Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

קבוצת רכישה - עדיין כדאי ? בניין בת"א לא מתאכלס שנה


zaf
שימו לב! השרשור הזה בן 1422 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

פוסטים מומלצים

ככל שאני קורא יותר בנושא קבוצות רכישה, אני רואה עד כמה רבות הן לא ממש "חכמות" ונופלות בכל מיני מהמורות.

היום נתקלתי בכתבה הזו https://www.calcalist.co.il/real_estate/articles/0,7340,L-3829258,00.html?ref=ynet

 

וכל מה שניתן להסיק ממנה הוא שהייתה כאן נאיביות (כיבסתי את המילים) מצד הגורמים המתכננים. 

העמוד שניצב בכניסה לחניון משמש כפתח אוורור למנהרה שמצויה בתת־הקרקע ובה תשתיות של בזק. אלא שלמרות מיקומו הגלוי והבולט, שום גורם לא נתן את הדעת להימצאות העמוד מול פתח החניון. הוועדה המקומית לתכנון ובנייה, שהנפיקה היתר בנייה לפרויקט, טוענת כי העמוד לא הופיע בבקשה להיתר. 

 

כבר מזמן ידוע שחלם זה כאן, אבל זה טיעוני האדריכלים וגורמים שאמונים על עשיית עבודה יסודית נשמעים יותר כמו כסת"ח מאשר משהו ממשי.

 

ככל שנראה חברי הקבוצה נדרשים לשלם מעבר למה שציפו ומנסים למזער נזקים. 

עמדת בזק על פניה מציבה בפניהם עובדה שלא נראה שיוכלו להתעלם ממנה או לכפות על אחרים את ההוצאות הנוספות . 

 

לאור כל כך הרבה מיקרים בהם נפלו על קבוצות רכישה תשלומים מעבר למה שחישבו ולעיתים מעבר למה שהיו משלמים לקבלן , נראה שכל העסק הזה לא משתלם.

 

למעלה ממיליון קילומטר של נהיגה מאז ימי הכרמל 12 מודל 67 (מנוע פורד) ושום דבר לא השתנה סביבי , עדיין רואה נהיגה מבוהלת, הססנית ומנותקת בכל נסיעה . עכשיו גם הכל מתועד מלפנים ומאחור ואפשר לשחזר ולהתעצבן שוב ושוב :twisted:

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

חלם במיטבו.

עברתי ליד הבניין הזה מדי שבוע במשך כמה שנים, ובכל פעם תהיתי לעצמי איזו מין כניסה מוזרה יש לבניין הזה, חסומה כמעט לגמרי. הגעתי לכתבה במקרה כמוך, ועכשיו הכול מובן...

 

לא חושב שזה קשור לקבוצות רכישה דווקא, טעויות מטופשות כאלה של חוסר תיאום קורות בכל סוגי הפרויקטים.

 

מה שמעניין פה זה מי משקר, בעצם. הופיע במסמכים שהוגשו לקבלת היתר בניה, או לא??

 

עריכה:

מההתרשמות שלי בשטח הכניסה כמו שהיא היא אכן מפגע להולכי רגל, כפי שבזק טוענת - פתח צר עם שדה ראייה גרוע עקב העמוד.

עריכה אחרונה על ידי hans

אוכל את הכובע שהגיש לי avergel ומודה קבל עם ועדה שלפעמים מחשבים של אסוס מחזיקים מעמד אפילו מעל לשנה שלמה - אם נזכרים לעדכן את ה-bios.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

קרוב לוודאי מישהו מהצדדים לא מספר את כל האמת.

אין מצב שהתעוררו בוקר אחד והופ צץ שם הדבר הזה. אני משער שכדי לקצר תהליכים ניסו לקדם עניינים במקביל ובנו (תרתי משמע) על הצבת עובדות בשטח. הפעם לא כל כך הלך להם.

@natco מה דעתך בנדון?

חזיר דיזל

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

זה לא המקום היחיד בארץ שמתכננים מתוך הנחה שתשתית קיימת תוזז מהמקום . ראה נושא דומה במסדרון החשמל בראש העין. הרי המפלצת הייתה במקום שנים לפני שאיזה יזם או קבלן תכנן לבנות שם. והנה הפתעה - יש קו תשתית בקרבת הפרוייקט. נו באמת חשבתם שיזיזו תשתית בעשרות מליונים רק כי קבלן רוצה לבנות כמה ביניינים? חלם, כבר אמרנו.

