Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

התקנת מערכת מולטימדיה של EONON מדגם GM5162 בפורד מונדאו 2011 טיטניום שכשלה


Guest Automatic1
dir="rtl" style="text-align:right;"> שימו לב! השרשור הזה בן 3834 ימים, שזה ממש ממש הרבה ולכן הוא ננעל.

אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא - פנו לאחד המנהלים ונפתח את השרשור חזרה לתגובות.

פוסטים מומלצים

אהלן וערב טוב לכם וחג שמח :)

 

ברשותי רכב פורד מונדאו 2011 ( ייצור סוף 2010 ) מנוע 2.0 אקובוסט דגם הטיטניום, הגרסא לאחר מתיחת הפנים ( מה שנמכר כרגע ) .

העניין הוא כזה, שהרכב שלי קצת שונה ויש מספר גרסאות ותכף אסביר למה הכוונה:

 

1. לרכב שלי, אין גלגל ספייר אלה יש לו סאב של "8 מובנה בתוך תיבת נפח מיוחדת ובמקום זה, פורד נותנים נוזל מיוחד וקומפרסור וכו'

אלו למשל התמונות שאני מתכוון אליהן:

 

0PMB7Jr.jpg

 

zlPHkFR.jpg

 

5w25bag.jpg

0bYUTiE.jpg

rbapYXw.jpg

NbPL3pG.jpg

 

אלו התמונות בגודל המלא ברזולוציה המלאה למי שרוצה תקריבים וכו':

http://imgur.com/0PMB7Jr

http://imgur.com/zlPHkFR

http://imgur.com/5w25bag

http://imgur.com/0bYUTiE

http://imgur.com/iwJ2Ol1

http://imgur.com/rbapYXw

http://imgur.com/NbPL3pG

 

 

 

ואני אוסיף אותן גם להודעה הזאת.

 

העניין הוא כזה, יש ברכבי סאב מובנה 8 אינצ', ככל הנראה יש מגבר מובנה איפשהו בבגאז' עד כאן זה סבבה, אין בעיה.

מה העניין?

העניין הוא בכך, שהיחידה של סוני והיחידה שקיבלתי, שאמורה מן הסתם להיות תואמת בול והיא אכן תואמת עם מתאם ה CAN BUS וה DECODER והכל תקין, אבל? יש עוד פלאג אפור של הסאב/מגבר אחורי ואין לי מושג או הבנה לאן הוא אמור להתחבר אם בכלל, מן הסתם שאין לאן לחבר פיזית אלה אם כן עושים חיתוכים ומשהו CUSTOM MADE לגמריי שזה קצת לא בא בחשבון כי היחידה אמורה לכסות הכל.

 

זאת היחידה של EONON GM5162

 

http://www.eonon.com/Car-GPS/Specific-Car-GPS/Ford/GM5162.html

 

והתמונות של היחידה ( למטה ) למול היחידה של סוני ( למעלה ) יש הבדלים וכמובן, חסרים מספר דברים:

 

1. מה שחסר בעיקר, זה הפלאג האפור, אשר מתחבר לסאב/מגבר האחורי

 

2. אין לי אפשרות לחבר ליחידה POWER ANTENA כמו שיש לי 2 אנטנות אחת שחורה ואחת לבנה כי ברכב יש אנטנות לרדיו מובנות ואין לי פלאג של ARIEL ANTENA כמו שמפורסם בכל מקום, למה זה?

 

3. אין לי חיבור ל AUX מהיחידה של סוני כי ביחידה של EONON יש בנוסף גם חיבור AUX אדום לבן, לאן הוא בדיוק מתחבר אם יש את ה CANBUS

 

 

חשוב לציין, שבלי הפלאג, הכל עובד, אבל בלי רדיו ובלי המגבר והסאב + המצלמה האחורית גם עובדת בחיבור שבדקתי, כל הבעיה והסיבוך זה שפשוט זה לא תואם במספר חיבורים וזה די הזוי ולא היה צפוי בכלל, לא ציפיתי לזה בכלל.

 

האם מישהו נתקל או מכיר את הבעיה? התנסה בסוג ההתקנה ברכב הנ"ל?

 

אודה לכם לתשובות בנושא :)

IMG_7538.jpg

IMG_7543.jpg

IMG_7544.jpg

IMG_7547.jpg

IMG_7557.jpg

IMG_7559.jpg

עריכה אחרונה על ידי Automatic1
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אני מניח שאתה מתכוון להתקין את EONON(אגב נתונים מרשימים!)

