זה לפנות בוקר, אז גם הסוללה התקררה וצריכת החשמל בבית נמוכה. המהדרין (כמוני) גם יתקינו מערכת סולארית על הגג ובכלל יסעו בעלות אפסית ובלי זיהום, אבל זה כבר שייך לפורום אחר.
       
      למי היא מתאימה? דבר ראשון וזה ברור: חייבים עמדת טעינה פרטית, בבית או בעבודה. אני לא יכול לדמיין איך אפשר להסתדר אחרת, לבוא לעמדה והיא תפוסה, או ללכת ברגל מהעמדה הביתה ובחזרה בזמן טעינת לילה. שנית זה מה הצורך - מי שמסתכל על הצד הכלכלי של רכב חשמלי, המספרים יסתדרו לו רק אם הוא נוסע הרבה, הייתי אומר לפחות 20,000 ק"מ בשנה. יש לזכור שבנוסף לחיסכון בדלק יש גם חיסכון גדול בעלויות האחזקה - הטיפול ממש מינימלי: פעם בשנתיים להחליף פילטר מזגן ונוזל בלמים. זהו. גג 300 שקל פלוס עבודה. הרפידות מחזיקות מעל 100,000 ק"מ בגלל הבלימה שאוגרת חשמל (נדרשים לדוושת הבלמים רק בתוך העיר, ברמזור אדום או אם מישהו נדחף למסלול). המנוע החשמלי אמין ביותר ולסוללות יש 8 שנות אחריות (בכל המותגים אגב). הרכב שלי עם 20,000 ק"מ מראה קיבולת סוללות של 99.5%.
      עוד הייתי מוסיף שלמשפחות היא יותר מתאימה כרכב שני בבית. הפתרון האולטימטיבי למגבלת הטווח היא שפשוט אפשר לקחת את הרכב של אשתי... ונגמר הסיפור. אני לגמרי רואה רווק נהנה מאוד מ-i3 כהוט-האץ' חמימה ומתגבר בקלות על חרדת הטווח, הכל חארטה. נוסע 120 ק"מ ביום ולא מנצל חצי מהסוללה, אז מה הלחץ? אם מסיעים ילדים יש את הקטע הזה שאת הדלתות האחוריות אפשר לפתוח רק אחרי פתיחת הקדמיות, כלומר לצאת ולפתוח לילדים. מצד שני הבן המתבגר, 1.83 מ', לא התלונן על מקום מאחורה אבל הפדחת כבר הייתה קרובה לתקרה אם להודות על האמת. 
       
      כמה מילים על יבוא אישי: לא לפחד. לא עשיתי את זה לפני כן, אין לי קשרים ולא היו לי יועצים. כמובן שהמוטיבציה העיקרית היא המחירים הנמוכים בחו"ל (ירידת ערך של כ-25% בשנה הראשונה) והמיסוי הנמוך על הנעה אלטרנטיבית (10% לחשמלי מלא, 25% לפלאג אין - אבל עם תקרה להטבה בחישוב מסובך שלא אכנס אליו כאן). יש אמצעי זהירות לנקוט ולדעת ממי קונים, יש חשש טבעי בלהעביר כסף לאדם שאתה לא מכיר עבור רכב משומש שלא בדקת ולקוות שהכל יעבור בשלום. המפתח לדעתי הוא למצוא דילר טוב שיטפל בעצמו בייצוא. באתרים כמו Mobile.de יש מבחר עצום של מכוניות, רובן בגרמניה, ורכישה מדילר שמבין עניין בייצוא תקזז 19% מע"מ גרמני כבר במועד הרכישה. הדילר יחתום אתכם על חוזה (יש לקרוא ביקורות עליו, להתכתב איתו ולהתרשם), יטפל בכל הליכי הייצוא ויידרוש תשלום מלא מראש. משלוח מפרנקפורט לדוגמא עולה 1,350 אירו כולל הובלה יבשתית לנמל באיטליה ושילוח ימי לארץ. בצד הישראלי יש להכין מראש רישיון יבוא - אפשר לעשות את זה לבד (לא פשוט כ"כ כשלא יודעים איך) ואפשר באמצעות מתווך ביבוא אישי, שגם מתחייב לספק לכם את הרכב מה שמכניס אלמנט ודאות מרגיע - בתמורה לכ-4,000-6,000 שקל. התיאור של מיכה על יבוא 330e מפורט ומדויק דיו אז לא אחזור עליו (שרשור ששווה לקרוא). מבחינת זמנים - חודש וחצי עבר מיום ההחלטה לרכוש את הרכב ועד שהוא עבר רישוי בישראל (שבוע בלבד בים), וזה היה מתקצר עוד יותר אם לא הייתי נופל על שיא הלחץ בייבוא בגלל עליית המס ב-1.1.20 (הרכב שוחרר מנמל אשדוד ב-17 יום במקום בכארבעה). עמיל מכס גבה 2,000 שקל וכל עלויות השחרור בנמל הסתכמו ב-2,000 שקל נוספים. בדיקת תקינה (מעין טסט מורחב לרכב) עולה כאלף שקל ולרוב רכבים מתחת ל-200,000 שקל לא חייבים בדיקת שמאי וגם לא מערכת איתור. ביטוח מקיף במגדל עלה 6,000 שקל, ממליץ על סוכנות ביטוח ספרטה שמתמחה בייבוא אישי (ינון).
      בהצלחה!
       