למעלה ממיליון קילומטר של נהיגה מאז ימי הכרמל 12 מודל 67 (מנוע פורד) ושום דבר לא השתנה סביבי , עדיין רואה נהיגה מבוהלת, הססנית ומנותקת בכל נסיעה . עכשיו גם הכל מתועד מלפנים ומאחור ואפשר לשחזר ולהתעצבן שוב ושוב :twisted:

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

יש המון טעויות תכנון שעולות הרבה עשרות של מיליונים.

 

הבעיה של הדיירים היא שבקבוצת רכישה הם היזמים והטעות היא בראש שלהם בלי יכולת לקבל הגנה כלשהי כצרכנים.

תודה הגברת שרה.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אין ספק שיש טעויות תכנון, רק שזה לא נראה כמו טעות תכנון, יותר של "שיטת מצליח" במטרה לקבוע עובדות בשטח ושהרשויות הנוגעות בדבר יתקפלו וילבינו את העסק בדיעבד. קשה לי להאמין שמישהו יכול להיות כל כך מטומטם.

 

  • מעניין 1

חזיר דיזל

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

בתאריך 2.6.2020 בשעה 17:47, zaf כתב:

לאור כל כך הרבה מיקרים בהם נפלו על קבוצות רכישה תשלומים מעבר למה שחישבו ולעיתים מעבר למה שהיו משלמים לקבלן , נראה שכל העסק הזה לא משתלם.

 

 

למה אתה מסיק במקרה הזה מהפרט אל הכלל?

 

אני מכיר כאלו שחסכו המון כסף עם קבוצות רכישה.

uʍop ǝpısdn sı ɹǝʇndɯoɔ ɹnoʎ sıɥʇ pɐǝɹ uɐɔ noʎ ɟı

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

בקבוצת רכישה אתה היזם לטוב ולרע. לפעמים אתה חוסך, לפעמים אתה משלם יותר ולפעמים לא יהיה לך בית.

 

כשאתה בוחר להיות יזם אתה חייב לעשות שיעורי בית כמו יזם ולא כמו מישהו שקונה מוצר מוכן.

תודה הגברת שרה.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 1 שעה, falou כתב:

 

למה אתה מסיק במקרה הזה מהפרט אל הכלל?

 

אני מכיר כאלו שחסכו המון כסף עם קבוצות רכישה.

חיסכון היה ויש היכן שש קבוצה "חכמה" שגם יודעים לקחת גורם מפקח או מישהו מחברי הקבוצה שיודע לשאול את השאלות הנכונות. באחרות יש לא מעט "תמימים" שמשתכנעים להכנס לפרוייקט רק כי בקבוצה יש שם מוכר שסומכים עליו כי אם הוא בקבוצה סימן שהכח בסדר. 

למעלה ממיליון קילומטר של נהיגה מאז ימי הכרמל 12 מודל 67 (מנוע פורד) ושום דבר לא השתנה סביבי , עדיין רואה נהיגה מבוהלת, הססנית ומנותקת בכל נסיעה . עכשיו גם הכל מתועד מלפנים ומאחור ואפשר לשחזר ולהתעצבן שוב ושוב :twisted:

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 16 שעות, קורן בן אשר כתב:


@natco מה דעתך בנדון?

וואו. איזה סיפור. לא הכרתי את זה.

ראשית כל, אני ממש מקווה בשביל אדריכל יניב פרדו שפוליסת האחריות המקצועית שלו רחבה מספיק.

הוא אדריכל רציני וראוי ועם המון נסיון מול עת"א. 

.אני מאחל לו שיצא מזה נקי וצודק

 

כמובן שמהכתבה אי אפשר ללמוד מה באמת קרה שם.

מהנסיון שלי מול עת"א, הסיכוי ש"זה היה שם כל הזמן ואושר כך" הוא קלוש. החניון עצמו (והכניסות אליו) עוברים אישור נפרד במחלקת התנועה בעירייה, אישור שברוב המקרים מטופל ע"י מהנדס תנועה מטעם היזמים במקביל להיתר.

וחוץ מזה- גם אם אושר בטעות משהו שמנוגד לחת"ב, החוק והפסיקה רבת השנים אומרים שהאחריות לכך היא על המתכנן ולא על מי שאישר.

 

 

דבר אחד אני לא מבין - מה הסיפור "לגלח" את הפילר הזה, לשים מעל החור רשת דריכה לרכב (מתרוממת), בזק נשארים עם אוורור ואפשרות לרדת למטה, הדיירים נשארים עם חניון עובד ותעודת גמר לבניין, והעלות של כל הסיפור תסתכם בפחות מההשתתפות העצמית של פרדו.

עריכה אחרונה על ידי natco

1. MAZDA 3 ACTIVE 08 1.6

2.  MITSUBISHI  SPACE STAR 1.2 instyle 2018

נפרדנו בצער מהטריוס הקשישה...

