Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

בנטלי פליינג ספור בישראל


פבל
שימו לב! השרשור הזה בן 1232 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

פוסטים מומלצים

לפני כשעה, beamvelavan כתב:

 

 

אני מתנצל מראש על ההטיה מההכוונה המקורית שמיועדת לבקשה לבנטלי.

בקשתי למנהל/י פורום נהדר זה אחרת.  מדוע לשבש את שם רכב הפאר הנדון?

הרכב מכונה באנגלית "FLYING SPUR"  - שמשמעו "דורבן מעופף" ובאנגלית תקנית המילה SPUR מבוטאת כמו SPAAR.

בתעתיק עברי אין לכתוב זאת "ספור". (זה לא סיפור וגם לא ספור במשמעות שספרו אותו או "ספור את הכסף"...) גם תעתיק "ספר" אינו רצוי כי עלול להתבטא כמו ספר - BOOK. 

בעברית מן הראוי לכתוב "ספאר" ולבטא בהתאם. 

 

מזכיר לי מעט את הכינוי הלבנטיני המקומי  למותג הונדה - המכונה בפי רבים HOONDA.

 

Rowel Spur | French or Spanish, Catalonia | The Met

זה נקרא דורבן בעברית? כמו החיה?

"you know how they are, they are babies, their mind is made up before anyone says anything."

South park, S23E07 PC babies.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

להלן הסבר לשוני מלא:

 

דָּרְבָּן[עריכה]

ניתוח דקדוקי
כתיב מלא דרבן
הגייה* dorban
חלק דיבר שם־עצם
מין זכר
שורש ד־ר־ב־ן (גזור שם)
דרך תצורה  
נטיות ר׳ דָּרְבָּנוֹת או דָּרְבָּנִים; דָּרְבַּן־
184px-Spurs_cowboy_crockett.jpg
 
דרבנות הנצמדים לעקב מגפי הבוקרים.
184px-IndPorcupine.jpg
 
איור של דרבן
  1. לשון המקרא החוד בקצה מלמד הבקר.
    • ”וְהָיְתָה הַפְּצִירָה פִים לַמַּחֲרֵשֹׁת וְלָאֵתִים וְלִשְׁלֹשׁ קִלְּשׁוֹן וּלְהַקַּרְדֻּמִּים וּלְהַצִּיב הַדָּרְבָן (שמואל א׳ יג, פסוק כא)
    • ”כדרבן זה שמכוין את הפרה כדי לחרוש וכדי ליתן חיים לבעליה כך דברי תורה מכוונין את לב לומדיהם מדרכי מיתה לדרכי חיים.“ (קהלת רבה, פרשה יב, סימן י)
    • "ויעשו כלי ממעל לארץ לעומת דרבן המחרשה לשום עליו את משך הזרע ולהפילהו משם אל תוך מענית הזרע להסתר באדמה." (ספר היובלים/יא)
  2. זיז או שן חדים.
    • ”דִּבְרֵי חֲכָמִים כַּדָּרְבֹנוֹת וּכְמַשְׂמְרוֹת נְטוּעִים“ (קהלת יב, פסוק יא)
  3. פרט ממשפחה של מכרסמים, שגבו מכוסה קוצים קשים (הדרבנות שלעיל), אותם הוא זוקר בשעת סכנה.
  4. [רפואה] בליטה קטנה בעצם העקב, הנוצרת עקב עומס על כף הרגל או יציבה לא נכונה ומסבה כאבים עזים.

 

ומדוע בנטלי נטלו שם זה?

זה בעצם המשך מסורת של שמות דגמי בנטלי עוד משנות ה- 50.  הכינוי נטול מעולם המינוחים של תחום רכיבת הסוסים ומירוצי הסוסים. תחום זה היה מתחביבי האריסטוקרטיה הבריטית מזה דורות. 

הדורבן הזה מרמז על שליטת הרוכב-נהג בהתנהגות הרכב. 

רוכבי סוסי המרוץ משתמשים בדורבנות לגרום לסוס לשנות כיוון, להאיץ או לקפוץ מעל משוכה. 

עריכה אחרונה על ידי beamvelavan
  • רעיון טוב! 1
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

למרות מהירות הנסיעה הגבוהה המתאפשרת באוטובאהן, יש שם פחות תאונות ופחות הרוגים.

