Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

אורות מצוקה בנסיעה בגשם


dir="rtl" style="text-align:right;"> שימו לב! השרשור הזה בן 4910 ימים, שזה ממש ממש הרבה ולכן הוא ננעל.

אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא - פנו לאחד המנהלים ונפתח את השרשור חזרה לתגובות.

פוסטים מומלצים

פורסם

אני חושב שקודם צריך ללמד אנשים להשתמש במפשיר האדים, אחרת הם לא יוכלו בכלל לראות את אורות המצוקה.

מטריף אותי איך הם נוהגים ככה?? ולמה לא להדליק את המפשיר?

 

אני אישית דוגל במניעה, המפשיר אצלי דולק מההתנעה על העצמה הכי נמוכה, חצי חימום עם מיזוג אויר דולק ונדיר שמצטברים להם קצת אדים בקצוות החלונות גם בנסיעות ארוכות עם 3 קטנים.

ראבק בשיעורי נהיגה צריך ללמד לא רק את תפעול הקלאץ' אלא את תפעול כל מערכות הרכב הבסיסיות לרבות מפשיר האדים שמאוד חשוב לדעתי.

 

אורות ערפל אני מדליק כשיש ערפל או כשאני נוהג לבד בכביש חשוך ומאוד גשום בכדי שהנהג שמגיע מאחוריי יזהה אותי בזמן, אין לי פנסי ערפל קדמיים.

אורות מצוקה יצא לי להדליק כמה פעמים תחת שבר ענן כבד ואכן מהר מאוד רוב הרכבים מסביב מפעילים, מורידים מהירות ולא מחליפים נתיבים.

  • תגובות 34
  • פורסם
  • תגובה אחרונה

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

פורסם
בארץ, מעבר ליומיים ערפל שיש לנו, אני נעזר לעיתים בפנסי הערפל כדי לאתר בורות (לא חסר באזור חיפה והקריות) כאשר יורד גשם רציני והראות גרועה.

 

זה כבר טיפ שלקחתי לתשומת ליבי כחיפאי. תודה.

ערוץ היוטיוב שלי: BuildiT - DIY Israel.

אם הייתי טוב במתמטיקה, לא הייתי דופק חשבון כל הזמן.

בתאריך 7.5.2025 בשעה 12:58, Night Driver כתב:

ברווז זה עוף ימי. גם מוח של ציפור וגם זיכרון של דג.

פורסם

אני חייב להבין, אני היחיד שפנסי ערפל אצלי הם בשביל ערפל בלבד (ולא גשם ולא נעליים)? כי אישית, כאשר אני נוסע אחרי מישהו בגשם שוטף, והוא פתאום מדליק לי אור ערפל אחורי, שמסנוור לי את העיניים, זה הרבה יותר מזיק מאשר מועיל, כי גם בגשם הכי חזק - עדיין רואים אורות דרך, ואור ערפל נועד בשביל ערפל בלבד.

בקשר לאורות מצוקה, אצלי זה רק כשיש מצוקה, יורד הרבה גשם? אני רואה רכבים גם בלי שהם ידליקו את האורות מצוקה, אבל אם זה יעזור למנוע תאונות, ניחא, כל עוד זה לא מזיק זה בסדר.

"you know how they are, they are babies, their mind is made up before anyone says anything."

South park, S23E07 PC babies.

פורסם

ניקו, מסכים איתך לגבי פנסי הערפל, בייחוד האחוריים. הם יותר מסנוורים מאשר עוזרים,

אלא אם יש באמת ערפל כבד מאוד.

לגבי אורות מצוקה, דווקא שיש ערפל לא כבד מידי, ו/או גשם סוער, אורות המצוקה עוזרים מאוד

לראות את הרכבים קדימה ואחורה. יצא לי לנסוע פעם בשיירה, שיצאה מוקדם מאוד בבוקר,

והיו קטעים של ערפל. מי שהדליק פנסי ערפל רק סינוור, ולעומת זאת מי שהדליק אורות מצוקה

עזר מאוד, כי ראו אותו בצורה ברורה.