    • מאת oryo
      השעה 02:30 ואני מתעורר ממחשבות שרצות בלופ אינסופי בראש - ״הזמנת את הרכב הלא נכון!״, אני מניח שלא אשן יותר הלילה.
      אני צודק.
       
      ** שבועיים לפני **
       
      צריך להבין איך עובד המח המעוות שלי -
      מצד אחד אני נוהג במכונת נהיגה הקרובה לשלמות (עבורי): ידנית, קלילה, זורמת, זולה לתחזוקה-שוטפת ועדיין מצליחה לסובב לי את הראש אחרי כל חניה. מכונית עם יחס הספק/משקל שמצליח לרגש אותי מחד, ומסוגלת לייצר כיף במהירויות חוקיות מאידך.
      מצד שני אני יודע שיש למיאטה פג תוקף קרוב טווח תודות לבת משפחה קטנה שלא יכולה להתנייד בה, מה שגורם לי לתהות בגדר מי תהיה המחליפה, מה שפותח לי את התאבון. אם אני יודע שמשהו הולך לקרות, אני מעדיף שהוא יקרה עכשיו מאשר אח״כ, כי הוא הולך לקרות בכל מקרה. מה ההגיון? לא יודע, מח מעוות.
       
      בתור חובב רכב אני כבר יושב על השוק זמן רב, ו״יודע״ מי הולכת להיות המחליפה: קיה סטינגר GT1, רכב שדורש ממני להסביר כל פעם מחדש לאנשים ״שלא בקטע״ איך זה שחובב הגה בכלל שוקל אותו מלכתחילה ("Seriously..? A KIA?! O.O")
      אבל עם מנוע V6 בשרני, 4.5 שניות למאה, תא מטען ענק, מרווח פנים מכובד פלוס, יוקרה(!) בתא הנוסעים (כן כן אמרתי יוקרה) ומחיר הוגן - אני סבור שמדובר באחת החבילות המוצלחות בשוק. הסמל לא מעניין אותי, אני לא צריך להרשים אף אחד, ההנאה היא עבורי ועבורי בלבד. ראיתי כבר את כל הסרטונים, קראתי את רוב הביקורות, אני יודע איזו שנה / טרים / צבע / עור אני רוצה. אני ממוקד ואני מוכן לרכישה.
       
      א-מה-מה, מאחורי הקיה מזדנבת לה מכונית עם קטע אחר לגמרי. היא לא יפה במיוחד, היא לא חזקה במיוחד, היא לא עם דלק במיוחד… אבל על כל החוסרים בגזרת ״חובב ההגה״ הטסלה מודל 3 סטנדרט-ריינג׳ מפצה עם טכנולוגיה וUX בכמה רמות מעל כל המתחרים, מה גם שהמחיר של טסלה חדשה זהה למחיר של קיה משומשת (ויקר(!!!) יותר ממחיר של אותה טסלה בדיוק, משומשת, כן כן אני יודע - אבל זה חומר לפוסט שלם נפרד).
      הטסלה נוהגת את עצמה, היא בטיחותית בטירוף, היא משתנה בהתאם לפרופיל הנהג, אתה יכול לשלוט עליה מהפלאפון והיא מגיעה עם פטור מ(רוב ה)טיפולים ומתחנות דלק.
      זו המכונית שאני רוצה לרצות, אבל לא ממש רוצה. אני חובב הגה וככזה מתקשה להשלים עם העובדה שכשלוחצים על הדוושה היא לא עושה ״וווווורום וווושששששש פאקפאקפאפקפאק״ אלא ״ ״.
       
