Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

אליפות ישראל במירוצי מכוניות 2018 (PRODRIVE)


misterb
שימו לב! השרשור הזה בן 2092 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

פוסטים מומלצים

כמו שאמרתי, מדובר במחיר מאד יקר אבסולוטית, להשקיע ב'פאן', חד פעמי, אני מבין את זה.

יחד עם זאת, זה ממש לא מופרך או יקר בצורה הזויה. אי אפשר להשוות את זה לנסיעה ברינג.

מדובר פה במירוץ CUP, נותנים לך הזדמנות להלחם ראש בראש על מסלול עם מכוניות זהות, זה ממש לא משהו שאפשר לעשות

בזול בשום מקום בעולם, ותמיד משלמים על נזקים, אף אחד לא יבטח את זה, וגם אם כן - העלות של הביטוח תהיה יקרה מדי.

המחיר הזה הוא מחיר מסובסד, בזכות השת"פ עם היבואן, אם לא היו חסויות כאלה העלויות היו יותר גבוהות.

צריך להבין שיש פה עלויות של קנית הרכבים והכנה שלהם למירוצים, צוות טכני, צוות הפקה, מדריכים, כל הדברים האלה עולים כסף.

וכן - גם צריכים להרוויח בסוף משהו מכל העסק הזה, אז אין לי טענות על המחיר.

סתם לשם השוואה - מי שרוצה לשכור רכב ראלי בארץ להשתתפות במירוץ בודד (שזה 5-6 מקצים של 7-8 ק"מ בשטח), משלם ליובל מלמד בין 10 ל-13 אלף ש"ח (שזה כולל הובלה של הרכב למירוץ, עם צוות טכני, דלק וכל מה שצריך למירוץ למעט ביגוד).

וגם שם - כל הנזקים על חשבון הנהג, ויש נזקים לרוב. וגם זה לא נחשב לסכום הזוי ביחס לעולם.

אני למשל שילמתי 1000$ על יום מסלול בארה"ב עם מזדה מיאטה ישנה, לא מירוץ, סתם לנהוג על המסלול..

אז כאן מדובר על כ-12K ש"ח לסופ"ש שכולל 2 מירוצים ומקצי אימון ומדידת זמנים, ממש לא הזוי.

אם הייתי יודע שזו באמת אליפות שמשתתפים בה כל הנהגים הטובים בארץ, זה היה הופך את זה ליותר אטרקטיבי עבורי.

אבל לנהגים הטובים אין בהכרח את הממון או את הרצון להשקיע אותו בדבר כזה, ובצדק, יש דברים יותר חשובים בחיים.

Tesla model Y RWD

Mazda Miata NC1 2008

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

  • תגובות 73
  • פורסם
  • תגובה אחרונה

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

רוב החבר׳ה הרציניים שאני מכיר או עושים סשנים שבת בבוקר מוקדם, לא משתתפים בכזה בולשיט. ומדובר על נהגים שנוהגים חזק מאוד. רמה מכובדת. למה שתרצה להתחרות ברמה ״מקצועית״ ? אתה לא נהג מרוצים מקצועי. לא מרוויח מזה כסף. לדעתי בזבוז מוחלט. ל-100 אלף יש שימושים הרבה יותר טובים. לחלק נכבד מהאנשים זה יכול להוות שדרוג לרכב טוב יותר גם כן. בקיצור מיותר והזוו מי שיעשה את זה.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

15 אלף זה קצת מעל אלפיה לחודש, תקציב לא מציאותי בעליל.

 

צמיג אתה לא קונה בזה...

 

אתה כנראה ממש לא מבין את העלויות הכרוכות בהשתתפות בספורט המוטורי - הבן שלי מתחרה בליגת הקארטינג הישראלית (כן, יש דבר כזה!), עלות השתתפות בעונה היא כ- 13,000 ש"ח לעונה (כ-1,500 ש"ח למירוץ שבד"כ מתקיים פעם בחודש) ללא עלות הקארט (כלי חדש 2 פעימות 125cc עולה כ-35,000 ש"ח) וללא עלות מכונאי וכולל החלפות צמיגים, שמן, דלק ומכלולים קטנים שצריך להחליף. תאונה שתגרור החלפת סרן אחורי, שיפוץ מנוע או החלפה יעלו את התקציב הזה בכיף.