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 6 דקות, natco כתב:

וואו. איזה סיפור. לא הכרתי את זה.

ראשית כל, אני ממש מקווה בשביל אדריכל יניב פרדו שפוליסת האחריות המקצועית שלו רחבה מספיק.

הוא אדריכל רציני וראוי ועם המון נסיון מול עת"א. 

.אני מאחל לו שיצא מזה נקי וצודק

 

אבל האמת- אני לא רואה איך הוא יוצא מזה. בין אם אתה צודק והוא "טשטש" את זה במפות כדי לזרז את ההיתר, או במטרה שזה בסוף "יסתדר מעצמו", ובין אם הוא פספס את זה. 

כמובן שמהכתבה אי אפשר ללמוד מה באמת קרה שם.

מהנסיון שלי מול עת"א, הסיכוי ש"זה היה שם כל הזמן ואושר כך" הוא קלוש. החניון עצמו (והכניסות אליו) עוברים אישור נפרד במחלקת התנועה בעירייה, אישור שברוב המקרים מטופל ע"י מהנדס תנועה מטעם היזמים במקביל להיתר.

וחוץ מזה- גם אם אושר בטעות משהו שמנוגד לחת"ב, החוק והפסיקה רבת השנים אומרים שהאחריות לכך היא על המתכנן ולא על מי שאישר.

 

 

דבר אחד אני לא מבין - מה הסיפור "לגלח" את הפילר הזה, לשים מעל החור רשת דריכה לרכב (מתרוממת), בזק נשארים עם אוורור ואפשרות לרדת למטה, הדיירים נשארים עם חניון עובד ותעודת גמר לבניין, והעלות של כל הסיפור תסתכם בפחות מההשתתפות העצמית של פרדו.

הפיר הזה קיים עשרות שנים,  מערכת האוורור מסורבלת ולא בטוח שניתן ל"שטח" את הפיר בקלות. מנהרת התמסורת הזו מכילה את כל הכבילה שעברה למרכזיה הבין לאומית שהייתה בבניין . יש שם "טונות" של כבלים . על גבי "סולמות" אופקיים וגובה שמאפשר לאדם לעמוד (אם אני לא טועה הגובה הפנימי הוא מעט יותר מ 2 מטר) ולעבוד במנהרה. ( עבדתי באולם התמסורת בשנות ה 90) .

חכמת הבידעבד, אם המתכנן היה ער לנושא היה אולי מתכנן את הכניסה לחניון לשמאל לביניין ולא מימינו היכן שהעמוד מפריע. 

 

 

 

למעלה ממיליון קילומטר של נהיגה מאז ימי הכרמל 12 מודל 67 (מנוע פורד) ושום דבר לא השתנה סביבי , עדיין רואה נהיגה מבוהלת, הססנית ומנותקת בכל נסיעה . עכשיו גם הכל מתועד מלפנים ומאחור ואפשר לשחזר ולהתעצבן שוב ושוב :twisted:

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 30 דקות, zaf כתב:

חיסכון היה ויש היכן שש קבוצה "חכמה" שגם יודעים לקחת גורם מפקח או מישהו מחברי הקבוצה שיודע לשאול את השאלות הנכונות. באחרות יש לא מעט "תמימים" שמשתכנעים להכנס לפרוייקט רק כי בקבוצה יש שם מוכר שסומכים עליו כי אם הוא בקבוצה סימן שהכח בסדר. 

 

וזה מה שקרה בבניין האמור בת"א?

 

ברור שהיתה כאן פשלה, הבעיה היא שהדיירים לא מוגנים, וכל מה שנותר להם הוא לתבוא את מי שפישל... שזה עניין ארוך, יקר ומייגע.

uʍop ǝpısdn sı ɹǝʇndɯoɔ ɹnoʎ sıɥʇ pɐǝɹ uɐɔ noʎ ɟı

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

ועדיין לא מובן מדוע לא נותנים לדיירים אפשרות להתגורר בדירות ללא שימוש בחניון עד שיוסדר נושא העמוד.

מדוע לבקש מהם כמעט 3,000,000 ש"ח ערבות.

אפשר פשוט לסגור את הכניסה לחניון עד שיוסדר הנושא ולסגור עניין.

הזוי...

 

עידן

צרפתיה שגורמת לך לחייך :-D

סקס סמים ואריה שאוהב סולר

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

זה דווקא ברור. כי בינתיים הם ייתפסו חניה ברחוב, והבניין אושר בתנאי שיספק חניה לדיירים.

  • רעיון טוב! 1

uʍop ǝpısdn sı ɹǝʇndɯoɔ ɹnoʎ sıɥʇ pɐǝɹ uɐɔ noʎ ɟı

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

×
×
  • תוכן חדש...