 

יש תרשים מאוד ברור באתר שלהם... לך לפי המספרים אולי תבין יוחתר

עושה רושם שכן צריך לעשות custom made(דעתי בלבד)

 

או שתעבור על המדריך שלהם או שהסרטון הזה נראה לי יעזור לך....

 

מנוע V6 בלי להתבייש.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לגבי הaux הוא יוצא מהקונקטור הגדול והמרובע זה מדלג על הcanbus יהיה לך aux in ב rca שיוצא מהקונקטור המרובע וaux out שבא מהיציאות rca שיש(איפה החיבור למצלמה ולמגבר..) לגבי הסאב והמגבר שיש לך מאחורה זה לדעתי כמו יציאות rca פשוט בא בקונקטור, או שתחפש ברשת מתאם כזה או פשוט להתעלק על החוטים ולא לחתוך את הקונקטור.

מקווה שהצלחתי להסביר זה מהבנה של איך זה עובד לא יצא פי להתעסק עם מערכת כזאת.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

זהו העניין שצריך דיאגרמה מלאה של הקונקטור הזה ולדעת מה כל כבל עושה. לא הרבה יודעים להגיד וגם לא בפורומים בחו"ל אם יש מגבר פנימי מובנה איפשהו בבגאז' ( עוד לא פירקתי למצוא לאן מוביל הכבל של הסאב פיזית ).

 

זהו קונקטור עם 10 פינים ( 10 כבלים ) שאותו צריך יהיה לחתוך או לעשות CUSTOM מן הסתם לזוג RCA אבל צריך לדעת בוודאות מה כל כבל עושה בקונקטור הזה וזה סיפור לא קטן/בדיקה ארוכה מאוד שהרי צריך לדעת בוודאות ולא לקצר לשרוף משהו ואם משוה מתקצר או נשרף במערכות החשמליות בפורד מונדאו... אפשר לקבל נזק כספי לא קטן.

 

חייב לציין לחיוב לפחות שפירוק הפאנלים והחזרתם מרגיש מאוד איכותי ונוח ואמין, כמו חדש ולא מתפרק.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אתה יכול לנסות עם המתקין של פורד בארץ קוברה ולשאול או אולי לתת להם להתקין.

מצד שני במידה ויש לך ידיים ומולטימטר צריך למצוא את המגבר שיכול להיות שזה איזה סוג של סאב אקטיבי והבין איזה חוט לאן עם מולטימר בבדיקת רצף.

אבל זה שיטה פרימיטבית תנסה לבדוק ברשת על סכמה של הקונקטור ועל שיטות חיבור אני בטוח שתמצא.

גם לא בטוח שתצטרך להשתמש ב10 פינים.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

קוברה זאת החברה שמתקינה לפורד? הכל מקורי כאן ברכב לכן אף אחד לא התעסק איתו ( אפילו הסאן רוף מקורי מהחברה ולא התקנה מקמית ) ואני מקוהו שבאמת הם יידעו להגיד.

כרגע יש לי 2-3 שרשורים בפורום בחו"ל של פורד וגם המחלקה הטכנית של החברה EONON אמורה לחזור אליי וזה בבדיקה, קיבלו את כל התמונות והכל, וכבר חזרו אליי עם מייל שהנושא בבדיקה ווכו'.

 

יש עוד עניין, חיישני רוורס מקוריים שמצפצפים שככל הנראה, מחוברים או עובדים רק עם המערכת המקורית לפי הבנתי, צריך יהיה לחתוך את הכבל שלהם שזה גם כן סיפור, למה להפטר מהם םא אני רוצה בנוסף גם מצלמה וגם חיישנים ( הזמנתי גם מצלמה מהם וקיבלתי זה היה הרעיון גם ).

שזה גם לא סיפור פשוט, אם הם יצפצפו ככה זה משגע בכל פעם שאני מכניס רוורס וגם פה צריך לעבוד על זה, לא קצת עבודה עם כל העניין הזה.

 

זהו , אני צריך לברר מיודעי דבר על הפלאג הזה, מה הוא עושה, סכמה, מה מי ולאן הכל הולך שם וזאת צמה די עבה לא קטנה... צריך לדעת טוב מה הולך שם.

בנוסף זה יכולה להיות המערכת של הבלוטות' המקורית של הרכב בפלאג הזה, אי אפשר לדעת, מה שנאי רוצה שיישאר עם ההחלפה גם כן כי המערכת פשוט מעולה.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

קוברה זה המתקין בארץ.