 

פה מדובר במכוניות מרוץ חוקיות - מה עם עלות שימוש במסלול? דמי הרשמה? מכונאים? סטים של צמיגים? מכלולים שונים ומשונים? שכר לשופטים, מארשלים, תשלום למד"א, סדרנים וכד'?

 

ספורט מוטורי הוא אחד מענפי הספורט היקרים ביותר ולא רק פה.

 

בשורה התחתונה, העלויות הגיוניות וברור שלא כל אחד יכול להרשות לעצמו.

Subaru BRZ 2.4 | Toyota Avensis 2.0 | Citroen C4 SX Automatic 

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

רוב החבר׳ה הרציניים שאני מכיר או עושים סשנים שבת בבוקר מוקדם, לא משתתפים בכזה בולשיט.

כמה מהחבר'ה הרציניים שאני מכיר טסו להתחרות ברינג. אחד אחר שאני לא מכיר אישית מתחרה בצרפת.

ישנם נהגים מעולים שמשתתפים באירועי ראלי ואפילו בתחרויות 2 פעימות - כשיש כזו.

יש אנשים שנהנים לנהוג לבד או עם חברים לכיף, ויש כאלו שרוצים להתחרות.

ומדובר על נהגים שנוהגים חזק מאוד. רמה מכובדת.

יכול להיות שברגע זה יש משחק כדורסל אי שם בברונקס, ולוקח בו חלק האדם הכי מוכשר בכדורסל אי פעם.

כל ספורט מקצועי או סמי מקצועי לא בהכרח סובב סביב הכי טובים, אלא סביב הכי טובים מאלו שבחרו להתייחס לזה ברצינות, והיה להם גב כלכלי לזה. והאמת, לא רק ספורט.

וחוץ מזה, מאיפה אתה יודע שהרמה מכובדת? :) תחרויות זה המקום שבו נמדד דיוק וכישורי נהיגה. לא נס הרים ב-6 בבוקר, ולמי יש יותר ביצים להתעלם מזה שאפשר להתנגש באיזה חמור שחוצה את הכביש .

למה שתרצה להתחרות ברמה ״מקצועית״ ? אתה לא נהג מרוצים מקצועי. לא מרוויח מזה כסף.

כי זה כיף. בגלל זה במקומות שונים בעולם יש ליגות לנהגי סופי שבוע, כמו ה-vln שהזכרתי קודם. ובגלל זה יש גם אנשים ששנה אחר שנה נרשמים לליגת 4 פעימות בארץ ובאים להתחרות בקרטינג בקניונים.

ל-100 אלף יש שימושים הרבה יותר טובים. לחלק נכבד מהאנשים זה יכול להוות שדרוג לרכב טוב יותר גם כן.

ישנם אנשים שיכולים להוציא 100,000 על תחביב וזה לא שיקול עבורם.

בקיצור מיותר והזוו מי שיעשה את זה.

גם אתה ואני הזויים, כי אנחנו מחזיקים ברכבים יקרים יחסית כתחביב.

 

אתה מפתיע אותי, דווקא אחרי השרשור על התמחור של פצאל חשבתי שאתה מאלו שלא יראו בליגה הזו משהו "הזוי", גם אם כלכלית אתה לא יכול או לא רוצה להרשות לעצמך להשתתף.

עריכה אחרונה על ידי יבגניפ
תודה יבגני. הרסת לי את באטמן לתמיד.
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אני מהאנשים ש-100 אלף ימצאו אצלי שימוש טוב יותר בדמות השקעה, שדרוג רכב או טיסות לחו״ל 4-5 פעמים בשנה.

התמחור של פצאל סביר היה לטעמי, ויכל לסנן אנשים לא רצויים. אבל פה זה הגזמה לדעתי. מחיר סופר גבוה. מילא היו ליגות והיו ספונסרים. אף נהג מרוצים לא מממן את עצמו. אם כבר, זו קריירה - מרוויחים ממנה.

 

אגב לגבי פצאל - תראה מה קרה. אכן היה סינון, במקרה הזה - אני סוננתי. למה? כמות ענקית של רכבים על המסלול בימי מסלול למיניהם, במקרה שמישהו נכנס בי - הביטוח בכיף מתנער. לכן אני נמנע מלהגיע.