      חיצונית, היא שגרתית ושכיחה - הן מבחינת התדירות בכביש, והן מבחינת שקל לשכוח מי מהרכבים בחניה שלך... המיאוץ של הסטנדרט-ריינג׳ הוא חביב (5.3 ש׳ 0 ל100) ותו לא, ואין לה דוושה שלישית או פלאפים בהגה שמערבים אותך בחווית הנהיגה. הטסלה לא נשמעת כמו רכב לחובבי הגה, אלא רכב לחובבי גאדג׳טים (ואני, לצערו של חשבון הבנק, משתייך לשתי הקבוצות).
       
      בכל מקרה, כל חובב הגה יודע שלקרוא כתבות ולצפות בסרטונים אינם שקולים לנסיעת מבחן, אז אני מזמין לי נסיעת מבחן בשני הרכבים גב אל גב, מתחיל במשעממת ומסיים במרגשת. אני מגיע לנסיעות מבחן האלו כשאני 75% נוטה לכיוון הקיה, אבל באותו הערב אני מופתע לגלות שדווקא הטסלה היא זו שנשארה במחשבות. למרות שהיא איטית יותר, ולמרות שהיא בכלל לא מוכוונת חובבי הגה, הטסלה ננהגת טוב בצורה מפתיעה - ובד בבד מספקת תחושה ממשק ותוכן שאף רכב אחר לא מספק.
      העתיד כאן.
       
      אני אוכל לעצמי (ולחברים, ולכם) את הראש.
      מצד אחד הסטינגר היא, בגדול, כמעט כל מה שאני רוצה מרכב סאלון חזק: היא ננהגת טוב, יש לה די והותר עצמה, נראית מעולה (בלבן), הסאונד מחרמן ורמת הגימור מפתיעה לטובה.
       
      ומצד שני, הטסלה היא… משהו אחר. בעוד שהקיה היא ״עוד רכב״ (מצוין), הטסלה היא רכב מעולם אחר. אין לי באמת למה להקביל אותה בגזרת משנעי הנוסעים, היא מצד אחד מתחרה בסגמנט הפרמיום מנהלים/סאלון, ומנגד היא מגיעה עם חבילה וטכנולוגיה שאין לאף אחד בשוק. אם אני מנסה להקביל את זה לתחום אחר, זה כמו להקביל משחק מחשב עם מקלדת ועכבר למשחק Virtual Reality - כן, שניהם משחקים. לא, שניהם לא מרגישים אותו דבר. זה לא אומר בהכרח שהאחד יותר טוב מהאחר(!), זה כן אומר שלמרות שהם מיישמים פונקציה דומה - המימוש בפועל שונה מאוד.
      צריך להחליט.
       
      כתבתי מייל לסוכנות שמאשר את ההזמנה של הסטינגר, אבל אני לא מצליח ללחוץ על send. קשה לי לשים את האצבע על למה, אבל זה לא מרגיש נכון. אני תקוע על מצב של coin toss.
      מגיע הביתה ושואל את אשתי מה היא חושבת שאני צריך לעשות - והיא עונה מיד שאני צריך להזמין את הסטינגר: ״זה הרכב שאתה רוצה, זה רכב אמיתי, אתה כבר חודשים חורש עליו את יוטיוב, לך על זה״. אני שואל אותה מה היא הייתה עושה, והיא עונה שהטסלה הרבה יותר מדברת אליה. כשאני מפקטר את ההנאה שלה ואת הילדה למשוואה אני מגיע להחלטה להזמין את הטסלה סטנדרט-ריינג׳, ואני שלם עם זה לגמרי.
      ושבועיים לאחר מכן אני מתעורר ב02:30 …
       
      ** קראש קורס ברמות גימור **
       
      בארה״ב, הטסלה מגיעה בשלוש רמות גימור: סטנדרט ריינג׳ פלאס ($40,000), לונג ריינג׳ (סטנדרט + $9,000), פרפורמנס (לונג ריינג׳ + $7,500).
       
