Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

איך הגשמתי חלום ילדות (וזה לא בדיוק מה שצפיתי) - וולגה 24


Buki
שימו לב! השרשור הזה בן 1620 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

פוסטים מומלצים

שנות ה 80 של המאה הקודמת.

כמו כל ילד רוסי שרוף על מכוניות אני יודע שוולגה זה הדבר הכי טוב שאפשר לקנות. הכי אלגנטית ויפה, הכי חזקה, הכי מהירה, הכי מתקדמת.

ו(גם כמו כל ילד רוסי) אני לא יודע שהדגם הנ"ל מיוצר ללא שינויים משמעותיים משנת 1967 ובשנות ה 80 הוא כבר מיושן ולא עומד ברף של מכוניות מערביות מקבילות.

 

הרכב הזה נמכר לשוק הפרטי בכמויות קטנות מאוד. המחיר בשמיים יחסית לשכר הממוצע. רק מעטים יכולים לרכוש אותו - מנהלי מפעלים, שחקני קולנוע, מדענים בעלי שם ועוד אנשים עם סטטוס וממון.

 

רוב הייצור מופנה למוניות, למוסודות ממשלתיים (רכב צמוד לדרג ניהולי בכיר כמעט בכל הרמות חוץ מהגבוהות ביותר, לרוב בצבע שחור), לסוכני קג"ב, לאמבולנסים בגירסת סטיישן וכדומה.

 

ככה הן נראו בימים ההם:

 

DSCF0466.JPGDSCF1955.JPGDSCF0468.jpg

 

 

 

וכמובן, כמו כל ילד רוסי אתה חולם לנהוג באחת. בטח - 100 כ"ס, מנוע 2.4 ליטר. זה שיא הקידמה. רכב גדול (4.75 מטר אורך), יוקרתי ומרשים.

 

אתה לא יודע ש 20 שניות ל 100, מהירות מירבית 145 קמ"ש, 4 בלמי תוף וגיר ידני בלבד זה רחוק מאוד ממה שמציאות מכוניות "סאלון" מערביות בשנות ה 80.

 

במהלך הייצור 1967 עד 1992 הדגם עבר שני עידכונים אבל הבסיס והמראה הכללי כמעט ולא שונו. אין צורך לשנות ולחדש כשאין מתחרים וכל הייצור נחטף מיד. גם לא כ"כ תיקצבו פיתוח דגמים חדשים, שמו יותר דגש על הגדלת כמויות הייצור.

 

אבל שוב, אתה לא יודע את זה. באמצע שנות ה 80 ידיות הפכו לשקועות - דגם חדש!

 

ואז המדינה התפרקה (1991), המשטר הסובייטי נפל, המפעל נקלע לקשיים כלכליים. בהעדר תמיכה של המדינה ניסה להציג כמה "דגמים חדשים" שהיו לא יותר משינויי עצוב קלים ומנועים שונים עדיין על בסיס אותו דגם משנת 1967. מכיוון שבאותה תקופה נפתח יבוא מכוניות מערביות, הדגמים האלו לא מצאו הרבה קונים אפילו אצל הלקוחות הקבועים והמסורתיים - נהגי מוניות. הם הפסידו למרצדסים ו BMW משומשות מאירופה שזרמו למדינה בכמויות. בשנים 2005- 2008 הייצור של הגירסאות האחרונות נפסק.

 

המפעל עצמו דווקא שרד ועובד עד היום, בזכות מכונית מסחרית מוצלחת שדומה לטרנזיט.

 

 

 

מריץ את הסרט 30 שנה קדימה.

הזדמן לי לעשות סיבוב על רכב כזה, דגם GAZ 24-12, סטיישן שנת ייצור 1990. מנוע 2.4 ליטר 100 כ"ס קרבורטור, תיזמן באמצעות מוטות דחיף (Pushrods), גיר ידני 4 הילוכים, בלי הגה כוח, עם 4 בלמי תוף, כל החלונות ידניים כמובן, איבזור בסיסי מאוד אבל 7 מקומות - יש בתא מטען שורת מושבית נוספת מתקפלת, המושבים בכיוון הנסיעה.

 

הרכב הזה נרכש כמה שנים קודם לכן ואין לו הסטוריה ידועה. הוא במצב לא טוב, ניתן לרואת את זה בתמונות. וגם עתידו כבר ידוע - לפירוק. נרכש כבר רכב מחליף. וולגה סטיישן עומדת ללא שימוש. צריך לנצל את ההזדמנות :-)

 

 

מביאים מצבר חדש מהבית, מחברים. על משאבת הדלק בתא המנוע יש מנוף ידני, מפמפמים במנוף. אחרי מספר ניסיונות המנוע מניע בחוסר רצון מוחלט ולא רוצה לשמור על סיבובי סרק.

 

מתיישב ליד ההגה...הדלת די קטנה, קשה להיכנס. האוטו גדול אבל מקום בו מעט. הראש כמעט נוגע בתקרה. הברכיים בהגה. אין כיוון הגה לשום כיוון. מפתח התנעה לא מימון להגה. וגם לא משמאל להגה. הוא מתחת להגה, אפשר להפעיל אותו עם יד ימין או עם יד שמאל. בשני המקרים לא נוח.