 

מתוך וויקיפדיה - https://en.wikipedia.org/wiki/Autobahn#Safety
image.thumb.png.f0a39d9d9fb269ada6a2a9b888a99da1.png

התשתית שם מעולה, הנהגים נוהגים יותר באדיבות ומצייתים יותר לחוקים, בטיחות הרכבים ברמה מאוד גבוהה בימינו, והכביש הזה רחב עם שדה ראייה מטורף. לא סתם חלקים ממנו הם ללא הגבלת מהירות.

 

אגב גרין, אני מעל גיל 30, עשיתי תאונות בחיי, נשוי אבל בלי ילדים.

באיזה קבוצה אתה שם אותי?

עריכה אחרונה על ידי GhostBuster
  • אהבתי 2

A good drive is measured with G's, not KMH

 

Always go sideways

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

@green שאלה לי אליך? האם נהגת בכבישי אירופה בלבד, ובקטעים המהירים של האוטובאהן הגרמני בפרט? כיוון שנהיגה במהירות של 250 קמ"ש בנתיב השמאלי בכבישים האלה היא שגרתית לגמרי, מעבר לכך יש הגבלה אלקטרונית שמוסכמת על מרבית יצרני הרכב גם אם ההנדסה מאפשרת מהירות יותר גבוהה.

 

יש שני הבדלים ביניהם לבין הכבישים בארץ:

 

1. ההבדל הקטן - איכות הכביש, בעיקר הריבוד. הכביש ישר לגמרי, ואם נוצר בור מתקנים את כל הקטע בלי להשאיר מדרגות, אלא דואגים שישאר חלק, כך ששום רכב לא יקפץ בין הקטעים.

 

2. ההבדל הגדול - תרבות הנהיגה. בגרמניה מקפידים לנהוג בנתיב הימני* סוטים שמאלה רק לצורך עקיפה ומיד חוזרים ימינה, הפילו בצורה חדה (דווקא מבחינה זו תרבות החלפת הנתיבים הישראלית ההדרגתית יותר בטוחה). נהג גרמני לא יעז לנהוג בנתיב שאינו הימני אלא לצורך עקיפה, ועוד יותר מזה - נהג גרמני לא יעקוף מימין. זה טבוע בגנים שלהם. ואם יש איזה מישהו שהגנטיקה שלו לא פועלת משטרת האוטובאהן תזכיר לא את זה, עם קנס ונקודות.

 

*כאשר יש שיירה של משאיות כן ימשיך באמצעי (בתנאי שיש 3 נתביים או יותר) אם יש משאית באופק.

 

והערה קטנה - למרות כל האמור לעיל האוטובאהן רחוק מלהיות הכביש הבטוח בעולם. עד כמה שאני זוכר למעשה במרבית המדדים בישראל פחות הרוגים בתאונות דרכים בהשוואה לגרמניה.

עריכה אחרונה על ידי sperial
לפני 5 שעות, David32 כתב:

מה שאתה לא מבין זה שאתה מבזבז את הזמן שלך, את תעבורת האינטרנט שלך ואת אורך החיים של סוויצים במקלדת שלך.

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אני כל שנה באירופה וכמעט כל שנה בגרמניה לתקופה של בין שבועיים ויותר ונוסע הרבה ק"מ ברכבים שכורים גם באוטובאהן (גם אם אני נוסע ליעד אחר באירופה אז בחלק מהמקרים אני עדיין נוחת בגרמניה או שאני עובר בה במהלך הטיול).

 

הסטטיסטיקות מתייחסות לממוצעים, אני מתייחס למקרה קיצון של נהג שנוהג ברכב במהירות 330 קמ"ש.

 

לגבי נהג כזה נראה שיש התחמקות ממענה על השאלון שלי. לא ברור לי האם זה נובע מכך שאתם חושבים שאין סיכון מוגבר ואפילו מוגבר מאד מנהיגה במהירות כזאת?  או שאתם מודעים לסיכון ופשוט נוקטים בתרבות הסמוך ויהיה בסדר? אם אין סיכון מוגבר, האם הייתם מעיזים לנהוג במהירות כזאת? איזו מהירות נסיעה באוטובאהן כן מהווה לדעתם נהיגה שאינה בהתאם לתנאי הדרך ומסכנת את משתמשי הדרך, או שאין מהירות כזאת לדעתכם מכיון שאין הגבלת מהירות? מה הרציונל החיובי לאפשר נהיגה במהירות בלתי מוגבלת והאם השיקול של בטיחות משתמשי הדרך לא יותר חשוב. האם לא היה מספיק למשל להגביל את המהירות ל- 150 קמ"ש?