      בגדול: הסטנדרט עם טווח של 250 מייל ומיאוץ למאה תוך 5.3 שניות. לונג ריינג׳ מוסיפה הנעה כפולה, אינטריור יוקרתי יותר, מע׳ סאונד מושבחת, טווח של 320 מייל ומיאוץ של 4.2 ש׳. פרפורמנס מוסיפה ברקסים גדולים, גלגלים גדולים, ספוילר מקרבון, ומיאוץ של 3 ש׳ בלבד.
      כשהבנתי שהזמנתי את הרכב הלא נכון, הכוונה היא לרמת הגימור - הבנתי שבתכל׳ס, אני יכול וצריך להרשות לעצמי את ההפרש הכספי וללכת על הלונג ריינג׳. הרכב הופך מ״זריז״ ל״מהיר״, אני אוהב את שדרוגי הפנים, הטווח אמנם לא נחוץ לי ליום-יום אבל יעזור הן בטיולים ארוכים ובמיוחד עבור הטווח הארוך ודגרגציית הסוללה. ההפרש הכספי ברכישה אמנם לא מבוטל, אבל בפועל אני מאמין שרובו יישמר בלאו הכי בעת המכירה בעתיד, וכאמור גם אם כולו יתנדף החלטתי שהוא מוצדק עבורי.
       
      אבל - יש משתנה נוסף במשוואה. עד סוף השנה הנוכחית, מי שמזמין ומקבל בפועל טסלה זכאי לזיכוי מס בגובה $1,850 מהממשל הפדראלי. יש לקחת בחשבון: בניגוד לרכבים סטנדרטיים, כשאתה מזמין טסלה אתה בד״כ מזמין רכב שאינו נוצר עדיין, ותקבל אותו מס׳ שבועות (ולעתים חודשים) לאחר ההזמנה בפועל - כשיצא מפס הייצור. אנחנו באמצע נובמבר, הפורומים שוחים בעדויות של אנשים שממתינים 2-3 חודשים, אם אני משנה עכשיו את ההזמנה קיים חשש אמיתי שלא אקבל את הרכב בזמן ואפסיד כמעט אלפיים דולר על השטות הזו.
       
      אני מתעורר בלחץ לא בגלל שהזמנתי את הרכב הלא נכון, אלא בגלל שהשטות הזו עלולה לעלות לי הרבה מאוד כסף בגלל שלא חפרתי מספיק טרם הרכישה, בניגוד מוחלט למה שקורה בדרך כלל! כוס. אומו.
      ואז אני מגלה משהו נוסף -
       
      מסתובבת לה בסוכנויות בארה״ב גרסא לא רשמית, אשר מכונה ברחבי האינטרנט Stealth. מדובר בגימור לונג ריינג׳, אבל עם מנועים של פרפורמנס, כאשר ההפרש הוא $2,000 בלבד. אי אפשר להזמין את הגרסא הזו מטסלה, אבל כן אפשר ״לדוג״ אקזמפלרים ספציפיים בסוכנויות פיזיות ברחבי ארה״ב. המלאי מוגבל מאוד (זמינות של יח׳ בודדות), ואין שום דבר באזור שלי.
       
      אני מבין מיד שזה ה-רכב. לא מעניין אותי כל השטויות החיצוניות, אני רוצה את המנועים, ו-$2,000 דולר עבור מיאוץ של למבו זה משהו שאני מוכן לספוג. אני חופר קצת, ודג אקזמפלר בצבע הנכון - במיקום הלא נכון: סינסינטי, אוהיו. 1,800 ק״מ מהבית.
       
      Fuck it.
       
      נועל לעצמי את הרכב, מזמין כרטיס טיסה, רוכש מבעוד מועד ציפוי מסלול של XPEL שיגן על עבודת הצבע המאעפנה של טסלה ממפגעי הדרך, ויוצא לרואדטריפ.

       
      ** רשמים מהדרכים **
       
      האיסוף היה זריז, תוך 20 דק׳ שלחו אותי לדרכי - אבל לקח לי עוד שעה וחצי לצאת מהסוכנות בגלל הסיפור עם הציפוי...
      אני כותב את הפוסט הזה מהדרך, 1,500 ק״מ מאחורי, והנהיגה מרגישה פחות תובענית מנסיעה לאילת. מעולם לא נסעתי ברכב כ״כ נוח לרואדטריפ; לא בגלל הבולמים - בזכות האוטופיילוט.
       