יכול להיות שבשלך לא נגעו אבל יש שכן, לכן נראה לי שיש להם ניסיון עם הרכב הזה.

בנוגע לחיישנים הם לא פועלים רק עם מערכת, הם פועלים עצמאית עם באזר ודרך הקאנבאס הם מציגים לך מטרים ברגע שתתקין מצלמה זה רק מה שתראה במערכת והחיישנים רק יצפצפו.

בכל מקרה חכה לתשובות מהיצרן והפורומים ומשם תתקדם ותעדכן עם תמצא פיתרון שנלמד להבא.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

הותקנה אצלי מערכת של קוברה, האזעקה, גלאי נפח ואיתוראן של קוברה וכו', לכן זאת ההתקנה היחידה שנעשתה.

הקטע הוא שאני כן רוצה להשאיר את החיישני רוורס וגם שהמצלמה תעבוד מן הסתם, המצלמה זאת לא בעיה, היחידה של EONON מאוד קלה ונוחה, רק חבל שלא חשבו על הפלאג הזה וצריך לעשות עבודה ידנית בלחתוך ולעשות מחדש, זה משהו שאני רוצה להמנע ממנו. כי זה לא פלאג קטן או פשוט בכלל, נראה שהוא די בעל תפקיד משמעותי כלשהו.

 

היכן המתקין של קוברה או האם יש מישהו מומחה בתחום מאצלהם שאליו אוכל לגשת?

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

החיישנים יעבדו לך הם ילפצפו כרגיל רק שעל המסך לא תראה כי המצלמה תפעל על המסך באותו רגע.

אתה יכול לחפש את המספר באינטרנט ויפנו אותך למקום.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אני מניח שאתה מתכוון להתקין את EONON(אגב נתונים מרשימים!)

 

יש תרשים מאוד ברור באתר שלהם... לך לפי המספרים אולי תבין יוחתר

עושה רושם שכן צריך לעשות custom made(דעתי בלבד)

 

או שתעבור על המדריך שלהם או שהסרטון הזה נראה לי יעזור לך....

 

 

הסרטון בסיסי ביותר, מדובר על התקנה פשוטה כאשר יש לך אנטנת ARIEL עם פלאג שכזה, אצלי זאת MK4.5 הרכב הכוונה, ויש לי 2 אנטנות מוזנות כוח חבויות ברכב, בכדי לא להבליט עם אנטנה חיצונית ולזה, צריך מתאם מיוחד שלא זול בכלל אז זאת כבר בעיה ראשונה שלא צפיתי אותה ואף אחד לא היה מתחיל לפרק ולהרכיב חזרה בשביל לבדוק את זה.

 

דבר נוסף, יש לי את הפלאג הנוסף האפור מכיוון שיש לי מגבר פנימי כנראה וסאב וופר, מה שאין בסרטון, ששולט על המגבר הפנימי והסאב מאחורה, והוא צריך לעבור חתיכת עבודת קאסטום מדויקת לזוג RCA, מדובר על 10 כבלים שצריך להפוך ל RCA לא יודע אם זה אפשרי בכלל, למרות שהכל אפשרי אין בזה ספק.

 

לגבי החיישנים, כאשר חיברתי את היחידה עם כל החיבורים, הכוונה שלי שהם צפצפו ציפצוף רציף חזק מחריש אוזניים ולא פעלו, זאת הבעיה בגלל שזה מקורי ועובד עם מערכת סוני, שככל הנראה החיישנים האלו, מחוברים בפלאג האפור שזאת בעיה נוספת, לא תהיה ככל הנראה דרך להשאיר אותם פעילים, שוב, אלה אם כן מישהו ביצע התקנה שכזאת ברכב שכזה ואני צריך לדעת האם קוברה טיפלו ברכבים כאלו עם פלאג שכזה.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

למצוא מישהו עם אותם תנאים כמו שלך(אותו רכב,אותה מערכת וכו') ושצילם לאינטרנט,זה אתגר בפני עצמו.

לדעתי לא תהיה לך ברירה רק לעשות קאסטום ע"מ להנות מEONON שרכשת,או לוותר קצת.