 

איזה אחוז של נהגים נוהגים במהירות הזאת של 330 קמ"ש באוטובאהן? איזו השפעה יש לסטטיסטיקה הכללית של אותם נהגים?

 

לא התייחסתם לסוגיית התיירים בכבישי האוטובאהן. לא התייחסתם לדבילים הגרמנים שלא נוהגים בהתאם לנורמה הנימוסית שציינתם (לא חסר בהמות שיכורים גרמנים בכל מיני מקומות, לא כולם נימוסיים). לא התייחסתם לסוגיית כשל ברכב וכיוצ"ב.

 

אני עברתי פציעה לא פשוטה בתאונת דרכים עם תקופת שיקום ארוכה. אני לא מתבכיין אבל כנראה שאני מודע יותר להשלכות של תאונה קשה. משפחות שכולות שקרובי המשפחה שלהם נהרגו או נפגעו בתאונות דרכים ונפגעי תאונות דרכים קשים יותר, כנראה מודעים יותר ממני.

 

בואו נסכים שלא להסכים. 

 

 

 

 

 

עריכה אחרונה על ידי green
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

הנה התשובה לשאלה. אתה פשוט מגיב מתוך תסמונת אור ירוק - אני נפגעתי בתאונה ולכן כולכם משוגעים. הכל בסדר, כבר חשבתי שיש משהו ממשי בדבריך.

  • אהבתי 5
  • מעניין 1

ZC6 | JB43

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

קל להתחמק ממתן תשובה לגופו של עניין ולתת תשובות מסיכות כמו פוליטקאי, בשורה התחתונה גם אתה לא ענית על השאלון שלי.

 

 

עריכה אחרונה על ידי green
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

גרין - אם יש לך ניסיון בנהיגה באוטובאהן אתה צריך להכיר את המהירויות האלה, גם אם רק מהמראה השמאלית.

 

אישית אין שום סיכוי שאנהג במהירות כזו, אין לי המיומנות הנדרשת ואין לי שום עניין לרכוש אותה, והרכבים שאני שוכר הם סטנדרטיים ועמוסים כך שאני משייט סביב ה-130 ופה ושם חורג עוד 10-20 קמ"ש כלפי מעלה. לא משהו שאי אפשר היה לעשות בכביש 6, אילו נהגי ישראל היו ממושמעים. אבל בגרמניה הסטנדרטים אחרים, הכבישים בנויים למהירויות שבעינינו נראות חריגות, ומה שיותר חשוב - הנהגים מחונכים להצמד לימין ולא להפריע לטייסים משמאל להשיג את המהירות המתאימה להם, וגם אלה ערנייןם מאד ורואים מרחוק אם מישהו מפריע להם. אז 330 קמ"ש היא מהירות חריגה גם באוטובאהן, אבל כיוון שהגרמנים מורגלים בכך ומתנהלים בהתאם והסיכון מקובל עליהם (וכבר ציינתי שיש באוטובאהן לא מעט נפגעים בתאונות). אני מודה שלא ראיתי את הסרטון, אבל אני מניח שגם הצלם נהג כך רק קטע קצר לצורך ההדגמה, וחזר למהיויות מקובלות במקום (250 קמ"ש, אמרנו?).

 

האם המהירויות האלה מתאימות לישראל? חד משמעית, לא. הכבישים לא מספיק טובים, אבל, בעיקר, הנהגים לא מתאימים למהירויות מעל סדר גודל של 130 קמ"ש בטובים שבכבישים (אפשר להתווכח על כמה קמ"ש פה ושם, יש כאן לפחות מהנדס אחד שיוכל להסביר לך במה הדברים כרוכים). 

לפני 5 שעות, David32 כתב:

מה שאתה לא מבין זה שאתה מבזבז את הזמן שלך, את תעבורת האינטרנט שלך ואת אורך החיים של סוויצים במקלדת שלך.

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

 

@sperial צדיק אחד בסדום שענה לגופו של עניין (בעצם היה "צדיק" נוסף מקודם שענה שיש סיכון בנהיגה במהירות כזאת).