 

יש תחביב - לקנות רכב, להתחרות אפילו וכו הגיוני. אבל לטעמי לשלם סכום עתק בשביל להשתמש ברכב אחר לכמה מרוצים זו הגזמה. לא מוצא בכך היגיון, סורי.

 

אני מחזיק ברכב יקר, נכון. אבל זה הגיונו מאוד. למה? כי בחישוב הכלכלי אני לא מפסיד הרבה, זה לא מונע הוצאות אחרות או השקעות, ואני נהנה מכך מאוד מה שעוד יותר מביא לי מוטיבציה להשתפר ולשפר הכנסות. כך שבכל יש היגיון. אפשר להחיל אולי בדלת האחורית את ההיגיון הזה כלפי מי שעושה את הפרודרייב הזה. לטעמי זה הזוי.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אף נהג מרוצים לא מממן את עצמו. אם כבר, זו קריירה - מרוויחים ממנה.

 

צר לי אם אני פוגע בך, אבל אין לך מושג ירוק. כ-ל נהגי המירוצים שמשתתפים בפורמולה 4, 3, 3.5 וכד' מביאים את הכסף או מהבית או מספונסרים.

גם בפורמולה 1, הנהגים מהדרג הנמוך לרב מקבלים משכורת סמלית ורצוי שידאגו לכסף. רק נהגי השורה הראשונה מקבלים שכר משמעותי (לואיס המילטון הוא שיאן השכר בספורט המוטורי עם $10 מיליון לעונה).

Subaru BRZ 2.4 | Toyota Avensis 2.0 | Citroen C4 SX Automatic 

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אין מה לעשות, ספורט מוטורי שהוא מעל לרמת הג׳ימקאנה זה יקר. אולי אפשר היה יותר זול, ראם באופן כללי הוא מהיקרים בשוק, אבל שיהיה.

הייתי בטוח שהילוך M נועד בשביל עליות [Mountain]

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

81 אלף על 6 מרוצים. הזוי. הייתי מעדיף לטוס 6 פעמים לחול. כל חודשיים. או לטוס כל 3 חודשים לרינג. למה שמישהו ירצה את זה? זה מגוחך מכל הבחינות. אם הייתי כזה עשיר כנראה שהיה לי איזה פורשה gt3 ואז מה אני צריך את זה.. לא מבין.. אולי פנסיונר שנמאס לי לחיות והחליט שאת הכסף שלו הוא רוצה לשרוף כי הילדים עצבנו אותו.

 

התיעדופים שלך לא נכונים למשתתפים הרלוונטיים. מי שיוציא את הסכום הזה זה לא מי שבגלל ההוצאה הזו יוותר על טיסות לחול או לרינג. וזה גם לא מישהו שבגלל 100,000 כאלו היורשים שלו ישארו ללא ירושה נאה.

 

זה למי שיכול את זה בלי לוותר על הדברים הללו. נכון, שגם לעשירים מאוד אין אינסוף כסף. אבל מי שיוציא סכום כזה זה מי שבשיפוץ הבא בפנטהאוס/וילה שלו יוכל לשפץ ב 900,000 ולא במיליון. או מי שבגלל זה יקנה יאכטה קצת פחות מפוארת.

 

ברמת תחושת הבטן והאינטואיציה לא מדובר בסכום מופרז. המארגנים מרימים כאן הפקה. לוקחים סיכון משמעותי וגם מותר להם להרוויח.

 

כל המאוכזבים מכך שהמחיר לא עממי לא מחוברים לתחום. ספורט מוטורי עממי? אני לא חושב שקיים דבר כזה. אולי רכבים בשלט רחוק.

 

במצב בארץ כל יוזמה היא ברוכה.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

צר לי אם אני פוגע בך, אבל אין לך מושג ירוק. כ-ל נהגי המירוצים שמשתתפים בפורמולה 4, 3, 3.5 וכד' מביאים את הכסף או מהבית או מספונסרים.