מנוע V6 בלי להתבייש.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

בסופו של יום, למען העתיד ומי שיבדוק אי פעם, החברה חזרה אליי, גם לאחר שלא קיבלתי תשובות בפורום בחו"ל, החברה בדקה עם המחלקה הטכנית שלהם, בחנו את התמונות ונאמר שכן, לא תהיה ברירה אלה לבצע עבודת קאסטום אצל מתקין מורשה ומקצועי בלבד ובלה בלה בלה.

 

או שיש לי 2 אפשרויות, למכור למישהו או לשלוח אליהם בחזרה ואזוכה בסכום המלא של היחידה והמצלמה. מקובל ובסדר גמור.

 

תודה על התגובות ;)

 

מה שכן, נשאר לאתר לאן הולך הכבל ולבדוק האם יש מגבר, משימה חדשה. שכן אולי ארצה להחליף את הסאב הזה במשהו יותר רציני... או בכלל לדעת האם המערכת מוגברת.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

האם בתשובה שחזרו אליך גם אמרו לך מה תפקידו של הכבל/קונקטור האפור?

 

עברתי על השרשור וראיתי 3 השערות שונות:

שהכבל משמש למגבר שמוסתר היכן שהוא ולסאב שיושב בתא המטען

הכבל קשור לחיישני הרברס

שהכבל אולי קשור לדיבורית המקורית?

 

האם גילית מה התשובה הנכונה? האם לחיישני הרברס יש איזה שהיא נגיעה למסך המערכת המקורית - מציגים משהוא על המסך?

 

לגבי האנטנה - לא נראה סיפור מסובך. מחברי אנטנה כאלו יש בלא מעט רכבים אירופאיים.

החיבור נקרא DUAL FAKRA ואתה צריך מתאם ממנו לתקע רגיל - עם חיבור מתח. סיפור של 10-15$ באי-ביי או אלי-אקספרס

זה רק דוגמה - יש יותר זולים:

http://www.12volt-travel.com/european-dual-fakra-antenna-adapter-p-14434.html

 

http://www.aliexpress.com/item/Two-way-OEM-Car-Radio-Antenna-Adapter-Diversity-System-Fakra-for-Audi-VW-BMW-Volkswagen-Radio/794668834.html

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

בתגובה הראשונה שחזרו אליי מספר שעות לאחר שיגור המייל ( במקביל לפתיחת השרשור ) הם אכן הפנו אותי למתאם שכזה, אז אמרתי לעצמי, אוקיי, אפשר לקנות מתאם כזה למה לא, וכבר אני מרוויח כאן רדיו + כל השאר, אבל שוב, יש את העניין של הפלאג האפור שאת זה עם כל התמונות ששיגרתי, אמרו שיבדוק עם המחלקה הטכנית והמהנדסים שלהם ויחזרו אליי.

 

מה שכן, כאשר חיברתי את היחידה עם הכל, בשילוב להילוך רוורס, חיישני הרוורס צפצפו צפצוף ארוך מחריש אוזניים ללא הפסקה, מה שאומר, ולפי מה שהבנתי בחו"ל, שישנו כבל שמחובר לתיבה במיקום כלשהו או, שזה נמצא כחלק מהפלאג האפור.

 

כמו כן, ברכבי אכן יש מערכת בלוטות' מקורית אשר פועלת גם ממסך המחשב שנמצא בין שעון המהירות לסל"ד ( CONVERS+ ) ככה שיש מצב שזה פלאג שמקשר בין חיישני הרוורס עם היחידה של סוני ( כפי שהסבירו בחו"ל ) ובנוסף לכך, שייך לסאב + בלוטות' + מגבר פנימי כלשהו או איפשהו אם בכלל.

מה שכן, לא נראה שיש מגבר כי בחו"ל ענו לי שלא נראה שיש כבל "חשמל" שמגיע מהסאב או לסאב לכן, אין מגבר נסתר ככל הנראה. אבל אי אפשר לדעת עד שלא אפרק את הדיפונים הפנימיים של הבגאז' ואעקוב אחריי הכבל.

מצחיק או לא, גם בחו"ל במספר שרשורים לא יודעים לענות על הנושא, נראה כאילו זה רכבים מיוחדים מאוד שהגיעו עם הסאב הזה, הזוי לגמריי.

 

יכלתי לשרוד עם מתאם נגיד לאנטנות, ה 8 רמקולים ברכב עובדים יופי עם היחידה והמצלמה הייתה עובדת אבל הפלאג האפור הזה הוא חתיכת צמה עבה וגדולה עם 10 כבלים וזה לא נראה לי רק בשביל הסאב, ממש לא. הולך כאן סיפור נוסף כלשהו.