פורסם

הפרשנות של רוב הנהגים הישראלים לאורות מצוקה,גם במז"א בעייתי זה שהרכב שלפניהם עומד להתקע (או נוסע עם תקלה) ולכן יש לעקוף אותו בפראות ובאופן מיידי.

לכן אני אדליק אותם רק כשאני אדע שאני עומד להתקע או כשאני נוסע עם תקלה.

מאז שקיבלתי רשיון אני יכול לספור על 2 ידיים את הפעמים שהדלקתי פנסי ערפל, אני לא מדליק אותם לא בגשם קל לא בגשם כבד ולא בשלג, אלא רק כשיש ערפל, ולא סתם ערפל, אלא ערפל כ"כ כבד שבאמת לא רואים ממטר.

V5

פורסם

זה אחלה במזג אוויר מחורבן במיוחד. לא צריך להפעיל בכל ממטר, אבל כשהראות לקויה ממש זה עוזר לך להיראות אצל אחרים, ולהעביר למאותגרים מוטורית שצריך להיזהר ולא להיצמד.

רגל וחצי, 4 כ"ס.

מדוע לא כדאי לקנות פרארי:

אין תא מטען (כן, כן).

 

פאקינג אביר בסיאט לבנה.
פורסם
אני חושב שקודם צריך ללמד אנשים להשתמש במפשיר האדים, אחרת הם לא יוכלו בכלל לראות את אורות המצוקה.

מטריף אותי איך הם נוהגים ככה?? ולמה לא להדליק את המפשיר?

 

כי זה מגדיל את צריכת דלק ב0.2 ליטר ל100 ק"מ.

ZX 94 > קסנטיה 97 > לנסר 2007 > מונדאו 2007 > קורולה 2013 > קורולה 2015 > איוניק 2018 > סיוויק 2002 > מזדה3 2018

 

Everybody in the galaxy tries to take over the galaxy. The trick is to be left alone by whoever succeeds

פורסם

איתות חירום הדלקתי פעם אחת בגלל מזג אוויר, בירידה מהחרמון לפני כמה שנים. לא ראיתי אפילו את עצמי. וליוויתי את האיתותים עם נגיעה בצפצפה כל כמה שניות.

אורות ערפל אחוריים אני מוצא כמאוד יעילים, אבל בעיקר ביום. בגשם סוער במיוחד, כשהכביש מוצף וכל רכב מעלה אחריו ענן של רסס.

מה חתימה? תתפשטי!

פורסם
הפרשנות של רוב הנהגים הישראלים לאורות מצוקה,גם במז"א בעייתי זה שהרכב שלפניהם עומד להתקע (או נוסע עם תקלה) ולכן יש לעקוף אותו בפראות ובאופן מיידי.

לצערינו, יש בזה לא מעט. באחד הרחובות בשכונה שלי אחד מתניבי הנסיעה בד"כ חסום ע"י רכבים חונים. זה אומר שאם מגיע רכב בנתיב הנגדי, יש לעצור בצד ולתת לו זכות קדימה. אם הייתי מקבל שקל על כל פעם שעצרתי בצד ורכבים מאחוריי עקפו אותי בפראות ובאופן מיידי, כבר הייתי מזמין מאזרטי :)

מאז שקיבלתי רשיון אני יכול לספור על 2 ידיים את הפעמים שהדלקתי פנסי ערפל, אני לא מדליק אותם לא בגשם קל לא בגשם כבד ולא בשלג, אלא רק כשיש ערפל, ולא סתם ערפל, אלא ערפל כ"כ כבד שבאמת לא רואים ממטר.

