Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

10K עם טויוטה ורסו


במבליק
שימו לב! השרשור הזה בן 3326 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

פוסטים מומלצים

כאחד שנהנה מאוד מהפורום החלטתי סוף סוף להירשם ולנסות גם לתרום מעט מהידע שלי.

 

מאחר ואני לא רגיל לכתוב, אכתוב ישר מהראש ובאם פיספסתי משהו תשאלו ואשמח לענות.

 

קיבלתי ממקום עבודתי טויוטה ורסו (7 מקומות) יד שניה (עלה על הכביש בתחילת 2013) וכעת אני סוגר איתו קצת יותר מ-10K ק"מ.

 

במהלך התקופה הרכב נסע ממוצע של 8.03 ק"מ לליטר (90% מהנסיעות בתוך העיר ירושלים, כולל עליה יומית של כביש בגין והולילינד, וכ-60% מהנסיעות ברכב מלא) - דלק על חשבון החברה כך שהנהיגה שלי כלל לא חסכונית...

הכי טוב שהגעתי היה 9.72 והכי גרוע 5.49.

 

מעלות:

  1. הרכב יושב על הכביש בצורה מעולה וניתן לתקוף איתו פניות ללא כל חשש.
  2. זינוק ברמזורים וצבירת מהירות לקראת עקיפה בצורה מהירה מאוד.
  3. הגה מתכוונן למעלה \ למטה, פנימה \ החוצה. כנ"ל כיסא מתכוונן. וקל למצוא תנוחת נהיגה נוחה.
  4. הרכב מצוייד באביזרים רבים; מצלמת רוורס, BT מובנה במערכת השמע, מראות מתקפלות, USB, MP3.
  5. מאוד קל לקפל את המושבים
  6. תא המטען הפצפון, יחסית גדול (הכל יחסי, אל תצפו יותר מדי)
  7. מגיע עם גגון שימושי שניתן לקשור אליו חפצים גם בלי להשקיע בגגון אמיתי
  8. יש מקום לחמישה ילדים ברווח (אני משתמש בסלקל אחד + שלושה בוסטרים והכל מסתדר מצויין)
  9. יצא לי כבר כמה פעמים לנסוע למקומות רחוקים (חיפה וכדו') בהרכב מבוגרים מלא וזה אפשרי (אני בטוח שהם היו מעדיפים שיהיה לי סייאנה, אך במסגרת הקיים הם הסתדרו עם זה לא רע)

 

חסרונות:

  1. בקיץ המזגן לא ממש מקרר (בנוסף אין יציאת מיזוג לאחור). גם כשנוסעים עם חלון מזגן סגור ועם מאוורר ברמה הגבוהה ביותר (רעש בלתי נסבל לא שייך יותר מכמה דקות) הרכב לא ממש מתקרר. - שלחתי את הרכב לבדיקה במוסך מורשה והם אמרו לי שהמזגן שלי תקין.
  2. קטע מוזר ולא באמת חיסרון - מערכת השמע מתעקשת כל הזמן לחזור לדיסק 42 ב-USB גם כשישנתי את תכולת ה-USB.
  3. הרכב די קשיח על הכביש ומרגישים כל מהמורה וכל קפיצה (מצד שני בגלל זה הוא יושב טוב בסיבובים)

 

במהלך התקופה הרכב עבר טסט (2,404 ש"ח) ופנצ'ר שהצריך החלפת צמיג (350 ש"ח)

 

בתקופה הקרובה אני אמור להחליף רכב ואני מסתפק בין שברולט אורלנדו לבין מיציבושי אאוטלנדר (את הפיז'ו 5008 הורדתי בגלל שחסרים לו הפינוקים הקטנים BT ומצלמת רוורס) אשמח לשמוע דעתכם בנידון.

 

אשמח לענות על שאלות בנושא

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אני אם האורלנדו (הטויוטה קטנה מידי הספסל האחורי רק לתינוקות וגם זה בקושי רב).

הדיזל סוחב מצויין, מושב נהג נוח מאוד וסה"כ נוחות נסיעה טובה.

תא מטען קטן מאוד!

הטויוטה אמורה להיות יותר חסכונית ממה שאתה מקבל (לשכן יש אחת כזו).

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אכן, קראתי הרבה על החסכוניות של הטויוטה אך אני לא הצלחתי להגיע לזה (אולי בגלל סגנון הנהיגה האגרסיבי שלי).

לגבי המקומות; כשמזיזים את הכיסאות האמצעיים קדימה (אגב, זו גם מעלה בטויוטה שכל כיסא ניתן להזזה בנפרד) ילדים יכולים לשבת מאחורה בכיף וכפי שכבר כתבתי גם מבוגרים יכולים להסתדר שם (חשוב לשים לב להעלות למעלה את משענות הראש, בלי זה זה באמת לא נוח).

לגבי האורלנדו, קודם כל תודה רבה!, אצלי מדובר על מנוע הבנזין (1.4 טורבו) בגרסת LT המאובזרת יותר. חשוב לי לדעת עד כמה הוא יציב וסוחב על הכביש ואיך המזגן מתפקד.

לגבי תא המטען, אני יוצא מנקודת הנחה שברגע שאתה הולך על רכב מסגמנט זה אזי בכל מקרה אין תא מטען והפתרון שלי הוא לחלק את המטען למנות קטנות ולהניח מתחת לרגליים של הילדים.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

[*]הרכב יושב על הכביש בצורה מעולה וניתן לתקוף איתו פניות ללא כל חשש.