גם בפורמולה 1, הנהגים מהדרג הנמוך לרב מקבלים משכורת סמלית ורצוי שידאגו לכסף. רק נהגי השורה הראשונה מקבלים שכר משמעותי (לואיס המילטון הוא שיאן השכר בספורט המוטורי עם $10 מיליון לעונה).

 

אתה רוצה להגיד לו שקבוצות פורמולה שמביאות נהגים לא משלמות להם? הרי נהגי פורמולה לא מביאים כסף משלהם שהרוויחו באיזו עבודה, כדי להתחרות. מי שמביא כסף זה בעלי הקבוצות וספונסרים למיניהם. או שתגיד לי שיש איזה קומץ ש-gets paid וכל השאר עושים את זה כתחביב ומביאים כסף מהבית?

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

זאת בדיוק המציאות. לא סתם רב נהגי הפורמולה 1 באים ממשפחות עשירות מאד.

לאנס סטרול, נהג רוקי הגיע לקבוצת וויליאמס בעיקר בזכות הכסף שאבא שלו הביא לקבוצה.

Subaru BRZ 2.4 | Toyota Avensis 2.0 | Citroen C4 SX Automatic 

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

מה נדבקתם עכשיו לפורמולה 1?

 

יש מאות אלפי נהגי מרוצים ברחבי העולם שמממנים את עצמם.

 

סבבה, אז בצמרת יש כמה שעושים מזה מליונים.

הם בודדים.

מחפש חלפים יעודיים לאימפרצה סטיישן ניו אייג'.

אשמח לדעת אם מישהוא מכיר אחת בפירוקיה.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

זה לא מדוייק. בפורמולה 1 רוב הנהגים מקבלים שכר, ושכר יפה. אבל כדי להגיע לשם, צריך לממן את כל הקריירה בדרך בקטגוריות הנמוכות יותר, במקרה הטוב מזהים את הכישרון מוקדם יחסית ואז מוצאים ספונסרים או הופכים לנהג בית של יצרן מסויים.

הנה פירוט המשכורות בפורמולה 1 לשנת 2017 :

http://www.totalsportek.com/f1/formula-1-driver-salaries/

 

וכאן יש הסבר של נהג מקצועי לגבי הקטגוריות הנמוכות יותר ומי משלם למי :

 

https://www.quora.com/What-do-racing-drivers-earn-in-lower-classes-like-F3-DTM

 

לדבריו בקטגוריות הכי נמוכות ואיטיות (מכוניות קטנות עם עד 110 כ"ס) נהג לא מקצועי משלם 10K$ למירוץ, ומכאן זה רק עולה..

כמובן שזה לא כולל נזקים.

Tesla model Y RWD

Mazda Miata NC1 2008

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אתה כנראה ממש לא מבין את העלויות הכרוכות בהשתתפות בספורט המוטורי ...

 

ספורט מוטורי הוא אחד מענפי הספורט היקרים ביותר ולא רק פה.

 

.

 

אתה מתפרץ לדלת פתוחה, לא רק שאני מבין מעולה את העלויות, אלא שזה בדיוק מה שאמרתי :-)

מחפש חלפים יעודיים לאימפרצה סטיישן ניו אייג'.

אשמח לדעת אם מישהוא מכיר אחת בפירוקיה.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

מעניין. חשבתי שבליגות התחתונות זה ככה, אבל איך שמצליחים מתחילים לזרום כספים מספונסרים וקבוצות. תמיד זה נראה שבעלי קבוצות וכו משלמים משכורות עתק לנהגים. השכלתי.

 

לגבי מרוצים כאלה בארץ לטעמי זה עדיין לא הגיוני, היות ואין פה איפה להגיע למצב שמשלמים לך משכורת.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

שימו לב! השרשור הזה בן 2092 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

הצטרף לדיון

ניתן לפרסם הודעה כעת ולהירשם לאתר מאוחר יותר. במידה וכבר יש לך חשבון בפורום, התחבר כעת בכדי לפרסם באמצעות החשבון שלך.

Guest
הגב לנושא זה...

×   התוכן שהדבקת מסוגנן.   הסר סיגנון

  Only 75 emoji are allowed.

×   הקישור שלך הוטמע אוטומטית בגוף ההודעה.   הצג כקישור רגיל

×   התוכן הקודם שלך שוחזר.   ניקוי העורך

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • תוכן חדש...