לגבי פנסי ערפל, אני מוצא אותם שימושיים גם בגשם מאוד כבד. סימון הנתיבים בארץ אינו מהטובים, במיוחד באיזורים בהם יש עבודות תחזוקה/שדרוג תשתית (עבודות המטרונית כבר נמשכות 6 שנים לצורך העניין) שם הסימון עוד יותר גרוע, בשילוב עם גשם כבד פנסי ערפל קדמיים יכולים לסייע לזהות את נתיב הנסיעה הנכון.

 

אני חייב להבין, אני היחיד שפנסי ערפל אצלי הם בשביל ערפל בלבד (ולא גשם ולא נעליים)? כי אישית, כאשר אני נוסע אחרי מישהו בגשם שוטף, והוא פתאום מדליק לי אור ערפל אחורי, שמסנוור לי את העיניים, זה הרבה יותר מזיק מאשר מועיל, כי גם בגשם הכי חזק - עדיין רואים אורות דרך, ואור ערפל נועד בשביל ערפל בלבד.

שוב, לא מדויק. כשיש ראות גרועה ביותר, בעקבות גשם עז ולא ערפל, יש טעם להשתמש בהם.

 

---

 

תופעה בלתי מוסברת ששמתי לב אליה לאחרונה היא נסיעה עם אורות גבוהים. בשנים האחרונות התופעה מופיעה לסירוגין בכל מיני רכבים של ערסים (כי זה מוסיף כ"ס כמובן :)) אבל במערכות הגשמים האחרונות שמתי לב כי גם אנשים נורמטיביים (למראית עין לפחות) מדליקים אורות גבוהים. מה זה תורם לכם?

 

נ.ב. עוד דבר מוזר שהבחנתי בו. ישנם רכבים בהם פנסי הערפל באמת עוזרים להאיר את הכביש בתנאי ראות קשים ויש רכבים (מאזדה 6) בם הפעלת פנסי ערפל כמעט שאינה תורמת כלל.

* מועדון אלפא רומיאו הישראלי IAROC *

פורסם

התייחסתי לפנסי ערפל אחוריים. הייתי בהרבה מטרי גשמים "מטורפים", ועדיין כל אחד שנסע עם אור ערפל אחורי סינוור אותי, ונוצר מצב שלא שרק שאני מנסה לראות בין עמוד הגשם שיורד עליי, אני עוד מוצא את עצמי עושה צורות עם העפעפיים כדי לראות דרך אור הערפל המסנוור שלפניי. אין כל צורך באור הזה כשיורדים גשמים, ובטח כשמדובר בגשמים שיורדים בארץ.

"you know how they are, they are babies, their mind is made up before anyone says anything."

South park, S23E07 PC babies.

  • חברי המעגל הראשון
פורסם

ביום אין צורך, אבל בלילה בכביש בין עירוני כשהתאורה נדפקה ויורד גשם מטורף עדיף שידליקו גם את אור הערפל האחורי.

אומרים שהעתיד הוא אנרגיה סולארית, אז עברתי לסולר.

פורסם

לפני כשעה נסעתי מעל 30 ק"מ עם פנסי ערפל קדמיים והאור הערפל האחורי עובד - אצלנו גשמים כבדים וערפל בינוני.

 

מה שיותר מעניין הוא שהשדות בעמק יזרעאל מוצפים, וכולם עוצרים על השוליים כדי לצלם. פשוט טמטום.

  • חברי המעגל הראשון
פורסם

אנשים גם זרקו את המכוניות בתחנת אוטובוס ישר אחרי הפנייה שמאלה לעליה לכיוון שער העמקים והלכו לצלם כמו מפגרים.

בהתחלה זה נראה כמו תאונת שרשרת...

אומרים שהעתיד הוא אנרגיה סולארית, אז עברתי לסולר.

פורסם

אני דווקא נגד פנסי הערפל, במיוחד האחוריים, יש לנהגים נטייה להדליק אותם כשלא צריך, גם בגשם קל שהוא לא איזה סופה מטורפת, וחוץ מלסנוור הם לא עושים שום דבר.

 


×
×
  • תוכן חדש...