 

עדיין אין התייחסות בתשובה לתיירים שנוהגים באוטבאהנים ובינהם הישראלים, מה קורה אם יש כשל מכני ברכב במהירות כזאת.

 

יש התייחסות בתשובה שהסיכון מקובל על הגרמנים, כלומר בעקיפין אני מבין שאתה מסכים שיש סיכון מוגבר מנהיגה במהירות הזאת.

 

אני לא  חושב שהסיכון במהירות הספיציפית של ההולנדי המעופף מקובל על הגרמנים (בוודאי לא על כולם) ושלכך התכוון המחוקק הגרמני (אבל אני לא בקיא בפוליטקה הגרמנית הנוגעת לכך, נדמה לי שקראתי לאחרונה משהו על כך שרוצים לבטל את אי הגבלת המהירות הזאת). 

 

האם נסיעה בבוגאטי וויירון במהירות של 450 קמ"ש באוטבאהן הגרמני תהיה מקובלת על הגרמנים? איפה הגבול?

 

בכל מקרה אני מתרכז ברמת הסיכון הנובעת מנהיגה במהירות כזאת ולא בהסכמה לכך. הסכמה יכולה להיות גם להתנהגות פסולה.

 

הסכמת גם שאין לך את המיומנות הנדרשת לכך, כלומר נדרשת מיומנות מיוחדת. אתה מן הסתם לא הנהג היחיד שאין לו את המיומנות לכך. האם יש חובה לרכוש מיומנות כזאת למי שנוהג במהירויות הללו בחוק הגרמני? האם באמצעות הדרכת נהיגה? ומה עם התיירים האם הם מחוייבים לרכוש אותה?

 

האם רכישת מיומנות כזאת מספיקה כדי להוריד את רמת הסיכון בנהיגה במהירות של 330 קמ"ש ולהשוות אותה לנהיגה במהירות של 110 קמ"ש נניח? או אפילו 150 קמ"ש? בייחוד לאור כללי הפיזיקה? מרחקי הבלימה במהירות 330 קמ"ש גדולים משמעותית,  יכולת התמרון נמוכה משמעותית, המרחק שהרכב עובר עד שהנהג מגיב גדול בהרבה וכיוצ"ב

 

האם מישהו מהנהגים כאן ואפילו הנהגים המיומנים נניח  @RK יהיה מוכן לנסוע במהירות של 330 קמ"ש באוטבאהן הגרמני כמו ההולנדי המעופף, כשברכב נמצאים אישתו וילדיו? או הוריו? 

 

אני מניח ששוב לא יהיו תשובות לשאלה הזאת, לפחות לא לגופו של עניין.

 

לכן איבדתי עניין בדיון הזה.

עריכה אחרונה על ידי green
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

@green קודם כל, הזלזול שלך בבני גילי או כל מי שהוא מתחת ל30 קצת מעליב, ומעבר לכך גם לא נכון. יש אנשים שלמדו איתי בבית ספר וכבר יש להם 2 ו3 ילדים, חלקם גם עברו תאונות דרכים לא קלות.

מעבר לכך, יש אנשים גם מעל גיל 30 שאין להם משפחה וילדים.

דבר שני, אני חושב שמערכת המוניטין השלילית בעייתית ולכן אני לא מתייחס אליה בכלל, וראוי שגם אתה לא תעשה זאת, בתור בן אדם בוגר מעל גיל 30 (עם משפחה וילדים, כמובן).

 

באשר לנסיעה במהירות 330 קמ"ש, לא אעשה זאת. כבר באיזור ה200 קמ"ש רועדות לי הבי**ם ואני עדיין רוצה להיות אבא מתישהו.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 4 שעות, green כתב:

אני עברתי פציעה לא פשוטה בתאונת דרכים עם תקופת שיקום ארוכה. אני לא מתבכיין אבל כנראה שאני מודע יותר להשלכות של תאונה קשה. משפחות שכולות שקרובי המשפחה שלהם נהרגו או נפגעו בתאונות דרכים ונפגעי תאונות דרכים קשים יותר, כנראה מודעים יותר ממני.

 

בואו נסכים שלא להסכים. 

רגע, אז אם אחי הגדול (כדבריך - משפחה) לא היה עושה תאונה קשה ועובר שיקום של 4 חודשים, הייתי שווה פחות בעיניך?
ואם אני לא הייתי מרסק רכב לתוך גדר בטיחות לפני כמה שנים, זה אומר שאני לא בסדר?