      רשת הסופרצ׳ארג׳רס של טסלה מתוכננת בצורה מבריקה, והרכב יודע לבנות מסלול בהתאם לרשת ולתת תחזיות טווח מנק׳ לנק׳. הטעינה עצמה היא גם חוויה חיובית מאוד - מגיעים לתחנה, מחברים תקע לשקע, זהו. לא צריך ארנק, התקע מכיר את הרכב ויודע לחייב אותי אוטומטית. טעינה של 250 מייל עולה לי $8, מגוחך.
      בנוסף, כשגומעים מרחקים כאלו צריכים עצירות אוכל/ שירותים/ חילוץ עצמות בלאו הכי. הטעינה לוקחת סד״ג של 20-30 דקות, כך שתמיד הרכב מחכה לי (שאסיים קפה / אוכל / מתיחת עצמות) ולא להיפך.
      בתום הנסיעה הגב שלי לא מגיב בטראומה האו-כה-אופיינית לאחר כזו כמות של ק״מטראז׳, והשותפה לדרך מספרת שמעולם לא גמעה כ״כ הרבה קילומטרים ביום - ובד בבד מעולם לא סיימה טיול רעננה כל כך.
       
      הביצועים של הטסלה… מצחיקים. זה לא רכב מסלול, אבל כשלוחצים על הדוושה במצב ספורט המעיים נדבקים לגב, הדופק עולה בקצב דומה למד המהירות, והתגובות נעות על ספקטרום של בין צחוק לצווחות. נהגתי בכל מיני רכבים מעניינים, ומבחינת מיאוץ נטו מדובר באחד הרכבים הסדרתיים המרגשים ביותר שנוסעים על הכביש.
      [video=facebook_share;10157909584398573]
       
      אבל עבורי, הביצועים אינם ה selling point, אלא בסה״כ עוד פיצ׳ר. פיצ׳ר כיפי אחושרלולה כן? אבל פיצ׳ר - כאמור, הייתי כבר מוכן לרכוש אותה בלי ביצועים בכלל. הטסלה אינה הפרמיום סדאן הנמכרת ביותר בארה״ב בגלל שהיא מכונת המסלול הטובה ביותר - היא שם בגלל החבילה, ובפרט אני סבור שבגלל היתרון הטכנולוגי. זה רכב שחובבי רכב ״אוהבים לשנוא״, ואני לא מאשים אותם (מקווה שמותר לומר - אותנו). הטסלה מסמלת את תחילת הסוף של חווית הנהיגה כפי שאנו מכירים אותה: הטכנולוגיה שלה במרחק פסיעה או שתיים מניהוג עצמוני, הסאונד שלה הוא כלום, אין לה תיבת תמסורת ואין ריח של דלק - היא אייפון בעולם של נוקיות.
       
      ** הפשרה שקמה על יוצרה **
       
      כשבחרתי בטסלה סטנדרט ריינג׳ - בחרתי בפשרה. התפשרתי על חווית הנהיגה, עבור הנאה למשפחה, בטיחות, ופיצ׳רים.
       
      המעבר לגרסת ה-Stealth היה פתאומי, עניין של ימים ספורים בין האיתור של האקזמפלר והאיסוף בפועל. לא היה לי הרבה זמן לעכל את מה שקניתי, אבל נכון לעכשיו אני פתאום מתחיל להפנים משהו - אם פעם הייתי חולם בהקיץ על היום בו ארכוש C63 AMG, פתאום הגעתי לתובנה שגם אם אני מוציא שיקולים כלכליים מהמשוואה, לא הייתי מוכן להחליף. ככה פתאום, מבלי ששמתי לב, הרכב שיש לי בחניה החליף את רכב החלומות שלי...
       
      קטעים.
       
      (אעדכן בהמשך עם כל מיני שדרוגים רשמים קשקושים וכו׳)
    • מאת EV_Car
      היי,
      שוקל לרכוש רכב חשמלי פלאג אין הייבריד, ואשמח לעזרה במספר שאלות:
      1. האם מקבלים ברכישת רכב חשמלי מטען ביתי אחד או יותר?
      2. מה המחיר של מטען ביתי? ומה המחיר של התקנה של אותו מטען? זאת בהנחה שארצה יותר ממטען אחד
      3. מישהו יודע מי החברות המספקות בארץ מטענים ביתיים?
       
      תודה מראש לעונים
  • נושאים פופולריים

  • חברים

×
×
  • תוכן חדש...