[*]זינוק ברמזורים וצבירת מהירות לקראת עקיפה בצורה מהירה מאוד.

אפשר לשאול לאיזה רכב אתה משווה? או במילים אחרות, במה נסעת קודם...

 

בתקופה הקרובה אני אמור להחליף רכב ואני מסתפק בין שברולט אורלנדו לבין מיציבושי אאוטלנדר (את הפיז'ו 5008 הורדתי בגלל שחסרים לו הפינוקים הקטנים BT ומצלמת רוורס) אשמח לשמוע דעתכם בנידון.

דעתי הוא שאתה פוסל רכב משמעותית טוב מהשניים האחרים בגלל מצלמת רוורס שאפשר תמיד להוסיף (אני די בטוח שבלוטוס׳ יש).

את הגראנד פיקאסו בדקת?

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אפשר לשאול לאיזה רכב אתה משווה? או במילים אחרות, במה נסעת קודם...

הנסיון שלי הוא בעיקר עם הטויטה קאמרי של אבא, שם ממש לא הרגשתי ביטחון (בעיקר בגלל ההגה). אך גם מבלי להשוות לרכבים אחרים העובדה היא שאפשר לקחת איתו סיבובים במהירות גבוהה מאוד ומעולם לא חוויתי איתו איבוד יציבות.

 

דעתי הוא שאתה פוסל רכב משמעותית טוב מהשניים האחרים בגלל מצלמת רוורס שאפשר תמיד להוסיף (אני די בטוח שבלוטוס׳ יש).

את הגראנד פיקאסו בדקת?

לגבי הפיז'ו - אתה צודק, זה אכן רכב שהייתי הולך עליו בעדיפות ראשונה. אך במסגרת ההתחייבות אסור לי לשנות שום דבר ברכב ולכן הפינוקים הקטנים האלו - שהם מאוד משמעותיים עבורי - פסלו את הרכב.

לגבי הסיטרואן - לא התחברתי לעיצוב הפנימי ה"יחודי" שלו.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לגבי הסיטרואן - לא התחברתי לעיצוב הפנימי ה"יחודי" שלו.

חבל, לדעתי הרכב עם הכי הרבה תמורה לשקל מכל הרכבים האלא, במיוחד למשפחה, והרבה יותר מעניינת מהאאטולנדר המשעממת עד פיהוק, אהל אם לא התחברת, לא התחברת.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

האורלנדו שוב דיזל חזקה מאוד (יושבת יחסית ראש בראש עם הSmax בהאצות ביניים) מאובזרת היטב, יציבה ונוחה, לגבי הבנזען אין לי מושג (גם 2 האחים שלי עם דיזל...)

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

חבל, לדעתי הרכב עם הכי הרבה תמורה לשקל מכל הרכבים האלא, במיוחד למשפחה, והרבה יותר מעניינת מהאאטולנדר המשעממת עד פיהוק, אבל אם לא התחברת, לא התחברת.

מבחינת מידות הם מאוד דומים עם יתרון קל דווקא לשברולט

אורך שברולט: 465.2 אורך סיטרואן: 459.7

רוחב שברולט: 183.6 רוחב סיטרואן: 182.6

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אנחנו עם ה-C4 פיקאסו דיזל כ-8 חודשים ו-23,000 ק"מ. היא החליפה 5008 שהייתה אצלנו שנתיים וכ-50,000 ק"מ.

לטעמי הפיקאסו טובה יותר וזה לא שה-5008 לא הייתה מוצלחת. אגב, אם תסתכל עם נתוני המכירות שמתפרסמים כאן מידי חודש תראה שה-5008 בדרך להכחדה.

בטויוטה ורסו ישבתי באולם התצוגה והיא נראתה לי צפופה בהרבה מהצרפתיות. בכלל, עושה רושם שבגזרת המיקרוואנים PSA מצליחים לעשות תכנון חכם מאוד למרווח הפנימי.

לא כל רכב צריך להיות שיא הריגוש, אבל שיהיה משהו. מנוע. אם לא מנוע, עיצוב. אם לא עיצוב, נוחות. אם לא נוחות, לפחות שהגיר יהיה ידני.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אין ספק שכמעט כולם יותר גדולות מהטויוטה (מלבד מאזדה 5 וקיה קארנס) וזו באמת אחת מהסיבות העיקריות שאני רוצה לעבור לרכב אחר.

 

לגבי ה-5008, כמדומני שקראתי כאן בפורום שלובינסקי בכוונה הורידו את הפוקוס מ-5008 על מנת לדחוף חזק יותר את הפיקאסו

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

שימו לב! השרשור הזה בן 3326 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

הצטרף לדיון

ניתן לפרסם הודעה כעת ולהירשם לאתר מאוחר יותר. במידה וכבר יש לך חשבון בפורום, התחבר כעת בכדי לפרסם באמצעות החשבון שלך.

Guest
הגב לנושא זה...

×   התוכן שהדבקת מסוגנן.   הסר סיגנון

  Only 75 emoji are allowed.

×   הקישור שלך הוטמע אוטומטית בגוף ההודעה.   הצג כקישור רגיל

×   התוכן הקודם שלך שוחזר.   ניקוי העורך

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • תוכן חדש...