 

נותן גז - לא קורה כלום. זאת אומרת דוושת הגז לא נלחצת. בעל הרכב אומר...אה...זה בסדר. הייתה בעיה של פרפר המצערת לא חוזר למקום אז שמנו קפיץ מחזיר יותר חזק. תן גז.

לוחץ על הגז בהחלטיות ושומע שיש תגובה מצד המנוע.

 

משלב הילוך ראשון - ידית היולוכים נמצאת פה ממש על הגיר עצמו (מנוע קידמי הנעה אחורית), היא ממוקמת בבדידות במרחב הרב שיש בין מושב הנהג למושב הנוסע. לא ממש ברור מתי צריך להעביר לשני, אין שעון סל"ד. הבנתי בהמשך שאפשר להעביר ממש מוקדם, המנוע סוחב דווקא טוב "מלמטה".

 

נוסע במהירות 40 קמ"ש וחושש להאיץ יותר. אין כבר מכוניות כאלה על הכביש, הנהגים מסביב נותנים כבוד לפז"מ. ההיגוי קשה, כוח תאוצה בקושי יש ( זו כנראה בעיה באוטו הספציפי, הן אמורות לסחוב יותר טוב).

 

אבל, יש יתרן אחד ברור. הכבישים מלאים בבורות והאוטו לא מתרגש מזה.

 

יש מתלה מולטי לינק עם 4 זרועות מקדימה, מתלה חזק מאוד שתוכנן לכבישים כאלו. מאחורה סרן חי וקפיצי עלים. גם זה מבנה חזק מאוד. אוכל כל דבר. כביש, שטח, בורות ושיבושים. ויחסית נוחות הנסיעה טובה.

 

לא הארכתי בסיבוב, ממש קשה לנהוג. ועוד רגל שמאל נתקעת בהגה בעת תפעול קלאץ'. חוזר לחניה ליד הבית.

 

על זה חלמתי כשהייתי ילד? קשה להאמין...

 

20151018_073957.jpg20151018_074005.jpg20161017_130809.jpg20161018_125330.jpg

 

20161017_125228.jpg20161017_130011.jpg20161017_130016.jpg20161017_130022.jpg

 

 

 

 

 

 

 

בערים הגדולות כבר לא רואים מכוניות כאלה. בפריפריה עוד יש פה ושם. רק שתהילת העבר קצת נעלמה.

התמונה מסבירה זאת הייטב.

 

20160804_102245.jpg

 

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

יפה, כיף לקרוא!

 

אני דווקא פוגש מפעם לפעם פרוייקט שעושים על רכב כזה לטובת ביצועים, זה כבר יותר מעניין.

 

הנה משהו שנתקלתי בו פעם

https://www.unitauto.ru/avtozhurnal/yunit-live/volga-v8-chast-1-proekt-i-sborka58c82c6ce5d79e71fa8fa5c714b846a7.jpg

 

Sent from my MI 9 using Tapatalk

Citroen C4 Grand Picasso 2016 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

  • אחראי פורום

מעולה, אוהב את הכתבות שלך ומזדהה לגמרי עם הדברים האלה שעדיף להשאיר כזיכרון ילדות.

עברנו את פתח תקווה, נעבור גם את זה.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

חתיכת נוסטלגיה רוסית.

למי שהיתה וולגה בשנת 90 - סימן שהוא חי טוב. משכורת ממוצעת היתה בסביבות 70 רובל לחודש, ו-200 רובל לחודש אם הרווחת יפה מאוד (הוולגה עלתה בסביבות ה16 אלף רובל). הסטיישן כמובן הייתה יקרה ונדירה יותר.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

הוא לא עבר. אין שם טסטים למכוניות פרטיות במובן שאנחנו מכירים.

בכל מקרה, כמו שכתבתי הוא לא שימש יותר לנסיעה, נשלח לפירוק.

 

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

  • חודש מאוחר יותר...

אני הבאתי אחת כזאת והיא בארץ עכשיו מחכה למכס

כדי להתרשם ניתן למצוא אותי בפייסבוק בשם

Evgeny lembersky

הרכבים שלי: פיאט 127 73, פיאט 127 81 ספורט, פיאט 127 81 4דלתות, אלפא סוד 1.3 81, פיאט 131 77, פיאט טיפו 89, פיאט אונו 1.1 91. מחפש כל פיאט או איטלקיה לשיפוץ. חבר מועדון ה-5 מס14409. גיא למברסקי.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

שימו לב! השרשור הזה בן 1620 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

הצטרף לדיון

ניתן לפרסם הודעה כעת ולהירשם לאתר מאוחר יותר. במידה וכבר יש לך חשבון בפורום, התחבר כעת בכדי לפרסם באמצעות החשבון שלך.

Guest
הגב לנושא זה...

×   התוכן שהדבקת מסוגנן.   הסר סיגנון

  Only 75 emoji are allowed.

×   הקישור שלך הוטמע אוטומטית בגוף ההודעה.   הצג כקישור רגיל

×   התוכן הקודם שלך שוחזר.   ניקוי העורך

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • תוכן חדש...