 

גם דיברנו מקודם על משפחה, ילדים, וגילאים ועדיין לא ענית לי.

אני מעל גיל 30, נשוי ללא ילדים (אבל יש לי 12 אחיינים, זה עוזר?). האם דעתי נחשבת או לא?

 

ברור שלא נסכים, כי אתה חושב שרק אתה צודק וכל מי שלא חושב כמוך הוא הזוי.
אתה לא באת לנהל דיון, אתה באת להעביר את משנתך תוך ניגוח אישי של כל אחד שאינו מסכים איתך.

עריכה אחרונה על ידי GhostBuster
  • מעניין 1

A good drive is measured with G's, not KMH

 

Always go sideways

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

יש לי 18 אחיינים, ניצחתי, אני צודק.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

@green יש בגרמניה דיונים על הגבלת המהירות. כבר הרבה שנים. והעובדה היא שההחלטה היא להשאיר את המהירות בלתי מוגבלת. הפירוש של צמד המילים האלה חד משמעי. בגרמניה כל מה שאתה צריך כדי לנהוג במהירות הזו היא להיות בן 18 ויום ולהיות בעל רשיון נהיגה (שקבלתו מותנה בלימודים מובנים, הרבה יותר מסודר מאשר אצלנו). 

 

יש עוד דבר שאתה צריך להבין: הגרמנים סומכים על בני האדם שיתנהגו באופן שקול ושיצייתו לחוק. הצד השני הוא שהאכיפה אצלם קפדנית ביותר. כלומר - אם יש הגבלה ל-70 קמ"ש זה אומר לנסוע 69 ולא 71, גם אם לכביש 5 נתיבים. ואם תעקוף מימין או לא תחזור לימני בסוף עקיפה יופיע איזה פורשה או BMW של משטרת האוטובאהן ויקנוס אותך. אף אחד לא יגיד "הכביש נראה לי טוב", הם סומכים על המהנדסים והמחוקקים שיקבעו מהירות מתאימה. אבל אם מדובר בבאחד מאותם קטעים ללא הגבלה - זה ללא הגבלה. אם זה לא מתאים לך אין בעיה, סעם 100 בנתיב הימני, זה ששייך למשאיות. רק אל תנהג לאט מדי כי זה מסוכן.

לפני 5 שעות, David32 כתב:

מה שאתה לא מבין זה שאתה מבזבז את הזמן שלך, את תעבורת האינטרנט שלך ואת אורך החיים של סוויצים במקלדת שלך.

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 6 שעות, green כתב:

קל להתחמק ממתן תשובה לגופו של עניין ולתת תשובות מסיכות כמו פוליטקאי, בשורה התחתונה גם אתה לא ענית על השאלון שלי.

 

 

 

לא שמישהו פה חייב לך משהו, אבל יאללה, כבר יומיים לא עניתי על שאלון בעבודה, אז קבל:

 

1. זהה, בהינתן שמירת מרחק נאותה.

2. לא רלוונטי - מהירות ממוצעת של 110 קמ"ש אינה רלוונטית לאוטובאן או למקרה דנן.

3. כמה שהרכב יהיה מסוגל.

 

היחיד כאן שמתנהג כמו פוליטיקאי (קרי, מדבר בססמאות חסרות תוכן) זה אתה.

  • אהבתי 4

ZC6 | JB43

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

מעניין איך הם חילקו שמות כי גם לרולס רוייס יש איזה ספאר. אומנם סילבר, אל עדיין.

לגבי האוטו אני לא מתלהב. קשה לי עם הגה של אאודי A4. מכוניות של בנטלי זועקות אאודי. קשה לי עם זה. 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

שימו לב! השרשור הזה בן 1232 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

הצטרף לדיון

ניתן לפרסם הודעה כעת ולהירשם לאתר מאוחר יותר. במידה וכבר יש לך חשבון בפורום, התחבר כעת בכדי לפרסם באמצעות החשבון שלך.

Guest
הגב לנושא זה...

×   התוכן שהדבקת מסוגנן.   הסר סיגנון

  Only 75 emoji are allowed.

×   הקישור שלך הוטמע אוטומטית בגוף ההודעה.   הצג כקישור רגיל

×   התוכן הקודם שלך שוחזר.   ניקוי העורך

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • תוכן חדש...