 

אני מאוד רוצה להתקין את היחידה, מאוד... אבל ככל הנראה אשלח להם חזרה ואזוכה כספית כפי שהם אמרו ( הזמנה ישירות מהחברה דרך פדקס עם ביטוח ).

אחריי הכל, למי אפנה או מי באמת מכיר את המערכת הזאת עם הפלאג שיוכל בוודאות לבצע התקנה או הסבר לפחות מה שייך למה.

למעט או מלבד קוברה שגם עם זה אני בספק אבל אפשר לפנות לפחות בתור נסיון אחריון ביום ראשון, אולי איזה צדיק מכיר רכב כמו שלי שעבר התקנה דומה.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

  • ספונסר פורום

Automatic1, אני מבין מהתגובה האחרונה שלך שהרמת ידיים וירדת מהנושא של ההתקנה,

אבל אני אגיב לנושא בכל זאת, למקרה שמישהו אחר ירצה להתקין מערכת אפטרמארקט ברכב דומה.

 

אבל קודם בנוגע למערכת:

EONON שבחרת מעניינת מאוד, אבל...

חוץ מזה שהיא תואמת (במראה) את הרדיאו המקורי, היא לא שונה בכלום מכל מערכת אחרת אפטרמארקט,

כי כל הפונקציות שלה כמו הוצאת 12V אחרי סויטץ' (שהיא מושכת מהCANBUS), שליטה מהכפתורים המקוריים בהגה וכו',

אפשר לזרוק לפח, למה? כי מתאם שחייב להיות נוכח ברכב הזה בעת החלפת מערכת, מספק את הרשימה המלאה של הפונקציות האלה ואפילו יותר,

כך, גם אם תרצה להתקין מערכת של פיוניר (לצורך דוגמא) הכל יעבוד לך בידיוק כמו שיעבוד עם הEONON. ולא תהיה שום בעיה.

לא שיש לי משהוא נגד הEONON, ההפך, פשוט רוצה להבהיר שברכב הזה זה לא משנה איזו מערכת מתקינים, חייבים מתאם.

 

עכשיו בנוגע לרכב ולשאלות ששאלת:

אני לא אפרט יותר מדי בקשר לאנטנות, "דיטק" כתב הכל במדוייק לפניי, ואין לי מה להוסיף,

רק חייב לתקן אותך במשהו קטן:

זוג אנטנות עם מחברי FACRA לא מוזנות מתח, להפך צריך לחבר להם מתח. שוב כמו שכתבו לפניי המתאם אנטנה בכמה שקלים עושה את כל העבודה.

עכשיו "הפלאג האפור":

חשוב לפני הכל, אין אפשרות לעשות עבודת CUSTOM, לחתוך כבלים מהפלאג, ולחפש מה הולך למה!

הפלאג הזה מכיל הרבה כבלי DATA (וזה לא CANBUS),

האחראים על הרבה פונקציות חשובות שלא תרצה לוותר אליהם, וקשורים באופן ישיר עם מחשב רכב, החשובות בינהם:

הדלקת מגבר (וזה לא בעזרת 12V) אלא בעזרת אות דאטה.

הדבר היחידי שניתן לזהות בפלאג זה יציאות LINE OUT למגבר, חשוב לזכור כי ללא מתאם מיוחד/רדיו מקורי מגבר לא ידלק!

 

האמת היא שהרכב מסובך, אבל הפתרון פשוט מאוד.

קיימים מתאמים מיוחדים לרכבים האלה, ובשפה המקצועית (של המתקינים) קוראים להם "עוקף מגבר" (לא יודע למה)

ושם הכל PLUG&PLAY, מחברים את הפלאג למתאם, הוא "עובד" על הרכב, כך שהרכב חושב שהרדיו המקורי עדיין מחובר,

והכל עובד פיקס.

 

המתאם:

האפשרויות,

AXXESS של METRA (אגב, אנחנו הנציגים שלהם בישראל, אבל את הדגם הנדרש אנחנו לא מייבים, אין דרישה...:-)

PAC

CONNECTS2

 

ניסיתי להיות קצר, אבל לא הצליח לי.

בהצלחה.

משווק רשמי בישראל של המותגים:

Brax, Helix, Match

STP - Standartplast

Audio System Germany

נציג רשמי של קהילת EMMA בישראל.

חנות און-ליין: www.CarAudio.co.il

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

×
×
  • תוכן חדש...